Wysłany: 2018-09-10, 07:59 Obudowa filtra powietrza
Dacia jakieś 2 tygodnie temu zaczęła mi wesoło popierdywać. Jak dam gaz na maksa, co przy 84 koniach zdarza się dość często to pierdzi dość głośno. Myślałem że to wydech gdzieś puścił - 75 tysięcy mam w końcu najechane. Ale nie, po godzinnej diagnozie u mechanika okazało się, że konstrukcja usztywniająca obudowy filtra puściła na zgrzewach i dostaje wibracji przy maksymalnie otwartej przepustnicy, skleiłem dziadygę takim klejem specjalnym do twardych plastików ale puściła. Chyba trzeba będzie to skręcić jakimiś śrubami. Miał ktoś z Was podobny przypadek?
Weź sklej to sobie klejem do szyb, czyli takim czarnym jak kit, który używają do obsadzania szyb w samochodzie. .Jest on w takich tubkach jak silikon. Podjedz sobie do firmy w której wymieniają szyby samochodowe , to ci skleją i nie będziesz musiał kupować całej tubki. Ja kleiłem już tym plastiki i jest nie do oderwania.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-10, 18:14
epoksydowy klej dwuskładnikowy - po solidnym nałożeniu na miejsce pęknięcia i wyschnięciu (24 h) to miejsce będzie miało większą wytrzymałość niż reszta obudowy
Ok, wymienię. Jak poksipol do połączeń sztywnych - ten niebieski puści:). Skleiłem dziada tydzień temu, nie bardzo wierzyłem że będzie trzymało. A jednak trzyma od tygodnia:). Swoją drogą to niezłe dziadostwo ta obudowa.
Nie wiem dlaczego ludzie nauczyli się tak biadolić i to głównie z błahych powodów, że coś tam się stało, tym bardziej , że mają auta kilku lub więcej letnie, w których wiele rzeczy ma prawo być już nadwyrężonych. Ta twoja obudowa jest taka sama jak każda inna w innych samochodach. Wiadomo nie od dzisiaj, że w każdym aucie nawet najdroższym , może się coś stać, więc trzeba to wymienić, ale tutaj na forum wielu ma taką manię , żeby najpierw trzeba , napsioczyć , nautyskiwać, nie wiem, czy tylko dlatego , że to Dacia?, zamiast poszukać jakiegoś zamiennika lub używki, zapłacić parę groszy, wymienić to co jest uszkodzone i mieć spokój. Miałem kilka samochodów, głownie kupowane przeze mnie w salonie i żadne nie było bez wad. W Oplu miałem taką sytuację, nie wiem nawet dokładnie jaka była przyczyna, że usłyszałem taki strzał jakby z tłumika (chyba cofnięcie kompresji do filtra) i co się okazało? cała pokrywa obudowy filtra powietrza rozwalona. Musiałem kupiłem na allegro całą kompletną obudowę, bo samej pokrywy nikt nie sprzeda, ale takie rzeczy się zdarzają i nie ma co narzekać. Jak wyjeżdżałem z salonu nowym Oplem Astrą, to miałem przednią tabliczkę rejestracyjną przykręconą wkrętami na wylot przez zderzak razem z tablicą rejestracyjną, i co miałem zrobić ? . Dla mnie takie wady i inne drobne rzeczy to norma i to nie tylko w Dacii. Mam też nowego Dustera i jak na razie wszystko ok, a to , że czasem pas po stronie kierowcy klinuje się między oparciem? dla mnie to nie problem , inni tu wytykają to jako wada .
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-09-20, 08:39, w całości zmieniany 1 raz
Ale gdzie ja tu jadę po Dacii:)? Ot miałem usterkę i pytałem czy ktoś ma jakiś patent na "rozwarstwienie" obudowy filtra. Mogłem wydać 250 peelenów na używkę, ale ta obudowa i jej uszkodzenie nie jest kluczowa do działania auta, przez to sklejenie nie pogorszą się parametry silnika ani nie zwiększy się prawdopodobieństwo uszkodzenia auta, więc chwilowo załatwiłem sprawę bez kosztowo:). Lubię to auto, szczególnie że dostałem je praktycznie za free:).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-03, 19:27
Wystarczy, ze kiedys sie rozszczelni i cos twardszego tam wpadnie. Wtedy zobaczysz czy to nie szkodzi silnikowi.
2. Slyszales o czyms takim jak "lewe powietrze"?
To tez szkodzi- uboga mieszanka, wysoka temp. spalania itp.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-25, 11:05
Na stacji kontroli pojazdów , kontroler zwrócił mi uwagę na dziwne odgłosy pochodzące od ssania w silniku. Facet obsłuchuje tysiące samochodów w serwisie renault i ma osłuchane wszystkie modele. Będąc ostatnio na przeglądzie, zwróciłem uwagę serwisantom, na tzw, "świszczenie " w układzie powietrza. I co, nic nie zrobili. Oczywiście było potwierdzenie, ze taka przypadłość jest, a świszczy, bo jest brak dekla, czy uszczelki obudowy filtra powietrza. Kurdę no jak , brak , w jaki sposób i dlaczego, jak nikt tam się nie dotykał. Części takowej nie mają i oczywiście zaproponowali wymianę całej obudowy !!. /486zł/
Czy ktoś wie o jaki tu element chodzi. Ja go nie widzę , świstania też nie słyszę, pewnie przyzwyczaiłem się , samochód przecież jeździ tak samo...
silnik dci 110KM 4x4
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-25, 18:38
Dzięki, pierwszy rysunek to typ HSMD jaki mam, ale z czego dokładniej się składa? Górna klapka zamyka w środku wkład filtru powietrza. Rura do góry to chyba ssąca spod zderzaka? Przy połączeniu z obudową filtra rura się rusza, tzn. można ją przesuwać wzdłuż osi w niewielkim zakresie. Czy tak powinno być? Nie wiem gdzie powinna być ta uszczelka. Czy dekiel?
Tak mechanicy określili;
"cała obudowa świszczy , bo brak dekla?" ??? czy uszczelki??
Patrzę i nic nie widzę, czego tam może brakować , obudowa cała filtr wymieniony-nowy.
Gdyby powietrze świstało przedostając się przez nieszczelną pokrywę puszki, to dźwięk powinien się zmieniać przy jej dociśnięciu, więc można to sprawdzić.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-26, 15:37
A dekiel to przecież ten co zamyka wkład. A mi napisali brak dekla. Nie wiem co jeszcze może się z nim kojarzyć. A czy ten widoczny od góry dekiel na obudowie może mieć jakieś nieszczelności?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum