Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-11, 17:46
shrek napisał/a:
MM napisał/a:
Zastanawia mnie jedna sprawa - w jakim celu miałoby się pojawiać dodatkowe obciążenie silnika przy wypalaniu filtra sadzy w dci? Silnik jako taki nie bierze przecież udziału w tym procesie (w przeciwieństwie do silników innych marek).
Zresztą co to za obciążenie? obydwa lusterka + tylna szyba to ok. 150 W
Teoria z diodą podłączoną do ogrzewania lusterek jako wskaźnikiem procesu wypalania filtra wydaje mi się lekko naciągana ...
Nie umiem wytlumaczyc po co UCH zalacza grzanie lusterek-ale je zalacza,moze akurat potrzebuje takiego obciazenia nawet jezeli jest to jak piszesz 150 W.
Moim zdaniem silnik bierze udzial w wypalaniu FAP,wyraznie slychac inna taka twarda prace silnika ale tylko i wylacznie na postoju podczas jazdy nie slysze roznicy.
To co pisze to nie jest teoria wyssana z palca tylko moje spostrzezenia po podlaczeniu diody.Jezeli ktos nie wierzy to ja nikogo nie bede przekonywac na sile.
Chciałbym odnieść się do powyższego i jednocześnie niejako zwrócić honor shrek'owi i przyznać mu rację.
Dziś wracając do domu, a konkretnie stojąc już pod domem, zaobserwowałem następującą pracę silnika:
podwyższone obroty do 900 obr. na minutę, trochę inny odgłos, dobrze słyszalny z zewnątrz samochodu oraz inny odgłos z wydechu - niższy oraz co najistotniejsze: ciepłe lusterka oraz tylna szyba! (nie włączałem ich grzania) - musiał się zatem wypalać filtr sadzy. Po dosłownie 2 min. praca silnika zmieniła się - przycichła, a obroty spadły do zwyczajowych 800.
Obroty i inne parametry silnika oglądam na smartfonie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2947 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-11, 19:10
MM Dzieki lepiej pozniej niz wcale . No to teraz jak juz sam sie przekonales to montujesz diode? U mnie spisuje sie swietnie i zawsze wiem kiedy Fap pracuje. Z spostrzezen na dzien dzisiejszy wynika ze z uplywem czasu i kilometrow FAP potrzebuje coraz wiecej czasu na regeneracje.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-12, 01:54
shrek napisał/a:
MM Dzieki lepiej pozniej niz wcale . No to teraz jak juz sam sie przekonales to montujesz diode? U mnie spisuje sie swietnie i zawsze wiem kiedy Fap pracuje. Z spostrzezen na dzien dzisiejszy wynika ze z uplywem czasu i kilometrow FAP potrzebuje coraz wiecej czasu na regeneracje.
W Dusterze chyba lusterka się nie włączają wraz z wypalaniem, bo diodę mam od pół roku, ale jeszcze nigdy nie udało mi się przyuważyć żeby świeciła.
Albo tak rzadko się wypala?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2947 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-12, 08:22
Cav napisał/a:
W Dusterze chyba lusterka się nie włączają wraz z wypalaniem, bo diodę mam od pół roku, ale jeszcze nigdy nie udało mi się przyuważyć żeby świeciła.
Albo tak rzadko się wypala?
Czy dobrze podlaczyles diode ?
Sprobuj jeszcze podlaczyc pod tylna szybe,elektryczna nagrzewnice powietrza(przypuszczam ze masz ), a w ostatecznosci mozna podlaczyc sie pod piaty wtrysk .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-12, 13:16
shrek napisał/a:
Cav napisał/a:
W Dusterze chyba lusterka się nie włączają wraz z wypalaniem, bo diodę mam od pół roku, ale jeszcze nigdy nie udało mi się przyuważyć żeby świeciła.
Albo tak rzadko się wypala?
Czy dobrze podlaczyles diode ?
Sprobuj jeszcze podlaczyc pod tylna szybe,elektryczna nagrzewnice powietrza(przypuszczam ze masz ), a w ostatecznosci mozna podlaczyc sie pod piaty wtrysk .
Podłączało ASO, więc nie wiem jak, ale chyba dobrze, bo po włączeniu grzania szyby przyciskiem, dioda się zapala.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-12-12, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Zakupiłem Espaca 2.0 dCi 175 KM. Przebieg 228000. Zakupiłem w komisie, z pełna historią i oględzinami w ASO.
Podczas oględzin zapytałem o filtr. Panowie stwierdzili, że "niby" jest, ale ciężko stwierdzić, ponieważ przy "profesjonalnym" wycięciu ślady są mało widoczne, a diagnostyka kompem nic nie pokazuje.
Przez przypadek znalazłem gościa, który pracował 18 lat w ASO Renault. Robił mi Espaca (oleje i te sprawy) i Dacie (rozrząd). Gość stwierdził, że te filtry są mało awaryjne, wystarczy bujnąć się za miasto na 100km, raz na 2 tygodnie. Jak to nie pomaga to wypalanie kompem, a ostatecznie myjka ciśnieniowa!!!! Tak, po prostu wymyć!!!
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2947 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-31, 12:14
wieza napisał/a:
ja mam krótkie przebiegi w miescie ale co wekeend robie traske wiec wszystko się wypala :)
Wypala sie rowiez jak jezdzisz na krodkich odcinkach.
Czesto zdaza mi sie jak przejezdzam trase np; 800, 1000,1500 km kontrolka Fap nie zapala sie ani razu i sterownik nie dopala filtra na trasie pod warunkiem ze nie przekraczam 140 km/h. Po dojechaniu do celu zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu np; na drugi,trzeci dzien gdy silnik zlapie temperature zaczyna sie procedura wypalania . Mialem tek juz ze 4-5 razy.
Po przejechaniu trasy jak wyzej tylko z predkoscia 140-160 km/h filtr cyklicznie sie wypala co 400 -500 km
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-07-17, 10:54
shrek napisał/a:
Kontrolka wypalania znalazla swoje miejsce obok dzwigni regulacji lusterek.
Co do podlaczenia to plus diody podpinamy pod niebiesko-zielony kabel z bezpiecznika nr 35.Mase wziolem z dzwigni regulacji lusterek czarny kabel .Wszystkie kable nalezy zalutowac i dobrze zaizolowac.
przepraszam ze zawracam gitare...
ta kombinacja kabli i bezpiecznikow dotyczy tez Dokkera, czy tylko Lodgy?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-08-08, 12:28
shrek napisał/a:
Kontrolka wypalania znalazla swoje miejsce obok dzwigni regulacji lusterek.
Co do podlaczenia to plus diody podpinamy pod niebiesko-zielony kabel z bezpiecznika nr 35.Mase wziolem z dzwigni regulacji lusterek czarny kabel .Wszystkie kable nalezy zalutowac i dobrze zaizolowac.
a moglbys jeszcze zdradzic co jest w instrukcji twojego auta napisane przy bezpieczniku nr. 35?
tu na fotce sa dwie instrukcje, od Lodgy i Dokkera
do obu aut bezpiecznik nr. 35 ma rozne funkcje...
co jest napisane przy twoim?
z gory i z dolu dziekuje!
Lodgy-Dokker
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-08-08, 15:08
shrek napisał/a:
Podlaczasz pod ogrzewanie lusterek.
czyli bezpiecznik nr. 37 w Dokkerze i nr. 38 w Lodgy...
to czemu ma sluzyc informacja o bezpieczniku nr. 35?
nie zebym sie czepial tylko nie rozumiem a nie chce czegos spalic itp.
pierwsze moje zabawy z diodami to byly gdzies w latach szescdziesiatych, gdy podlaczylem sluchawke telefoniczna z dioda do rynny i odbieralem pierwszy program polskiego radia...
nie byly to jeszcze diody led...
W Espace napisane jest troszkę więcej. Choćby to, co należy zrobić kiedy się problem pojawi. Oczywiście jest plus tego, że prawie nic nie jest napisane: Mogę jeździć samochodem do kiosku, na drugą stronę i ASO nie ma prawa przyczepić się do nieprawidłowej eksploatacji.
Pytanie do tych co montowali ten wskaźnik :)
Musze sie wpinać do grzania lusterek czy mozna sie wpiac przyprzycisku do grzania szyby tylnej/grzania lusterek ???
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2947 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-04-26, 20:43
Wepnij się do przekaźnika grzania szyby i lusterka jesli chcesz mieć kontrolke na desce. Najprościej do kostki z lusterka, ale dioda wtedy znajdzie się przy szybie.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum