Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
co zamiast mcv 1.2 open lpg
Autor Wiadomość
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 09:45   

Sznowni Państwo,
jestem nową osobą na tym forum i serdecznie wszystkich witam.

Przymierzamy się z mężem od dłuższego czasu na zakup Daci. Jesteśmy zwolennikami małej ilości elektroniki, minimalizmu i niskiej eksploatacji, dlatego wybór Daci wydaje się być uzasadnionym. Jesteśmy młodym małżeństwem w z dwójką małych dzieci (być może pojawią się kolejne).

Naszym pierwszym wyborem była Dacia Lodgy, jednak końcowa cena z wyposażeniem przerosła nasze możliwości finansowe na dzień dzisiejszy.

Potem padło na Logana MCV. Mąż był w salonie, rozmawaiał z przedstawicielem.
Padło na wersje Logan MCV SL Open w gazie z silnikiem 1,2, który niedawno został wycofany. Ostatnie sztuki jechały do PL i mieliśmy nadzieję, załapać się na nie. Niestety nie udało się :roll: Teraz znowu zastanawiamy się co wybrać..

Maż wystrzega się silnika TCe 90, bo uważa, że jest cytuje: "wyżyłowany" i łącznie z gazem mogą pojawić się problemy. Wiemy, że autko z turbiną wymaga "szczególnego" traktowania i prawidłowego użytkowania.

Czytaliśmy kilka wątków na tym forum i otrzymaliśmy informację, że pojawiają się problemy z fabrycznie montowanym gazem typu: przełączanie się na beznynę w trakcie jazdy, wyłączanie kontrolek od LPG, niewłaściwe wskazywanie ilości gazu w baku.

Moje pytanie: Jak Państwo widzą kwestie silnika z turbodoładowaniem + lpg? Czy rzeczywiście jest tak awaryjny?

I drugie pytanie: Mamy możliwość zakupienia Dustera w dieslu, z niskim przebiegiem z 2011 roku. Czy takie rozwiazanie jest lepsze?

Czy Ktoś - Coś jest w stanie doradzić?
Autko potrzebne jest nam do dojazdów do pracy ok 30 km dziennie + wyjazdy rodzinne w dalszą trasę co jakiś czas.


Nadmienie, że pilnie potrzebna jest nam ta wiedza. Musimy szybko kupić drugi samochód.
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-10-31, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 10:04   

Część pytań jest ogólna i nie związana z gazem, może warto założyć/wydzielić wątek.

Duster może się niedługo okazać za mały, zwłaszcza, jeśli 2+2 zmieni się w więcej. Gorąco polecam lodgy, ale rzeczywiście nie bardzo jest go jak w tej chwili kupić z gazem.

Co do awaryjności turbiny+lpg, to głównie wiedza podwórkowa, nikt nie pokazał statystyk, nie było nawet chyba na forum anecdaty żadnej. Przy czym za nowy samochód z silnikiem (np. MCV) zapłacicie pewnie więcej, niż za lodgy z SCe (którą to konfigurację ogólnie bardzo polecam).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 10:42   

1.2 16v najlepszy do lpg bo ma regulacje zaworów hydrauliczną
aczkolwiek tce 90 ma pośredni wtrysk więc nie ma co obawiać się gazozo ale tylko w wersjach z fabryczną instalacją

Jak bym kupował z fabryczną instalką to tce 90

diesel + mały przebieg = :lol:
no chyba że to pewniak po rodzinie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-31, 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-31, 11:29   

Staga86 napisał/a:
Moje pytanie: Jak Państwo widzą kwestie silnika z turbodoładowaniem + lpg? Czy rzeczywiście jest tak awaryjny?


Nie zauważyłem :)
_________________
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 402
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-31, 12:45   

Staga86 napisał/a:
Czy Ktoś - Coś jest w stanie doradzić?
Autko potrzebne jest nam do dojazdów do pracy ok 30 km dziennie + wyjazdy rodzinne w dalszą trasę co jakiś czas.
Nadmienie, że pilnie potrzebna jest nam ta wiedza. Musimy szybko kupić drugi samochód.


Rozumiem, że te 30 km to w jedną stronę do pracy i drugie 30 km z powrotem?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-31, 12:58   

Jeśli robisz 30 km w jedną stronę to można rozwazyc zakup diesla, a jak robisz 30 km w ciągu dnia to z LPG wyjdzie korzystniej. Obserwuj na naszym forum dział sprzedaży, czasem ktoś sprzedaje auto z znana historia.
Mam Lodgy z LPG i jestem zadowolony. Bardzo dobre auto dla dużej rodziny.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 13:47   

route2000 tylko, że Lodzie gazowałeś we własnym zakresie prawda? Dostalismy info, że Lodzie będą gazowane fabrycznie, ale jeszcze nie wiadomo kiedy. Trochę nas to zwiodło i czekaliśmy na nią, dlatego teraz już nam się spieszy z zakupem autka.
Dzięki za info z tym działem sprzdaży, choć czas gra na niekorzyść poszukiwań...

walter_g 30 km w sumie (15 w jedną, 15 w drugą)

Karenzo Tak, wiemy, że 1.2 byłby lepszy, ale właśnie go wycofali i ostatnie sztuki odjechały nam sprzed nosa :-( Zwlekaliśmy za długo i tyle. Nasza wina...

gfedorynski Może rzeczywiście nie do końca dobry wątek zaczepiłam i pytania nietrafione do tematu, no, ale mam nadzieje, że nikt się z tego powodu nie obrazi ;-) Też mam świadomość, że Duster może okazać się za mały dla rodziny większej niż nasza. Lodzia byłaby świetna, gdyby już weszła opcja z LPG.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 13:51   

Ogólnie na nową dacię - inną niż z placu - trzeba będzie poczekać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 15:32   

Staga86 napisał/a:
Jesteśmy młodym małżeństwem w z dwójką małych dzieci (być może pojawią się kolejne)

Jeżeli to realna groźba (; to powinna być głównym kryterium wyboru - i wtedy dokker lub lodgy byłyby zdecydowanie najwygodniejszym rozwiązaniem, nawet kosztem części wyposażenia. Do szyb na korbkę i ręcznych lusterek można się przyzwyczaić (albo je w przyszłości wymienić), rachunki za paliwo pojawiają się co jakiś czas (LPG też można dołożyć później) - ale jeśli 4 dzieci po prostu nie mieści się do auta, to nie ma o czym dyskutować.

Dlatego dobrze jest przemyśleć sprawę w kontekście np najbliższych 5 lat...

Staga86 napisał/a:
[tce90+lpg] Czy rzeczywiście jest tak awaryjny?

Nie.

Staga86 napisał/a:
[używany duster diesel 2011] Czy takie rozwiazanie jest lepsze?

Ze względu na stan techniczny - być może, zależy od pewności co do niego, ale nawet przy niskim przebiegu nie uniknie się już w tym wieku pewnych koniecznych czynności serwisowych. (I dotyczy każdej używki, bez względu na markę i poziom jej luksusu).

Ze względu na tryb użytkowania - niezależnie od moich poglądów na syfiarstwo diesli i wpływu Waszych przebiegów na ekonomię trzeba się liczyć z praktyczną stronę auta na ON. Chodzi nie tylko o konieczność dbania o turbo, o którym już wiecie, ale także np powolne rozgrzewanie się dieslowozu. A to może być jakiś dodatkowy argument, zwłaszcza przy dzieciach.

Staga86 napisał/a:
teraz już nam się spieszy z zakupem autka

W niemal każdej marce jeżeli nie zdecydujecie się na egzemplarz stojący już u któregoś z dilerów to trzeba będzie trochę zaczekać...

Staga86 napisał/a:
Duster może okazać się za mały dla rodziny większej niż nasza

2+3 to nie problem, wielkość miejsca dla 5 osób jest podobna we wszystkich daciach - najbardziej różnią się bagażnikami.

Dla większych rodzin pozostaje jedynie lodgy.

(Plus oczywiście dowolna konkurencja, dla hazardzistów lub krezusów...).
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 15:34   

gfedorynski, mąż dzwonił do południa, do salonu. Na TCe 90, po lifcie z fabrycznym gazem, przy zamówieniu w tym tygodniu - czekalibyśmy ok. 2 miesiące (koniec grudnia/ początek stycznia).

Jak trzeba będzie, to się przemęczymy i poczekamy... Choć bardzo chciałabym już mieć autko, ale... Gapowe się płaci :-?

Dlatego właśnie chciałabym się zorientować w temacie połączenia w/w silnika z lpg.

To pytanie głównie do użytkowników autek z takim połączeniem, a jeśli znalazłby się jeszcze właściel jakiejś MCV-ki, który ma tego rodzaju rozwiązanie to bardzo, ale to bardzo chętnie przeczytam co ma do powiedzenia na ten temat :-D
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 402
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-31, 15:48   

Staga86 napisał/a:
30 km w sumie (15 w jedną, 15 w drugą)


Ok, czyli robiąc szybką kalkulację na rok 2017 - 250 dni roboczych x 30 km wychodzi na dojazdy do pracy 7.500 km.

Jest to na tyle mały przebieg roczny, że IMHO gaz się zupełnie nie opłaca (chyba że jesteś wielkim fanem tegoż paliwa i innego paliwa nie uznajesz :mrgreen: )
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2016-10-31, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 16:05   

walter_g, obecnie rocznie zrobimy max. 10 000 km.
O ile ja byłabym wstanie zostać tylko przy benzynie na dzień dzisiejszy, to mój mąż uważa, że gaz pomimo tego będzie dla nas bardziej opłacalny.

Samochód kupujemy na kilka lat.
Obecnie jesteśmy na takim etapie w życiu, że szybko następują u nas dość istotne zmiany. Wielce prawdopodobne jest to, że w niedalekiej przyszłości z naszego 15 kilometrowego (10 minut) dojazdu do pracy w jedną strone zrobi się 50 km (godzina). Wtedy będziemy musieli gazować autko, żeby było ekonomiczne, a jak już wyczytaliśmy na forum lepiej sprawdzają się instalacje fabryczne niż serwisowe.

Chcemy uniknąć takiej sytuacji, by za kilka miesięcy stanąć przed faktem, że dokonaliśmy złego wyboru. Tym bardziej, że pomimo opinii, że Dacie to tanie samochody, to jednak dla nas 45-50 tysięcy to konkretna kwota, której wydanie dość istotnie uszczupli nasz budżet.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 16:06   

teraz nie opłaca się kupować bo w styczniu dostaniecie zeszły rocznik co zemści się przy odsprzedaży
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 16:20   

Karenzo napisał/a:
dostaniecie zeszły rocznik co zemści się przy odsprzedaży

Za np 8 lat różnica jednego rocznika będzie pomijalna względem np przebiegu.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 248
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 16:26   

Jak będziesz kupowała to warto wg. mnie wycelować tak żeby produkcja nastąpiła na początku stycznia 2017 (lepiej mieć nowszy rocznik niż produkcja 31 grudnia 2016 g. 23:40 ;) grudniowe auto w styczniu będzie rocznikowo miało rok :)

Co do gazu to zawsze można dołożyć, jak już się okaże żę macie większe przebiegi. Do 10K to w moim odczuciu gaz się ledwo opłaca. Zwłaszcza żę 10K było przy 1 aucie w rodzinie ? To przy dwóch pewnie będzie z 16K-17K rocznie na oba :)
Ostatnio zmieniony przez franius 2016-10-31, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 16:28   

Auto kupujecie za gotówkę, czy w kredycie?

Wg mnie jeśli LPG jest ważne, to lepiej kupić kilkuletnie auto i zagazować je u pewnego gazownika.

Koszty obsługi instalacji będą dużo niższe. Szczególnie, jak już przestaniecie korzystać z serwisu.

Miałem kilka aut z LPG i bardziej chwalę sobie te, które LPG miały dokładane.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 16:38   

Karenzo, zgadza się. Tylko nie zamawiając teraz jesteśmy dwa miesiące bez autka. Zamawiając w styczniu, czekamy minimum kolejne dwa miesiące. Suma = 4 miesiące bez drugiego samochodu, który jest potrzebny... :-/

laisar z tym powiększaniem rodziny, to nie tak szybko - dopiero urodził nam się drugi synio. Na kolejne dzieci (jeśli będą planowane) to minimum dwa lata trzeba poczekać, chyba, że natura zaplanuje za nas ;-) Jakby nie było, kupujące teraz autko - nie planujemy go zmieniać za dwa/trzy lata.

Na marginesie, Lodzia była naszym pierwszym wyborem. Rodzinne, pakowne autko. Zakochałam się w niej. :mrgreen: Mężowi bardziej odpowiada MCV-ka, którą też spokojnie można użytkować, jako rodzinne autko. :-D

Co do Dustera, nie mamy co do niego żadnej pewności (tak, jak to jest z niemal każdym używanym autkiemi). To znaleziona oferta internetowa. Mamy świadomość tego, że wszystkie naprawy przed nami: rozrząd, dwumasa, DPF, itp. Dlatego się wahamy.

Do tej pory mieliśmy wysłużone autko benzyna/LPG, które się sprawdzało i o ile już stare (pełnoletnie! :lol: ) to naprawdę nie robiło nam wiele problemów, a swoje wyjeździło i przeżyło :-D
Diesli nie znamy. Nie użytkowaliśmy. Dlatego tym bardziej obawy są duże...

Wracając jeszcze do TCe 90, mąż ma obawy o to, iż z silnika jest wyciśnięte wszystko co się da. Jak już ktoś to napisał na forum, to wiedza podwórkowa, zasłyszana itd., ale szczerze - to nie chciałabym się o tym przekonać na własnej skórze ;-)

Czy użytkownicy tego silnika mogliby się wypowiedzieć, na ten temat? Jak się sprawuje? Jakie jest rzeczywiste spalanie? Jakie usterki czy awarie prezentował?


Serdecznie dziękuję, za tak szybki odzew i pomoc. :-)
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 17:28   

A ile kasy chcecie przeznaczyć?
Za 45400,00 macie mcv dci75 jakby diler dał ze 2% rabatu to wychodzi 44500,00. Dla 2+2 mcv nie jest zły i raczej wszystko pomieści. Macie nowe auto więc nie będzie kosztów dodatkowych typu naprawy. Ten silnik będzie malutko palił. W przypadku nowego auta nie ma się co bać awarii bo: 1 gwarancja, 2 nowy dłużej pojeździ bezawaryjnie niż używka.
0.9 tce i dci75 jeżeli chodzi o dynamikę będzie porównywalne natomiast dci mniej spali. O lpg jest na tym forum masa postów, ekonomia w sumie porównywalna z dieslem tylko dla mnie osobiście to ciągłe meczenie się z jakimiś pierdołami i częściej potrzebne są regulacje (warto samemu poczytać).

Lodgy czy Dokker z uwagi na wysokość i masę będzie więcej palił niż mcv z takim samym silnikiem więc jeżeli kombi wystarczy to eksploatacja wyjdzie taniej.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-31, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-10-31, 17:53   

To ja coś powiem , bo od 7 miesięcy jeżdżę Loganem MCV 0,9 Tce z fabrycznym LPG.
Pierwszy tysiąc kilometrów zrobiłem tylko na benzynie, bo tak radzili Kledzy z forum i Dealer. Nie do końca rozumiem "po co", ale tak uczyniłem
Obecnie mam przejechane 10 tysięcy kilometrów.
Tez miałem dylemat 1,2 + LPG czy 0,9 i LPG. Wybrałem 0,9, choć obawiałem się nowej technologii, ale chyba niesłusznie. Owszem problemy mogą pojawić się po 100-150 tysiącach kilometrów, ale jeżdżąc 12-15 tysięcy rocznie a samochód użytkuję średnio 5 lat nie będą mnie dotyczyły. Mam przedłużoną gwarancje do 5 lat i 80 tysięcy kilometrów. Pewnie przejadę przez ten czas około 70 tysięcy, więc w najbliższym czasie koszty naprawy mnie nie interesują. A spokój jest bezcenny, tyle się przecież słyszy ile potrafi kosztować uszkodzony układ wtryskowy w Dieslu, zapchany filtr DPF czy inne współczesne wynalazki!
Samochód jak do tej pory nie miał żadnej awarii.
Zalety:
- wygodne fotele (znawcy twierdzą, ze nie, ale ja w porównaniu z moim poprzednim Fiatem uważam, ze są o niebo lepsze). Przed zakupem Dacii odwiedziłem kilka salonów innych marek np. Kia, Citroen, Skoda i w żadnym nie siedziało mi się równie wygodnie,
- bardzo duża ilość miejsca z tyłu. Podobnie jak z przodu wygodne fotele i mające dobry kąt nachylenia,
- szerokie wnętrze,
- bagażnik, który jak zobaczyłem to zrobiłam "łał". Mieści się wszystko
- nie dobra, ale według mnie doskonała dynamika (wcześniejszy samochód był "mułowaty" niemiłosiernie, więc mogę być nieobiektywny. Po mieście jeżdżę w trybie "ECO", bo gaz nie jest tak wrażliwy i przyjemniej się rusza,
- lekko podwyższone zawieszenie i wysokość samochodu ułatwiają wsiadanie,
- bardzo małe zużycie paliwa. Najmniej spalił na autostradzie w czasie jazdy spacerowej z wiatrem i prędkością 110-120 km/h bo wyszło tylko 6,5 litra LPG. W czasie szybkiej jazdy po autostradzie i pod wiatr z prędkościami 140-150km/h było to 9,4 litra i to jest wartość najwyższa jaką osiągnąłem. Średnio w ruchu miejskim i czasami jakiś wyjazd za miasto jest to 7,5-8,5 litra
- komfortowe i według mnie ciche zawieszenie

Wady:
- kiepskie plastiki wewnątrz, ale nie wiele gorsze niż w Clio
- dziwny dźwięk silnika z trzema cylindrami poniżej 2 tysięcy obrotów- bywa to męczące. Ciężko jechać np. 50 km/h na czwartym biegu bo "cała buda" rezonuje. To samo V biegu w zasadzie poniżej 80 km/h nie włączymy choć strzałka już podpowiada zmianę z IV na V bieg
- długi czas przełączenia się na gaz zimnego silnika. Przy temperaturach takie jak są teraz to przełącza się po około 3 kilometrach. Przy wartościach minus 10 czy 20 stopni może to być pewnie około 5 kilometrów
- głośne wtryskiwacze LPG ( słyszalne tylko na zewnątrz samochodu. Wewnątrz tego nie słychać)
- brak komputera pokładowego w wersji z fabrycznym LPG

I Chyba tyle. Nie znalazłem nigdzie w internecie informacji o powtarzających się usterkach tego silnika. Mały, ale żwawy i w sumie mało skomplikowany. a obecnie nie ma już w zasadzie ucieczki przed turbo. Daje ogromną frajdę z jazdy a przy łagodnym traktowaniu gazy powoduje uśmiech na twarzy przy każdym tankowaniu
Wybrałbym TCe z LPG jeszcze raz

Ja na razie jestem bardzo zadowolony i polecam. Ewentualnie można rozważyć Fiata Tipo. Nie jechałem, ale zbiera pochlebne opinie i mam podobną cenę za podstawowa wersję.
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-10-31, 18:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 17:55   

matucha - auto kupujemy za gotówkę.

franius - fajnie byłoby czekać, ale jak już wspominałam auto potrzebne nam już :roll:

laisar - autko planujemy uzywać jakieś 6-7 lat zatem tak, jak piszesz ta końcówka roku moze nie będzie miała aż takiej wagi :roll:

mojo - do 45 tys. maks, nasi sprzedawcy nie chcą zejść z ceny. Mogą ewentualnie coś dorzucić np. alusy, koło, opony zimowe, dywaniki, itp.

olek1972
- bardzo, ale to bardzo dziękuje za takie info. Właśnie tego mi potrzeba było... Bagażnik duży potrzebny, by wózek było gdzie wepchnąć ;-) Nad Tipo też myśleliśmy, ale mam odruch klaustrofobiczny czując szybe tuż za sobą siedząc na tylnej kanapie. W kombi nie mam takich problemów ;-)

Silnik TCe 90 - ewentualne wady, awarie, usterki. Jak męża przekonać?
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-10-31, 18:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-10-31, 19:11   

Przy takich przebiegach jakie zamierzacie pokonywać to wydaje mi się, że nie warto inwestować w LPG - zapewne wyjdzie w okolicy 15 tysięcy km na rok.
W przypadku Tce 90 z LPG nawet nie wiadomo w jaki sposób i co jaki dystans należy dokonać regulacji zaworów.
_________________
enjoy the silence
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 402
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-31, 19:44   

Staga86 napisał/a:
Wielce prawdopodobne jest to, że w niedalekiej przyszłości z naszego 15 kilometrowego (10 minut) dojazdu do pracy w jedną strone zrobi się 50 km (godzina). Wtedy będziemy musieli gazować autko, żeby było ekonomiczne, a jak już wyczytaliśmy na forum lepiej sprawdzają się instalacje fabryczne niż serwisowe.


Jeżeli dojazd miałby się zwiększyć do tego poziomu to już chyba lepiej by było zainwestować w diesla, ale to moim zdaniem.

No i swoją drogą instalacje fabryczne nie do końca lepiej się sprawdzają niż dołożone poza fabryką, ale o tym w innych wątkach ;-)
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 20:22   

Staga86, zorientuj się ile kosztuje przegląd LPG.
W Poznaniu chcieli 1400zł, co daje nam 300 litrów Paliwa, czyli na 6000km, co przy waszych przebiegach już się nie będzie tak opłacać.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-10-31, 21:18   

matucha, czy przegląd LPG robi się przy przeglądzie rocznym, czy co jakiś przebieg?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 21:40   

przegląd lpg kosztuje 300 zł ...
filtr lpg można kupić na necie bez problemu nie straszcie bez sensu .

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 69,26 KB

_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne