Wysłany: 2019-01-04, 19:57 Zbyt szybkie zużycie tarcz i klocków lodgy
Witam mam taki problem nie wiem czy tak ma być ale mam Dacie Lodgy od 2017 roku mam już 75000 km Mój problem polega na tym ze moim zdaniem zbyt wcześnie "kończą mi się klocki Hamulcowe Pierwsze wymieniłem przy przebiegu 39000 razem z tarczami (tarcze moja wina bo nie sprawdzałem klocków myśląc ze mają czujniki)teraz mam przebieg 75000 i mechanik mowi ze czeka mnie wymiana klocków i tarcz przy 80000 km czy to normalne?? czy dacie mają tarcze nie wiem nie z metalu ??
_________________ Alf
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-27, 15:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-04, 20:43
Klocki ewentualnie tak, ale na tarcze moim zdaniem za wcześnie. Jeśli nadużywasz hamulca, jak pisał arczi, to czort wie. Mogą być i tarcze przy tym przebiegu.
Na jesieni zajeździłem komplet hamulców w Clio R.S. Trophy, choć miał 8000 km przebiegu. Ale to było na torze. O stanie opon nie wspomnę.
Z doświadczenia wiem, że styl jazdy ma ogromny wpływ na żywotność hamulców.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-04, 21:39
Masz dwie możliwości, pierwsza to słabej jakości zestaw założony przy pierwszej wymianie a druga to agresywny styl jazdy z częstym używaniem pedału hamulca. W Logdy po 2016 r na 100% oryginalnie montowane są tarcze i klocki TRW. W moim egzemplarzu są jeszcze oryginalne i maja przebieg 43 tys km. Hamulce czyściłem przy około 40 tyś km i klocków było jeszcze z 6mm ( na oko moze być ich trochę więcej) natomiast na tarczach był już wyczuwalny rant. Jakościowo elementy układu hamulcowego idący na pierwszy montaż w Daciach są dobrej jakości a nawet bardzo dobrej np w Loganie MCV II jak i w Sandero II do końca 2015 roku były montowane elementy ATE później nie wiem, w lodgy jak wyżej pisałem po 2016 roku fabrycznie siedzi TRW. Według mnie klocki zużywają w normalnym tempie jeżeli potrafimy hamować silnikiem natomiast tarcze niestety mimo dobrej jakości zużywają się bardzo szybko, możliwe, że gdyby były zastosowane większej średnicy tarcze a co za tym idzie układ hamulcowy byłby wydajniejszy mogły by zużywać sie wolniej. Oczywiście trzeba też pamiętać , że przebieg to jedno ale ważne jest też gdzie został on nakręcony, w trasie, małym miasteczku/ mieście czy dużym zakorkowanym mieście typu Warszawa / Kraków /Poznań itp. Chyba logiczne jest, ze jeżdżąc po dużym zakorkowanym mieście częściej używamy hamulców i wtedy to szybciej się zużywają.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2019-01-04, 21:41, w całości zmieniany 2 razy
Masz dwie możliwości, pierwsza to słabej jakości zestaw założony przy pierwszej wymianie a druga to agresywny styl jazdy z częstym używaniem pedału hamulca.
I trzecia to mechanik naciągacz. Przepraszam, nie generalizuję już, mnie się taki przytrafił i podejrzewam, że m.in o to też pyta autor. Ogólnie chłopaki dobrze podpowiadacie, ale też samemu jak się nie obejrzy tego co jest faktycznie w aucie to się nie wie...
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-01-04, 21:50
Jestem świeżo po 4 przeglądzie/54 kkm. Moje klocki (pierwsze) mają jeszcze 6 mm, podobno to coś koło połowy. Jak się jeździ po GOPie pewnie się domyślacie.
Nie wiem w jakich warunkach drogowych się poruszasz i jaki jest Twój styl jazdy. Ale podane przez Ciebie przebiegi nie są dla mnie niczym niepokojącym.
Ja wymieniam klocki w podobnym do Twojego zakresie (czyli ok. 35 - 40 kkm - zdarzyło się, że i po 30kkm) A tarcze co drugą wymianę klocków. Kupuję komplety ATE.
Oczywiście moje warunki jazdy to ciągłe korki i światła - typowy ruch miejski. No i nie uprawiam ecodriveing'u - nie mam do tego cierpliwości. Pojazd to Renault Thalia 1,4 V8.
I trzecia to mechanik naciągacz. Przepraszam, nie generalizuję już, mnie się taki przytrafił i podejrzewam, że m.in o to też pyta autor. Ogólnie chłopaki dobrze podpowiadacie, ale też samemu jak się nie obejrzy tego co jest faktycznie w aucie to się nie wie...
No może być taka ewentualność, ale jak napisałeś zawsze można to ocenić samemu, szczególnie, że zabieg nie jest skomplikowany. Trzeba tylko sprawdzić jaka jest minimalna dopuszczalna grubość tarczy i jak ta tarcza wygląda oraz ile jeszcze zostało klocków.
Nie każdy mechanior to naciągacz, ale skoro przy klockach może opędzić też tarcze, to czemu nie...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-04, 22:13
arczi_88 napisał/a:
Jestem świeżo po 4 przeglądzie/54 kkm. Moje klocki (pierwsze) mają jeszcze 6 mm, podobno to coś koło połowy. Jak się jeździ po GOPie pewnie się domyślacie.
Artur to te nasze modele to jakies pancerne. Manetki dzialaja i klocki na 100 tys.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
po co te filozofowanie
weź suwmiarkę zmierz tarcze i klocek będzie wszystko pięknie wiadomo czy trzeba
jak tarcza zachodzi milimetr od nominału albo jest przegrzana to sam jesteś sobie winny
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-01-06, 11:13, w całości zmieniany 2 razy
Jak się klocek nie odklei to w każdym samochodzie jaki mam i miałem klocki do 100tys, a tarcze ponad 200tys. Średnio 3 klocki na tarczę na 200km. wiadomo pierwsze klocki wytrzymują najdłużej .... jak się nie odklei.
W tym Sandero jak kupiłem w lutym 2018r z przebiegiem 74tys klocek był odklejony i jakieś zeszklone.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-01-28, 11:25
mialbym takie pytanko - zyje w Szwajcarii, serwisy mojego Dokkera robie w Niemczech bo tam taniej... ostatnio przy 62 tysiacach km dali mi oferte na wymiane klockow hamulcowych za jedyne 460 ojro... tanio jak barszcz... Sosnowskiego...
jakie sa ceny w Polsce w ASO czy jakims dobrym warsztacie? wybieramy sie na poczatku maja do Warszawy i moglbym tam gdzies to zrobic... takie orientacyjne ceny by mnie interesowaly... bo te 460 ojro to mnie tak troche jak sciera w pysk...
gdy bylem mlodszy o te 30 lat to sobie raz wymienilem klocki w Nissanie Prairie na parkingu pod blokiem... teraz juz sie nie podejmuje takich rzeczy robic samodzielnie... zdrowie nie to...
Zajrzyj na stronę TEXTAR-a, tam mają dobre klocki i tarcze. Osobiście je mam w Lodgy i w volvo s80.
Są bardzo dobre, a cena nie powala z nóg.
TWR to już pogorszyło swoją jakość, znam to z autopsji. Kiedyś wymieniłem tarcze i klocki na TRW to piszczały niemiłosiernie, dopiero wymiana samych klocków na ATE (tarcze zostały) to piski ustały.
ATE to też dobra jakość, ale cena już trochę wyższa...
A wymiana to zrobi każdy warsztat mający pojęcie o hamulcach, szkoda kasy dla ASO.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2019-01-28, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-29, 10:33
Prawie 2 tys. zł za wymianę klocków?!
Przegląd klocków widać np. TUTAJ
A przykładowe ceny samej wymiany klocków przednich w przypadku "mojego" warsztatu (dawne ASO Daewoo-FSO) to w zależności od marki 81-108zł. Wymiana tarcz 108-149 zł.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-01-29, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-01-29, 14:09
dzieki... to juz wiem mniej wiecej czego sie trzymac...
klocki to na ebay.de kupie
w niemieckim aso zaplanowali cos ponad 200€.... za same klocki...
uczynni sa bo nie prosilem o oferte...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum