Wysłany: 2018-09-23, 17:23 Nagły brak klimatyzacji
Hej, po zakupie logana 2013 rok z klima manualna, mam go od lata. I wlasnie latem dziala tak ze co dłuższą chwilę podnosila obroty ale chłodzila caly czas. Teraz nagle nawet nie reaguje obrotami na guzik, nie slychac sprężarki. Pytanie czy jak nie ma czynnika to nawet sprężarka nie zareaguje? Czy może warto sprawdzić elektryke? Lampka sie swieci ale klima nie dziala.
Jak jade szybko z wlaczona to mam wrazenie jakby na moment sie wlaczyla i wialo zimne powietrze ale moze jestem juz przewrazliwony.
Jak układ się rozszczelni to sprężarka nie załączy się.
Może jest ale sprzęgło (elektromagnes) nie załącza sprężarki.
Sprawdzić bezpiecznik, a potem czy jest napięcie na sprzęgle po włączeniu przycisku.
Można wyciągnąć przekaźnik i zawrzeć "styki prądowe" to powinno załączyć sprzęgło.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-24, 09:18
W układzie jest zabezpieczający zawór ciśnieniowy, który po ubytku czynnika w przedziale circa 1/3 - 1/2 unieruchamia sprężarkę chroniąc ją w ten sposób przed zatarciem wskutek pracy na sucho (czynnik zawiera olej smarujący i uszczelniający jej podzespoły, chroniący cały układ przed korozją - im mniej czynnika tym mniej oleju). Nawet w pełni sprawny układ gubi rocznie kilka-kilkanaście procent czynnika, więc jeśli nie robiłeś przeglądu klimatyzacji od kilku lat, to ubytek przekroczył zapewne ten krytyczny punkt i efekt jw. Jeśli bezpieczniki są w porządku, sugeruję warsztat obsługi klimy. 2 setki (bo czynnik masz na pewno stary R134a)i będzie wszystko śmigać.
aa super, sprawdzę bezpieczniki, jak ok to polecę na serwis, akurat jesień to i ceny spadną. Podejrzewam że do auta nikt nie zaglądał od 2014 roku kiedy auto zostało sprzedane. Dzięki bardzo za pomoc !
Stary czynnik jest w cenie tego nowego Bo UE wprowadziła chyba jakieś cła... i ceny się wyrównały. Czytałem, że wynikalo to z masowej przesiadki z tego niebezpiecznego dla zdrowia czynnika na niebezpieczny czynnik dla ozonu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-25, 10:31
stary podrożał wprawdzie, ale nie aż tak bardzo i nadal jest kilka razy tańszy- przynajmniej w mojej wiosce w Bosch Service, gdzie za uzupełnienie układu do połowy opróżnionego w Note (pojemność porównywalna z Dacią)za sam czynnik wzięli ok stówki. Nawet nie mają jeszcze kombajnów do obsługi nowego czynnika i nie bardzo się z tym spieszą, bo podobno to drogi interes. Więc przeglądy i naprawy nowych instalacji też będą drogim interesem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-09-25, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-21, 22:30 Klima nie działa logan MCV II 1.2 16V
Autko ma już 2 miesiące prawie, od prywatnego goscia twierdził że klima działała, wymieniłem wentylki w klimie nabiłem do pełna ale się nie włącza a w sandero normalnie mi się włącza, moze uwalony czujnik ciśnienia w klimie?jutro podepnę na krótko sprzęgiełko klimy zobaczymy
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Święta zasada przy kupowaniu aut , jeżeli sprzedający twierdzi że coś można tanio naprawić to niech sam naprawi ja zapłacę. Niestety u nas nigdy nawet po miesiącach problem nie zostaje naprawiony.
Pamiętam,parę lat temu oglądałem VW T5 sprzedający powiedział,że te usterki które wymieniłem będą kosztować najwyżej 300 zł i wyolbrzymiam problem,wyciągnąłem owe 300 zł i daje chłopu w dłoń jednocześnie mówiąc proszę naprawić i zadzwonić do mnie po wszystkim,facet zbaraniał po czym stwierdził,że on to pier......li nic nie będzie naprawiał i nic nie upuszcza,dwa miesiące potem sam dzwonił do mnie czy jestem zainteresowany.....
Naturalnie samochodu nie kupiłem od niego,potem jakiś komisant się z nim bujał po wszystkich możliwych portalach ponad pół roku.To była taka mina okazja,lakierniczo blacharsko bez zarzutu,środek śliczny ale mechanicznie zapuszczony do granic przyzwoitości.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-22, 20:15
Obywatel MK napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
od prywatnego goscia twierdził że klima działała
Baa, na pewno działała i to nawet bez zapewnień byłego właściciela.
Pracuję jako mechanik ale poniżej 0C klima się nie włączy i nie sprawdzimy więc wziąłem wcisnąłem wentyl gaz jest wydruk z maszyny gosciu mial z kilka miesiecy wstecz, stawiam uwalony czujnik bo dwa razy mi się włączyła, naprawić naprawię sobię sam gaz za free więc dużo mnie to nie kosztuje
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2019-02-22, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-23, 07:47
MartinezTychy napisał/a:
Lukas87, dużo masz tego gazu za Free?
Masz nowy czy stary czynnik R134a?
Za free w sensie ze w robocie mogę się nabić :) za niedługo będziemy przeprowadzać test zamiast 1234YF nabijemy 134A
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2019-02-23, 08:03
Również witam:) Zapytam tak z ciekawosci jaki jest koszt nabicia klimy tym nowym czynnikiem bo chyba taki mam u siebie w samochodzie , bo nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-23, 23:23
rysiek223 napisał/a:
Również witam:) Zapytam tak z ciekawosci jaki jest koszt nabicia klimy tym nowym czynnikiem bo chyba taki mam u siebie w samochodzie , bo nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat.
Z tego co wiem nabicie klimy 1234YF tym trującym i żrącym gazem kosztuje nabicie pustej klimy powyżej 1000zł za samo podłączenie kasują powyżej 200zł + sam czynnik ok 200zł/100g
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Wysłany: 2019-05-04, 15:07 Logan 2 nabita klima nie działa
Hejka, dzis nabiłem klime w loganie 2 , lecz klima soe nie załącza. Później raz sie włączyła chucząc, i po chwili sie wylaczyla. Pozniej juz znów bez reakcji na guzik. W zeszłe lato normalnie działała. Co to moze być?
Wysłany: 2019-05-04, 15:46 Klimatyzacja - nie włącza się - wina komputera wtrysku
Mam problem z Klimatyzacją.
Od pewnego czasu nie włącza się. Myślałem, że problem jest z brakiem czynnika. W serwisie poza ASO uzupełnili wszystko i dalej problem. przejrzeli i sprawdzili wszystkie elementy (włącznie z czujnikiem ciśnienia) ale nic nie dało. Dalej się nie włącza. Jeśli podłączyli prąd bezpośrednio na cewkę klimatyzacja włącza się poprawnie i chłodzi. Poradzili aby udać się do ASO - może oni coś wymyślą.
W ASO stwierdzono, że "komputer wtrysku" (chyba komputer silnika) nie pozwala się klimatyzacji włączyć i to on (komputer) jest uszkodzony. W grę wchodzi więc albo kupno nowego (3500PLN) albo naprawa istniejącego przez sprawnego elektronika (mają takowego i mogą pośredniczyć w całej naprawie).
Tyle, że tutaj mam pewne obawy. Czy na pewno uda się naprawić, czy czegoś elektronik nie zepsuje w tym komputerze, czy w ogóle naprawa pomoże. O problemach z elektroniką w samochodach słyszałem już wiele rzeczy włącznie z tym, ze czasem problem może powodować
uszkodzona/sparciała wiązka.
Stąd mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś spotkał się z tym problemem, jak oceniacie szanse naprawy takiego komputera itp.
Możesz z tego skorzystać. Ale moim zdaniem podjedź do zwykłego elektryka najlepiej od elektroniki. I porównasz diagnozę. Elektryk może np. obejść funkcje uszkodzonego komputera, mają na to sposoby. W ASO idą po najlżejszej linii oporu i chcą od razu wymieniać podzespoły. Nie wierzę bezkrytycznie ASO w zakresie elektroniki, oni się na tym nie znają. Współpracują z zewnętrznymi elektronikami w tego typu naprawach i nawet Ci to powiedzieli, z regóły o tym nie mówią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum