Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 799 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-07-17, 12:14
Obywatel MK napisał/a:
Jak zamontujesz to sprawdź czy nadal można trzymać łokieć na podłokietniku i jednocześnie trzymać kierownicę tak jak przy fabrycznym.
Właśnie w moim przypadku (fabrycznego podłokietnika) jest to niemożliwe. Jak dla mnie ten podłokietnik jest trochę za niski stąd muszę się trochę pochylać aby oprzeć na mim łokieć, a tym samym możliwość kontroli kierownicy jest mizerna. Zamówiony ma możliwość ustawienia wysokości w granicach 30 stopni więc myślę, że się do niego lepiej dopasuję. Ponadto jest szerszy co również pomaga odpocząć ramieniu przy dłuższych dystansach.
Nie przeszkadza w zapinaniu pasów. Jest wygodny. Montowali go w ASO jako akcesorium, nie wiem, czy w oparciu są gotowe otwory montażowe, więc nie wiem, na jakiej wysokości montowane są fabryczne, ale ten w niczym nie przeszkadza.
Pierwszy widzę, że może być tam zamontowany, a drugi bardzo przypomina oryginał, ale nie jestem pewien co do montażu. Co sądzicie? Macie u siebie dokładane podłokietniki?
Pozdrawiam
Ja mam inny problem. Połamałem adapter od podłokietnika (tak sie chyba nazywa ta część). Podłokietnik kupiłem od prywatnej osoby, kilka lat temu na allegro. nawet nie mam do niego emaila. Nie mam jak się z nim skontaktować. Może ktoś ma taką część. To chyba będzie ten https://allegro.pl/oferta/podlokietnik-dacia-duster-wysuwany-armcik-s2-8330301985
Jak uda mi się przesłać zdjęcie z komórki to wrzucę na forum. Ta środkowa część połamałem.
Pierwszy widzę, że może być tam zamontowany, a drugi bardzo przypomina oryginał, ale nie jestem pewien co do montażu. Co sądzicie? Macie u siebie dokładane podłokietniki?
Pozdrawiam
Średnie takie rozwiązanie, przesuwając fotel, podłokietnik zostaje w miejscu.
Fabryczny masz przymocowany do fotela.
Pierwszy widzę, że może być tam zamontowany, a drugi bardzo przypomina oryginał, ale nie jestem pewien co do montażu. Co sądzicie? Macie u siebie dokładane podłokietniki?
Pozdrawiam
Średnie takie rozwiązanie, przesuwając fotel, podłokietnik zostaje w miejscu.
Fabryczny masz przymocowany do fotela.
Fabryczny przymocowany do fotela owszem, ale od 2019 roku ;)
Jeździ jeden kierowca więc stałe mocowanie nie jest problemem.
No i podłokietnik zamontowany Wszystko działa jak należy, regulacja lędźwiowa też
Montaż w spokojnym tempie zajmuje około 30-40 minut. Należy zwrócić szczególną uwagę na dokładność rozwiercenia nita trzymającego regulacje lędźwiową aby nie uszkodzić plastikowej obudowy. Ponadto potrzebny jest klucz płaski o rozmiarze 36 - czyli niezbyt często spotykanym w przydomowych warsztatach. Kupno takiego na potrzeby montażu podłokietnika to trochę duży wydatek. Ja poradziłem sobie inaczej - miałem chiński, niezbyt dobrej jakości- przez co w zasadzie nieużywany klucz w rozmiarze 32 kupiony kiedyś w markecie za kilka zł. Zeszlifowałem go do pożądanego rozmiaru i spełnił swoje zadanie. Ogólnie jestem mega zadowolony.
Mam Dustera w limitowanej wersji Techroad z podparciem lędźwiowym kręgosłupa.
O'k - jest przydatne ale model zamontowanego w tej wersji podłokietnika jest tragiczny i mnie wkurza.
Tym bardziej, że w moim poprzednim Dusterze wersja Prestige poprosiłem zamontować dopasowany oryginalny [?] podłokietnik.
Szeroko, otwierany schowek miał swoje zalety i się do niego po prostu przyzwyczaiłem.
Teraz, w Techroad, po prostu mi go brakuje i jego dodatkowego miejsca na drobiazgi.
Miejsca na duperele w nowym Dusterze po prostu za wiele nie ma. Całość ratuje trochę niewielka szuflada pod siedzeniem pilota. No i otwierana półka. Reszta schowków jest na paragony i bilety parkingowe.
Mam zamiar ustawić podparcie kręgosłupa na optymalnym poziomie a wąski, chybotliwy podłokietnik po prostu usunąć i zastąpić go otwieranym, szerokim parapetem montowanym do osłony kanału pomiędzy fotelami.
Czy ktoś już przećwiczył ten temat i ma jakieś doświadczenia?
Proszę o wspomożenie mnie swoim doświadczeniem w tym temacie.
No, łatwo nie było...
Dlatego, że ciasno okrutnie ale dzięki podpowiedzi maugu i jammo ogarnąłem temat.
Na początku było tak [ co mnie wkurzało okrutnie]
Trzy godziny roboty. Największy problem z nakręceniem nakrętek [tych mniejszych], bo nie miałem trzeciej ręki i już się ściemniało.
Jak sięz tym uporałem to odpięła mi się linka od napinania podparcia lędźwiowego i długo mi zeszło wykombinowanie zasady działania.
Ale się udało i efekt jest taki
Według mnie - trochę za wysoko [oceniam do poprzedniego podłokietnika] ale dodatkowa przestrzeń na pierdoły - bezcenna.
_________________
Ostatnio zmieniony przez szanto 2019-09-22, 15:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 799 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-09-22, 17:49
szanto napisał/a:
Według mnie - trochę za wysoko [oceniam do poprzedniego podłokietnika] ale dodatkowa przestrzeń na pierdoły - bezcenna.
To nie masz regulacji kąta pochylenia podłokietnika?
Ja mam identyczny podłokietnik i funkcja ta, jeśli chodzi o ustawienie wysokości jest bardzo przydatna.
To jest podłokietnik montowany w miejsce wąskiego podłokietnika w fotelu z podparciem lędźwi.
On nie ma regulacji wysokości.
Można tylko regulować kąt położenia podłokietnika ale wszystkie inne od poziomu są niedopuszczalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum