A komu tak naprawdę na tym zależy? Kupujący chce wierzyć, że 10-letni diesel "od Niemca" ma 180.000 km, a handlarz daje mu to, czego oczekuje. I interes się kręci.
Rok temu sprzedawałem Passata z polskiego salonu z przebiegiem 205.000 km (oryginalny - znam historię auta od momentu zjazdu z taśmy produkcyjnej). I co? 2 miesiące nic... żadnego telefonu.
Gdyby to był kombi z TDI pod maską (mój był sedanem z TFSI pod maską), to pewnie telefon, by dzwonił, ale jak znajomy handlarz mi powiedział "że gdyby go skręcić nawet o 15.000 km do 190.000 km to zainteresowanie byłoby dużo większe". Magiczna cyferka 2 na początku przebiegu spowodowała, że bujałem się ze sprzedażą dłuższy czas.
A kręcenia liczników nie uznaję, więc musiałem się swoje pomęczyć.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-23, 16:55
Belphegor napisał/a:
Rok temu sprzedawałem Passata z polskiego salonu z przebiegiem 205.000 km (oryginalny - znam historię auta od momentu zjazdu z taśmy produkcyjnej). I co? 2 miesiące nic... żadnego telefonu.
Moim zdaniem przez 2 miesiące byłeś ofiarą barku takiej ustawy.
Najpierw Turek w rzeszy licznik cofnie potem Polak zaraz za granicą przekręci i interes się kręci. My sami chcemy być oszukiwani. U nas nie sprzedają się auta post,ej 200 tys. Sam rok temu sprzedawałem busa z przebiegiem 780 tys do końca servis w ASO praktycznie zero oddzewu jeśli już ktoś zadzwonił to jedyny argument był że auto z tego samego roku z Niemiec Belgii Francji ma ok. 4 razy niższy przebieg
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-01-23, 21:19
wuju napisał/a:
Najpierw Turek w rzeszy licznik cofnie potem Polak zaraz za granicą przekręci i interes się kręci. My sami chcemy być oszukiwani. U nas nie sprzedają się auta post,ej 200 tys. Sam rok temu sprzedawałem busa z przebiegiem 780 tys do końca servis w ASO praktycznie zero oddzewu jeśli już ktoś zadzwonił to jedyny argument był że auto z tego samego roku z Niemiec Belgii Francji ma ok. 4 razy niższy przebieg
Pijesz do TVP i rządzących ;)
Co do aut z Niemiec to niestety wszędzie mówią że jeździły po lepszych drogach itp ale ostatnie zakupy moich znajomych pokazują że może i jeździły ale nie były tam ani serwisowane a sprzedażą były problemy z naprawami.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-01-23, 21:23
Belphegor napisał/a:
....Magiczna cyferka 2 na początku przebiegu spowodowała, że bujałem się ze sprzedażą dłuższy czas.
A kręcenia liczników nie uznaję, więc musiałem się swoje pomęczyć.
panda, 270tys km+lpg i hak. Nie zdążyłem wstawić zdjęć bo w kilka dni poszła (miałem w weekend wstawić). Cene podałem taką jak inni w ogłoszeniach. Była niższa niż wartość auta (nowy rozrząd i akku, gaz sekwencja). 3 znajomych jak zobaczyło że nie ma jej na podwórku zaraz pytało czemu im nie powiedziałem że sprzedaję.
Bo takie auta rozchodzą się tylko wśród tych którzy wiedzą jak auto było eksploatowane. W ogłoszeniach na pierwszym miejscu stawia się rok przebieg cena
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-01-23, 21:41
już o obecnego logana się pytać potrafili jak przyjechał duster który zastąpił pandę. A jedyne co to auta garażowane, umyte i przeglądy robione w czas.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-19, 16:34
15.03. uchwalono w Sejmie zmianę ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy Kodeks karny.
W tekście wysłanym do Senatu jest m.in.
Cytat:
Art. 2. W ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1600 i 2077) wprowadza się następujące zmiany:
1) tytuł rozdziału XXXVI otrzymuje brzmienie:„Przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym”;
2) po art. 306 dodaje się art. 306a w brzmieniu:„Art. 306a.
§ 1. Kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub ingeruje w prawidłowość jego pomiaru,podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto zleca innej osobie wykonanie czynu, o którym mowa w § 1.
§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu określonego w § 1 lub 2,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”
No jest.
Do większości samochodów jest przewidziane kilka rozmiarów opon i każdy jest innej innej średnicy, a i same drogomierze zawyżają kilka procent.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2019-04-28, 08:28, w całości zmieniany 1 raz
No jest.
Do większości samochodów jest przewidziane kilka rozmiarów opon i każdy jest innej innej średnicy, a i same drogomierze zawyżają kilka procent.
Nie przesadzacie trochę? Za chwilę ktoś napisze że nie wolno już autem jeździć do tyłu czyli np. cofnąć do garażu lub co gorsza kilkadziesiąt metrów wycofać z uliczki w którą błędnie wjechaliśmy bo to też cofanie licznika
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-05-05, 19:39
Prawo wejdzie w życie jeszcze w 2019 r. Może przed wakacjami. Miało być od początku roku. Opóźnienie wynikało ze zgłoszenia 2 poprawek przez jeden z klubów. Jednak je odrzucono - więcej: https://www.auto-motor-i-...-2019-r,36330,1
Ta ustawa, to tylko pozorne rozwiązanie problemu. Handlarze mają od dawna wypracowane metody "odmładzania" samochodów i żaden przepis tego nie powstrzyma. Będą sprowadzać auta z już przekręconym licznikiem, albo sprowadzą, sprzedają lub udostępnią w użytkowanie Ukraińcowi, po czym odkupią od niego wóz po zabiegach korygujących przebieg i wystawią do sprzedaży autko "od emeryta, który jeździł wyłącznie w słoneczną pogodę i tylko do kościoła i z powrotem".
_________________ specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Jeśli bazy danych pomiędzy krajami nie będą powiązane, to będą kręcić liczniki przed przyjazdem auta do Polski. Potem wizyta w SKP i potwierdzenie lipnego przebiegu.
No to rozjechaliście ustawę, panowie. A posłowie tak bardzo się starali...
Gdyby się starali, to ustawa nakładała by na sprzedającego (prowadzącego działalność) odpowiedzialność karną za oferowanie do sprzedaży pojazdów z korygowanym przebiegiem. Kto jak kto, ale właściciel komisu, importer, dealer powinien znać się na swoim fachu, zatem jego wiedza powinna być wystarczająca do sprawdzenia rzeczywistego przebiegu i stanu technicznego auta. A jeśli się nie zna, to zawsze może zająć się sprzedażą bułek, mleka, albo jaj na twardo...
_________________ specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Będą sprowadzać auta z już przekręconym licznikiem, albo sprowadzą, sprzedają lub udostępnią w użytkowanie Ukraińcowi, po czym odkupią od niego wóz po zabiegach korygujących przebieg i wystawią do sprzedaży autko
W takim schemacie kwalifikacja będzie obejmowała "w zw. z 18 kk" (sprawstwo kierownicze lub pomocnictwo).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum