Wysłany: 2017-12-23, 15:41 Samochód ściąga w prawą stronę
Witam.
Mam problem ze swoja dacia sandero stepway
Auto kupione w salonie 2 miesiące temu ściąga w prawo od tygodnia.
Bylem w serwisie i zrobili zbieżność, ale ściąga nadal.
Dołączam wydruk ze zbieżności.
Jakby ktoś mógł powiedzieć czy takie wyniki po geometrii powinny być czy inne bo samochód dalej ściąga, a oni twierdzą, że wszystko powinno być ok.
img-20171223-153715.jpg
Plik ściągnięto 138 raz(y) 223,27 KB
Ostatnio zmieniony przez Martin2118 2017-12-23, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-23, 20:37
Zbieżność ustawiałeś w ASO ? Dla mnie jest jedna rzecz dziwna w tym wydruku, a mianowicie brak specyfikacji min i max. Od kiedy pamietam zawsze powinna byc i po dostaniu takiego wydruku właściciel auta mógłby sobie sprawdzić czy dane wyniki przed jak i po ustawieniu sa prawidłowe. Pamiętaj o tym że nie wystarczy ustawic zbieżności aby wyniki mieściły się tylko w specyfikacji, często zdarza się ( a raczej zawsze przynajmniej w autach których ustawiałem) aby nie przegiąć ani w jedna ani w druga stronę, musi byc po prostu idealnie. Dobry mechanik od zbieżności to ustawi ale wszystko zależy czy mu sie, chce czy chce wziac tylko kasę
Zbieżność ustawiałeś w ASO ? Dla mnie jest jedna rzecz dziwna w tym wydruku, a mianowicie brak specyfikacji min i max. Od kiedy pamietam zawsze powinna byc i po dostaniu takiego wydruku właściciel auta mógłby sobie sprawdzić czy dane wyniki przed jak i po ustawieniu sa prawidłowe. Pamiętaj o tym że nie wystarczy ustawic zbieżności aby wyniki mieściły się tylko w specyfikacji, często zdarza się ( a raczej zawsze przynajmniej w autach których ustawiałem) aby nie przegiąć ani w jedna ani w druga stronę, musi byc po prostu idealnie. Dobry mechanik od zbieżności to ustawi ale wszystko zależy czy mu sie, chce czy chce wziac tylko kasę
Zbieżność robiona w ASO.
Twierdza, ze to wina kół, choć przekładali przód na tył i dalej im ściągało w tą samą stronę.
Jak zapytałem czemu nie przemienili prawo lewo to dostałem odpowiedź, ze to i tak wina kół. Wczoraj chciałem pozmieniać w każdą stronę jak się tylko da to nie mogłem bo są tak zapieczone, że za nic nie chcą zejść (tydzień czasu i żeby koła się zapiekły na amen ? Chyba coś nie tak). Po świętach chyba pojadę na wulkanizację żeby je ściągnąć i będę testować, a jak nic nie da to pojadę do innego aso i nie wyjdę póki nie będzie jak należy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-24, 21:52
Dasz radę je sam odkręcić tylko załóż na śrubę klucz do kół a na niego rurkę metrową i bez problemu pójdzie. Co do samej zbieżności, moja teściowa na początku 2016 roku zakupiła nowa sandero z ASO. Z salonu ja wracałem ją do domu i od razu po wyjeździe stwierdziłem , ze auto ściaga na lewo. Teściowej nie przeszkadzało i nie chciała wracać z reklamacją. Myślę że nie jesteś pierwsza jak i ostatnią osobą, która będzie miała problemy ze zbieżnością w nowym aucie - urok samochodu budżetowego
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-12-24, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-24, 22:04
Martin2118 napisał/a:
Po świętach chyba pojadę na wulkanizację żeby je ściągnąć i będę testować, a jak nic nie da to pojadę do innego aso i nie wyjdę póki nie będzie jak należy
Tak zrób (można jeszcze sprawdzić, czy czasem któraś opona nie jest bardziej starta z boku).
Dasz radę je sam odkręcić tylko załóż na śrubę klucz do kół a na niego rurkę metrową i bez problemu pójdzie. Co do samej zbieżności, moja teściowa na początku 2016 roku zakupiła nowa sandero z ASO. Z salonu ja wracałem ją do domu i od razu po wyjeździe stwierdziłem , ze auto ściaga na lewo. Teściowej nie przeszkadzało i nie chciała wracać z reklamacją. Myślę że nie jesteś pierwsza jak i ostatnią osobą, która będzie miała problemy ze zbieżnością w nowym aucie - urok samochodu budżetowego
Z odkręceniem nie ma problemu, tylko koło jest jakby aż przyklejone do piasty. Próbowałem popukać, ruszać/hamować na poluzowanych śrubach, ale koło tylko się wtedy przekręcą w przód/tył, ale nie schodzi. Pojadę do oponiarza to jakoś je ściągnę i sprawdzę wtedy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-25, 00:29
Postaw auto na lewarku aż koło uniesie się do góry, wykręć całkowicie wszystkie śruby i kopnij z całej siły w górę opony ( jakbyś wchodził komuś brzydko mówiąc nogą w jaja). 2-3 takie kopnięcia i na 100% koło zejdzie, nie ma możliwości aby się nie poddalo.
Kopnięcie nie zawsze pomaga. Osobiście miałem przypadek że nie pomogło żadne kopanie, jazda z poluzowanymi śrubami itp. Wulkanizator + solidny młot gumowy + 40 minut walenia tym młotem.
Ściąga w prawo - mocno? Większość dróg pochylone jest w prawo. Hamulce dobrze dopuszczają. Nie wiało podczas testów - ostatnio stale wieje. Czasami ściąganie nie jest powiązane z geometrią zawieszenia.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-12-25, 14:58, w całości zmieniany 1 raz
Kopnięcie nie zawsze pomaga. Osobiście miałem przypadek że nie pomogło żadne kopanie, jazda z poluzowanymi śrubami itp. Wulkanizator + solidny młot gumowy + 40 minut walenia tym młotem.
Ściąga w prawo - mocno? Większość dróg pochylone jest w prawo. Hamulce dobrze dopuszczają. Nie wiało podczas testów - ostatnio stale wieje. Czasami ściąganie nie jest powiązane z geometrią zawieszenia.
Ściąga na tyle, ze mozna wykluczyć wiatr i pochylosc drogi, hamulce tez sa ok.
Jeśli ASO nadal będzie twierdzić, że wszystko jest ok, wynajmij rzeczoznawcę, weź fakturę, po wskazaniu przyczyny w opinii zgłoś się ponownie do ASO i pisemnie zażądaj naprawy wskazanej usterki oraz zwrotu kosztów rzeczoznawcy.
Trochę to trwało, ale sprawdziłem wszystkie koła i jedna opona wydaje się być felerna (skacze na feldze na wyważarce).
Ale po założeniu drugiego kompletu kół (felgi+opony) samochód dalej ściąga w prawo, więc coś jest nie tak również z autem.
Dzisiaj zauważyłem, że jak skręcam w lewo to kierownica wraca automatycznie do swojej pozycji (prostuje się), natomiast przy skręcie w prawo nie odbija do końca, tylko tak do 3/4.
Czy to może być powiązane ze ściąganiem?
Jak byłem wtedy w serwisie to powiedzieli, że łożyska i wahacze są ok.
Więc zostaje źle ustawiona zbieżność, albo coś poważnego. Co wy o tym sądzicie?
Pochylenie kola prawego skopane, powinno byc lekko na minusie . Sprawdz czy sprezyna z prawej jest ok , czy amorek z prawej strony trzyma i czy poduszka amorka z prawej jest ok.
Jak to poprawisz to wszystko sie poprawi ze zciaganiem auta.
A jeśli chodzi o ustawienie kół we właściwej konfiguracji, to myślę że najlepiej byłoby gdybyś poszukał wulkanizatora który ma opcje testu drogowego. Maszyna nazywa się hunter. Program po dociśnięciu rolką do koła stwierdzi, które koło ma najmniejsze wartości bicia i jednocześnie które ma jaką siłę znoszenia. Później program wskaże albo jak zoptymalizować położenie opony względem felgi (żeby były najmniejsze wartości drgania i ściągania) i na którą pozycję założyć dane koło. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że kiedy program uzna, że dana opona ma wartości ściągania poza zakresem wydruk z maszyny hunter może być podstawą do reklamacji opony u producenta. Mi wymienili opony w Chevrolecie Aveo jak przedstawiłem wydruk z pieczątką warsztatu. Później po wymianie pary opon na nowe maszyna stwierdziła że się nadają i problem drgania i ściągania zniknął.
A jeśli piszesz że opony podmienione i auto nadal ściąga a kierownica nie do końca odbija to tu bardziej bym się skłaniał ku przekładni kierowniczej....
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-05, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum