Wysłany: 2018-11-05, 10:53 Duster, Logan MCV czy może jeszcze co innego?
Hej,
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich i przejdę od razu do mojego dylematu, który powoli mnie już śmieszy :)
Otóż tak wyszło, że potrzebuję czegoś większego niż moja fabia hatchback i zacząłem się zastanawiać nad innym autem. A że w międzyczasie przeprowadziłem się w górzysty teren, to prosta zamiana hatchbacka na fabię kombi nie wydaje mi się już optymalnym rozwiązaniem.
Potrzebuję pakownego auta, żeby dojeżdżać do miasta (2 dorosłe osoby, dziecko i pies), robić zakupy, w weekend gdzieś pojechać w granicach 100 km. Raz na 2 miesiące dłuższa podróż przez całą Polskę (500 km w jedną stronę). Ponieważ ma dość problematyczny dojazd do domu (jakieś 50 m drogą szutrową pod górę) zasanawiałem się nad dusterem, ale przeraża mnie spalanie tego samochodu.
Wczoraj zacząłem przeglądać i czytać informacje o loganie mcv II stepway, ale nie wiem czy te jego udawane właściwości terenowe w jakikolwiek sposób mi pomogą ;)
Może po prostu nie ma idealnego auta, które sprawdzi się przy śliskich, krętych i dziurawych drogach przy częstym podjeżdżaniu/zjeżdżaniu przy jednoczesnym nie rujnowaniu portfela w trasie? Może ktoś ma podobne dylematy. Dzięki za wszelkie sugestie.
Aha, samochód chcę kupić nowy.
Ostatnio zmieniony przez miela 2018-11-05, 11:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-05, 11:06
Logan MCV Stepway to ciut podwyższone zawieszenie w stosunku do zwykłej wersji, poza tym żadnych zmian wpływających na jazdę.
Z kolei Duster w porównaniu do Fabii raczej Cię nie zadowoli jeśli zależy CI na istotnym przyroście miejsca na bagaż.
Logan MCV Stepway to ciut podwyższone zawieszenie w stosunku do zwykłej wersji, poza tym żadnych zmian wpływających na jazdę.
Z kolei Duster w porównaniu do Fabii raczej Cię nie zadowoli jeśli zależy CI na istotnym przyroście miejsca na bagaż.
Nie, no jednak wzrost jest. W fabii I jest 260, duster ma 445 l.
Witaj ,jestem w tej szczęśliwej sytuacji że mam nowego Logana II MCV 1.0sce a brat nowego Dustera 2 1.6sce . Wahałem sie pomiedzy tymi dwoma modelami i wybrałem MCV , również mam psa i obszerny bagażnik był bardzo potrzebny. Wczoraj wróciłem z trasy 400km w jedną stronę i spalanie przy tankowaniu do pierwszego odbicia wyszło 16.4 litra czyli około 4.1 litra na 100km przy 3 osobach i psie na pokładzie plus pełny bagażnik i wĺączona klima przez połowe trasy. Silnik nie jest wbrew pozorom jakimś mega piździkiem i jeśli chodzi o trasy krajowe i drogi szybkiego ruchu to spokojnie wystarcza. Miałem wcześniej 2.4jtd 150km i jakoś nie płacze.
Jeśli chodzi Dustera brata to średnie spalanie ma 7 litrów ,silnik pracuje naprawdę zacnie ale w 1.0sce też tragedii nie ma ,jeśli stawiasz na ekonomie i pojemość bagażnika bierz MCV , jak latasz autostradami zastanów sie nad TCe ale wtedy pilnuj nogi bo spali więcej , a jak chcesz wyżej siedzieć i podoba Ci sie Duster to bierz go, 7 litrów to też nie tragedia. Mam 190cm wzrostu ale zarówno w MCV jak i Dusterze siedzi mi sie wygodnie, na plus dla tego drugiego to kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach.
Ostatnio zmieniony przez rotmistrz88 2018-11-05, 17:20, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 617 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-05, 22:16
Jeśli chodzi o dziury i wyboje to MCV (zwykłe) przechodzi przez miejsca, o których w fabii byś nawet nie pomyślał, żeby się zastanawiać, czy może dasz radę. Poza ceną to największy atut tego samochodu moim zdaniem. Ale na śliskim pod górkę to bym się obawiał o przyczepność. 4x4 tylko w dusterze.
+ większy prześwit niż typowe osobówki,
+ mało pali,
+ duży bagażnik,
+ konkurencyjne silniki dla Logana,
-----------------------------------------------
= Ford Tourneo Courier
W zależności od rodzaju obaw: 1.0 turbobenzyna lub 1.5 turbodiesel.
Oba do ogarnięcia w założonym budżecie.
Prześwit większy niż w osobówkach, porównywalny z "cywilnym" Loganem, mniejszy niż Stepway lub Duster.
Bagażnik 700 litrów, mało pali.
Można uznać, że temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-11-06, 17:23, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki GRL, ale tylko większe zamieszanie, bo teraz to już sam nie wiem co chcę ;) W sumie ciekawa propozycja. Przeglądam. Za 56k podstawowa wersja tego forda.
Jeśli chodzi o dziury i wyboje to MCV (zwykłe) przechodzi przez miejsca, o których w fabii byś nawet nie pomyślał, żeby się zastanawiać, czy może dasz radę. Poza ceną to największy atut tego samochodu moim zdaniem. Ale na śliskim pod górkę to bym się obawiał o przyczepność. 4x4 tylko w dusterze.
Ale to o przyczepności dotyczy chyba każdego auta z napędem tylko na przód?
Katalogowo.
W odpowiedniej porze roku są bardzo elastyczni cenowo, a wyprzedażowe zeszłoroczne egzemplarze są znacznie ładniej zrabatowane niż Dacie (komplet zimówek gratis albo spadaj).
Kolegi rodzice kupili takiego "przeterminowanego" Couriera w dieslu za 54k.
A wyposażenie podstawowej wersji jest porównywalne (nawet trochę lepsze) niż Duster w trzecim poziomie wyposażenia (Comfort).
Trzeba tylko dopłacić za system stop-start, co jest fenomenalna wiadomością, bo oznacza tyle, że nie jesteś zmuszony go posiadać.
Nie żebym zniechęcał do Dustera.
Mam i sobie chwalę.
Ale ja w trasy powyżej 100km jeżdżę dosłownie raz do roku, więc nie przeszkadza mi ekonomiczna jazda 120km/h na autostradzie.
Nie mam psa.
A mojemu dziecku nie pozwolę zabrać roweru nad morze.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-11-06, 20:34, w całości zmieniany 1 raz
Duży skok miękkiego zawieszenia i mały lekki silniczek nie pomaga przy ruszaniu. Na mój gust jest gorzej niż być powinno.
A orientujesz się czy w wersji Stepway jest trochę inaczej? Ciężko w ogóle obejrzeć to auto. Najbliższy dealer ma tylko sandero - jak bardzo są one podobne?
Jak jest w loganie z wygodą, bo czytam w paru miejscach, że fotele niewygodne (w sensie jak się przesiądę z podstawowej fabii z 2000 r. to będzie gorzej?)?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-08, 17:39
[quote="miela"]
Kauris napisał/a:
czytam w paru miejscach, że fotele niewygodne
trzeba sprawdzić własnym kręgosłupem i tyłkiem, większości odpowiadają, choć zawsze znajdą się narzekacze. Fotele w Sandero i Loganie są identyczne
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 617 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-08, 21:55
miela napisał/a:
A orientujesz się czy w wersji Stepway jest trochę inaczej?
Nie. Nie miałem przyjemności. Jest wyżej, więc możliwe, że dla przyzwoitości bardziej twardo?
napisał/a:
Jak jest w loganie z wygodą, bo czytam w paru miejscach, że fotele niewygodne
Kwestia gustu i przyzwyczajeń. W salonie nie miałem uwag, po kilku szybszych zakrętach już tak ;)
Jeździłem fabią MK1 golasem i powiem tak: Twardszy fotel, dłuższe siedzisko, lepsze trzymanie boczne, normalna regulacja wysokości, niżej, mniej płasko. Nic mi tam nie przeszkadzało, ale kursy fabią sporadyczne miałem i w sumie opinii nie mam. W dacii jest... luźno. Fotel jest miękki, krótki, płaski, oparcie szerokie, trzymanie boczne symboliczne, chora regulacja wysokości. Ale jak bym miał jednym słowem podsumować moje, średnio 3-4h dziennie za kierownicą logana, to mi przychodzi tylko jedno na myśl - komfort. Niby jest do dupy, ale siedzi mi się fajnie. ALE używam nakładki custo grand comfort (która jest za mała na fotel dacii - takie info gdyby się ktoś zasugerował), bo czułem się za mały w tym fotelu (100+kg mam)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 901 Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-08, 22:24
Jeździłem wygodniejszymi. Ale tutaj jest nie najgorzej. Wytrzymywałem tym autem nawet dłuższe wyjazdy bez problemów. Wydaje mi się że salonie raczej trudno to sprawdzić. Wyjdzie na dłuższych trasach.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-09, 08:36
miela napisał/a:
Dymek napisał/a:
Logan MCV Stepway to ciut podwyższone zawieszenie w stosunku do zwykłej wersji, poza tym żadnych zmian wpływających na jazdę.
Z kolei Duster w porównaniu do Fabii raczej Cię nie zadowoli jeśli zależy CI na istotnym przyroście miejsca na bagaż.
Nie, no jednak wzrost jest. W fabii I jest 260, duster ma 445 l.
No tak... Fabia I ma znacznie mniej niż późniejsze. No to nawet w Sandero masz 320l.
miela napisał/a:
A orientujesz się czy w wersji Stepway jest trochę inaczej? Ciężko w ogóle obejrzeć to auto. Najbliższy dealer ma tylko sandero - jak bardzo są one podobne?
Jeśli chodzi o wnętrze- jak usiądziesz z przodu w Sandero, to dopóki się nie obejrzysz za siebie widzisz i odczuwasz dokładnie to samo co w Loganie lub Loganie MCV- te same fotele, ta sama deska, kokpit, kierownica, szyba. Chcesz obczaić MCV Stepway- znajdź Sandero Stepway, ale miej na uwadze, że Sandero Stepway jest zawieszone wyżej od MCV Stepway i nawet wsiada się zupełnie inaczej. Możliwości terenowe (prześwit) Sandero Stepway to coś pomiędzy Loganem a Dusterem.
Oczywiście tą metodą samego prowadzenia nie porównasz, bo prowadzenie Sandero i MCV to jednak ciut inna bajka.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-11-09, 08:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-09, 10:45
A co do siedzeń- nie mam porównania z Fabią, ale dla mnie osobiście fotele są superwygodne.
Nie jechałem jak dotąd więcej niż 400km jednorazowo, ale na tym dystansie nie mam się do czego przyczepić. Oczywiście regulacja wysokości fotela obowiązkowo musi być.
Fotele wersji Stepway różnią się tapicerką, ale nie wiem czy poza samym materiałem jest jakakolwiek różnica w twardości itp, raczej nie ma żadnej.
Co do silnika w wersji Stepway, to fabryka wybrała już za Ciebie- do wyboru jest tylko TCe90 lub 1,5dCi.
Logan MCV ma prześwit 128 mm (stepway ma +50 mm, czyli 178 mm) a sandero ma 207. Trochę mało ma ten MCV, wygląda na wyższego. Tutaj fabia niewiele ustępuje, bo ma 170 mm a jak się weźmie pakiet na bezdroża to jeszcze + 20 mm, czyli wtedy 190 mm :)
Pewnie się na fabii kombi skończy, cena podobna, a mają trochę lepszy leasing.
Dziwne, bo na tych wizualkach i zdjęciach logan mcv stepway wygląda na wysoko posadzonego. No ale na żywo nie widziałem. W ogóle poza dusterem to ciężko przypadkiem dacię spotkać. Wczoraj mi mignęło sandero tylko.
utaj fabia niewiele ustępuje, bo ma 170 mm a jak się weźmie pakiet na bezdroża to jeszcze + 20 mm, czyli wtedy 190 mm :)
Fabia ma prześwit 133 mm, w wersji kombi 135 mm i te parametry nie rosły bodajże nawet w przypadku wersji Scout. Pakiet na bezdroża podnosi go o całe 8 mm.
(Źródło: instrukcja obsługi i cennik, ze strony skoda-auto.pl.)
Dodać warto, że w/g opisu Logana MCV prześwit 128 mm dotyczy auta obciążonego -- z 5 pasażerami (Skoda nie wyjaśnia w jakich warunkach jest owe 133 mm).
utaj fabia niewiele ustępuje, bo ma 170 mm a jak się weźmie pakiet na bezdroża to jeszcze + 20 mm, czyli wtedy 190 mm :)
Fabia ma prześwit 133 mm, w wersji kombi 135 mm i te parametry nie rosły bodajże nawet w przypadku wersji Scout. Pakiet na bezdroża podnosi go o całe 8 mm.
(Źródło: instrukcja obsługi i cennik, ze strony skoda-auto.pl.)
Dodać warto, że w/g opisu Logana MCV prześwit 128 mm dotyczy auta obciążonego -- z 5 pasażerami (Skoda nie wyjaśnia w jakich warunkach jest owe 133 mm).
A fakt, dzięki. Masz rację! Przesadziłem z tym pakietem ;)
Logan ma jakieś osłony od silnika?
Nie wiem co oni się teraz tak uparli, żeby podawać wartość obciążonego auta.
Jestem niemal pewien, że w Fabii wartość jest podana dla samochodu pustego.
Z Dacią będzie tak:
- Sandero Stepway ma prześwit 173mm załadowane i 205mm puste,
- MCV Stepway ma 174mm i prawdopodobnie również 205mm na pusto,
- MCV "cywilne" to 128mm i analogicznie wychodziłoby 159mm.
I te ok. 16cm pasowałoby do tego co pamiętam ze starych katalogów.
Na 99% zwykła MCV-ka jest jednym z najwyżej wiszących aut segmentu B, B+.
I jest to wartość porównywalna, np. z crossover'owatym Citroenem C4 Cactus w benzynie (Cytryna w dieslu ma zaledwie 13cm prześwitu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum