Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 09:25
Wspominałem o tym jakiś czas temu. Z tego, co wiem, jest jakiś problem techniczny. Mogę źle wiedzieć.
Gdyby to była decyzja marketingowa, to wybitnie głupia - było spore zainteresowanie wersją z LPG, zamówienia miały być przyjmowane od grudnia, a teraz sprzedawcy muszą świecić oczami. ;)
Gdyby to była decyzja marketingowa, to wybitnie głupia
Z punktu widzenia klienta - na pewno, podobnie jak np nie wprowadzenie u nas dustera 4x4 w wersji access czy, jeszcze wcześniej, automatycznej skrzyni biegów (tej prawdziwej, technicznie dostępnej w loganie od bodajże 2006 r.).
Trzeba jednak pamiętać, że właściciel marki dba przede wszystkim o dochód koncernu, potem o wizerunek Renault i Nissana, dopiero potem o Dacię, a o zadowolenie klientów to już na samym końcu. Jeśli zatem z tabelek arkusza kalkulacyjnego wyszło, że opóźnienie LPG przyniesie 1,1% więcej rocznego zysku, albo chociaż lepsze wyniki dla Renault - to choćby skały srały: nie dadzo...
(Co nie wyklucza, że jakieś problemy techniczne faktycznie były - ale z powyższych względów one nigdy nie były ani decydujące, ani naglące. A już na pewno nie jest prawdziwym podany powód, o "braku przystosowania").
Może na testach na hamowni wyszło że więcej strat niż korzyści będzie przynosiła instalacja LPG z tym silnikiem. Wcale się nie zdziwię jak znów pojawi się w ofercie stary K7M tylko z LPG. No chyba że Renault wymyśli dawać LPG do 1,2 TCE ale raczej cena nie będzie zachęcała budżetowego klienta
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Wszystko o osiągach, pracy i zachowaniu silnika było wiadome już wcześniej, dzięki doświadczeniom Nissana.
Umieszczenie wersji silnika z LPG w dokumentacji technicznej dla serwisów świadczy o tym, że prace nad instalacją dobiegły końca (eksperymentalnych i testowych projektów tam nie publikują).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 14:06
Lza napisał/a:
Ale normy emisji są inne. Być może na LPG przekraczane są ilości jakichś substancji (n.p. CO2)
To musiałby być jakiś światowy ewenement bo WSZYSTKIE silniki zasilane LPG emitują CO2 w ilości 10-15% mniejszej niż te same zasilane benzyną. Zresztą dzięki temu K7M z LPG w Lodgy i Dokkerze sprzedawany we Francji nie był objęty karą za przekroczenie limitu CO2 (lub kara była dużo mniejsza od 1000 Euro przy wersji tylko benzynowej).
Bo teraz już nie oferują - wolnossaki zostały tylko w najtańszych wersjach, w których chyba nigdy nie było opcji LPG, a do uturbionych jak na razie w ogóle nie przewidują.
Można natomiast poczytać testy uprzednio dostępnych modeli - szukać po słowach kluczowych "nissan eco gpl" (:
Ze źródeł zbliżonych do kręgów ;) dowiedziałem się, że jest pewien problem z silnikami SCe zasilanymi LPG. Konkretnie - Renault Polska ogłosiło, że wycofuje ofertę tych silników z LPG (miały być do zamawiania od grudnia), zarówno w wersji fabrycznej, jak i przystosowanych do instalacji w salonie. Powodów nie podali, ale podali, że się nie poddali i jak dobrze pójdzie, to silniki SCe z LPG będą od drugiej połowy 2016.
Witam
Chciałem tutaj napisać coś odnośnie silnika 1.6 HR16DE, który zastąpił w Dacii stary K4M, a który był idealny pod LPG. Otóż w gamie modelowej Renault też go wprowadzili (Fluence) i ma być dostępny w nowej megance od 2016 roku. Wszystko pięknie, bo silnik jest fajny, ciut mniej pali niż K4M i jest cichszy, jednak jest problem z LPG.
Byłem dziś w salonie Renault zapytać o tą jednostkę i fabryczne LPG i jak narazie Renault i Dacia całkowicie wycofali się z gazowania fabrycznego tego silnika (nawet duster 4x2) - cenniki dostali niedawno nowe, bez możliwości zamawiania modeli z fabrycznym LPG.
Podobno jest ogromny problem z zaworami w tych silnikach i producent nie chce brać odpowiedzialności za to. Pracownik powiedział mi, że może Renault coś wymyśli, gdyż stare silniki 1.6 16V dostępne w Dusterze, Megance i Fluencu były motorem sprzedaży jeśli chodzi o fabryczne LPG. (W salonach nie zamówicie już LPG pod te modele)
Aha i jeśli na stronie Dacii widnieje, że mają LPG pod 1.6 SCE to niebawem to zniknie.
I ani w Renault ani w Dacii już też starego K4M nie zamówicie (ze względu na Euro6)
Tak więc pozostaje tylko czekać i mieć nadzieje, że coś wymyślą.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-21, 20:57, w całości zmieniany 2 razy
Zapytałem przedstawiciela Daci kiedy będzie instalacja LPG do silników SCE. otrzymałem odpowiedź że nie szybciej jak w połowie 2016. W necie doczytałem żę mimo że instalacja gazowa będzie dziełać to konieczny jest dotrysk benzyny ze względu na ochronę wtrysków zużycie benzyny jest około 20/30 procent katalogowej normy .
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-08, 22:32
maras1964 napisał/a:
ze względu na ochronę wtrysków zużycie benzyny jest około 20/30 procent katalogowej normy
To jest częste w nowych silnikach, niezależnie od marki. Sporo grzebałem i w zasadzie większość samochodów które analizowałem pod kątem zakupu, w przypadku silników benzynowych i montażu LPG, musi mieć dotrysk benzyny. I zużywa wówczas, tak jak piszesz około 20-30% benzyny, 70-80% gazu. Po podliczeniu kosztów okazuje się, że taka instalacja się nie za bardzo opłaca (moim zdaniem), wychodzi około 2zł/100km oszczędności. (czyli trzeba przejechać 150, może nawet 200 tyś. km żeby się instalacja zwróciła, a żeby były jakieś wymierne korzyści z jej posiadania, to trzeba by samochodem przejechać z 600 tyś km. - więc science-fiction nawet dla intensywnie używanej osobówki)
piotr. z
Ja tam jestem zadowolony .
Silnik spalinowy to niezwykle skomplikowane zbiorowisko zależności . Trzeba operować ogromną wiedzę aby poprawnie wykonać taką instalacje .
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-08, 23:47
Nie przesadzaj. Umieszczamy tysiące satelit na orbicie, wysyłamy sondy przemierzające w ekstremalnych warunkach setki milionów km, budujemy robo-pszczoły albo samoloty zdolne unieść prawie 900 pasażerów..
Przy tym wszystkim znany niemal od 200 lat silnik spalinowy w pierdzi-samochodziku nie jest technologią wymagającą jakiejś nadludzkiej wiedzy
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-12-08, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Efekt Krugera-Dunninga – w psychologii zjawisko polegające na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności
"Mój sąsiad to łotr, złodziej i sufragan..."
Raz mnie rozbolał brzuch ze śmiechu, gdy zobaczyłem komentarz na Interii: "Ta Britney (czy tam Rihanna) chwali się, że nie utyła po pierwszym dziecku, a przecież to nie ona je urodziła, tylko surykatka".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum