Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-03, 19:56
Staszek1960 napisał/a:
gogol napisał/a:
fakt, ze z tego co czytam to 1.6 sce stroi jakies fochy.
I dlatego zaczynam się mocno zastanawiać nad zakupem DD II.
Bo do tej pory w każdym moim aucie ( 5 Octavii a teraz Jetta) , służbowymi zresztą , eksploatacja wygląda tak: lanie ON, jazda, lanie ON, jazda - tak od przeglądu do przeglądu co 30 000 aż do 240 000. Oczywiście naprawy eksploatacyjne typu klocki, paski rozrządu są robione. Poza tym nic.
I boję się teraz , że będę musiał "zaprzyjaźnić" się z mechanikami w ASO.
o problemach z sce to tylko na forum czytam bo sam mam dci. poki co zadnego problemu.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-09-04, 10:04
Zwróć jeszcze dokładnie uwagę na bagażnik - meganka ma skośny tył i trochę opadającą linię dachu - może nie wejść większy wózek. Ja wożę czasem w środku dwa rowery, do Dustera wchodzą, do Megane na pewno by nie weszły.
Dzięki Panowie za spostrzeżenia. Po prostu szoda mi mojego Dustera ale tak jak mówię mam możliwość zamiany na MIV i gdyby nie te usterki co mam w DDII na pewno bym ją dla siebie zostawił … :/
A wracając do Meganki to trochę się zastanawiam jak to jest podczas jazdy bo straszą na forum że powyżej 120km/h jest ponoć strasznie głośno chodzi o pracę silnika 1.6 SCe że lubi być słyszalny i tak samo jeśli chodzi o szum w środku...
Co prawda w Dusterze jak jadę powyżej 120km/h jakoś wydaję mi się że jest spoko nie słychać tak tego silnika...
Jazda próbna w MIV dopiero przede mną więc sam sobie porównam ... ale póki co na filmach na YT wydaję się być głośno no chyba że ja przesadzam...
a kolego Belphegor jeździłeś może tą meganką i coś możesz powiedzieć jak osobiście Ci się nią jeździło?
Belphegor jeździłeś może tą meganką i coś możesz powiedzieć jak osobiście Ci się nią jeździło?
Jeździłem każdą Meganką z każdym silnikiem obecnie w niej montowanym. Silnik ma charakterystyczny dźwięk, ale jakoś głośnym bym go nie nazwał. Nie wiem jak to ująć w słowa, ale dźwięk silnika 1.6 SCe jest po prostu specyficzny i nie da się zapomnieć co jest pod maską. Ale nie dlatego, że głośny, tylko właśnie dlatego, że ma charakterystyczny dźwięk.
Przy większej prędkości faktycznie silnik słychać, ale natarczywy on nie jest. Jednak nie ma się co oszukiwać - 1.2 TCe nie słychać praktycznie w ogóle. A Megane ogólnie naprawdę jest cichym autem, a to dopiero można docenić jadąc tym modelem, ale z silnikiem TCe.
gwidon napisał/a:
Co prawda w Dusterze jak jadę powyżej 120km/h jakoś wydaję mi się że jest spoko nie słychać tak tego silnika...
Dobrze Ci się wydaje. W Dusterze ten silnik zupełnie inaczej brzmi. Brzmi bardziej... rasowo, niż w Megane. DD2 też nie jest głośnym samochodem, ale przy dużych prędkościach jest głośniejszy, niż Megane, ale głównie za sprawą relingów na dachu. Chyba, że wersja Acces, która standardowo ich nie posiada.
A tak z ciekawości - co zamierzasz ewentualnie zrobić ze swoim Dusterem? Oddać dealerowi? Czy masz jakiegoś kupca, co weźmie go za dobrą cenę?
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Póki co mam kogoś kto jest zainteresowany nie mniej jednak Salon też jest nim zainteresowany więc zobaczymy jak pójdą negocjacje tym bardziej że wiem doskonale że z odsprzedażą nie będzie problemu
A jakbyś ocenił kulturę pracy tego silnika pomiędzy MIV a DDII gdzie wg. Ciebie lepiej brzmi bo trochę obawiam się że jak dępnę Megankę gdzie to takie kompaktowe kombi to według mnie powinien lepiej brzmieć włąśnie w MIV niż w Dusterze chyba że tu pod tym względem się zawiodę...
i tak samo liczę na lepsze wyciszenie właśnie w Megane… bo co do zbierania się samego w sobie liczę że będzie podobnie z korzyścią na Megane względem Dustera no chyba że źle liczę
Jak Ty byś to subiektywnie ocenił tym bardziej że miałeś przyjemność poruszania się MIV ? a obecnie jeździsz Dusterem i piszesz że to taki dźwięk że trudno Ci go określić ale może subiektywnie mi powiesz gdzie wg. Ciebie po prostu lepiej brzmi ?
I masz rację co do 1.2 TCe bo dzisiaj akurat jechałem tą wersją w Megance i byłem pozytywnie zaskoczony oby nie odwróciło się to dla mnie negatywnie silnikiem 1.6 SCe który wybrałem :)
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-09-04, 22:31, w całości zmieniany 3 razy
Nie wiem czym się sugerowałeś przy kupnie Dustera, u mnie była kwestia jazdy po drodze gruntowej . Weź to pod uwagę. Ostatecznie jeżeli proponują Ci bardzo dobrą cenę to daj ogłoszenie na otomoto sprzedam MIV - odbiór w salonie, przebieg 1km i zobaczysz jak rynek (wymiernie) oceni, na ile to taka dobra okazja - ewentualnie ją sprzedasz ;)
Ostatnio zmieniony przez maugu 2018-09-05, 07:52, w całości zmieniany 1 raz
Tak jak pisałem - według mnie 1.6 SCe w Dusterze brzmi ładniej, niż w Megane, ale to moja subiektywna ocena. Megane ma trochę inaczej zestopniowaną skrzynię biegów, więc ma lepszy zryw i ogólnie jest bardziej żwawa w niskim zakresie obrotów, niż DD2.
Jeżdżę Dusterem dCi 110 KM, a ten silnik zupełnie inaczej pracuje, niż 1.6 SCe. Ma twardy hardcorowy dźwięk (z zewnątrz), a wewnątrz słychać głównie niski pomruk. To samo z 1.6 SCe. Miło brzmi dla ucha tak z zewnątrz, jak i wewnątrz DD2.
W Megane on ma bardziej metaliczny dźwięk słyszany wewnątrz. Kultura pracy, drgania i inne takie są według mnie na plus w Megane. Ale nie jest to duża różnica. W Dusterze troszkę słychać wydech, w Megane tego efektu prawie nie ma. Mi to osobiście nigdy nie przeszkadzało.
A niezależnie od specyficznego dźwięku tego silnika w Megane i tak ten model przy dużych prędkościach będzie cichszy, niż Duster. Jest niższy, nie ma relingów (przynajmniej takich jak Duster), lepiej wyciszony itp.
Ogólnie auta zbierają się podobnie. Tyle, że Megane jest trochę lepsza w niskim zakresie obrotów. I stąd wrażenie, że jest żwawsza.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-05, 09:09
I czy czytałeś może przed zmianą, czy w Megane, skoro jest ten sam silnik 1.6, to czy nie ma tego samego złego oprogramowania, które tak Cię zdenerwowało?
Po jeździe z turbo, do wolnossaka ciężko się przesiada.. Lepiej było nie próbować!
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-05, 09:39
Belphegor napisał/a:
Jeżdżę Dusterem dCi 110 KM, a ten silnik zupełnie inaczej pracuje, niż 1.6 SCe. Ma twardy hardcorowy dźwięk (z zewnątrz), a wewnątrz słychać głównie niski pomruk.
we wszystkich testach marudza ze silnik slychac w kabinie - dla mnie musi byc slychac chociaz troche bo inaczej to nie wiem czy dziala czy nie. a tak na powaznie - diesla akurat lubie posluchac, zwlaszcza jak sie wkreca wyzej na obroty :)
Zależy kto z czym porównuje. Jak taki dziennikarzyna wysiadł właśnie z Merca z Cdi V8 pod maską i wsiada w Dustera dCi, to nie dziwne, że gada, że słychać silnik. Faktem jest, że 1.5 dCi nie należy do najcichszych 4 cylindrowych diesli na rynku, ale np. 2.0 dCi w Koleosie słychać tak samo, jeśli nie bardziej. A gdzie klasa Koleosa, a gdzie Dustera.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
No właśnie także widzę że zdania są podzielone, bo jeśli chodzi o wyciszenie dustera uważam że serio jest ono na dobrym poziomie. Tutaj jadąc 140 nie słyszę tak tego silnika jak na filmikach na YT jak chodzi z tym samym motorem MIV. Nie wiem może to kwestia umiejscowienia silnika że w DDII jest on niżej usadzony niż w MIV albo faktycznie dobrze wyciszony.
Nie mniej jednak w reno chyba nie powinno być aż takiej tragedii z 1.6 SCe z głośnością w środku od silnika
że nie wytrzymam w kabinie i zjade z mostu :)
Poza tym rok temu pisałem podobny wątek Kia Ceed II FL vs Dacia 2 i tam gdy posiadałem swoją Kijankę z silnikiem 1.4 100 KM benzyna to silnika praktycznie w ogóle nie było słychać... :) z tym że miałem tam 6 stopniową manualną skrzynię co też obniżało hałas od silnika.
Swoją drogą zastanawiałem się jeszcze nad nowym Ceedem III Kombi ale w podstawie z tym samym silnikiem 1.4 kosztuje on 65 tysięcy i w środku jest goły nawet nie ma skóry na kierownicy ale za to jest asystent pasa ruchu czym KIA na chwilę obecną mocno się tym szczyci :)
Chociaż sylwetka HB a Kombi w nowym Ceedzie uważam że jest ładniejsza tym razem w Kombii i ponoć użyte materiały w środku porównują do klasy VV Golfa...
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-09-05, 12:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-05, 18:46
Dieslem dobrze mi się jeździło. ale na postoju klekotanie przeszkadzało. Benzyny nie słychać, a D II jest bardzo dobrze wyciszony.
Jak się przesiadłem z 1.5 dCi 85KM w D I do Megane III 1.6 115 KM, to myślałem, że się popsuła, jak chciałem wyprzedzać. Ogólnie samochód był fajny, ale po doświadczeniach z turbo dieslem wiedziałem, że z tym silnikiem bym nie wziął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum