DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
dodatkowy włącznik/wyłącznik
Autor Wiadomość
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-27, 12:53   dodatkowy włącznik/wyłącznik

Chciałbym dodatkowo zamontować włącznik/wyłącznik do wnetrza auta, jak to zrobić prawidłowo?

uku.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 43,61 KB

 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 822
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 13:20   

Jeśli odbiornik nie pobiera dużo prądu, a przełącznik jest odpowiedni prądowo Twój schemat jest prawidłowy. W przypadku większych prądów przełącznik powinien sterować przekaźnikiem którego styki główne łączą odbiornik.
Sądzę, że w rym wypadku nie musisz stosować żadnego przekaźnika gdyż pierwsze lepsze, znalezione przeze mnie w necie urządzenie na 12V miało pobór prądu mniejszy niż 2 mA - to chyba nawet mniej niż podtrzymanie pamięci radia.
Tak na marginesie masz samochód na gwarancji - nie obawiasz się, że w ten sposób (jeśli zrobisz to poza ASO) ingerujesz w instalację, a tym samym możesz mieć jakieś problemy w przypadku wystąpienia jakiejś usterki prądowej. Ja wszelkiego tego typu urządzenia zawsze łączę z instalacją zapalniczki samochodowej.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-01-27, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-27, 13:24   

Na czerwonym przewodzie między bezpiecznikiem a urządzonkiem.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 822
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 13:35   

Generalnie prowadzisz jeden przewód (czerwony) tj. prądowy przez który łączysz włącznik i bezpiecznik. Masę możesz połączyć z dowolnego miejsca najbliższego miejscu instalacji odstraszacza.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-27, 13:50   

Zatem tak to powinno wygladać? a co podłaczyć w srodkowy pin wyłącznika?

uku.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 62,05 KB

 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 822
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 13:57   

Zależy jaki masz wyłącznik. Generalnie skoro są 3 piny to może być tak, że środkowy (oznaczony nr 2) jest wspólny natomiast dwa skrajne (oznaczmy je 1 i 3) w jednym położeniu łączą 1 z 2 (w tym 3 z 2 rozłączony), a w drugim położeniu odwrotnie (1 z 2 rozłączone, 3 z 2 połączone). Jeśli masz jakiś przyrząd możesz sprawdzić omomierzem, albo zwykłą latarką łącząc obwód dwoma kabelkami. Jeśli masz typ tego przełącznika podaj to sprawdzę może w necie znajdę to Ci powiem jak łączyć.
Widzę, że w Twoim wyłączniku jest mała dioda więc jeden ze skrajnych pinów po podłączeniu rezystora może zasilać tą diodę żeby świeciła - taka kontrolka: jak tutaj
https://www.sailforum.pl/...tyle=6&id=41565

Tutaj masz info https://www.sailforum.pl/...style=6&t=21207
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-01-27, 14:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-27, 14:11   

wyłacznik mam taki 3 pinowy: https://allegro.pl/oferta/wylacznik-przelacznik-led-dioda-zolty-switch-12v-7541415216
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 822
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 14:14   

Jak wyżej - masz schematy
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-27, 14:18   

W wyłączniku jest dioda LED. Trzeci kontakt to masa dla diody. Jeśli prawidłowo połączysz, to po załączeniu odstraszacza zaświeci się też dioda w wyłączniku. Jeśli połączysz masę nieprawidłowo, to po wciśnięciu wyłącznika połączysz plus z masą i spalisz bezpiecznik (zakładając, że będzie on między akumulatorem a wyłącznikiem, jak w drugim schemacie).
Podłączenie masy do podświetlenia nie jest obowiązkowe, bez niego wyłącznik, a także odstraszacz będzie działać.
Jeśli na wyłączniku nie znajdziesz opisu - trzeba znaleźć dwa piny, które w jednym położeniu pstryczka łączą się na zero omów, a w drugim - mają nieskończoność. To jest ten tor czerwony.
Trzeci pin - nie może mieć w żadnej sytuacji niskoomowego przejścia do żadnego z poprzednich - dajesz do masy, tej samej, co straszak, albo jakiejś innej w pobliżu pstryczka. Jeśli dioda świeci stale, to zamieniasz dojście i odejście czerwonych kabli nie ruszając kabla masy. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-27, 14:27   

Dzięki za podpowiedź, już spokojnie bede mógł podłaczyć. Dziękuję temat mozna zamknąć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne