Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 359 Skąd: KR
Wysłany: 2019-09-13, 22:19 Duster 2020.
Kiedyś miało być Sandero Tce, wyszła Fiesta, z której jak na razie jestem bardzo zadowolony (90 000 kilometrów z czego 50 000 na LPG bez najmniejszych problemów). Teraz po głowie chodzi mi Duster zamówiony listopad- styczeń, tak, aby wyszedł rok 2020 ;)
Od razu napiszę, że jest to auto dla mnie, nie dla sąsiadów.
Wykończenie Comfort; 1,3, 130 kuca (w perspektywie chip tuning - koło 160 kuni powinno wyjść, patrząc po Renault; wymiana opon na wielosezonowe AT o nieco większym profilu - więc 17" odpadają); 4x4, nie z konieczności, ale chcę. Kolor biały, lub granat podstawowy (za 2 tys. wolę coś włożyć do wewnątrz); raczej granat.
Z opcji: MediaNav, autoklima, koło zapasowe i fotel kierowcy z lędźwiami i podłokietnikiem - tu wymiana na akcesoryjny ze schowkiem.
Całość wg cennika +- 71400. Na wyglądzie zewnętrznym mi nie zależy. Co sądzicie o takiej konfiguracji?
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2019-09-13, 22:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1874 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-09-13, 22:59
Wszystko ładnie pięknie tylko nie ten kolor. dzisiaj widziałem Dustera 2 w tym podstawowym granatowym kolorze, wyglądał tragicznie. Bierz biały na pewno będzie auto lepiej wyglądało, będzie łatwiejsze w utrzymaniu czystości, nie będzie się tak bardzo nagrzewało w lato i na białym lakierze nie będzie tak widać jego uszkodzeń takich jak odpryski czy zarysowania. No i w przyszłości biały będzie na pewno łatwiejszy w odsprzedaży
Wszystko ładnie pięknie tylko nie ten kolor. dzisiaj widziałem Dustera 2 w tym podstawowym granatowym kolorze, wyglądał tragicznie. Bierz biały na pewno będzie auto lepiej wyglądało, będzie łatwiejsze w utrzymaniu czystości, nie będzie się tak bardzo nagrzewało w lato i na białym lakierze nie będzie tak widać jego uszkodzeń takich jak odpryski czy zarysowania. No i w przyszłości biały będzie na pewno łatwiejszy w odsprzedaży
Popieram ja mam białą strzałę jest super bardzo dobry lakier, o niebo lepszy od metalika na poprzedniej Renówce .
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Wykończenie Comfort; 1,3, 130 kuca (w perspektywie chip tuning - koło 160 kuni powinno wyjść, patrząc po Renault; wymiana opon na wielosezonowe AT o nieco większym profilu - więc 17" odpadają); 4x4, nie z konieczności, ale chcę. Kolor biały, lub granat podstawowy (za 2 tys. wolę coś włożyć do wewnątrz); raczej granat.
Z opcji: MediaNav, autoklima, koło zapasowe i fotel kierowcy z lędźwiami i podłokietnikiem - tu wymiana na akcesoryjny ze schowkiem.
Całość wg cennika +- 71400. Na wyglądzie zewnętrznym mi nie zależy. Co sądzicie o takiej konfiguracji?
Po pierwsze primo - lepiej kolor biały.
Bo dobrze wygląda.
Swojego przez rok myłem ręcznie pod domem "nierysującą gąbką do samochodów" za 10zł i faktycznie lakier wyglądał bardzo dobrze.
Bardziej nie sprawdzę, bo auto rozbite.
A na granatowy wszyscy narzekają...
Po drugie primo.
Miałem Comforta + regulacja odcinka lędźwiowego + podłokietnik + pakiet look (alufelgi, szare wstawki, przyciemniane szyby, itp.)
Całość ładnie się prezentowała i kosztowała jakieś 1000-1500zł taniej niż Prestige.
Dlaczego wziąłem tego Comforta?
Bo był dostępny "od ręki".
W przeciwnym wypadku albo brać biedniej, albo Prestige, bo z jego dodatkami warto.
Po trzecie.
Prestige ma jako bezpłatną opcję wybór felg 16", tj. takich jakie są dodawane do pakietu look dla Comforta.
Po czwarte.
Analizując obecny cennik na Twoim miejscu wziąłbym Techroada 4x4 i sprzedał felgi z oponami za ładne pieniądze.
Wyjdzie ostatecznie niewiele drożej, a dostaniesz np.:
-materiałowo-skórkowane wykończenie boczków drzwi,
-czujniki martwego pola,
-przyciemniane tylne szyby (warto przy małych dzieciach),
- czujniki parkowania,
- kamerę cofania,
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-09-15, 00:52, w całości zmieniany 1 raz
Wersja Techroad 130 4x4 kolor biały - 71900
dopłacasz 400 za koło i 1300 za autoklimę. Media nav jest i fotel już ma regulację odcinka lędźwiowego.
Razem 73600
Tyle, że masz do sprzedania koła 17, które nowe z oponami zejdą szybko za 2000. Do tego więcej bajerów w stosunku do wersji Comfort.
Na koniec, koła zapasowego bym nie brał. I tak wsadzasz opony AT, felgi też musisz kupić, więc imo lepiej od razu razy 5 i w razie czego masz na zapasie AT.
Komfigurację, którą przedstawiłeś wziąłbym tylko bez tych dodatkowych rzeczy, w sensie bez media nav, klimy itd. Zresztą cyferki z powyższego mówią same za siebie...
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 359 Skąd: KR
Wysłany: 2019-09-15, 13:47
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
Co do koloru, oczywiście macie rację.
W wersji Comfort za 71 100 mam wszystko, czego potrzebuję. Za dodatkowe 2,5 tys. które musiałbym dopłacić do Techroad, po sprzedaży fabrycznych opon, praktycznie ogarniam wymianę na AT i czipa.
Techroad nie brałem pod uwagę. Wygląda ciekawie, niby tylko 2,5 więcej za kilka bajerów, dla mnie potrzebnych - niepotrzebnych. Muszę przemyśleć temat. Jednak gdybym się na niego zdecydował - szkoda było by "szpecić" auto stalówkami. Wchodziła by w grę, jedynie wymiana na AT, w rozmiarze fabrycznym - jak już dopłacać do między innymi wyglądu, to niech wygląda :)
Cóż, jeszcze raz dzięki za sugestie. Czasu na przemyślenia jeszcze trochę jest, a nuż po nowym roku Dacia zaskoczy nas jakąś nową wersją wyposażenia. Chociaż patrząc na wyniki sprzedaży zaskoczyć może - obym sobie nie wykrakał - jedynie nową ceną.
Gdyby jeszcze ktoś, coś - chętnie przeczytam.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2019-09-15, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
A gdzie w wersji 4x4 jest koło zapasowe? W moim 4x2 jest doczepiane w koszu pod bagażnikiem. Jeśli w wersji z fabryki się nie weźmie tego koła, nie ma też całej konstrukcji pozwalającej podwiesić koło.
Jeśli chodzi o wersję Comfort/Prestige, to sam się zastanawiałem, ale jak policzyłem dodatki do Comfort, które uważałem za niezbędne, wychodziło niewiele mniej, niż za Prestige (MediaNav, wspomaganie parkowania tyłem, regulacja lędźwiowa fotela), a w wersji Prestige jest lepsze wykończenie, przyciemniane okna z tyłu i czujniki martwego pola. Dokupienie pakietu LOOK sprawia, że Comfort robiłby się droższy od Prestige, a nadal nie byłoby czujników martwego pola. Czyli wersja Comfort jest raczej dla tych, którym wystarczy dokładnie to, co ta wersja oferuje plus ewentualnie jeden lub dwa dodatki.
W gamie na 2020 nie widzę zresztą pakietu LOOK - nie wiem czy to błąd w cenniku, czy ten pakiet już nie będzie oferowany.
A gdzie w wersji 4x4 jest koło zapasowe? W moim 4x2 jest doczepiane w koszu pod bagażnikiem. Jeśli w wersji z fabryki się nie weźmie tego koła, nie ma też całej konstrukcji pozwalającej podwiesić koło.
Jeśli chodzi o wersję Comfort/Prestige, to sam się zastanawiałem, ale jak policzyłem dodatki do Comfort, które uważałem za niezbędne, wychodziło niewiele mniej, niż za Prestige (MediaNav, wspomaganie parkowania tyłem, regulacja lędźwiowa fotela), a w wersji Prestige jest lepsze wykończenie, przyciemniane okna z tyłu i czujniki martwego pola. Dokupienie pakietu LOOK sprawia, że Comfort robiłby się droższy od Prestige, a nadal nie byłoby czujników martwego pola. Czyli wersja Comfort jest raczej dla tych, którym wystarczy dokładnie to, co ta wersja oferuje plus ewentualnie jeden lub dwa dodatki.
W gamie na 2020 nie widzę zresztą pakietu LOOK - nie wiem czy to błąd w cenniku, czy ten pakiet już nie będzie oferowany.
Ja k wydasz ponad 70 k to nie wersja luk tylko wersja zbuk przerost formy nqad treścią można znaleźć kadjar w promocji.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
W wersji Comfort za 71 100 mam wszystko, czego potrzebuję. Za dodatkowe 2,5 tys. które musiałbym dopłacić do Techroad, po sprzedaży fabrycznych opon, praktycznie ogarniam wymianę na AT i czipa.
Techroad nie brałem pod uwagę. Wygląda ciekawie, niby tylko 2,5 więcej za kilka bajerów, dla mnie potrzebnych - niepotrzebnych. Muszę przemyśleć temat. Jednak gdybym się na niego zdecydował - szkoda było by "szpecić" auto stalówkami. Wchodziła by w grę, jedynie wymiana na AT, w rozmiarze fabrycznym - jak już dopłacać do między innymi wyglądu, to niech wygląda :)
Cóż, jeszcze raz dzięki za sugestie. Czasu na przemyślenia jeszcze trochę jest, a nuż po nowym roku Dacia zaskoczy nas jakąś nową wersją wyposażenia. Chociaż patrząc na wyniki sprzedaży zaskoczyć może - obym sobie nie wykrakał - jedynie nową ceną.
Gdyby jeszcze ktoś, coś - chętnie przeczytam.
To ja dodam coś od siebie. Każdy decyduje sam co dla niego jest warte wydania ponad 70 tys a co nie.
Jeżeli chodzi o mnie, to choć Duster bardzo mi się podoba i ciesze się, że mimo pewnych wad spełnia pokładane w nim nadzieje.
Jednak uważam, że nie jest wart większych pieniędzy niż 60 tyś zł.
Dlatego też ciesze się, że załapałem się na 1.6. teraz miałbym dylemat.
Wybrałem wersję Comfort, bez Navi i automatycznej klimy. Za to do faktury zakupy u dilera dobrałem:
podłokietnik (szeroki), w porównaniu do tego autobusowego to jest bajka
nadkola
bagażnik (tutaj uważam, że błąd zrobiłem, firmowy bagażnik jest prosty nawet nie ma zabezpieczenia na kluczyk)
czujniki tylnego parkowania
chlapacze
za to wszystko doliczyli 1800 zł ale montaż zrobiłem własnoręcznie - prostota
Mając już auto w domu, przyciemniłem szyby za 450 zł
W sumie kosztowało mnie to razem z autem 1.6 LPG 58 400
Gdybym chciał wydać ponad 70 tys na auto, to nie byłby to Duster, ale zawalczyłbym o Sportage, może Kadjara.
Duster jest super ale jakością niczym nie różni się auto za 41 tyś i auto za 78 tyś. To ten sam samochód, te same skrzypienie deski rozdzielczej na dziurawej drodze, te same piszczące uszczelki, te same klamki, które w sumie najbardziej mi nie pasują.
No dobra, boczki przednich drzwi są obite ekoskórą w wersji Prestige.
Te jak i inne wady Dustera są do zaakceptowania, jak dla mnie w cenie jakiej zapłaciłem, w większej to już byłaby irytacja i poczucie, że za podobne pieniądze ktoś inny naprawdę posiada prestiż i nie jest to tylko nazwa wyposażenia ale namacalne auto.
Zbuk to będzie Kadjar za te pieniądze, pomijając fakt, że to chyba najbrzydsze Renault obecnie.
Na d gustami sie nie dyskutuje , brzydki to jest fiat multipla albo skoda roomster jak sory za kolokwializm skrzyżowanie chuja z butem zespawany przód od fabi i tył od oktawi ale od dupy strony.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-09-15, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
To po co piszesz, że o gustach się nie dyskutuje skoro mówisz, że brzydka to jest multipla czy roomster.
Kadjar w bieda edition nie różni się za bardzo od Dustera.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 359 Skąd: KR
Wysłany: 2019-09-15, 18:20
Spokojnie proszę Państwa.
Przypomnę może, że mówimy o wersji z napędem na 4 koła :)
Co do MN, na nawigacji mi średnio zależy, z drugiej strony skoro działa Android Auto...; po prostu za cholerę nie podoba mi się ten niebieski wyświetlacz.
A klimę automatyczną miałem w poprzednim aucie i bardzo fajnie to działało.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2019-09-15, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
Gdybym chciał wydać ponad 70 tys na auto, to nie byłby to Duster, ale zawalczyłbym o Sportage, może Kadjara.
Sportage 4x4 za 70tyś? Powodzenia! No chyba że używka.
tommylee1 napisał/a:
te same skrzypienie deski rozdzielczej na dziurawej drodze, te same piszczące uszczelki,
Na pewno mówisz o Dacii DusterII ? Jeśli tak to chyba o jakimś wadliwym egzemplarzu, bo co jak co ale o skrzypieniu deski rozdzielczej nie wspominają nawet najbardziej upierdliwi testerzy.
Ostatnio zmieniony przez Pedros 2019-09-15, 22:43, w całości zmieniany 1 raz
Pedros wyraziłem swoją opinie nt kupowania daci za 70k.
Nie istotne czy miałaby mieć 4x4 czy drążek zmiany biegów pokryty złotem.
To jest moje zdanie w dyskusji. To auto nie jest warte takich pieniędzy.
Tak, u mnie deska trzeszczy. Wystarczy włożyć rękę pomiędzy szybę i deskę przy podszybiu i przestaje.
Ale dla przykłady nie zauważyłem falowania obrotów jak bywa u innych.
Zapytam tak na marginesie, a czy nie zrobił Ci się dołek w podłodze w miejscy gdzie prawa pięta dotyka podłogi?
Staram się być obiektywnym. To jest fajny samochód, bardzo go lubię jednak nie będę udawał, że nie ma wad.
To po co piszesz, że o gustach się nie dyskutuje skoro mówisz, że brzydka to jest multipla czy roomster.
Kadjar w bieda edition nie różni się za bardzo od Dustera.
Kwestia gustu jest bezdyskusyjna, jednak są ekstremalne przykłady, jak przeze mnie przytoczone których podobanie się może być tylko zaklinaniem rzeczywistości.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
To prawda ja byłem zdecydowany na tę wersję+klima+Lpg+biel i rok temu to kosztowało 53 k, natomiast ceny poszły w górę a koledzy z naszego Forum wyleczyli mnie licznymi wpisami z silnika nissana 1,6 sce.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Pedros wyraziłem swoją opinie nt kupowania daci za 70k.
To nie jest moje zdanie tylko fakt - za 70 tyś. zł. nie kupisz Kii Sportage z napędem na 4 koła. Jeśli nie potrzebujesz wersji 4x4 to rzeczywiście można poszukać innego auta i wtedy to już jest kwestia indywidualnych preferencji.
tommylee1 napisał/a:
Tak, u mnie deska trzeszczy. Wystarczy włożyć rękę pomiędzy szybę i deskę przy podszybiu i przestaje.
Ale dla przykłady nie zauważyłem falowania obrotów jak bywa u innych.
Zapytam tak na marginesie, a czy nie zrobił Ci się dołek w podłodze w miejscy gdzie prawa pięta dotyka podłogi?
U mnie deska nie trzeszczy, obroty nie falują i nie ma żadnego dołka w podłodze. Być może to kwestia poszczególnych egzemplarzy ale ja w swoim jak do tej pory nie stwierdziłem żadnej z opisywanych na forum bolączek. Oby tak zostało, choć właśnie zbliża mi się przegląd roczny i po tym co czytam na forum trochę się go obawiam.
Ostatnio zmieniony przez Pedros 2019-09-16, 07:42, w całości zmieniany 1 raz
właśnie zbliża mi się przegląd roczny i po tym co czytam na forum trochę się go obawiam.
Cóż to za obawy, mógłbyś rozwinąć troszkę?
No właśnie dotyczące tego o czym kolega wspominał wyżej. Wg. informacji dostępnych na forum podczas przeglądu obowiązkowo podpinany jest komputer diagnostyczny który automatycznie aktualizuje oprogramowanie. Wobec problemów z softem opisywanych przez niektórych użytkowników boję się żeby aktualizacja nie zepsuła tego co do tej pory działa u mnie bez zarzutu.
Wersja Techroad 130 4x4 kolor biały - 71900
dopłacasz 400 za koło i 1300 za autoklimę. Media nav jest i fotel już ma regulację odcinka lędźwiowego.
Razem 73600
Tyle, że masz do sprzedania koła 17, które nowe z oponami zejdą szybko za 2000. Do tego więcej bajerów w stosunku do wersji Comfort.
Na koniec, koła zapasowego bym nie brał. I tak wsadzasz opony AT, felgi też musisz kupić, więc imo lepiej od razu razy 5 i w razie czego masz na zapasie AT.
Komfigurację, którą przedstawiłeś wziąłbym tylko bez tych dodatkowych rzeczy, w sensie bez media nav, klimy itd. Zresztą cyferki z powyższego mówią same za siebie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum