Jakie są obecne interwały przeglądów, i jaki jest ich zakres? Chodzi o nowego Dustera? Znalazłem informację że serwis olejowy co 2 lata/30000? Jeśli to prawda to spada opłacalność wykupywania pakietu easy service.
Niekoniecznie. Wymianę oleju masz co 30k bądź po 2 latach, ale co roku i tak jedziesz na tzw przegląd A, a za niego również trzeba zapłacić.
Jakie są obecne interwały przeglądów, i jaki jest ich zakres? Chodzi o nowego Dustera? Znalazłem informację że serwis olejowy co 2 lata/30000? Jeśli to prawda to spada opłacalność wykupywania pakietu easy service.
Niekoniecznie. Wymianę oleju masz co 30k bądź po 2 latach, ale co roku i tak jedziesz na tzw przegląd A, a za niego również trzeba zapłacić.
Ja do aso raczej się nie wybieram bo nie ma takiego obowiązku.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Dyrektywa unijna, która mówi, że mając auto na gwarancji nie musisz robić go w ASO, żeby tej gwarancji nie stracić.
No dokładnie, w gwarancji mam wpisany wymianę oleju po 30 tys lub po 2 latach i filtry od LPG również z tym że przegląd gwarancyjny jest po roku.
I tak maiłem w Reanult że pierwszy przegląd to była diagnostyka i wymiana filtra pyłkowego w sumie 241 zł z tym że filtr był poskręcony i hu owo załozony .
W Daci mam taki plan że olej wymienię na wiosnę po ok 20 tys i zamierzam udac się do landi w warszawie na wymianę filtrów LPG. Natomiast w lipcu czyli po roku pojade do aso
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Następny "świerzak" nie chce poszukiwań , przejrzenia forum , tylko od razu zali pytanie . A może jednak warto trochę poświęcić czasu
http://www.daciaklub.pl/f...olej&start=1575
W Daci mam taki plan że olej wymienię na wiosnę po ok 20 tys i zamierzam udac się do landi w warszawie na wymianę filtrów LPG. Natomiast w lipcu czyli po roku pojade do aso
Poinforumuj po wymianie, czy plotka, iż w fabrycznej instalacji filtry LPG żabojady minimalnie zmienili co do wielkości by tylko ich produkcji kupowac jest prawdziwa.
Chodzi o wybór takiego oleju, który będzie optymalnie dbał o serducho mojego auta, przy moim stylu jazdy (raczej spokojnym). Optimum powinno uwzględniać cenę.
Do MCV2 1.0 SCe (benzynowy) kupowałem olej ELF SXR (5W40). Po ostatniej wymianie w aso szybko ściemniał. Nie wiem czy to wina aso (wymiana na zimnym silniku, inne błędy), czy po części - wina jakości oryginalnego oleju elfa. Producent Dacii wlał chyba inny olej, bo przez cały pierwszy rok był przeźroczysty - w żaden sposób nie mogłem ocenić jego poziomu na bagnecie. W sklepie motoryzacyjnym zaproponowali mi wybór: SXR lub NF, oba ELFa. Co radzicie wybrać? Może innej marki szukać? Dopiero poznaję jakości marek olejów.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-11-23, 20:21
To, że olej ciemnieje nie oznacza że jest zły a czasem świadczy o tym, ze jest dobry ponieważ usuwa szkodliwe nagary, które powstają w silniku podczas spalania mieszanki paliwowo powietrznej. Jezeli masz gwarancję to najlepiej kup taki olej jaki wlewają w serwisie czyli Motrio lub Elf SXR 5w40 gdyby coś się działo kiedyś z silnikiem ASO nie będzie miało do czego sie przyczepić. Elf NF nie spełnia normy Renault/Dacii dlatego też teoretycznie nie powinien być stosowany w naszych autach. Co do producenta oleju to jest to temat rzeka, te wszystkie 5w40 to nie są full syntetyki tylko oleje hydrakowalne i każdy jest niemal ze identyczny i tak samo będzie chronił nasz silnik. Jeżeli nie chcesz elfa to możesz zalać swój silnik na Shellem Ultra 5w40, Valvoline Maxlife 5w40 ( lub synpower) albo trochę droższym Motulem. Ja poprzednią swoja Daćkę ( Logan MCV 2 1.2 16v) zalewałem najpierw Shellem Ultra a później Valvoline Maxlife 5w40. Myśle, ze w marcu jak będę jechał do ASO na kolejna wymianę zakupię jeden z tych dwóch albo seryjnie zalewanego ELFa SXR. Różnicy i tak nie zobaczę i silnik raczej też zmiany nie odczuje, takie moje zdanie
A ja Ci powiem że elf elfowi nierówny..kup sobie w sklepie typu ucando albo na motodynamic i będzie lepiej. Ja kupiłem sxr w lokalnym sklepie i szybko ściemniał a na ostatnia wymianę kupiłem w ucando i jest cały czas jasny.
Zauważyłem też że etykieta sxr z ucando i motodynamic była inna niż w elfie z lokalnego sklepu..
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-11-24, 11:57 Który olej silnikowy wybrać?
Kupuję w sklepie internetowym polecanym na tym forum.
Co do różnic pomiędzy oboma olejami elfa znalazłem krótką analizę - http://uszlachetniacze.bl...5w40-i-elf.html
Elf Evolution 900 sxr 5W40 i Elf Evolution 900 nf 5W40
Wnioski:
1. Porównanie parametrów technicznych wskazuje na odrobine lepsze właściwości SXR. Ale nie wiem jak bardzo ta "odrobina" przekłada się na ochronę silnika. Czy jest to znacząca różnica, czy niewielka, niewarta uwagi.
2. argumenty za NF: szybsze optymalne smarowanie silnika np. zimą, większa oszczędność paliwa
3. argumenty za SXR: lepsza ochrona silnika przy bardziej agresywnej jeździe, cichsza praca silnika, niższa temp zamarzania, wyższa temp zapłonu
Z powyższego wskazanie jest na SXR, choć – jeśli ktoś często wyjeżdża na krótkie trasy zimą – lepszy może być NF. Mam mały silnik, który w miarę szybko się nagrzewa zimą, a dodatkowo różnica w cenie jest za mała by się zastanawiać. Poza tym SXR spełnia normy RN700 RN710, a tej informacji brak dla NF, dziwne… Nie ma co kombinować. Zostaję przy SXR.
edit: sprawdziłem Warunki gwarancji dla mojej Dacii - nie ma słowa o konieczności spełnienia norm RN700 lub RN710. Jest tylko wskazanie na normy ACEA A3/B4.
Ostatnio zmieniony przez eio 2019-11-24, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-11-25, 16:27
luckyboy napisał/a:
Jeżeli zależy Tobie na lepkości 5w40 i normach Renault to polecam Eurol Fluence 5w40
Ciekawy produkt ze względu na jego właściwości. Klasa lepkości się zgadza, normy RN nie mam wymagnej w moim aucie. Ale wymagana norma acea nie zgadza się - c3. Nie mam filtra cząstek stałych. Jest jeszcze inny problem - jak mam odróżnić podróbę od oryginału? Teraz jeszcze zaopatrzę się w zaufanym sklepie w oryginalnego elfa sxr. Ale będę poszukiwał dalej.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-11-25, 17:07
shrek napisał/a:
Kup taki jak przewiduje producent. Napisz mejla do sklepu z nr vin i dostaniesz odpowiedni olej.
Och @shrek. Nie czytałeś od początku tej strony. Szukam lepszego od "polecanego" oleju do mojego auta. Polecany elf 5w40 (drobny dopuszczalny interwał +/- zakresu lepkości zimowej-letniej) acea a3/b4. Norma rn nie jest wymagana. Dlaczego szukam lepszego? Bo ten ciemnieje używany w silniku. Natomiast fabrycznie zalany w całym pierwszym roku nie zmienił barwy wcale. Ostatnio olej nabrał tylko trochę ciemniejszego koloru (jest nadal przejrzysty). Na szczęście nie ściemniał tak bardzo jak po wymianie w aso (zdjęcia na poprzedniej stronie). Może teraz jest wszytko ok, jak pisze @dudu$. Nie wiem. Szukam odpowiedzi.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-11-25, 19:36
eio napisał/a:
sprawdziłem Warunki gwarancji dla mojej Dacii - nie ma słowa o konieczności spełnienia norm RN700 lub RN710. Jest tylko wskazanie na normy ACEA A3/B4.
RN 0700
Specyfikacja oleju silnikowego Renault; wprowadzona w 2007 po wprowadzeniu modelu Laguna III.
Spełnia wymagania: ACEA A3/B4 lub ACEA A5/B5.
RN 0710
Specyfikacja oleju silnikowego Renault; wprowadzona w 2007 po wprowadzeniu modelu Laguna III.
Spełnia wymagania: ACEA A3/B4 + dodatkowe wymagania Renault.
Eurol spełnia normy RN700/710!!!
Jedź na wymianę oleju do ASO, tam Cię nie oszukają
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-11-26, 19:09
Przejrzałem internet. Doczytałem. Znajomość właściwości olejów silnikowych nie jest konieczna do użytkowania auta. Ale przydatna, bo wiem jaki olej i dlaczego jest dobry do mojego silnika i dopasowany do mojego stylu jazdy. Chcę wiedzieć. Poniżej własności olejów silnikowych i zestawienie kilku marek. W internecie jest bardzo dużo źródeł – z wielu skorzystałem, podam jedno: [1].
Własności olejów silnikowych (bazowych z dodatkami)
1. lepkość kinematyczna (podawana jest z temperaturą pomiaru)
2. wskaźnik lepkości WL (im wyższy, tym mniejsza zmiana lepkości w reakcji na zmianę temperatury)
3. temp. płynięcia (min. temperatura utraty płynności oleju)
4. max temp. pompowalności (min. temperatura przy której olej będzie zassany przez pompę)
5. temp. krzepnięcia (przechodzenie oleju w stan stały podczas jego przechowywania)
6. temp. samozapłonu (stopień łatwopalności oleju)
7. temp. zapłonu (min. temp. przy której następuje zapalenie par oleju; informuje o występowaniu w oleju niskowrzących składników, co podczas pracy silnika prowadzi do ich ubytków z oleju, a to z kolei do tworzenia nagarów, laków i zwiększenia toksycznych spalin. Spadek temp. zapłonu oleju w trakcie eksploatacji oznacza przedostawanie się paliwa do oleju)
8. lotność (odparowalność Noacka; odparowanie w wysokich temp.; górna granica 15% - im niższa wartość tym mniejsze ubytki oleju w trakcie jego eksploatacji; odparowalność skutkuje wzrostem lepkości oleju, co przekłada się na cięższą pracę silnika, wzrostem zużycia paliwa, gorszym zimnym startem silnika i skróceniem okresu jego eksploatacji)
9. całkowita liczba zasadowa (TBN – rezerwa zasadowości oleju; im wyższa wartość tym olej jest bardziej odporny na zakwaszenie w trakcie eksploatacji silnika)
Z poniższego zestawienia wnioskuję że ELF SXR nie jest takim szajsem, jak wcześniej pisał @Fruxo. Wręcz przeciwnie. Jest dość odporny na zakwaszenie (TBN), jego lepkość (WL) nie zmienia się szybko w reakcji na zmiany temperatury (tu liderem jest EF). Brakuje kilku informacji.
Radzę poczytać co do zasadności stosowania olejów nisko popiołowych C3. Powstały one tylko żeby spełnić normy ekologiczne i nie zapychać filtra cząstek stałych FAP/DPF. Jeżeli olej ma C3 w opisie to wiele potrzebnych przeciw tarciowych dodatków musiało zostać usuniętych.
Ekoterroryzm spowodował że priorytet ochrony skupił się na filtrze i przedłużeniu jego żywotności kosztem znacznie gorszej ochrony silnika.
Wg mojej najlepszej wiedzy zastosowanie olejów C3 w silnikach benzynowych mija się z celem. Dużo lepsza będzie klasa ACEA A3/B4 - gwarantuje lepsze zabezpieczenie silnika. Oleje niskopopilołowe i lekkokobieżne ( np.0W20) to śliski temat - mnóstwo informacji fachowych w necie.
A zalecenia producentów ...cóż, wymiany co 30 tysiecy w DCi skutkowały uszkadzaniem panewek. A nagminne w nowych autach które posiadają asystentów zmiany biegu są podpowiedzi o bardzo wczesnej zmianie biegu na wyższy. Skutkuje to uszkadzaniem skrzyń biegów i kół dwumasowych. Producentom zależy teraz na niskim spalaniu które dobrze wygląda w folderze reklamowym i brakiem usterek max 3 lata. A potem wymieniaj i remontuj do woli.
Ostatnio zmieniony przez Szajfus 2019-11-27, 13:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-11-27, 18:06
Zanim zastosujemy się do sugestii innego użytkownika radzę ją sprawdzić.
Chodzi rzekomą zgodność norm C3 z A3/B4 i wskazanie na olej EF (Eurol Fluence). Zajrzałem do dokumentu ACEA - link do strony z "acea european oil...". Dokument szybko i powierzchownie przejrzałem. Sprawdziłem tylko jedną własność oleju TBN. Dla a3/b4: tbn>=10 (s. 6), dla c3: tbn>=6 (s. 9). Od razu widać że normy obu się różnią. Wspomniany wcześniej olej Eurol Fluence 5w40 ma wartość TBN =7,8. Zatem w tym punkcie olej spełnia normę c3, ale nie spełnia normy a3/b4. Innych własności nie sprawdzałem. W przyszlości pokuszę się o sprawdzenie wszystkiego dla norm acea i rn. Rada dla niewtajemniczonych (czyli dla mnie także) - stosować tylo takie oleje których norma jest identyczna na butelce i w gwarancji auta.
Ostatnio zmieniony przez eio 2019-11-27, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-11-28, 17:13
Pacjent: silnik benzynowy 1.0 SCe B4D B4 wolnossący, 3-cylindrowy, wtrysk wielopunktowy bezpośredni, prod. 2017
Max-Min wymagania smarne silnika określa norma ACEA A3/B4
Porównanie wymagań dla różnych klas norm ACEA i RN z normą A3/B4 na podstawie dostępnych dokumentów (acea w poprzednim poście) przedstawiłem w tabeli. Grupa Total Renault dobrze ukryła normy RN, dlatego dla tej normy wykorzystałem specyfikację oleju Eurol Fluence spełniającego normy RN. W przypadku własności TBN norma A3/B4 i wymagania mojego silnika są ostrzejsze niż dla pozostałych norm, które wziąłem pod lupę. Może nie jest to istotny parametr, a może wręcz przeciwnie dla zdrowej i długotrwałej eksploatacji silnika. Na jednej butelce oleju nie mogły znaleźć się dwie klasy normy A3/B4 i C3. Podobny wniosek (dla klas ACEA) podał ATIEL - warto zajrzeć gdyby ktoś chciał na szybko sprawdzić "wymienialność" olejów z różnymi klasami normy ACEA.
Normy w obrębie każdej klasy ACEA w kolejnych latach są zaostrzane. Stare normy w publikacjach podawane są z dwucyfrową końcówką, np. A3/B4-04 (wg norm z 2004). Do starszych aut mogę stosować oleje z nowszymi normami, ale w drugą stronę to nie działa. Moje auto (sprzed grudnia 2018 r.) łyka oleje zgodne z normą ACEA-16 i nowsze w przyszłości. Być może zaostrzaniu norm ACEA nie towarzyszyło zaostrzanie norm RN. I wszyscy bazują na starych, już nieaktualnych informacjach zestawiając ACEA z RN.
Edit: po analizie wybór padł na olej silnikowy ELF 5W40 Evolution 900NF.
Dobry wybór,
zaręczam że czego nie wlejesz to i tak ściemnieje. Olej ma w sobie dyspersanty które mają wiązać zanieczyszczenia które nie są zatrzymywane przez filtr.
To naturalny proces że w silniku który ma już jakiś przebieg x olej ciemnieje dość szybko.
Nie jest to żadna miara czy owe smarowidło jest dobre czy złe..
Nie masz się czym przejmować. Lać jechać wymiana co 10-15 tyś i się cieszyć autem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum