Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia sandero kilka pytań, wątpliwości.
Autor Wiadomość
Benek105 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2016-11-26, 09:17   Dacia sandero kilka pytań, wątpliwości.

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Sandero 1,2 benzyna z 2014 roku :) Jednak dręczy mnie można by tak powiedzieć kilka pierdułek/ przypadłości które nie wiem czy są normalne w tym aucie. Przebieg 15 tyś :) ponumeruje moje wątpliwości żeby miało to jakąś składnosc:
1. Podczas wcisniecia sprzęgła na 1 biegu dacia schodzi do 1,5 tyś obrotów na 1-2 sek i dopiero powoli opada na 750 obr na min, na 2,3,4 i 5 biegu po wcisnieciu sprzęgła od razu wysprzegla na obroty 750 obr na min, pytanie: czy to normalne ?
2. Czasami silnik nie zapala od razu... w sensie zimny zawsze od strzała, ale np przejade 10 km, wyjde gdzieś na 20 min wracam do auta i rozrusznik kręci a auto nie zalapuje xP wtedy druga próba i dopiero odpali ( trochę irytuje to, ponieważ jednak to prawie nowe auto ), dzieje się tak raz na 20-30 odpalen. Czy w innych sandero też to występuje i po prostu tak maja czy jakiś element do naprawy ?
3. I najmniejsza pierdolka :D nie działa spryskiwacz tylnej szyby, słychać że pompka spryskiwania pracuje ale nic nie leci, czy to podlega gwarancji ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi :) Pozdrawiam.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-11-26, 09:23   

Ad 3 - weź cieniutka igle i włóż w otwór spryskiwacza - mógł się kamień osadzic lub coś się przytklalo.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-11-26, 09:54   

Co do punktu 2. Miałem tak samo, zamierzałem zgłosić na przeglądzie ale do tego czasu się uspokoiło i w zasadzie już nie pamiętam kiedy coś takiego się stało. Pali na dotyk.

3. A płyn jest? :-P długo przytrzymywałeś włączony spryskiwacz? U mnie chwila minie zanim poleci.
_________________

 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-11-26, 10:30   

Ad. 3 - jeszcze czasami jest tak, ze ilość płynu jest wystarczajaca żeby spryskiwac przednia szybę, a na tylną już nie.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 617
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-26, 11:45   

1. Jak na mój gust obroty na wszystkich biegach za długo trzymają u mnie (~sekundę), ale chyba nie zauważyłem by po pierwszym biegu jakoś specjalnie dłużej. (ASO nie widzi problemu)
2. Nigdy. Zawsze na dotyk.
3. Długa rurka, długo trzeba pompować. Ludzie zakładają sobie zaworek zwrotny, żeby się płyn nie cofał.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-26, 15:19   

wydaje mi się,że istnieje coś takiego jak system podtrzymania obrotów, który dba o to,żeby po wysprzęgleniu lub zwolnieniu silnik po prostu od razu nie gasł
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-26, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
  Wysłany: 2016-11-29, 13:31   

Moja to co prawda starszy model, ale:
1) Zależy od temperatury silnika, jak zimny to obroty spadają w mojej wolniej,
2) Mam tak jak za krótko przytrzymam rozrusznik - normalnie tylko na ćwierć sekundy włączam i silnik chodzi, ale raz na 30 odpaleń tak się zdarza. Musze wtedy zaczekać chwile i ponownie spróbować odpalić.
3) Rurka się mogła wypiąć lub jest gdzieś załamana. Pompuj i patrz, czy płynu obywa. Jak tak, to gdzieś ucieka i nie na szybę - może w podsufitkę? Jak nie udywa, przewód lub spryskiwacz niedrożny.
 
Benek105 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-03-23, 22:53   

Problem z odpalaniem nadal trwa :/ głównie odpala jakby nigdy nic, w sensie normalnie, a czasami potrafi kilka razy pod rząd nie odpalić tylko kręci rozrusznik.. czy ktoś był z tym w Aso ? Jak byłem się dowiadywać to przy nich 3 razy odpalił dobrze i stwierdzili że wszystko ok.. miał ktoś podobne doświadczenie ?
 
Reich8 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Zaspa
Wysłany: 2017-03-24, 09:24   

to dziwnę nigdy tak nie miałem ;/ A często ci się tka zdarza . Nic w warsztacie ci nie mówili??
_________________
Poczuł ból, jakiego jeszcze nigdy nie doświadczył, ból, który trudno sobie wyobrazić, ból nie do zniesienia. Poczuł, że umiera.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-24, 10:29   

Benek105 napisał/a:
Problem z odpalaniem nadal trwa :/ głównie odpala jakby nigdy nic, w sensie normalnie, a czasami potrafi kilka razy pod rząd nie odpalić tylko kręci rozrusznik.. czy ktoś był z tym w Aso ? Jak byłem się dowiadywać to przy nich 3 razy odpalił dobrze i stwierdzili że wszystko ok.. miał ktoś podobne doświadczenie ?

Ile masz przebiegu? A jak odpalasz dłużej to czy naciskasz pedał przyśpieszenia by ułatwić odpalanie?
Jeśli tak to przepustnica do czyszczenia.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-24, 11:16   

Aktualizowałeś w ASO mapy zapłonu komputera silnika ? Przy przejściu na Euro V Renault to skaszaniło dla wolnossaków i być może masz felerną wersję oprogramowania.

Reich8 napisał/a:
to dziwnę nigdy tak nie miałem ;/ A często ci się tka zdarza . Nic w warsztacie ci nie mówili??

A zauważyłeś że on ma silnik benzynowy ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-03-24, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Benek105 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-03-24, 11:32   

Nie, nic mi nie aktualizowali, twierdzą że nie mieli takiego przypadku xP, przebieg 17 tyś
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-24, 12:24   

route2000 napisał/a:
A jak odpalasz dłużej to czy naciskasz pedał przyśpieszenia by ułatwić odpalanie?
Jeśli tak to przepustnica do czyszczenia.

Może naciskać ile chce, to objaw niczego. W każdym współczesnym autcie które nie ma linki do przepustnicy możesz wciskać gaz ile chcesz nic to nie zmieni. ECU ignoruje w czasie rozruchu polożenie pedału gazu.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-24, 13:42   

kali napisał/a:
route2000 napisał/a:
A jak odpalasz dłużej to czy naciskasz pedał przyśpieszenia by ułatwić odpalanie?
Jeśli tak to przepustnica do czyszczenia.

Może naciskać ile chce, to objaw niczego. W każdym współczesnym autcie które nie ma linki do przepustnicy możesz wciskać gaz ile chcesz nic to nie zmieni. ECU ignoruje w czasie rozruchu polożenie pedału gazu.

Mam elektroniczną przepustnicę, mam podobny objaw od czasu do czasu. Mam nalatane ponad 70 tys.km. Jak kręcę rozrusznikiem długo i jak nacisnę padeł przyśpieszenia to silnik odpala szybciej niż bez wciśnięcia gazu.
Czy przepustnicę mam zanieczyszczoną czy soft w ECU "pada"?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-24, 14:20   

Zrób diagnostykę to poznasz przyczynę.
Zdejmij kostkę ze świec zdejmij filtr powietrza i niech druga osoba kręci rozrusznikiem wciskajac pedał gazu. I sam zobaczysz że przepustnica na to nie reaguje.
 
Benek105 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-04-12, 07:26   

Troszkę odkopie temat :p ale może komuś się przyda taka informacja, Dacie z silnikami benzynowymi od stycznia do bodajże marca-kwietnia miały wadliwe softy, stąd były problemy z paleniem :) byłem w serwisie raz jeszcze, zdarzył się problem z odpalaniem i wtedy nagle ich olsnilo :) nowy soft wgrany i problem zniknął :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne