DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-06-25, 20:51
Jak jeździć? (kwestia docierania)
Autor Wiadomość
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 262
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-22, 22:09   

Karenzo napisał/a:
naprawdę 4 lata miałeś tu konto i myślałeś że auto wielkości dokkera z atmosferycznym silnikiem benzynowym o pośrednim wtrysku będzie paliło jak silnik diesla ?


Naprawdę 4 lata masz konto i nie zauważasz, że odpowiadam konkretnej osobie na konkretnie zadane pytanie i w konkretny (oczekiwany) sposób i jeszcze do tego wcinasz się ze swoimi nic nie wnoszącymi przemyśleniami/pytaniami?
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-23, 17:17   

Mój poprzedni diesel palił połowę tego :cry: .
Na dodatek już trzy razy zgasł mi silnik ruszając spod świateł :-/ . W pracy jeżdżę różnymi markami samochodów i nie gasły mi nigdy.
:roll:
_________________
mam suv-a...
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-06-23, 19:38   

maro_1955 napisał/a:
Na dodatek już trzy razy zgasł mi silnik ruszając spod świateł

A nie masz czasami włączonego "eco-bzdeta" w tym czasie ? Bo mnie jak swego czasu testowałem ten tryb też dwukrotnie zgasł silnik.
_________________
enjoy the silence
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-24, 13:27   

Przypomniało mi się, że w instrukcji do picanto było, żeby na dotarciu (które oczywiście też się nie nazywało dotarciem) nie jeździć długotrwale na niskich obrotach (w okolicach 2 tysięcy). Przy lodgy nikt o tym nie wspominał. Czemu to właściwie miałoby służyć?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-24, 20:45   

jazda na zbyt niskich obrotach jest dla silnika równie szkodliwa, jak na zbyt wysokich
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-25, 07:15   

Ale przy docieraniu nie mówimy o zbyt niskich lub wysokich, tylko takich, które w normalnej eksploatacji są dopuszczalne (np. 2000 z jednej i 4000 z drugiej strony), a których na początku należy unikać.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-26, 19:17   

gregorisan napisał/a:
maro_1955 napisał/a:
Na dodatek już trzy razy zgasł mi silnik ruszając spod świateł

A nie masz czasami włączonego "eco-bzdeta" w tym czasie ? Bo mnie jak swego czasu testowałem ten tryb też dwukrotnie zgasł silnik.

Nie, eco nie włączałem jeszcze, bo przy kupnie sprzedawca odradzał jego włączanie podczas docieranio-układania silnika. Ale podobno to bzdury... :shock: .
_________________
mam suv-a...
Ostatnio zmieniony przez maro_1955 2016-06-26, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 38
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2016-07-13, 14:03   

Ircys napisał/a:


Oprócz zużycia paliwa nie nam negatywnych uwag. Silnik fajny, dynamiczny, dobrze ciągnie. Trochę upierdliwa jest funkcja S&S, bo np. po dojechaniu do świateł, silnik się wyłączy i zaraz się światła zmieniają, więc wciskam sprzęgło, a on ...się dławi. Nie zawsze, ale już kilka klaksonów z tyłu z tego powodu zaliczyłem :)

Pozdrawiam


jak wygląda dynamika tego silnika? My trochę na wersję 8 zaworową narzekamy... brakuje kilku koni mocy no i dłuższej skrzyni bo jazda powyżej 120km/h "komfort" spada do kwadratu... utrzymanie stałych 140 to już żadna przyjemność, zwalnianie pod większy podjazd, planowanie wyprzedzania dużo wcześniej itp.
( narzekam bo przyzwyczajony jestem mieć co najmniej 170km pod nogą a tu... no ;) )

Udało mi się kiedyś bujnąć dokkera do 170km/h licznikowo ale było z górki i z wiatrem ( poziom spalania przemilczę bo albo tanio albo z gazem w podłogę ).

Zastanawia mnie czy te parę koni w nowszym silniku robi już lepszą robotę? Czy skrzynia ma może też dłuższe przełożenia?
 
Kubuch 


Marka: Skoda
Model: Octavia 4 / Rapid
Silnik: 1,5 TSi / 1,6 TDi
Rocznik: 2020 / 2014
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 341
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-14, 19:10   

Niestety nadal jest lipa :(
_________________

 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-24, 14:40   Docieranie daci 1.6

Jak Docierac nową Dacie 1.6??
Samochód odbie ram w Warszawie do domu mam 100 km.
Macie jakieś specjalne zalecenia??
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-24, 15:00   

http://pl.lmgtfy.com/?q=d...nika+dacia+klub
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-24, 15:11   

Link nie działa
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-24, 16:19   

Wyjeżdżasz z salonu, stajesz przed ostatnimi przed Płockiem światłami na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich, kierunek w prawo , gaz do dechy DK7-A2-A1 DK60 - Plock
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
  Wysłany: 2018-08-24, 16:43   

DrOzda napisał/a:
Wyjeżdżasz z salonu, stajesz przed ostatnimi przed Płockiem światłami na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich, kierunek w prawo , gaz do dechy DK7-A2-A1 DK60 - Plock



Dawno tak sie nie uśmiałem :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-24, 17:02   

Powolny napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Dawno tak sie nie uśmiałem :)


Aaaa to taki specyficzny folklor, który nie tylko w tym wątku występuje.


Zauwazylem ze znowu sie zaczyna :)
Od czasu do czasu pojawiaj sie takie kwiatki na forum :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Jeneral_p 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 12
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-08-24, 17:54   Re: Docieranie daci 1.6

bromkalukasz napisał/a:
Jak Docierac nową Dacie 1.6??
{...}
Macie jakieś specjalne zalecenia??


W instrukcji piszą, żeby nie przekraczać 3.000 - 3.500 obrotów do 1000 km.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-08-24, 18:33   

po prostu nie katować przez pierwsze 3 tys
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 236
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-24, 20:59   

bromkalukasz, Po wyprowadzeniu z salonu sprawdź ile masz oleju w silniku. Z jednej strony w instrukcji w kilku miejscach podkreślają że broń boże nie można zalewać oleju ponad maks na bagnecie, a z drugiej strony mój był zalany jakieś 300-400ml ponad maks. Przynajmniej tyle odessałem.
 
tomasso 



Marka: Dacia
Model: Lodgy + Sandero
Silnik: 1,6 mpi + 1,4 mpi
Rocznik: 2016 + 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 77
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-08-25, 13:41   

hej, ja też odbierałem w Warszawie a musiałem wrócić 350 km do domu, więc szybko ją dotarłem:)
ale mądrze, czyli nie więcej niż 120 km/h i nie przekraczając 3500 obr/min., do tego co godzinę krótki przystanek aby silnik trochę odpoczął, hamuj miarowo aby dobrze dotrzeć klocki do tarczy, dobrej drogi!
_________________

 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-08-26, 09:56   

pavulon78 napisał/a:
bromkalukasz, (...) Z jednej strony w instrukcji w kilku miejscach podkreślają że broń boże nie można zalewać oleju ponad maks na bagnecie, a z drugiej strony mój był zalany jakieś 300-400ml ponad maks. Przynajmniej tyle odessałem.


Panowie,
bez przesady. Już się konstruktorzy zabezpieczyli przed nieuwagą i nalaniem większej ilości oleju niż zalecana. kliken-machen
_________________
 
bromkalukasz 


Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-08-26, 13:16   

Kurde to pięknie ci spala 5.1 l w cyklu mieszanym czy to możliwe? ? Rozumiem ze mówimy o benzynie??
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2018-08-26, 19:10   

A ja żebym nie wiem jak oszczędnie jeździł , jeszcze takiego wyniku nie uzyskałem. Zawsze wychodzi mi w granicach 9 litrów, ale jeżdżę raczej po mieście.
_________________
mam suv-a...
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-26, 19:13   

maro_1955 napisał/a:
A ja żebym nie wiem jak oszczędnie jeździł , jeszcze takiego wyniku nie uzyskałem. Zawsze wychodzi mi w granicach 9 litrów, ale jeżdżę raczej po mieście.


Skoro katalog podaje 8 to sie nie dziwie ze spala 9.
Tyle to dCi spali ale na trasie.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Staszek1960 


Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1
Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 27
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-26, 20:07   

Sposób jeżdżenia ma przeolbrzymi wpływ na spalanie ( i żywotność silnika, skrzyni biegów) . W mojej firmie kilka lat temu szef zrobił zawody : najmniejsze spalanie toto jakaś tam nagroda .... ( była fajna, zaręczam) Wszyscy mieli ten sam model , różnica wieku samochodów to 1,5 roku. Czas trwania pół roku. Ja trafiłem niestety na "nówkę" czyli absolutnie niedotartą ale......... wszystkich pokonałem . Moje spalanie ( diesel) oscylowało wokół "4" a niektórych wokół "7" . I tak jest zawsze: spokojna jazda ale nie zawalidroga owocuje małym spalaniem. Rocznie ( od 28 lat) robię od 70-90 kkm. Nie stać mnie na utratę Prawa Jazdy więc jeżdżę raczej zgodnie z przepisami . Szybko to już się najeździłem , teraz jeżdżę według schematu: "zimny łokieć" , dobra muzyka i relaks. Jak muszę "docisnąć" to zaraz jestem szybciej zmęczony po drodze .
Reasumując : lżejsza ciut noga, jazda zgodna z przepisami może zagwarantować spalanie mniejsze niż wielu się nawet tego nie domyśla
_________________
Na razie Kia ale będzie Duster
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-26, 22:53   

Co do docierania, wszystko jest w instrukcji.
Polecam przeczytać.
Jest przy którym silniku, do ilu km/h i do ilu km przebiegu trzymać niskie obroty.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne