Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 627 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-10, 11:20
Mój też ma osłone.
Miela źle podchodzisz do tematu. Jeśli dopuszczasz opcję, że "pewnie się na fabii skończy", to nie ma sensu patrzeć na prześwity, osłony w dacii. Fabia przejedzie to dacia przejedzie. Każda. To już lepiej pomyśleć jak szybko i agresywnie jeździsz po asfalcie.
Mój też ma osłone.
Miela źle podchodzisz do tematu. Jeśli dopuszczasz opcję, że "pewnie się na fabii skończy", to nie ma sensu patrzeć na prześwity, osłony w dacii. Fabia przejedzie to dacia przejedzie. Każda. To już lepiej pomyśleć jak szybko i agresywnie jeździsz po asfalcie.
Ja tak sam z siebie żartuję po prostu ;)
Wybiorę się w końcu do salonu to zobaczę. Porównuję do tego co widziałem i od czego wyszedłem przy planowaniu zakupu a tak wychodzi też, że dacia w podobnej cenie jest również.
Co do jazdy po asfalcie, to nie jeżdżę zbyt agresywnie, zresztą w okolicy niespecjalnie się da, bo dużo zakrętów, podjazdów, zjazdów i dziur w asfalcie. A tak jak pisałem, to większość jednak będę po okolicy jeździł, raz na miesiąc gdzieś dalej krajowymi czy autostradą.
W zasadzie najważniejsze dla mnie są:
- lekko powiększony prześwit, bo mam dojazd kawałek drogą gruntową
- spory bagażnik (tak ok. 500 l)
- przyzwoite spalanie w okolicach 6l na 100 km przy jeździe mieszanej
- możliwość dołożenia haka
- niska awaryjność
_________________ Duster 1.6 SCe 4x4
Ostatnio zmieniony przez miela 2018-11-10, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 926 Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-10, 14:06
miela napisał/a:
Co do jazdy po asfalcie, to nie jeżdżę zbyt agresywnie, zresztą w okolicy niespecjalnie się da, bo dużo zakrętów, podjazdów, zjazdów i dziur w asfalcie. A tak jak pisałem, to większość jednak będę po okolicy jeździł, raz na miesiąc gdzieś dalej krajowymi czy autostradą.
W zasadzie najważniejsze dla mnie są:
- lekko powiększony prześwit, bo mam dojazd kawałek drogą gruntową
- spory bagażnik (tak ok. 500 l)
- przyzwoite spalanie w okolicach 6l na 100 km przy jeździe mieszanej
- możliwość dołożenia haka
- niska awaryjność
Nie namawiam, ale myślę że Logan MCV II spelnia te warunki.
1. jeżdżę kawałek - kilka km - drogą gruntową. Nie ma problemu. Choć uczciwie - nie ryzykuję w upalne lato w głebokim piachu pod górkę przy lesie - przepuszczam auta z góry i jeżdżę środkiem, bardziej ubitym. Nie chcę zasypać piachem elementów podwozia. Parę lat temu zakopywały się tam inne auta i wyciągano je ciągnikami. Nie ryzykuję.
2. bagażnik min. 500, wygodny w kombi, bez podniesionego progu.
3. mieszane spalanie mierzone na dystrybutorze uzyskałem na poziomie 5,5.
Ale w trasie zimą, na zimówkach, z full ogrzewaniem, przy niemal pełnym wagowo ładunku, plus codzienne krótkie dojazdy na parkingi pod stoki - uzyskiwałem 4,6 l/100. Teraz nie przejmuję się spalaniem. Nie interesuje mnie to tak bardzo.
4. można z hakiem
5. trudno coś powiedzieć o awaryjności tego auta z nowym silnikiem. Wyjdzie w przyszłości. Opieralem się na opiniach kolegi o MCV z silnikiem 1,2 - awarii czegokolwiek brak. Bardziej liczyłem na niskie koszty napraw. Mam silnik 1.0 sce bez żadnych turbo doładowań i myślę że jego prostota daje podstawy małej awaryjności. Można wybrać 0.9 tce lub dci, ale o ich awaryjnoßci nic nie powiem. Do tce nie miałem zaufania. Dci nie chciałem.
Myślę że MCV II jest takim minimum które spełnia Twoje oczekiwania. Dacia ma też inną ciekawą alternatywę - Lodgy 1.6 sce. Ale spalanie o ile pamietam 5.5 - 8/100. Jednak dach wyższy niż w MCV. Ja wożę bagażnik na dachu mcv i już tak ledwo ledwo mogłem na im zapiąć rower, mimo że w starym zielonym dowodzie miałem "wysoki" ;)
edit. poprawka o spalaniu - zdałem sobie sprawę z błedu ktory popełniłem - wartość 4.6/100 w trasie z tym wszystkim co wyżej wymieniłem, otrzymałem na komputerze a nie na dystrybutorze. Już zauważyłem że komputer nie liczy zużycia przy prędkościach poniżej 30 kmh. Czyli wynik ten był prawdziwy bez manewrów na parkingach.
Ostatnio zmieniony przez eio 2018-11-10, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za wszystkie wpisy, elo - super, taka analiza bardzo mi pomogła. Teraz w fabii mam średnio 6,5l / 100 km, więc będzie jakaś poprawa.
Zastanawiałem się jeszcze nad LPG, ale przy moich przebiegach w granicach 12.000 km rocznie, raczej nie jest to warte zawracania głowy, bo oszczędności mizerne. Zresztą w wersji stepway LPG nie jest oferowane, czyli problem się rozwiązał.
W kolejny weekend jadę do miasta, pójdę do salonu, zobaczę i zdecyduję, bo już mi się nie chce o tym myśleć.
Przejedź się stepwayem, nawet jeśli to Sandero. Jest co całkiem przyjemnie jeżdżące auto. W górach sprawdza się świetnie, a już w porównaniu do Fabii, jest megakomfortowy, jeśli chodzi o zawieszenie.
Musisz wiedzieć, że Logan ma sporo więcej miejsca na tylnym siedzeniu. Więc jeśli zrazi cię ciasnota Sandero z tyłu, to zajżyj do Logana. Bo jest różnica.
Stepway Sandero, jest bardzo fajnie wyposażony: tempomat, bluetooth, dobrze grające radio, klima.
Mi bardziej podchodzi Sandero, niż Fabia. Ale Fabia ma ładniejsze wnetrze, choć przy bliższym poznaniu, okazuje sie że Dacia ma bardzo praktyczne i w sumie miłe w dotyku...
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2018-11-11, 22:21
To może jeszcze zobacz kia venga, skoda rapid oraz fiat 500l lub tipo. Z rodziny to jeszcze reno clio kombi albo meganka. Może będzie warto nieco podnieść cenę by wpaść w kompakty, bo wyższy komfort podróżowania może bardziej się opłacać.
To może jeszcze zobacz kia venga, skoda rapid oraz fiat 500l lub tipo. Z rodziny to jeszcze reno clio kombi albo meganka. Może będzie warto nieco podnieść cenę by wpaść w kompakty, bo wyższy komfort podróżowania może bardziej się opłacać.
Też dość poważnie rozpatruję skodę rapid, bo można dostać w podobnej cenie co fabię z minimalnie gorszym wyposażeniem. Z tym, że ona ma jeszcze mniejszy prześwit niż fabia. Koło mnie zresztą kręci się i rapid i fabia, więc oglądam codziennie i myślę.
Ale zobaczę jeszcze te propozycje, co wymieniłeś.
Niemal idelna byłaby octavia scout, ale to ponad 2 razy tyle ile założyłem na auto ;) stąd zainteresowanie loganem stepway.
Kia Venga to całkiem zmyślne auto.
Miałem przyklepaną cenę na model podstawowy (ale całkiem fajnie wyposażony) na poziomie niespełna 54kzł.
Było to moje wyjście awaryjne, na wypadek, gdyby wszelkie negocjacje zakończyły się fiaskiem, a auto było potrzebne na za 2 tygodnie.
Całkiem ładny prześwit - 156mm wg katalogu.
Przy małej długości bardzo pojemny bagażnik - do 440 litrów.
Suwana kanapa - w zależności od potrzeb dużo miejsca na nogi lub na pakunki.
Wolnossący 4-cylindrowy silnik 1.4 lub kilka tysięcy droższy 1.6 już z 6 biegami.
Niewielkie wymiary zewnętrzne obietnicą łatwiejszego manewrowania w mieście.
Suche liczby są bardzo obiecujące.
Niestety, traktowałem Vengę jako koło ratunkowe, głównie ze względu na dość leciwą konstrukcję (od 2009r.).
Może i niesłusznie, wszak dzisiejsze auta coraz gorzej się mają...
@GRL: Venga jednak za mała, za niska ;) nie to, no i nie chcę kolejnego auta rozważać. Za dużo mi to w głowie miesza.
Dzisiaj byłem w salonie Dacii we Wrocławiu i oglądałem logana (ale był tylk sedan) no i dustera, którym się przejechałem. Ogólnie sprzedawca zbył logana jakby to był jakiś złom, za to duster. Nie mówię - duster mi się bardzo podoba. Wygodny, fajnie się wsiada. Czuć przestrzeń no i wykończenie spoko. Pozytywne zaskoczenie.
I w sumie bym brał tego dustera, ale przeraża mnie spalanie, bo przy benzynowym silniku, jaki właśnie chciałbym mieć, to jest 7-8 l na 100 km a może i więcej z tego co czytam wszędzie. Logan tutaj jednak lepiej wychodzi.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 119 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-17, 22:30
miela napisał/a:
Dzisiaj byłem w salonie Dacii we Wrocławiu i oglądałem logana (ale był tylk sedan) no i dustera, którym się przejechałem. Ogólnie sprzedawca zbył logana jakby to był jakiś złom, za to duster. ….
Zbył logana bo jest tańszy niż duster i prowizja mniejsza Tak samo będzie oferował w danym modelu wersję lepiej wyposażoną (czytaj droższą). Do salonu trzeba wejść jak do marketu - z listą czego chcemy - i tego się trzymać, inaczej nie odporni na gadkę sprzedawcy, zostawią kilka (kilkanaście) tysięcy więcej.
Dzisiaj byłem w salonie Dacii we Wrocławiu i oglądałem logana (ale był tylk sedan) no i dustera, którym się przejechałem. Ogólnie sprzedawca zbył logana jakby to był jakiś złom, za to duster. ….
Zbył logana bo jest tańszy niż duster i prowizja mniejsza Tak samo będzie oferował w danym modelu wersję lepiej wyposażoną (czytaj droższą). Do salonu trzeba wejść jak do marketu - z listą czego chcemy - i tego się trzymać, inaczej nie odporni na gadkę sprzedawcy, zostawią kilka (kilkanaście) tysięcy więcej.
I chyba tak zrobię. Nie to, że mi się nie podoba duster, bo wg mnie to fajne i naprawdę gdyby nie to masakryczne spalanie, to brałbym. Logan będzie miał jednak trochę mniejsze, w okolicach 7l / 100 km, a przy mojej jeździe może nawet lepiej.
Ale że tak zjechać jednym zdaniem: "A to już stara konstrukcja" :D
@bartos123 No właśnie odnośnie cen, to podobnie, bo logan mcv stepway kosztuje mniej wiecej tyle co duster comfort - czyli jakoś między 51 a 55. No te parę tysi na + przy dusterze ;)
Zwracam uwagę, że katalogowo MCV Stepway z silnikiem TCe 90 w cyklu mieszanym ma palić 5,5 litrów, Duster 1,6 SCe "6,5-6,5" (od biedy tyle spali przy spokojnej jeździe podmiejskiej), więc oszczędność 1 litra na setkę daje ca. 500-600 złotych na każde 10 tys. kilometrów.
Jeśli interesują Cię znacznie większe roczne przebiegi, to może (tak P.T. Koledzy podpowiedzą) potrzebujesz ropniaka. Poza tym wydaje mi się, że różnica w koszcie paliwa jest praktycznie pomijalna (tj. taki MCV Stepway będzie palił więcej, jeśli będziesz bardziej cisnął, etc.) -- więc jeśli uważasz, że Duster bardziej Tobie pasuje (na pewno na kiepskiej drodze będzie znacznie lepszy), to nie ma co się zastanawiać: brać MCV jeśli potrzebujesz kufra, brać Dustera, jeśli jednak ważniejsza jest jazda na lekkich bezdrożach.
Jeśli ustawię tempomat na 140 km/h, wskazanie komputera będzie oscylowało w granicach 9 litrów na setkę.
Sprawdzałem chwilowe spalanie na odcinku kilkunastu kilometrów płaskiej trasy.
10,0-10,5 przy 140
9,0-9,5 przy 130
7,5-8,0 przy 120
6,5 przy 100 (jeżeli dobrze pamiętam)
Te 9 przy 140 brzmi dla mnie trochę za bardzo optymistycznie.
Aczkolwiek zanegować nie mogę, gdyż moje pomiary odbywały się na zbyt krótkim odcinku.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-11-18, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-11-18, 21:41
Nie wierzę w większą różnicę niż 1l/ 100 pomiędzy Dusterem a MCV, przynakmniej przy normalnej jeździe. A spalaniem powyżej 140 km/h się nie przejmuj - jeśli stanowi poniżej 10% przebiegu rocznego to nie wpłynie zbytnio na średnie spalania roczne. Oba samochody są dość klockowate a spalanie zależy przecież głównie od CX.
Nie bardzo wierzę w podawane wyniki typu 5-6-7l/100 , miałem kilkanaście samochodów z silnikami benzynowymi i żaden tyle nie palił. A mój Duster przy jeździe ok 140/h autostradą pali ok 13l
PS Kolega ma DDI z silnikiem 1,6 sce i też mu tyle pali.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-11-18, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 119 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-18, 22:21
miela napisał/a:
@bartos123 No właśnie odnośnie cen, to podobnie, bo logan mcv stepway kosztuje mniej wiecej tyle co duster comfort - czyli jakoś między 51 a 55. No te parę tysi na + przy dusterze ;)
No parę tysięcy to jednak parę tysięcy. Dlaczego mcv stepway? Prześwit w zwykłym mcv pozwoli na pokonywanie duuuużych nierówności bez problemu, a to już trochę więcej niż parę tysięcy, no ale to już sprawa indywidualna.
Ostatnio zmieniony przez bartos123 2018-11-18, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-19, 08:50
miela napisał/a:
Dzięki defunk i kicpra za konstruktywne wpisy! Rzeczywiście tutaj jest różnica 1l, więc w zasadzie można to olać przy moich przebiegach.
No niestety, nie ma auta tak superuniwersalnego ;)
TCe90 naprawdę radzi sobie świetnie w Daciach, to są dość lekkie samochody.
Ja właśnie zamykam rok z Sandero Stepway z silnikiem TCe i spalanie średnie (z komputera) stoi uparcie na poziomie 6,0-6,2l/100km w zależności od pory roku. Kilkukrotne sprawdzenie z dystrybutora potwierdza te odczyty. W tym 90% to jazda miejska- bardzo mało dalszych tras robię.
@bartos123 No właśnie odnośnie cen, to podobnie, bo logan mcv stepway kosztuje mniej wiecej tyle co duster comfort - czyli jakoś między 51 a 55. No te parę tysi na + przy dusterze ;)
No parę tysięcy to jednak parę tysięcy. Dlaczego mcv stepway? Prześwit w zwykłym mcv pozwoli na pokonywanie duuuużych nierówności bez problemu, a to już trochę więcej niż parę tysięcy, no ale to już sprawa indywidualna.
Ogólnie lepiej wygląda, ale prześwit +5 cm też ma znaczenie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-11-19, 11:43
Dymek napisał/a:
miela napisał/a:
Dzięki defunk i kicpra za konstruktywne wpisy! Rzeczywiście tutaj jest różnica 1l, więc w zasadzie można to olać przy moich przebiegach.
No niestety, nie ma auta tak superuniwersalnego ;)
TCe90 naprawdę radzi sobie świetnie w Daciach, to są dość lekkie samochody.
Ja właśnie zamykam rok z Sandero Stepway z silnikiem TCe i spalanie średnie (z komputera) stoi uparcie na poziomie 6,0-6,2l/100km w zależności od pory roku. Kilkukrotne sprawdzenie z dystrybutora potwierdza te odczyty. W tym 90% to jazda miejska- bardzo mało dalszych tras robię.
W mieście CX nie ma znaczenia, tylko różnica w silniku i masie pojazdu, przy jeździe pozamiejskie - odwrotnie ( nie myl jazdy pozamiejskiej - po kilka - kilkanaście kilometrów od wsi do wsi czy miasta - z jazdą w trasie po kilkaset kilometrów). Srednia przy jeździe pozamiejskiej mojego Dustera plus jakieś 10 % w roku autostrada i jazda miejska - to 7,8 l/100 pomimo spalania 13l/100 przy 140/h. Myślę że przy MCV Stepway nie zeszłoby poniżej 7l.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-11-19, 11:49, w całości zmieniany 2 razy
Sandero Stepway, nie da sie spalic wiecej jak 8 litrow, a Duster spokojnie łyka 10 w mieście I na szybkiej trasie. Stepway ma bardzo dużą dzielność terenową, I nawet chyba lepiej wybiera dziury jak Duster. Ale to moje prywatne odczucie. W Stepwayu przekroczyłem 8 litrow, przy jeździe z 3 rowerami z prędkością 130km/h. Nie chiał nawet osiągnąć 140 wtedy, jeden z rowerów to był tandem.
Duster, to wiem tylko od sąsiada ile pali. Według niego dycha w mieście, w trasie ponad 8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum