Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Użytkowanie Diesla 1.5DCi z FAP / DPF
Autor Wiadomość
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-11, 17:46   

shrek napisał/a:


MM napisał/a:
Zastanawia mnie jedna sprawa - w jakim celu miałoby się pojawiać dodatkowe obciążenie silnika przy wypalaniu filtra sadzy w dci? Silnik jako taki nie bierze przecież udziału w tym procesie (w przeciwieństwie do silników innych marek).
Zresztą co to za obciążenie? obydwa lusterka + tylna szyba to ok. 150 W
Teoria z diodą podłączoną do ogrzewania lusterek jako wskaźnikiem procesu wypalania filtra wydaje mi się lekko naciągana ... ;-)


Nie umiem wytlumaczyc po co UCH zalacza grzanie lusterek-ale je zalacza,moze akurat potrzebuje takiego obciazenia nawet jezeli jest to jak piszesz 150 W.

Moim zdaniem silnik bierze udzial w wypalaniu FAP,wyraznie slychac inna taka twarda prace silnika ale tylko i wylacznie na postoju podczas jazdy nie slysze roznicy.

To co pisze to nie jest teoria wyssana z palca tylko moje spostrzezenia po podlaczeniu diody.Jezeli ktos nie wierzy to ja nikogo nie bede przekonywac na sile.


Chciałbym odnieść się do powyższego i jednocześnie niejako zwrócić honor shrek'owi i przyznać mu rację.

Dziś wracając do domu, a konkretnie stojąc już pod domem, zaobserwowałem następującą pracę silnika:
podwyższone obroty do 900 obr. na minutę, trochę inny odgłos, dobrze słyszalny z zewnątrz samochodu oraz inny odgłos z wydechu - niższy oraz co najistotniejsze: ciepłe lusterka oraz tylna szyba! (nie włączałem ich grzania) - musiał się zatem wypalać filtr sadzy. Po dosłownie 2 min. praca silnika zmieniła się - przycichła, a obroty spadły do zwyczajowych 800.

Obroty i inne parametry silnika oglądam na smartfonie.

Obroty zawsze wynoszą: 900 - zimny silnik, 800 - ciepły silnik, 850 - włączona klimatyzacja.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-11, 19:10   

MM Dzieki lepiej pozniej niz wcale ;-) . No to teraz jak juz sam sie przekonales to montujesz diode? U mnie spisuje sie swietnie i zawsze wiem kiedy Fap pracuje. Z spostrzezen na dzien dzisiejszy wynika ze z uplywem czasu i kilometrow FAP potrzebuje coraz wiecej czasu na regeneracje.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-12, 01:54   

shrek napisał/a:
MM Dzieki lepiej pozniej niz wcale ;-) . No to teraz jak juz sam sie przekonales to montujesz diode? U mnie spisuje sie swietnie i zawsze wiem kiedy Fap pracuje. Z spostrzezen na dzien dzisiejszy wynika ze z uplywem czasu i kilometrow FAP potrzebuje coraz wiecej czasu na regeneracje.


W Dusterze chyba lusterka się nie włączają wraz z wypalaniem, bo diodę mam od pół roku, ale jeszcze nigdy nie udało mi się przyuważyć żeby świeciła.
Albo tak rzadko się wypala?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-12, 08:22   

Cav napisał/a:


W Dusterze chyba lusterka się nie włączają wraz z wypalaniem, bo diodę mam od pół roku, ale jeszcze nigdy nie udało mi się przyuważyć żeby świeciła.
Albo tak rzadko się wypala?


Czy dobrze podlaczyles diode ?
Sprobuj jeszcze podlaczyc pod tylna szybe,elektryczna nagrzewnice powietrza(przypuszczam ze masz ), a w ostatecznosci mozna podlaczyc sie pod piaty wtrysk .
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-12, 13:16   

shrek napisał/a:
Cav napisał/a:


W Dusterze chyba lusterka się nie włączają wraz z wypalaniem, bo diodę mam od pół roku, ale jeszcze nigdy nie udało mi się przyuważyć żeby świeciła.
Albo tak rzadko się wypala?


Czy dobrze podlaczyles diode ?
Sprobuj jeszcze podlaczyc pod tylna szybe,elektryczna nagrzewnice powietrza(przypuszczam ze masz ), a w ostatecznosci mozna podlaczyc sie pod piaty wtrysk .


Podłączało ASO, więc nie wiem jak, ale chyba dobrze, bo po włączeniu grzania szyby przyciskiem, dioda się zapala.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-12-12, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-12-28, 13:54   

Takie 2 ciekawostki odnośnie FCZS:

Zakupiłem Espaca 2.0 dCi 175 KM. Przebieg 228000. Zakupiłem w komisie, z pełna historią i oględzinami w ASO.
Podczas oględzin zapytałem o filtr. Panowie stwierdzili, że "niby" jest, ale ciężko stwierdzić, ponieważ przy "profesjonalnym" wycięciu ślady są mało widoczne, a diagnostyka kompem nic nie pokazuje.

Przez przypadek znalazłem gościa, który pracował 18 lat w ASO Renault. Robił mi Espaca (oleje i te sprawy) i Dacie (rozrząd). Gość stwierdził, że te filtry są mało awaryjne, wystarczy bujnąć się za miasto na 100km, raz na 2 tygodnie. Jak to nie pomaga to wypalanie kompem, a ostatecznie myjka ciśnieniowa!!!! Tak, po prostu wymyć!!!
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-12-28, 18:16   

ja mam krótkie przebiegi w miescie ale co wekeend robie traske wiec wszystko się wypala :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-12-31, 12:14   

wieza napisał/a:
ja mam krótkie przebiegi w miescie ale co wekeend robie traske wiec wszystko się wypala :)


Wypala sie rowiez jak jezdzisz na krodkich odcinkach.

Czesto zdaza mi sie jak przejezdzam trase np; 800, 1000,1500 km kontrolka Fap nie zapala sie ani razu i sterownik nie dopala filtra na trasie pod warunkiem ze nie przekraczam 140 km/h. Po dojechaniu do celu zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu np; na drugi,trzeci dzien gdy silnik zlapie temperature zaczyna sie procedura wypalania . Mialem tek juz ze 4-5 razy.

Po przejechaniu trasy jak wyzej tylko z predkoscia 140-160 km/h filtr cyklicznie sie wypala co 400 -500 km
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-07-17, 10:54   

shrek napisał/a:
Kontrolka wypalania znalazla swoje miejsce obok dzwigni regulacji lusterek.
Co do podlaczenia to plus diody podpinamy pod niebiesko-zielony kabel z bezpiecznika nr 35.Mase wziolem z dzwigni regulacji lusterek czarny kabel .Wszystkie kable nalezy zalutowac i dobrze zaizolowac.

przepraszam ze zawracam gitare...
ta kombinacja kabli i bezpiecznikow dotyczy tez Dokkera, czy tylko Lodgy?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-17, 12:35   

Lodgy/Dokker
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-07-17, 19:42   

Dzięki :!:
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-08-08, 12:28   

shrek napisał/a:
Kontrolka wypalania znalazla swoje miejsce obok dzwigni regulacji lusterek.
Co do podlaczenia to plus diody podpinamy pod niebiesko-zielony kabel z bezpiecznika nr 35.Mase wziolem z dzwigni regulacji lusterek czarny kabel .Wszystkie kable nalezy zalutowac i dobrze zaizolowac.


a moglbys jeszcze zdradzic co jest w instrukcji twojego auta napisane przy bezpieczniku nr. 35?

tu na fotce sa dwie instrukcje, od Lodgy i Dokkera
do obu aut bezpiecznik nr. 35 ma rozne funkcje...
co jest napisane przy twoim?
z gory i z dolu dziekuje!
Lodgy-Dokker
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-08, 13:08   

Zapalniczka.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-08-08, 13:51   

czyli jak podlacze diode do plusa zapalniczki i do masy to powinna sie swiecic przy wlaczonym ogrzewaniu lusterek/wypalaniu FAP???
Ostatnio zmieniony przez swissman 2017-08-08, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-08, 13:55   

Podlaczasz pod ogrzewanie lusterek.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-08-08, 15:08   

shrek napisał/a:
Podlaczasz pod ogrzewanie lusterek.

czyli bezpiecznik nr. 37 w Dokkerze i nr. 38 w Lodgy...
to czemu ma sluzyc informacja o bezpieczniku nr. 35?
nie zebym sie czepial tylko nie rozumiem a nie chce czegos spalic itp.
pierwsze moje zabawy z diodami to byly gdzies w latach szescdziesiatych, gdy podlaczylem sluchawke telefoniczna z dioda do rynny i odbieralem pierwszy program polskiego radia...
nie byly to jeszcze diody led...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-08, 15:13   

35 to chyba omylkowo napisalem. + diodi led do bezpiecznika ogrzewania lusterek.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-01, 21:04   

Ale miejsca poświęcili DPF-owi w instrukcji.... Praktycznie, że biały dym czasem leci... I to wszystko.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-01, 21:10   

A co maja w instrukcji napisac?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-11-02, 19:31   

działa :) podłaczyłem pod lustereczko :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-02, 21:39   

shrek napisał/a:
A co maja w instrukcji napisac?


W Espace napisane jest troszkę więcej. Choćby to, co należy zrobić kiedy się problem pojawi. Oczywiście jest plus tego, że prawie nic nie jest napisane: Mogę jeździć samochodem do kiosku, na drugą stronę i ASO nie ma prawa przyczepić się do nieprawidłowej eksploatacji.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-02, 21:46   

Przeciez Fap to jest filtr, ktory tak jak reszta filtrow(olej, paliwo, powietrze) nie podlega gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-11-02, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2020-04-26, 17:11   

Pytanie do tych co montowali ten wskaźnik :)
Musze sie wpinać do grzania lusterek czy mozna sie wpiac przyprzycisku do grzania szyby tylnej/grzania lusterek ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2947
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-04-26, 20:43   

Wepnij się do przekaźnika grzania szyby i lusterka jesli chcesz mieć kontrolke na desce. Najprościej do kostki z lusterka, ale dioda wtedy znajdzie się przy szybie.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
WaldekZieliński 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: ---
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Lut 2022
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-12, 11:48   

Przepraszam jestem tu nowy. Zamówiłem dacię duster z silnikiem 1.5 blue dci 115 KM nową z salonu i mam pytanie. Tam jest DPF czy FAP?.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne