Czy ktoś wie, gdzie na górnym śląsku można tanio wymienić olej w ASO? Chcę wymienić olej po dotarciu silnika. Kupiłem już oryginalny olej i filtr. Zapytałem u Zięby, ale szczęka mi opadła, gdy usłyszałem kwotę 175 zł, z własnymi częściami.
Jeszcze jedno pytanie: gdybym sam wymienił olej i filtr, to czy jest jakieś ryzyko, że w ASO się zorientują?
Czy przypadkiem nie będzie widać mojej ingerencji na plastikowym korku filtru oleju?
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie, aby niczego nie uszkodzić?
Nie chciałbym stracić gwarancji.
Z tego co czytałem i wiem z własnego doświadczenia,choć tylko z doświadczenia ze starymi konstrukcjami, to po dotarciu warto zmienić olej, aby pozbyć się z niego ewentualnych części stałych. 20 tys. bez wymiany to też wydaje mi się za dużo, a po takim dystansie zalecana jest wymiana w książce serwisowej.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-29, 11:01
zatoiczi napisał/a:
Teraz nikt po dotarciu nie wymienia i nic złego się nie dzieje więc wnioskuję, że to niepotrzebne. Masz rację, kiedyś się wymieniało po dotarciu.
Pewnie nie zaszkodzi jak ktoś chce :) Ja nie wymieniałem po dotarciu bo książka serwisowa tego nie przewiduje, więc stwierdziłem że nie będę nadgorliwy.
A co do zakresu przeglądów to dla Logana pierwsze 3 przeglądy są takie same. Dopiero 4 jest droższy.
2018-06-29_12h05_13.png
Plik ściągnięto 187 raz(y) 32,21 KB
Ostatnio zmieniony przez franius 2018-06-29, 11:07, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś może powiedzieć jakie wam wychodziły koszty robocizny w ASO przy przeglądach gwarancyjnych w Dacii Duster, chodzi mi głównie o 3-4 pierwsze przeglądy. Z tego co wiem , na forum podawano ceny około 700 zł za przegląd. Zbliża się mi odbiór Dustera, i zastanawiam się, nad pakietem Easy Servis, czy warto go wykupić za 1800 zł na 4lata/60 tyś km. Z jednej strony mam ochotę bo jest przedłużona gwarancja i spokojna głowa, a z drugiej strony po przeczytaniu tematu na forum o samodzielnym zakupie materiałów eksploatacyjnych w sklepie internetowym, wiem że podobno wychodzi dużo taniej i dlatego zaczynam mieć dylemat. Wiadomo, że kupując pakiet , trzeba wyłożyć prawie 2 tyś zł więcej od razu przy odbiorze auta, w drugim przypadku koszty się rozkładają w latach.
Byłem wczoraj w serwisie w Tarnowie, i trochę podpytałem się, więc oni powiedzieli , że koszt robocizny za 1 i 2 przegląd jest taki sam i wynosi 235 zł, natomiast z materiałami 477 zł ( olej, filtr oleju i kabinowy). To dużo mniej niż pisano na forum i nie wiele więcej , niż przegląd ze swoimi materiałami, a w pakiecie easy service wychodzi 450 zł równo przez 4 lata. Oczywiście w cenie swoich materiałów kupowanych przez internet, mam wliczony też filtr powietrza, gdyż wymieniam je w swoich autach co roku i w Dusterze też chyba tak będę robił, natomiast serwis tego nie przewiduje przez pierwsze 60 kkm.
Ciekawie zaczyna się od przeglądu 3 czyli po 3 latach. Tu koszt robocizny wychodzi już prawie 480 zł . Na moje pytanie , co więcej obejmuje ten przegląd, powiedziano mi , że wymiana świec . Kurcze, czyżby sama wymiana świec kosztowała 240 zł????, ciekawe też , po ile sobie śpiewną za świece.. Z tego co wiem, na 4 rok przewidują właśnie wymianę płynu hamulcowego , i koszt robocizny będzie chyba też zbliżony do tego trzeciego. Jak to właściwie jest z tymi kosztami? Na pytanie o koszt świec i płynów , powiedzieli , że w pakiecie mam to wliczone, no , ale filtry powietrza i tak musiałbym kupować sam i pewnie sam je zakładać.
Nadmienię jeszcze, że przebiegi będą w granicach nie wiekszych jak 10 kkm rocznie.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-07-11, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli miałbym pewność, że przez 4 lata nie przekroczę 60kkm i mam możliwość zakupu pakietu Easy Service, to nawet bym się nie zastanawiał i brał za te 1800zł.
Święty spokój z przeglądami.
I nie trzeba się "kopać z koniem", kiedy będą wmawiać, że zatarty silnik tylnej wycieraczki to na bank wina Twojego filtra oleju.
No właśnie u mnie przebiegi są w granicach max. 700-1000 km miesięcznie ( tym bardziej , że w domu są jeszcze inne auta), więc te 15 kkm przypadające na rok, to na 100% nie zrobię. Co do pakietu , to proponowali mi go przy podpisywaniu umowy za 1799 zł , no, chyba że może teraz staniały
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-11, 19:17
jammo napisał/a:
Czy ktoś może powiedzieć jakie wam wychodziły koszty robocizny w ASO przy przeglądach gwarancyjnych w Dacii Duster, chodzi mi głównie o 3-4 pierwsze przeglądy. Z tego co wiem , na forum podawano ceny około 700 zł za przegląd. Zbliża się mi odbiór Dustera, i zastanawiam się, nad pakietem Easy Servis, czy warto go wykupić za 1800 zł na 4lata/60 tyś km. Z jednej strony mam ochotę bo jest przedłużona gwarancja i spokojna głowa, a z drugiej strony po przeczytaniu tematu na forum o samodzielnym zakupie materiałów eksploatacyjnych w sklepie internetowym, wiem że podobno wychodzi dużo taniej i dlatego zaczynam mieć dylemat. Wiadomo, że kupując pakiet , trzeba wyłożyć prawie 2 tyś zł więcej od razu przy odbiorze auta, w drugim przypadku koszty się rozkładają w latach.
Byłem wczoraj w serwisie w Tarnowie, i trochę podpytałem się, więc oni powiedzieli , że koszt robocizny za 1 i 2 przegląd jest taki sam i wynosi 235 zł, natomiast z materiałami 477 zł ( olej, filtr oleju i kabinowy). To dużo mniej niż pisano na forum i nie wiele więcej , niż przegląd ze swoimi materiałami, a w pakiecie easy service wychodzi 450 zł równo przez 4 lata. Oczywiście w cenie swoich materiałów kupowanych przez internet, mam wliczony też filtr powietrza, gdyż wymieniam je w swoich autach co roku i w Dusterze też chyba tak będę robił, natomiast serwis tego nie przewiduje przez pierwsze 60 kkm.
Ciekawie zaczyna się od przeglądu 3 czyli po 3 latach. Tu koszt robocizny wychodzi już prawie 480 zł . Na moje pytanie , co więcej obejmuje ten przegląd, powiedziano mi , że wymiana świec . Kurcze, czyżby sama wymiana świec kosztowała 240 zł????, ciekawe też , po ile sobie śpiewną za świece.. Z tego co wiem, na 4 rok przewidują właśnie wymianę płynu hamulcowego , i koszt robocizny będzie chyba też zbliżony do tego trzeciego. Jak to właściwie jest z tymi kosztami? Na pytanie o koszt świec i płynów , powiedzieli , że w pakiecie mam to wliczone, no , ale filtry powietrza i tak musiałbym kupować sam i pewnie sam je zakładać.
Nadmienię jeszcze, że przebiegi będą w granicach nie wiekszych jak 10 kkm rocznie.
Ja bym brał bez zastanowienia. W 4 tym roku u mnie dochodzi:
-filtr powietrza
-świece
-płyn hamulcowy
-zapewne klocki
-oczywiście kabinowa i filtr oleju wraz z olejem
Nie wiem jak w dusterze ale nie stracisz na tym na pewno
Pytanie czy ktokolwiek na gwarancji miał naprawę za sumę wyższą niż koszty około gwarancyjne (easy service lub koszty obsługi przeglądów w okresie gwarancyjnym), a jeżeli tak to jak to wygląda w ujęciu statystycznym. Duster jest stosunkowo niezawodnym autem o tanich częściach, dlatego ciekawiła mnie teoretyczna możliwość całkowitej rezygnacji z gwarancji i czy dealer obniży w tym wypadku cenę samochodu - otóż nie (pytałam się o to). Jak widać "przymus" związania serwisu gwarancyjnego z ASO to dalszy ciąg kosztów zakupu, zwłaszcza widać to po rezygnacji z promocji Easy service (lub możliwości finansowania go z vouchera).
A jaki jest problem po odbiorze nowego samochodu ze zrezygnowaniem z serwisowania auta w ASO ?. Przecież nikt ci nie każe auta serwisować u Dealera i jeździć na przeglądy do ASO, tylko musisz sobie zdać sprawę, że tracisz gwarancję już bezpowrotnie i w razie poważniejszych awarii, sama płacisz za naprawy.
Co do sprawy odnośnie braku promocji na Easy Service, to jesteś raczej nieco w błędzie. Obecnie można jak najbardziej dostać na ten pakiet promocję , ale są nowe uwarunkowania , czyli trzeba skorzystać z jakiejkolwiek formy finansowania przez Bank RCI np. 50/50. W przypadku zakupu za gotówkę promocja niestety nie obowiązuje i tu masz rację. Przynajmniej tak było w marcu, jak podpisywałem umowę kupna, no chyba że ostatnio się coś zmieniło. Mi promocyjnie policzyli pakiet za 1799 zł ( 4 lata/60 kkm)
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-07-12, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-07-12, 19:47
no właśnie najważniejszy punkt czyli skorzystać z finansowania RCI.
Dostałem ofertę RCI na kredyt i dwa leasingi. Rzuciłem też zapytania do banków - dwa banki przebiły oferty, jak zacząłem pytać w salonie że chętnie wezmę ale mam swoje finansowanie to jakoś nie są zainteresowani tym ze chcę kupić auto jak na początku gdy pytałem (auto+finansowanie+easy service+oc+ac+nnw).
....czyli trzeba skorzystać z jakiejkolwiek formy finansowania przez Bank RCI np. 50/50. .... Mi promocyjnie policzyli pakiet za 1799 zł ( 4 lata/60 kkm)
A ile Cię kosztował kredyt 50/50? Czyli ile Cię kosztowała "promocja" pakietu (tego za 1799)?
Oczywiście dla osób tak czy owak biorących kredyt tym kosztem byłaby nadwyżka kosztu kredytu RCI na innym tańszym kredytem rynkowym.
....czyli trzeba skorzystać z jakiejkolwiek formy finansowania przez Bank RCI np. 50/50. .... Mi promocyjnie policzyli pakiet za 1799 zł ( 4 lata/60 kkm)
A ile Cię kosztował kredyt 50/50? Czyli ile Cię kosztowała "promocja" pakietu (tego za 1799)?
Oczywiście dla osób tak czy owak biorących kredyt tym kosztem byłaby nadwyżka kosztu kredytu RCI na innym tańszym kredytem rynkowym.
Kredyt 50/50 to koszt prowizji w wysokości 5% od kwoty, która zostaje wpłacana po roku czasu, czyli przy cenie mojego auta to około 1500zł z groszami. Czy mi się to opłaca ? myślę , że raczej tak, chociaż miałem też wątpliwości, ale zdecydowały inne czynniki. Początkowo miałem kupować Dustera za gotówkę, więc i tak z promocji byłyby nici, ale w związku z tym , że córka z mężem postanowiła zamieszkać u mnie w domu, zdecydowałem, się wiosną w tym roku na przebudowę całego dachu z dobudową lukarn włącznie, oczywiście łącznie ze zmianom pokrycia i ociepleń pianą PUR. Spodziewałem się więc dość dużych kosztów tej inwestycji, dlatego zdecydowaliśmy z żoną, że auto sfinansujemy w kredycie 50/50, a przy okazji skorzystam z tej promocji na zakup pakietu easy service . Obecnie jesteśmy już po przebudowie ( koszt 83 tyś zł), zostaje teraz wykończeniówka i meblowanie.
Co do porównania odsetek kredytów czyli 50/50 oraz inne, jeżeli ktoś chciałby wziąć taką kwotę 30 tyś zł nawet na 3 lata , to nie ma szans , aby zmieścił się z odsetkami w tej kwocie czyli 1500 zł , którą mam wpłacić za rok, a przy tym zarabiając na pakiecie serwisowym około 1000 zł , biorąc jego cenę bez promocji.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-07-13, 10:52, w całości zmieniany 2 razy
....czyli trzeba skorzystać z jakiejkolwiek formy finansowania przez Bank RCI np. 50/50. .... Mi promocyjnie policzyli pakiet za 1799 zł ( 4 lata/60 kkm)
A ile Cię kosztował kredyt 50/50? Czyli ile Cię kosztowała "promocja" pakietu (tego za 1799)?
Oczywiście dla osób tak czy owak biorących kredyt tym kosztem byłaby nadwyżka kosztu kredytu RCI na innym tańszym kredytem rynkowym.
Kredyt 50/50 to koszt prowizji w wysokości 5% od kwoty, która zostaje wpłacana po roku czasu, czyli przy cenie mojego auta to około 1500zł z groszami. Czy mi się to opłaca ? myślę , że raczej tak, chociaż miałem też wątpliwości, ale zdecydowały inne czynniki. Początkowo miałem kupować Dustera za gotówkę, więc i tak z promocji byłyby nici, ale w związku z tym , że córka z mężem postanowiła zamieszkać u mnie w domu, zdecydowałem, się wiosną w tym roku na przebudowę całego dachu z dobudową lukarn włącznie, oczywiście łącznie ze zmianom pokrycia i ociepleń pianą PUR. Spodziewałem się więc dość dużych kosztów tej inwestycji, dlatego zdecydowaliśmy z żoną, że auto sfinansujemy w kredycie 50/50, a przy okazji skorzystam z tej promocji na zakup pakietu easy service . Obecnie jesteśmy już po przebudowie ( koszt 83 tyś zł), zostaje teraz wykończeniówka i meblowanie.
Co do porównania odsetek kredytów czyli 50/50 oraz inne, jeżeli ktoś chciałby wziąć taką kwotę 30 tyś zł nawet na 3 lata , to nie ma szans , aby zmieścił się z odsetkami w tej kwocie czyli 1500 zł , którą mam wpłacić za rok, a przy tym zarabiając na pakiecie serwisowym około 1000 zł , biorąc jego cenę bez promocji.
Nie wiem, jak teraz, ale ojciec odbierał MCV II w kwietniu i sam mu doradzałem 50/50, bo wychodziło mu taniej niż za gotówkę ze względu na pakiet promocyjny ubezpieczenia, za które "na mieście" zapłaciłby drożej. Sama różnica w cenie ubezpieczenia u dealera bez kredytu i z kredytem niemalże pokryła całą prowizję, czy nawet lekko ją przewyższając. Tańszy pakiet serwisowy i przedłużona gwarancja do 5 lat to był już tylko extra dodatek.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2018-07-13, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-07-13, 13:32
pakiet ubezpieczenia wyliczony przez dealera to niecałe 2400 na nowe auto, tam gdzie ubezpieczam w pzu ciut ponad 2400 bo dochodzi jedno ubezpieczenie na zycie czy zdrowie (za 30-40zł).
No i dealer twierdzi że w PZU jest najtaniej a mam ofertę warty czy hestii tańszą ;)
Zapewne decyzja wykupu dodatkowego ubezpieczenia gwarancyjnego i pakietu Easy service jest zależna od wielu czynników m.in. indywidualnej oceny ryzyka, sposób eksploatacji samochodu, czy możliwości dotarcia do fachowej pomocy technicznej nie związanej z ASO. To oczywiste, że niektórym osobom nie będzie się opłacało (chciało) szukać zamienników do przeglądów gwarancyjnych, a innym już tak - zależy to np. jak ktoś wycenia swoją roboczogodzinę. Ja myśląc o jakiejś zobiektywizowanej formie oceny zasadności wykupu Easy service nakierowanej tylko na możliwe do łatwej oceny parametry spróbowałam to liczyć kiedyś w Excelu (jak znajdę ten plik to go opiszę i udostępnię do dyskusji - może komuś się przyda) biorąc pod uwagę, różne czynniki. Oparłam się na przewidywanych kosztach przeglądów gwarancyjnych, kosztach kredytu RCI, potencjalnych zyskach z lokaty (w przypadku brania kredytu tylko w celu uzyskania promocji na Easy service) i jakiejś statystycznej kwoty (i tu był to trochę szacunek z sufitu) na potencjalne naprawy w przypadku nie skorzystania z okresu wydłużonej gwarancji. O ile pamiętam wynik nie był jakiś dramatycznie jednoznaczny, ale tylko przy kredycie, w przypadku Easy service bez promocji kredytowej cena była zbyt wysoka.
Generalnie nie mając dostępu do informacji statystycznych o częstotliwości i kosztach napraw Dusterów nie da się rzetelnie oszacować ryzyka gwarancyjnego, można się tylko posługiwać opiniami z forum, ewentualnie na chłopski rozum zaryzykować stwierdzenie skoro Renault to się opłaca....
Części zamienne własne (olej, filtry, świece zapłonowe, płyn hamulcowy) zakupione na kwotę 235 zł
Dodam, że na ten przegląd dostałem 20% rabatu ponieważ Polmotor daje takie rabaty dla aut które są już po gwarancji i co rok dokłada 10% rabatu (ale max to chyba 40 lub 50%).
pakiet ubezpieczenia wyliczony przez dealera to niecałe 2400 na nowe auto, tam gdzie ubezpieczam w pzu ciut ponad 2400 bo dochodzi jedno ubezpieczenie na zycie czy zdrowie (za 30-40zł).
No i dealer twierdzi że w PZU jest najtaniej a mam ofertę warty czy hestii tańszą ;)
Chyba masz nieaktualne dane. Jako , że pomału szykuję się do odbioru auta , zacząłem przeglądać rynek ubezpieczeń. Zadzwoniłem do swojego dealera gdzie będę odbierał auto , i zapytałem, czy zmieniło się coś od marca w formie ubezpieczeń i ile na dzień dzisiejszy wynosi ubezpieczenie AC+OC+NNW tzw. dealerskie. Otrzymałem odpowiedz, że 2.9% od wartości faktury, i za moje auto wyliczyła mi 1765 zł. W PZU gość, który jest trochę taki znajomy , wyliczył mi 2200 zł. Osobiście znalazłem w swoim mieście przedstawiciela ubezpieczeniowego, który zaproponował mi ubezpieczenie AC+OC+NNW w AXA za kwotę niecałe 1400zł. Kazałem sobie nawet wysłać kalkulację na e-mail bo byłem ciekawy co tam oferuję za tą kwotę , no i jestem mile zaskoczony. gdyż jest to pakiet All Risk i posiada prawie wszystko łącznie z naprawą w ASO, oryginalnymi częściami, brak potrącania amortyzacji, holowanie do 200km itd +NNW od 20 tyś zł.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-07-14, 09:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-07-16, 10:13
jammo napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
pakiet ubezpieczenia wyliczony przez dealera to niecałe 2400 na nowe auto, tam gdzie ubezpieczam w pzu ciut ponad 2400 bo dochodzi jedno ubezpieczenie na zycie czy zdrowie (za 30-40zł).
No i dealer twierdzi że w PZU jest najtaniej a mam ofertę warty czy hestii tańszą ;)
Chyba masz nieaktualne dane. ...
Daćka za ciut ponad 70tys pln brutto. Dużo taniej nie znalazlem.
pakiet ubezpieczenia wyliczony przez dealera to niecałe 2400 na nowe auto, tam gdzie ubezpieczam w pzu ciut ponad 2400 bo dochodzi jedno ubezpieczenie na zycie czy zdrowie (za 30-40zł).
No i dealer twierdzi że w PZU jest najtaniej a mam ofertę warty czy hestii tańszą ;)
Chyba masz nieaktualne dane. Jako , że pomału szykuję się do odbioru auta , zacząłem przeglądać rynek ubezpieczeń. Zadzwoniłem do swojego dealera gdzie będę odbierał auto , i zapytałem, czy zmieniło się coś od marca w formie ubezpieczeń i ile na dzień dzisiejszy wynosi ubezpieczenie AC+OC+NNW tzw. dealerskie. Otrzymałem odpowiedz, że 2.9% od wartości faktury, i za moje auto wyliczyła mi 1765 zł. W PZU gość, który jest trochę taki znajomy , wyliczył mi 2200 zł. Osobiście znalazłem w swoim mieście przedstawiciela ubezpieczeniowego, który zaproponował mi ubezpieczenie AC+OC+NNW w AXA za kwotę niecałe 1400zł. Kazałem sobie nawet wysłać kalkulację na e-mail bo byłem ciekawy co tam oferuję za tą kwotę , no i jestem mile zaskoczony. gdyż jest to pakiet All Risk i posiada prawie wszystko łącznie z naprawą w ASO, oryginalnymi częściami, brak potrącania amortyzacji, holowanie do 200km itd +NNW od 20 tyś zł.
Nie napisałeś czy ma stałą wartość , bo to właśnie ten parametr najmocniej podbija cenę pakietu ubezpieczeń "dealerskiego".
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum