Jakie powinny być wartości luzu zaworowego w tym silniku?
Wg podręcznika serwisowego: dolotowe - 0,20-0,53 mm, wydechowe - 0,30-0,63 mm.
Wg danych technicznych w oprogramowaniu używanym przez ASO są 2 odmiany wałków: z rowkiem - dolotowe 0,25-0,32 mm, wydechowe 0,35-0,42 mm; bez rowka - dolotowe 0,10-0,17 mm, wydechowe 0,20-0,27 mm.
Michał93 napisał/a:
czy w tym silniku do demontażu kolektora ssacego trzeba odkrecić kompresor klimy?
Podręcznik serwisowy nie wspomina nic na ten temat.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-05-05, 09:56
Michał93 napisał/a:
Czy ktoś już robił regulację w 1.2 16v z fabrycznym gazem? (D4f 732/734)
Jakie powinny być wartości luzu zaworowego w tym silniku?
I pytanie zasadnicze - czy w tym silniku do demontażu kolektora ssacego trzeba odkrecić kompresor klimy?
laisar wartości które podałeś są bardzo rozbieżne...
Tolerancja wg podręcznika 0.33 mm podczas gdy wszędzie indziej jakby nie liczyć jest tolerancja 0.07mm
Podłączę się pod temat.
Mam problem z moją Dacią 1.4 2005r. benzyna + LPG ( nie fabryczny), autko ma przejechane na gazie 90 000 km, domyślam się, że raczej poprzedni właściciel nie regulował za często zaworów, a na pewno nie robił tego przed sprzedażą auta, ja już tym autkiem jeżdżę rok czasu i sam zrobiłem 10 000km. Mam problem z tym, że autko jest na gazie zamulone, na głównie zimnym silniku bardzo mocno spadają obroty w momencie wciśnięcia sprzęgła, na ciepłym jest trochę lepiej, choć też potrafią nisko spaść i troszkę falują.
Wyczytałem tutaj z forum, że trzeba zwrócić uwagę na "klekotanie" z silnika, przyznam, że klekotanie słychać dość wyraźnie, choć do tej pory myślałem, że ten silnik tak ma ale może rzeczywiście to te zawory wymagają regulacji?
Podłączę się pod temat.
Mam problem z moją Dacią 1.4 2005r. benzyna + LPG ( nie fabryczny), autko ma przejechane na gazie 90 000 km, domyślam się, że raczej poprzedni właściciel nie regulował za często zaworów, a na pewno nie robił tego przed sprzedażą auta, ja już tym autkiem jeżdżę rok czasu i sam zrobiłem 10 000km. Mam problem z tym, że autko jest na gazie zamulone, na głównie zimnym silniku bardzo mocno spadają obroty w momencie wciśnięcia sprzęgła, na ciepłym jest trochę lepiej, choć też potrafią nisko spaść i troszkę falują.
Wyczytałem tutaj z forum, że trzeba zwrócić uwagę na "klekotanie" z silnika, przyznam, że klekotanie słychać dość wyraźnie, choć do tej pory myślałem, że ten silnik tak ma ale może rzeczywiście to te zawory wymagają regulacji?
Klekot może być od wtrysków gazowych. Co masz włożone do środka, i jaki masz na tym nalot. Pokaż mapy i kalibrację.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-21, 09:07
Też chętnie poznałbym jakieś twarde dowody w tej kwestii odnośnie obecnie montowanych w Daciach silników... a póki co stawiam na to, ostatnie Dacie z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych zjechały z taśm produkcyjnych w 26. tygodniu 2015 roku .
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-09-21, 09:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum