Ma ktoś może dane dla silnika Dokkera 1.6mpi lpg 83km jakie powinny być dokładnie luzy na zaworach? Ustawiane miałem wczoraj na 0,15 i 0,25 bo innych danych nie znalazłem na forum.
Obawiam się, że to patent producenta na skomplikowanie regulacji zaworów i zmuszenie klienta, aby tak prostą czynność jak regulacja zaworów w silniku 1,2 16V zlecał serwisowi w przypadku posiadania klimy.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-02-24, 19:54
Jak to jest w koncu z fabrycznym gazem i silnikiem o oznaczeniu 734- przygotowanym pod lpg.
Pytam, bo zmiany jakies musza byc w stosunku do wersji 732, a przegladajac ostatnio katalogi Inter Cars'a znalazlem w elementach glowicy hydropopychacze (http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218333114130-PI06_0013-O57170-popychacz.html)
Z silnikiem w Loganie nic sie nie dzieje. Ma przejechane 107 tys km (ostatni serwis w ASO przy 73 tys km) i od nowosci pracuje na lpg.
Czy Inter Cars cos pomieszal w pozycjach katalogow, czy moze mam szczescie i posiadam wersje z hydropopychaczami?
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2017-02-24, 19:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma D4F na hydro. Icek nie pierwszy raz się myli. Są inne zawory i gniazda.
Wrzuciłem temat chłopakom na klubclio.pl
Okazuje się, że trzeba zdjąć pasek wielorowkowy klimy i wspomy, odkręcić 3 śruby od klimy i sprężarkę powiesić na pasie przednim.
Jutro będę to robił, jak będa sprzyjające warunki to fotorelacja wleci.
Raz do tego podchodziłem i ku**y leciały na prawo i lewo, pod adresem mędrka, który wpadł na pomysł, że 90% robót przy D4F będzie się zaczynać od "zdejmij kolektor".
Podobno podchodzi kolektor od 1.2 TCE, on nie blokuje pokrywy.
Przy okazji wymienię uszczelkę pokrywy zaworów oraz oba paski klinowe
Trzymajcie kciuki za to, żebym miał jak najmniej pocięte ręce jutro i żeby nikt nie trafił na latające klucze okraszone duża ilością k**w puszczanych dookoła
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-02-24, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Spróbuj najpierw nasadką z przegubem i przedłużką, czasem można pomóc sobie w założeniu klucza śrubokrętem na przykład, lub zwykłym drutem bo ręka nie wejdzie (nie widziałem tego silnika w samochodzie jak jest zabudowany, bo czasem lepiej i szybciej coś zdemontować niż z tym walczyć)
robk1 fajnie by było
Stety i niestety mam dużo narzędzi i sprzętu typowo warsztatowego.
Trzeba zdejmować, nic tam nie podchodzi. A nawet jeśli by się udało jakimś cudem to zjedziesz śrubę od kolektora. Z 2 godziny kombinowalem poprzednio i opuściłem ze względu na nerwy
Panowi, jakie wartości trzeba ustawić do Logana II MCV z silnikiem 1.2 16V z niefabryczną instalacją BRC?
Jaki może być koszt? W serwisie wiem, bo już miałem tą nieprzyjemność im płacić. Teraz bym zrobił u normalnego mechanika, chyba, że różnica w cenie była by niewielka to wole jechać do ASO.
Jak u siebie pytałem o regulację zaworów w ASO to mi zaśpiewali 250 zł, więc znalazłem inny warsztat specjalizujący w francuskich autach (silnik jest przecież z Renaulta) to za regulację z diagnostyką silnika zapłaciłem 150 zł.
Natomiast nie powiem jakie są wartości luzów zaworów w tym silniku 1,2 16V, bo ja mam inny silnik (1,6 8V) i mam gdzieś zapisane wartości luzów dla tego silnika).
Trzeba je poszperać w internecie lub poszukać na naszym forum nt. regulacji zworów, bo było na pewno wałkowane (trzeba użyć szukajki).
Masz tutaj info o wartościach luzów zaworów.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-03-02, 08:48, w całości zmieniany 1 raz
Drozda nie wprowadzaj w błąd ludzi
To wartości dla D4F do 2005, czyli wałka bez rowka.
Później zmieniono trochę głowicę i wartości są inne.
Podane wartości są dla Clio II ph1 i ph2.
Dla nas ważne są wartości D4F 740, czyli Clio 3 i 4
Dla D4F 732 i 734 (dacia) to wartości:
Ssące : 0.25-0.32mm
Wydech : 0.35-0.42mm
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-03-02, 10:53, w całości zmieniany 2 razy
Drozda nie wprowadzaj w błąd ludzi
To wartości dla D4F do 2005, czyli wałka bez rowka.
Później zmieniono trochę głowicę i wartości są inne.
Podane wartości są dla Clio II ph1 i ph2.
Dla nas ważne są wartości D4F 740, czyli Clio 3 i 4
Dla D4F 732 i 734 (dacia) to wartości:
Ssące : 0.25-0.32mm
Wydech : 0.35-0.42mm
Śruba. 4-5h roboty i masz to za sobą :)
Ogólnie trzeba tak :
-zdjąć obudowę filtra
-zdjąć przewody zapłonowe
-uwolnić napinacz paska klimy
-odkręcić sprężarkę klimy
- jak masz lpg to odłączyć węże od wkrętek w kolektorze
-odkręcić sruby kolektora (zalecam wypiecie i odkrecenie listwy wtryskowej benzyny, można nią wtedy trochę poruszać o łatwiejszy dostęp do śrub kolektora)
-odkręcić cewkę
-odkręcić śruby pokrywy zaworów
-zdemontować klapkę w nadkolu na wysokości koła pasowego (koła skręcone max w prawo)
Narzędzia:
- klucz płaski 10 i 22mm
-klucz oczkowy 10 13 18mm
-torx 45
-torx e8
-torx 25
-kombinerki (w przypadku lpg)
-śrubokręt płaski
-nowa uszczelka pokrywy i silikon (dirko, reinzsoil)
-zalecam nowa uszczelkę kolektora (po 80kkm u mnie już nie była szczelna)
-nożyk do zeskrobania starego silikonu
-szczelinomierz
Ja ustawilem luzy ssący 0.3mm wydech 0.4mm
Reglujuesz tak :
Kolektor i pokrywę zaczynamy dokręcać od środka idąc wezykiem góra - dół coraz bardziej na zewnątrz.
Ważną informacja odnośnie napinacza - torx nie na grzechotkę tylko klasyczny. Na grzechotkę nie ma miejsca.
Żeby go napiac musisz założyć klucz 22, odciągnąć w stronę samochodu i trzymając tak klucz dokręcać torxem do zablokowania napinacza.
Polecam zaopatrzyć się w magnes na elastycznej przedluzce - śruby kolektora lubią uciekać, a włożyć bez magnesu ciężko..
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-03-27, 09:39, w całości zmieniany 3 razy
Ja dokrecałem na wyczucie, grzechotką 1/4 cala - mniejsza szansa na przestrzelenie gwintu.
Wartości identyczne jak w clio II - gdzieś mam pdf sam naprawiam, to wrzucę, aczkolwiek moim zdaniem dokręcanie pokrywy dynamonetrem to trochę pedaliada, chyba że ktoś rzadko coś kręci przy samochodzie i nie ma wyczucia w rękach
Mam pytanie o regulację luzów zaworów. Auto dobija powoli do 100kkm, więc i regulację zaworów wypadałoby zrobić. Jakie są typowe objawy zmniejszonego/braku luzu? Zauważyłem, że jak chcę agresywniej (mocne słowo, jak na ten silnik :) ) przyspieszyć ruszając z jedynki i po wkręceniu na obroty szybko zmieniając na drugi bieg + gaz w podłogę, to zaraz po zmianie biegu mam objaw podobny do turbo-dziury; silnik momentalnie traci moc na jakąś sekundę, jakby miał za ubogą mieszankę po czym rozpoczyna się przyspieszanie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-19, 00:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-19, 13:47
Hmm tak na chłopski rozum - skoro górny poziom gwarancji w Daczce to 150 tys km i do tego czasu nie trzeba, to wydaje mi się, że zrobię kontrolę między 150 a 200, choć raczej wcześniej pozbędę się auta.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16 V 74 km
Rocznik: 2016
Dołączyła: 19 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-19, 18:58 Dacia Logan II 1.2 LPG - ile kosztuje regulacja zaworów
Cześć,
Jestem tu nowa, szukałam jakiś info odnośnie cennika regulacji zaworów w Loganie II 1.2 LPG (fabryczna instalacja LPG).
ale nie dogrzebałam się, albo coś przeoczyłam. Mam obecnie ok 80220 km przebiegu autko Daciuchna jest z 2016 roku i nastapił ten moment, aby wyregulować zawory. Pytanie do speców i ogarniętych w temacie ile kosztuje regulacja zaworów u gaziarzy? Renault stwierdziło, że u nich nie do końca się opłaca to robić bo to koszt koło 800-900 zł, ze u mechanika, który zajmuje się autami lpg wyjdzie taniej. Ale nie powiedzieli ile taniej, w google jakoś mi nie pomaga, a że jeżdże pierwszy raz w życiu na gazie to nie bardzo jeszcze się orientuje co i jak. Będę wdzięczna za odpowiedź. :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum