Norma producenta nie świadczy o tym, że nie można używać oleju innego producenta, bo idąc tym tropem to każdy użytkownik Dacii musiałby jeździć na Elfie.
Patrzysz jaka norma SAE i API jest wpisana w gwarancji i taki dobierasz olej.
Renault/Dacie nie wymyśliło nagle unikatowego oleju, nie popadajmy w paranoję.
Akurat cena oleju w ASO (przynajmniej tam, gdzie ja wymieniałem) nie jest porażająco wyższa od rynkowej - za olej do sandero zapłąciłem ciut ponad 150 zeta (około 40 zł za litr), Biorąc pod uwagę, że normalnei kupuje się pełne litry a mi policzyli tyle , ile wlali (czyli zapąłciłem nei za 5 litrów a za 4 z dużym hakiem) to zakup na rynku w złotówkach byłby droższy - co prawda miałbym trochę na dolewki oleju, ale zakładam, że dolewki będa po grubo ponad 100 000 przebiegu. Jedyny problem z olejem w ASO to koszt robocizny. Wymiana oleju (olej_ filtr + podkładka + robocizna) to cennikowo 370 złotych z czego olej mniej niz 50 %.
Akurat cena oleju w ASO (przynajmniej tam, gdzie ja wymieniałem) nie jest porażająco wyższa od rynkowej - za olej do sandero zapłąciłem ciut ponad 150 zeta (około 40 zł za litr), Biorąc pod uwagę, że normalnei kupuje się pełne litry a mi policzyli tyle , ile wlali (czyli zapąłciłem nei za 5 litrów a za 4 z dużym hakiem) to zakup na rynku w złotówkach byłby droższy - co prawda miałbym trochę na dolewki oleju, ale zakładam, że dolewki będa po grubo ponad 100 000 przebiegu. Jedyny problem z olejem w ASO to koszt robocizny. Wymiana oleju (olej_ filtr + podkładka + robocizna) to cennikowo 370 złotych z czego olej mniej niz 50 %.
Mi w ASO powiedzieli za olej do dustera norma RN17, filtr, wymiana 315zl.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-26, 14:57
Obywatel MK napisał/a:
kacper86866 napisał/a:
Mi w ASO powiedzieli za olej do dustera norma RN17, filtr, wymiana 315zl.
Z tym że do 1.6SCe wchodzi z normą RN0700 full saps, natomiast RN17 to olej mid-saps do aut z turbo i filtrem cząstek.
Po kolei: RN17 i RN17FE (0W20) to nowe normy dla wszystkich silników w Renault Dacia wyprodukowanych od 01.2018 zarówno benzynowych jak i diesla.
Zastępują one RN700, RN710 i RN720.
Są także zgodne z w dół tzn. RN17 i RN17FE można stosować dla silników sprzed 12.2017 z wyjątkiem diesli z FAP które muszą korzystać z olejów zgodnych z normą RN720
Elf Evolution RN-Tech Elite 5W30 5L spełnia wymagania najnowszej normy Renault RN17 i może być również stosowany tam, gdzie wymagane są przepisy RN0700 i RN0710. OE numer Renault 7711785390
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-26, 20:54
Fruxo napisał/a:
nie lejcie tego oleju 0w20 bo silniki się na tym zacierają w gorące dni
On po przekroczeniu 110-120C nie spełnia funkcji smarnej.
czemu twierdzisz że się zacierają?? range rover 510 koni jest właśnie zalewany takim olejem i nic się nie zaciera a temperatura takiego pięcio litrowego pieca jest obłędna
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2019-08-26, 22:48
Podsumowując:
RN0720 to olej ACEA C4 w szerokiej gamie od 0W do 5W i od 30 do 40
RN17 to 5W-30 ACEA C3 RN17RSA to olej 0W-40 ACEA C3 RN17FE to olej 0W-20 ACEA C5
Ten ostatni może być trudny do kupienia z racji tego, że C5 to nowa specyfikacja (prawdopodobnie jest zbliżona do A5/B5).
Nie ma za co.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2019-08-26, 22:50, w całości zmieniany 2 razy
Wczoraj byłem w serwisie, pytałem jak to jest z tymi olejami. Uzyskałem informację, że koniecznie silnik, w moim przypadku 1.6 Sce 115 LPG, musi być zalany olejem z normą RN17. W okresie gwarancyjnym, jeżeli będzie problem z silnikiem, a wymiana oleju była poza ASO, mogą poprosić o fakturę zakupu oleju, aby sprawdzić zgodność z zalecaną normą.
_________________ "Myśl za dużo, a stworzysz problem, którego wcześniej nie było"
Znając życie i podejście ASO do klienta zawsze znajdą rozwiązanie problemu- nie taki olej jak powinien został zalany. Dlatego wg mnie jak ktoś ma pieniążki na nowe auto to tym bardziej na wymianę oleju zgodnego z normą, który aktualnie pojawił się już w sieci za 200zł bańka 5l.
Czyli jeśli zamiast rn17 zalałem rn0720 5w30 do 1.6SCe to wybuchnie? xD
Nie wybuchnie. Stracisz gwarancję na silnik.
Usłyszałem plotkę, jakoby ta nowa norma dotyczy głównie okresu między zmianami oleju.
Czyli istnieje spore prawdopodobieństwo, że jeśli po gwarancji będizesz wymieniał olej na 720 zgodnei z tradycją - czyli co 10..15 tys km / 1 rok to nie zauważysz różnicy.
A z przyczyn róznych (np. chęci podlizania się decydujacym o zakup dla flot) producenci - w tym renault - staraja się wydłużyć okresy pomiędzy m.in. zmianami oleju. I ten podobno ma wystarczać na 30 kkm / 2 lata. A 17 - nie wystarczy wg producenta ( i prawdę mówiąc, wszystkich , którzy się na ten temat sensownie wypowaiadają)
Jako anegdotę przytoczę zdarzenie mojego brata ciotecznego , który 30 lat mieszkał w USA. Pewnego dnia na ichniejszym szrocie zobaczył bardzo fajny, młody VW. Skóra etc. Za grosze (powiedzmy tysiąc dolarów). Co się okazało. Kupiła auto jakaś bogata kobieta i doszła do wniosku, że skoro auto niemieckie, porządne, to nie trzeba NIC robić poza laniem paliwa i spryskiwacza. I konsekwentnie NIC więcej nie robiła. Auto przejechało ok. 100 000 mil (tak, tak, aż tyle!!!) i sie po prostu silnik zatarł.
No ale fabryczny olej na baaaaardzo dużo wystarczył.
A ze kobieta ma więcej kasy niż rozumu, to zamiast wymienić silnik - autko dała za grosze na szrot.Zresztą pewnie juz i tak chciała zmieniać, bo ten już miał coś koło dwóch czy nieco więcej lat....
Inna sprawa, że w takich USA zapewne większosc to długie trasy po prostych drogach w miarę stałej prędkości.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-08-29, 09:13, w całości zmieniany 1 raz
Czyli jeśli zamiast rn17 zalałem rn0720 5w30 do 1.6SCe to wybuchnie? xD
Nie wybuchnie. Stracisz gwarancję na silnik.
Usłyszałem plotkę, jakoby ta nowa norma dotyczy głównie okresu między zmianami oleju.
Czyli istnieje spore prawdopodobieństwo, że jeśli po gwarancji będizesz wymieniał olej na 720 zgodnei z tradycją - czyli co 10..15 tys km / 1 rok to nie zauważysz różnicy.
A z przyczyn róznych (np. chęci podlizania się decydujacym o zakup dla flot) producenci - w tym renault - staraja się wydłużyć okresy pomiędzy m.in. zmianami oleju. I ten podobno ma wystarczać na 30 kkm / 2 lata. A 17 - nie wystarczy wg producenta ( i prawdę mówiąc, wszystkich , którzy się na ten temat sensownie wypowaiadają)
Jako anegdotę przytoczę zdarzenie mojego brata ciotecznego , który 30 lat mieszkał w USA. Pewnego dnia na ichniejszym szrocie zobaczył bardzo fajny, młody VW. Skóra etc. Za grosze (powiedzmy tysiąc dolarów). Co się okazało. Kupiła auto jakaś bogata kobieta i doszła do wniosku, że skoro auto niemieckie, porządne, to nie trzeba NIC robić poza laniem paliwa i spryskiwacza. I konsekwentnie NIC więcej nie robiła. Auto przejechało ok. 100 000 mil (tak, tak, aż tyle!!!) i sie po prostu silnik zatarł.
No ale fabryczny olej na baaaaardzo dużo wystarczył.
A ze kobieta ma więcej kasy niż rozumu, to zamiast wymienić silnik - autko dała za grosze na szrot.Zresztą pewnie juz i tak chciała zmieniać, bo ten już miał coś koło dwóch czy nieco więcej lat....
Inna sprawa, że w takich USA zapewne większosc to długie trasy po prostych drogach w miarę stałej prędkości.
Czyli przy rn0720 przewidują dłuższe interwały wymian niż przy rn17?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum