Co ile regulacja zaworów w 1.2 16V D4F bo nigdzie w książce serwisowej nie znalazłem takiej informacji?
dołącze się do pytania.
IMHO po 100 kkm na benzynie bym już sprawdził.
a przy LPG? Taki serwis jak Norauto ogarnie temat? Ewentualnie jaki powinien być koszt regulacji luzów zaworowych przy 1.2 16V 75KM? Jeden Warsztat rzucił cenę 300zł - uczciwa czy dużo?
Ostatnio zmieniony przez ziajo 2019-09-18, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-09-18, 20:56
Wydaje mi się że jest to cena jak najbardziej ok. W silniku 1.2 16v regulacja zaworów jest banalnie łatwa tz. na śrubki natomiast aby się do niej dostać należy odkręcić mi. kolektor ssący a w aucie z tym silnikiem i klimą nie jest to takie proste ponieważ jedna śruba od kolektora ssącego znajduje się za sprężarka klimatyzacji i aby ja odkręcić trzeba zdemontować właśnie tą sprężarkę, pasek jej napędu itp.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-20, 12:12
ziajo, ja w Poznaniu robiłem wszystko u Mielcarka w Dacii. Nie wiem, czy masz daleko do nich czy nie, ale byłem zadowolony. bardzo dobry stosunek cena/jakość usługi.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Właśnie będę odstawiał auto do jednego z "polecanych" warsztatów w Poznaniu. Z ciekawości ile kosztuje regulacja zaworów w 1.2 16V w ASO w Poznaniu? Mam LPG i regulacja ostatni raz robiona była przy 60 000 a jest już nalatane 110 000 więc chyba czas najwyższy to zrobić, tym bardziej że na LPG zaczęło lekko szarpać i pomaga ostre ruszenie na 1 i ciągnięcie do wysokich obrotów żeby problem ustąpił.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-05, 09:45
babol napisał/a:
Właśnie będę odstawiał auto do jednego z "polecanych" warsztatów w Poznaniu. Z ciekawości ile kosztuje regulacja zaworów w 1.2 16V w ASO w Poznaniu? Mam LPG i regulacja ostatni raz robiona była przy 60 000 a jest już nalatane 110 000 więc chyba czas najwyższy to zrobić, tym bardziej że na LPG zaczęło lekko szarpać i pomaga ostre ruszenie na 1 i ciągnięcie do wysokich obrotów żeby problem ustąpił.
Z ciekawości napisz po regulacji ile zapłaciłeś za tą usługę i jakie wartości były na zaworach. Instalację masz fabryczna czy dokładana? 50 tyś bez regulacji to sporo. Ja zawory regulował bym po przejechaniu 20-30 tys km. Do swojego logana gaz zakładałem przy przebiegu niespełna 36 tyś km, teraz mam nalatane prawie 39 tyś km i myślę aby luz sprawdzić kiedy na liczniku będzie 5tka z przodu czyli 50 tys km z plusem.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 295 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-06, 07:48
dudu$ napisał/a:
Ja zawory regulował bym po przejechaniu 20-30 tys km.
Jak pytałem o nowe Tipo z LPG to do razy padło pytania - co ile regulacja ?
Odpowiedz - regulacja zaworów obowiązana dla utrzymania gwarancji co 10k km za 250 zł
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-06, 11:09
Tylko że w silniku 1.4 16v o oznaczeniu 843 A1, który występuje mi. w nowym TIPO luzu zaworowego się nie ustawia bo jest tam regulacja automatyczna ( samo regulatory) Luz zaworowy ustawiało się w starszych silnikach fiata 8 zaworowych czyli 1.0 8v, 1.1 8v 1.2 8v i możliwe że w 1.4 8v ale tu nie jestem pewien. To o czym piszesz to prędzej jest nie regulacja zaworów a wymiana filtrów i regulacja instalacji LPG
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-05-06, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
@dudu$ - koszt to 260 zł, jak będę pamiętał to zapytam o wartości - choć jak znam życie to mechanicy nie będą pamiętali :) Wyregulują, oddadzą auto i "do widzenia".
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 16:24
babol napisał/a:
@dudu$ - koszt to 260 zł, jak będę pamiętał to zapytam o wartości - choć jak znam życie to mechanicy nie będą pamiętali :) Wyregulują, oddadzą auto i "do widzenia".
to w Poznaniu tanio. Pytałem się swego czasu w jednym warsztacie w Warszawie to za robociznę krzyknął 250zł + 100zł uszczelka pod dekiel zaworowy
Panowie czy po regulacji luzów zaworowych trzeba dokonać jakiejś korekty w instalacji LPG?
Generalnie po tej regulacji zaworów mam wrażenie że silnik nie do końca równo pracuje na jałowym. Jak by terkota i momentami na chwilę przeciąga coś sobie - nie jest to do końca takie jednostajne jak być powinno. Wskazówka w kabinie również nie stoi w miejscu - tylko tak delikatnie sobie opada i podbija ku górze. Na LPG problem występuje zawsze i lekko nawet się nasila. Na benzynie po przejechaniu trochę trasy problem jakby ustaje. Kiedyś wydaje mi się że równo pracował. Wskazówka obrotomierza stała w miejscu. Z resztą tą lekko nierówną pracę czuć też trochę w kabinie ;)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-30, 16:19
babol napisał/a:
Panowie czy po regulacji luzów zaworowych trzeba dokonać jakiejś korekty w instalacji LPG?
Generalnie po tej regulacji zaworów mam wrażenie że silnik nie do końca równo pracuje na jałowym. Jak by terkota i momentami na chwilę przeciąga coś sobie - nie jest to do końca takie jednostajne jak być powinno. Wskazówka w kabinie również nie stoi w miejscu - tylko tak delikatnie sobie opada i podbija ku górze. Na LPG problem występuje zawsze i lekko nawet się nasila. Na benzynie po przejechaniu trochę trasy problem jakby ustaje. Kiedyś wydaje mi się że równo pracował. Wskazówka obrotomierza stała w miejscu. Z resztą tą lekko nierówną pracę czuć też trochę w kabinie ;)
Przejmować się czy odpuścić sobie?
kwestia jest tego czy regulowałeś zawory u kogoś kto się zna na tych silnikach i czy wie, że od 1999 r silniki te przeszły kilka modernizacji a jedną z nich była wymiana wałka rozrządu. Co za tym idzie są dwa rodzaje wałków rozrządu z rowkiem i bez i luz zaworowy dla tych silników jest inny. Zmiany weszły w życie bodajże w 2007 roku ale może nie każdy o tym wie. Poszukaj w necie jaki powinien byc prawidłowy luz i podpytaj sie człowieka co ci ustawiał jak luz ustawił
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum