Co to jest za DDT2000 - jaki typ ze mozna z polskimi napisami tam przyuczac i kalibrowac osprzet ESP / ASR ? ( w filmiku mniej wiecej okolo 18 minuty )
Czy da sie takie DDT2000 sciagnac z XMLami do pompy ESP w Dacii z polskimi tez napisami ?
Z tego co pamietam, ktos z uzytkownikow forum wymienił u siebie w dacii pompę Abs na Abs z asr/espp.
Szukam takiej osoby i chetnie zlece za oplata wymiane I chyba dolozenie kilku przewodów do obd2 i ecm.
Mam juz pompę zakupioną - chyba wlasciwa.
Niestety nie mam obecnie kompletnie czasu na te sprawy więc z chęcią bym to zlecił.
"Niestety" mam za dużo momentu obrotowego i mocy i auto bardzo boksuje gdy chce ruszyć w miare sprawnie , a pompa z asr przyhamowalaby odpowiednie koło tym samym zwiększając naped na drugie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-10-28, 04:29
corrado napisał/a:
"Niestety" mam za dużo momentu obrotowego i mocy i auto bardzo boksuje gdy chce ruszyć w miare sprawnie , a pompa z asr przyhamowalaby odpowiednie koło tym samym zwiększając naped na drugie.
ESP tylko obcina moc.
A jakie masz opony założone? Bo może trzeba zacząć od tego.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Continental crosstcontact lx2 215/65/16.Zmienilem wczoraj na zimowki i niewiele lepiej.
Można asr zalozyc ( ktore ma wbudowane esp) bez podłączenia czujnika skrętu kierownicy , czujnika przeciążenia I prowadzenia przewodów i bedzie asr dzialal dobrze na fabrczynych czujnikach abs w piastach?
Jak łatwo i dobrze metodą domową odpowietrzyc uklad hamulcowy po wymianie takiej pompy abs/asr? I ile to by zajęło czasu?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-10-28, 12:08
Ja bym zamontował bez pompę bez przykręconych przewodów hamulcowych zalał zbiorniczek i poczekał, aż płyn hamulcowy przeleci przez pompę. Następnie poprzykręcal przewody i czekał ,aż się przeleją.
W najgorszym przypadku jak płyn nie poleci, musisz zastępować pompę ABS z kompa lub manualnie podlaczyc 12 v pod silniczek ABS żeby się podkręcił.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Chcesz powiedzieć , że wystarczy "odpowietrzyć" tylko 2 przewody wejściowe pompy ?
Nakręcić luźno nakrętki na pompie tych dwóch i pompować hamulcem ? Czy dobrze się odpowietrzy?
4 pozostałe idące do kół przykręcić od razu ? A co jeśli ta pompa z ASR "nowa" jest w środku zapowietrzona ? ( wg mnie jest skoro leżakowała) Czy nie będzie potrzeby usunąć powietrza przez odpowietrzniki w kołach ?
Chcę to wiedzieć jak ta procedura wygląda dokładnie bo nie chce narobić sobie prooblemu z autem i hamulcami.
"Niestety" mam za dużo momentu obrotowego i mocy i auto bardzo boksuje gdy chce ruszyć w miare sprawnie , a pompa z asr przyhamowalaby odpowiednie koło tym samym zwiększając naped na drugie.
Bez przesady. Przecież moc i moment obrotowy to nie są stałe parametry silnika, ale zarządzane obrotami i głębokością wciśnięcia pedału gazu. Każdy silnik ma jakieś wartości maksymalne tych parametrów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć mniej w razie potrzeby.
To znaczy nie do końca, bo na przeszkodzie może stać mało płynnie działające sprzęgło i źle działający pedał gazu. I nie mówię tu o nieumiejętnej ich obsłudze przez kierowcę czy jakichś problemach technicznych, tylko o wadliwym projekcie.
Nie wiem jak to było w dieslach 1.5, ale np. silnik 1.0 SCE w mojej Sandero ma skopane totalnie sterowanie pedałem gazu, to znaczy zarządzanie momentem obrotowym tego silnika (zarówno reakcja na wciśnięcie, jak i na odpuszczenie gazu) jest bardzo zero-jedynkowa i do pięt nie dorasta starym systemom na linkę. Zwłaszcza w początkowym zakresie skoku pedału gazu nie ma żadnego płynnego przełożenia na odpowiedź silnika. Często najpierw jest opóźniona reakcja, a potem nadmiarowa. Także przy odpuszczaniu gazu.
Kontrola trakcji to takie trochę leczenie kiły cholerą.
Kontrola trakcji nieco maskuje te wady projektu, ale powoduje inne problemy, czyli zdławia silnik zbyt mocno (nie tylko sterownikiem silnika, ale i hamulcami) w sytuacjach gdy buksujące koła wciąż mogłyby przekazywać napęd, pozwalając jednocześnie utrzymać wyższe obroty silnika bez konieczności palenia sprzęgła. Przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc lepiej jest spalić nieco opony, ale mieć odpowiedni zapas obrotów, niż mieć trakcję ale nie mieć mocy. Jaki pożytek z trakcji np. w grząskim śniegu pod górę z obciążeniem, kiedy silnik jest dławiony do obrotów, przy których nie jest w stanie wykonać powierzonego mu zadania.
Więc ja bym odpuścił tą rzeźbę z kontrolą trakcji, a przyjrzał się pedałowi gazu i czy można to jakoś skalibrować, by płynniej zarządzać momentem obrotowym.
Mam diesla k9k po modach ( bv39+spory fmic) I sporo paliwa ( 58mg/str) stad taki moment i moc.
Wiadomo mozna powolutku ruszac ale powinno sie tez ruszac szybko jeśli sie chce bez poślizgu kół.
Ale te dwie rzeczy (poślizg i szybkie ruszanie) wcale się nie wykluczają. Wręcz przeciwnie. Zarówno podczas rozpędzania, jak i hamowania, aby osiągnąć maksymalne wartości sił (napędowej i hamowania), niezbędny jest pewien stopień poślizgu. Systemy kontroli trakcji w cywilnych samochodach nigdy nie potrafią optymalnie zarządzać stopniem poślizgu na każdej nawierzchni. Zwłaszcza na nawierzchniach luźnych i stawiających duże opory ruchu mogą wręcz unieruchomić samochód, który bez kontroli trakcji bez problemu by przejechał.
Tu przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=kymacNQR5x8
Mówienie że poślizg to utrata trakcji jest w rzeczy samej kłamstwem, bo dopóki koło styka się z ziemią zawsze jakaś trakcja jest. W sytuacji jak powyżej wystarczająca siła napędowa pozwalająca przejechać przez taką błotną pułapkę pojawiła się dopiero po osiągnięciu znacznego poślizgu wzdłużnego kół, dającego też możliwość wkręcenia się silnikowi na obroty, przy których generował już wystarczającą moc by pokonać ogromne opory ruchu. Kontrola trakcji całkowicie to uniemożliwiała.
Nawet na nawierzchni asfaltowej szybkie ruszenie samochodem bez kontroli trakcji to zawsze ruszenie z jakimś poślizgiem kół. Często nawet dość znacznym. Niewielki spadek współczynnika tarcia po przekroczeniu wartości szczytowej jest niewielką ceną, jaką płacimy za możliwość utrzymania silnika na wyższych obrotach, bo trzeba pamiętać, że do szybkiego ruszenia sama trakcja nie wystarczy.
Na przykładzie poniższego wykresu widać, że na szutrze im większy stopień poślizgu, tym większa przyczepność i większa możliwa siła napędowa.
Na suchym asfalcie najpierw współczynnik szybko rośnie, a po osiągnięciu szczytu dość szybko opada, ale wcale nie jakoś znacznie.
https://www.researchgate...._fig4_321344788
Na mokrym ten spadek będzie większy i tam moim zdaniem kontrola trakcji najwięcej poprawia, zwłaszcza gdy zarządzanie momentem obrotowym silnika nieprecyzyjnym pedałem gazu lub sama natura wzrostu tego momentu (nagły boost z turbo) utrudnia precyzyjne dozowanie siły napędowej i szybką reakcję na wykryty nadmierny poślizg przez kierowcę.
Jak dla mnie kontrola trakcji powinna mieć możliwość całkowitego odłączenia w każdym samochodzie, a dodatkowo powinna mieć kilka ustawień w zależności od nawierzchni lub wręcz samodzielnego programowania niektórych parametrów.
W takiej formie w jakiej mamy ją w naszych Daciach wyrządza więcej szkody jak pożytku.
https://www.youtube.com/watch?v=dzl6yMsp2v8
Brak kontroli trakcji i szybkie ruszenie z optymalnym poślizgiem?
Proszę bardzo (stary wolnossący diesel Toyoty):
https://www.youtube.com/watch?v=jhyEBqvF61Y
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-10-30, 18:30, w całości zmieniany 3 razy
Jestem ciekaw czy potrzebne jest połączenie z ECU silnika, bo mój sterownik jest na K-Line i raczej nie ma linii CAN a w pompie ASR/ESP jest linia CAN - czy w związku z tym ASR będzie wtedy działać poprawnie. ASR można też ustawić skonfigurować moment przyhamowywania,
ale chyba odpuszczę temat bo za dużo niewiadomych .
Oglądałem wczoraj schemary elektryczne Dustera I dla mojego silnika k9k796 ( delphi dcm1.2 86KM) I jest tam połączenie linii Can L i H pomiędzy sterownilkem silnika (a3,a4. Z czarnej wtyczk) a gniazdem OBD2 (kline-6,7,14) . Z tym gniazdem łączy sie przez Can pompa asr/esp/abs , wiec istnieje szansa, że by się udalo podlaczyc, ale przed sprawdzA czy sa tam te 2 przewody .
Jeśli ktos wie czy w delphi dcm1.2 byla komunikacja przez CAN to niech da znac.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3958 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-03, 10:39
Wymieniając pompę warto wybrać od razu pompę, która ma fabrycznie aktywne wyjście na wyłącznik ASR/ESP w kabinie (dedykowany pin pompy zwierany do masy wyłącznikiem). Czyli modele Lodgy, Duster, Dokker. Wyłącznik się przydaje.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-11-03, 10:49, w całości zmieniany 2 razy
Ostatnio szukałem wogóle tego plasticzku do konsoli pod radiem z zapalniczką z wlacznikiem esp na allegro ale nie wiem jak to nazwać żeby odnaleźć , znajdowałem tylko konsole do 4x4 , np:
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3958 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-08, 11:09
corrado napisał/a:
Ostatnio szukałem wogóle tego plasticzku do konsoli pod radiem z zapalniczką z wlacznikiem esp na allegro ale nie wiem jak to nazwać żeby odnaleźć , znajdowałem tylko konsole do 4x4...
...
nie wiem jak to nazwać , żeby znaleźć 4x2 ?
Może po prostu poszukaj po numerze katalogowym: 251630022R
Na Ebay prawie 70 Euro...
Może warto po prostu sprawdzić w ASO? Czasami takie pierdółki-nówki sprzedają za ułamek tego, za ile można je spotkać z drugiej ręki. A i pamiętaj, że toto nie tylko w Dusterze występowało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum