Cześć. Chciałbym zapytać o opinię nt. fabrycznego LPG w TCE 90 w Dacii Logan lub Sandero. Jak się sprawuje fabryczna instalacja, czy nie ma z nią problemów.
Na razie w moim przypadku instalacja sprawuje się bez problemu. Do tego nie martwi mnie zużycie paliwa powyżej 8 litrów gdy się depcze. Ale nie licz na to żeby auto się przełączało po kilometrze czy dwóch przy temperaturach poniżej 10 stopni.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-25, 20:42, w całości zmieniany 1 raz
U mnie też na razie jest OK (zrobione 18000 km). Obecnie fabryczna instalacja ma inne wtryskiwacze -- nie MED, tylko coś takiego:
http://gazeo.pl/wakacje-n...tykul,9459.html
Są szanse, że będą bardziej odporne na zanieczyszczenia w LPG, ale filtry i tak polecam zmieniać co max. 10000 km.
Mam Dacia Sandero Stepway z Maja 2016.
W chwili obecnej jedynie na co narzekam to duże spalanie 8.5L jak jeździsz spokojnie
Ponad 11L na trasie przy jeździe Autostradą ~ 140km/h.
Osobiście bym sie zastanawiał czy brać drugi raz wersje LPG....
Jak będziesz w salonie zapytaj się dlaczego Dacia Sandero podczas przyśpieszania ściąga w prawo, a po zdjeciu nogi z gazu w lewo. -- Zaczynam walke z serwisem...
_________________ coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2017-04-26, 18:31, w całości zmieniany 1 raz
Proponuję nieco zwolnić, będzie palił mniej. Przy 110 km/h mam ok. 8 l na 100 km.
W Merivie 1.4 turbo z LPG miałem spalanie 9 litrów przy 110 km/h i na każde 10 km/h więcej spalanie wzrastało mi o mniej więcej litr LPG (przy 150 km/h miałem 13 litrów na 100 km).
Fizyki nie oszukasz.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2017-04-27, 06:54
słoń napisał/a:
fotorobart napisał/a:
jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia
czyli?? co się działo?
"muł bagienny"
auto dobre do turlania się po mieście, rozpędzanie w moim odczuciu trwało wieki...
miałem wrażenie, że mój stary matiz (po remoncie silinka) zapewniał bardziej dynamiczna jazdę przy 4 tys. obrotów
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-04-27, 06:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-27, 07:00
No niestety, ale Renault Clio i to w dodatku w wersji Grandtour jest cięższe niż odpowiedniki w Dacii. A poza tym ten silnik nie nadaje się do takich "miejskich kombiaków" typy MCV lub Grandtour, którymi zamierzamy dużo jeździć w trasy pod sporym obciążeniem.
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?
W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?
Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...
Wysłany: 2019-02-21, 21:14 Re: Silnik 0.9 Tce z LPG
pikodat napisał/a:
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?
W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?
Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...
Pozdrawiam!!
0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami, czyli regulacja prosta i tania.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-22, 05:50 Re: Silnik 0.9 Tce z LPG
Michał B24 napisał/a:
pikodat napisał/a:
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?
W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?
Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...
Pozdrawiam!!
0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami, czyli regulacja prosta i tania.
Prośba do posiadaczy autka o takim silniku o krótkie informacje ile toto pali. W szczególności ile gazu a ile benzyny kupujecie.
No i po ilu kilometrach włącza się LPG - żeby nie okazało się, ze 2/3 tras po mieście będę robił na samej benzynie.... Ktoś gdzieś pisał, że LPG włącza się po 6-8 km... Czyli prze odległości 10 km to na gazie bym jechał tylko przez chwilę...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-26, 12:40
Piszą, że próg przełączenia na LPG ustawiony jest fabrycznie na nagrzanie silnika od 60*C.
Ja nie mam LPG, ale mam do pracy właśnie ok. 10km i zimą (samochód garażowany w temp. +6÷9*C) dojeżdżam z temperaturą ok. 73*C a te 60*C rzeczywiście wypada po przejechaniu ok. 7 kilometrów. Próg przełączania można ponoć na prośbę obniżyć w ASO.
Moje zimowe zużycie benzyny (w większości przy takich przejazdach) stoi uparcie na poziomie 6,3l/100km.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-26, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
Piszą, że próg przełączenia na LPG ustawiony jest fabrycznie na nagrzanie silnika od 60*C.
Ja nie mam LPG, ale mam do pracy właśnie ok. 10km i zimą (samochód garażowany w temp. +6÷9*C) dojeżdżam z temperaturą ok. 73*C a te 60*C rzeczywiście wypada po przejechaniu ok. 7 kilometrów. Próg przełączania można ponoć na prośbę obniżyć w ASO.
Moje zimowe zużycie benzyny (w większości przy takich przejazdach) stoi uparcie na poziomie 6,3l/100km.
Jesli rzeczywiście przy przejazdach rzędu 10 km autko pali tylko 6.3 (miasto?) i potrzeba 6 km na przejscie na gaz to przy moim profilu jazdy zaczynam się po raz pierwszy od 20 lat, zastanawiać nad autem BEZ lpg. Przy dojeżdzie do pracy 8 km - to w zimie i tak będe jeździł na benzynie (zero oszczędności).
Swoją drogą - jakim cudem znasz temeperature skoro sandero nie ma termometru silnika?
Ale zapytam w ASO o ten próg przełączania. Bo jeśli można ustawić na 40 stopni ...
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-26, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
Duży wpływ na czas przełączenia ma temperatura zewnętrzna. U mnie w zimę przy mrozach potrzeba przejechać jakieś 4-5 km aby się przełączył na gaz. Latem wystarczy wyjechać z garażu. Dodam tylko , że w moim przypadku temperatura w garażu nigdy nie spada poniżej zera.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-26, 14:50
pikodat napisał/a:
Jesli rzeczywiście przy przejazdach rzędu 10 km autko pali tylko 6.3 (miasto?) i potrzeba 6 km na przejscie na gaz to przy moim profilu jazdy zaczynam się po raz pierwszy od 20 lat, zastanawiać nad autem BEZ lpg.
Tak, jazda miejska. Dlatego ja nigdy nie rozważałem gazu mając wyłącznie samochody o takim (lub niższym) spalaniu, tym bardziej że obecnie parkuję na parkingu podziemnym z zakazanym LPG.
Cytat:
Swoją drogą - jakim cudem znasz temeperature skoro sandero nie ma termometru silnika.
A to żaden problem- interfejs bluetooth w gnieździe OBD i odczytujesz sobie różne parametry na smartfonie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-26, 14:52, w całości zmieniany 1 raz
U mnie średnie spalanie w ciągu 12 tys. km (od maja 2018):
LPG 6,5l / 100km
PB 1l / 100 km.
Auto stoi cały czas pod chmurką
Zaznaczam, że bliżej mi do emeryckiego niż młodzieżowego stylu jazdy.
U mnie średnie spalanie w ciągu 12 tys. km (od maja 2018):
LPG 6,5l / 100km
PB 1l / 100 km.
Auto stoi cały czas pod chmurką
Zaznaczam, że bliżej mi do emeryckiego niż młodzieżowego stylu jazdy.
Jako, ze silnik 0.9 - jakie wrażenia po jeździe po 9 miesiącach?
Ja sobie chwalę. Jak dla mnie dobrze się zbiera jeśli jest taka potrzeba.
Mało też pali, chociaż to wszystko zależy od prędkości przelotowych.
Z tego co widzę to większość użytkowników tego silnika na tym forum ma podobne zdanie.
Z przełączaniem się na gaz jest tak jak przedmówcy piszą: w zimie potrzeba 4-5km aby się rozgrzał i przełączył na gaz. W lecie dużo szybciej (nieraz kilkadziesiąt sekund i już jest na gazie).
Ogólnie nie narzekam na ten silnik i mam pozytywne odczucia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum