Witam, przeszukałem forum, nie znalazłem podobnego przypadku. Po odpaleniu sanderki silnik szarpie, jak by chodził na 3 cylindry, obroty idą w górę za chwilę w dół kilka razy dopóki się nie rozgrzeje, póżniej ok.Co zrobiłem do tej pory; ustawione zawory, zmierzone ciśnienie na cylindrach wyszło po 12, zamieniony silniczek krokowy, założyłem od drugiej bo mam dwie,również sonda lambda,czujnik temperatury, czujnik położenia wału, cewka z przewodami i nadal to samo. CO JESZCZE wymienić????? Czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-31, 17:36
Do sprawdzenia układ zapłonowy tz. świece, przewody oraz cewkę zapłonową ( lubi pękać obudowa od dołu). Jeżeli to wszystko jest sprawne to szukać przyczyny w dolocie powietrza do silnika ( uszkodzona uszczelka pomiedzy przepustnica a kolektorem ssacym) ewentualnie brudna sama przepustnica
Świece jeszcze nie wymienione , zrobie to zaraz po nowym roku. Jeszcze jedno pytanie? ile jest czujników temperatury w tym silniku??? jeden podmieniłem a może jest jeszcze jeden. I jeszcze czy mogła się rozjechac mapa wtrysku??
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-31, 17:49
Nie pamiętam ale chyba jest jeden czujnik temperatury. Mapa wtrysku raczej się nie rozjechala. Na wszelki wypadek możesz na 15 minut odłączyć akumulator aby zresetować ECU
Z pełnym szacunkiem ale nikt tu nie jest jasnowidzem i dopóki nie zaczniesz sprawdzać co ci koledzy podpowiadają wyżej to się do przodu nie posuniesz.
Dzisiaj sprawdź jeszcze przewody zapłonowe do świec. Jest ciemno więc podnieś maskę i odpal auto. Jeżeli przeskakują iskry między przewodami, a silnikiem to do wymiany. Możesz je potraktować woda ze spryskiwacza.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-03, 21:36
jeśli silnik pracuje nierówno, to generalnie możliwości są dwie - albo problem z dopływem paliwa, albo problem z iskrą - co jednak daje spore pole do popisu do gdybania...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-03, 23:01
Nie sztuka jest wymienic pol auta, a dobrze zdjagnozowac. Odczytaj bledy. Jak nie bedzie to zmiezyc cisnienie i wydajnosc pompy paliwa czy nie jest uzkodzona, filtr. Kable,cewki, swiece, czujnik polozenia walu, czyjnik temperatury, szczelnosc ukladu dolotowego.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-04, 15:49
czyli prawdopodobnie siadła sonda lambda, co może dawać takie efekty, bo komputer sterujący wtryskiem nie dobiera mieszanki stechiometrycznej, co z zapłonem, tego nie wiem
Witam ponownie. wymieniłem sondę tą za katalizatorem i znów nic to nie pomogło. Jutro zdejmę filtr powietrza i będę szukał nieszczelności w dolocie. Jeszcze mam prośbę, może ktoś z forum rozwinie bardziej ten drugi błąd, kod usterki 708666 - system zapłonowy.
Listwa wtryskowa zamieniona, umyta przepustnica i nadal zero poprawy. Czekam na podpowiedzi. Druga sanderka na podmienionych częściach chodzi idealnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum