Wysłany: 2018-06-20, 17:32 Różnice w silnikach K7M
Cześć.
Mam u siebie w Loganie silnik 1,6 8V K7M 710 Chciał bym go wymienić, jest niesprawny.
Czy ktoś się orientuje, skąd się bierze, aż taka różnica w cenie pomiędzy silnikami K7M Renault, a Daci? Silnik z Reni można kupić już np. za 1000zł, a Daci zaczynają się od 2000
Wymieniał ktoś może silnik w Loganie na silnik z Renault? Da się zrobić taki przeszczep? Może ktoś z Was ma taki silnik do sprzedania, w dobrym stanie?
Pozdrawiam, Marcin.
Logan ma K7M 710, a w Renault jest np. K7M 702/720/744 Różnią się drugą częścią kodu i ceną. To sam ustalilem Czym jeszcze? Czy zmiany są na tyle znaczące, że nie można zamontować silnika z Reni do Daci? Ktoś już przerabiał ten temat?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-21, 05:02
marcinr napisał/a:
Czym jeszcze?
Tego to raczej nikt ci nie powie. To tak samo jak z silnikami k9k dizla.
W niektorych nie ma prawie zadnej roznicy, a w innych nawet rozrusznik jest po drugiej stronie.
Najlepiej porownac samemu. Najwiecej roznic w tych silnikach to ich sterowanie i osprzet. Zachowujac swoj osprzet szukaj tylko "slupka" , ktory jest taki sam jak Twoj.
Nie muusze chyba pisac, ze najlepszym rozwiazaniem jest identyczny.
Juz ktos na forum podmienial dizla na taki z innymi numerami i niby identyczny a problemy byly.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Wymiana zrobiona. Niestety wywaliłem dwa koła i dałem silnik z Daci. Tematu mozna nie zamykać, może ktoś kiedyś wyjaśni temat. Pozwoli to zaoszczędzić sporo pieniędzy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-07-01, 18:43
Myślę że różnica w cenie wynika z wieku - Ranault już dawno przestał montować silniki k7m ( zarówno w CLIO jak w Megane - 1999r ) więc znalezienie w dobrym stanie jest bardzo mało prawdopodobne - mają pewnie po 500 000 tyś. przebiegu więc stan - adekwatny do wieku i przebiegu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-07-01, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2019-12-08, 21:09 Różnice między podtypami silnika K7M
Czym się różnią kody silnika K7M?
Mi padł silnik w Lodgy i muszę wymienić blok silnika (dół), pęknięcie korpusu co spowodowało przedostanie się oleju do układu chłodzenia. Głowica jest ok, była sprawdzana ciśnieniowo.
Poszukuje samego korpusu bez głowicy i wnętrza tj. tłoków, korbowodu, miski olejowej. Mechanik zrobiłby przekładkę silnika. Nie wiem czy kod jest bardzo ważny, bo samo oznaczenie K7M to chyba nie wszystko... Obecnie nie jestem w stanie sprawdzić jakie mam oznaczenie, ale to jest 1,6 8V z 2014 roku.
Może ktoś z nas miał podobny przypadek.. Bo widzę, ze ceny silników odpowiednio do Lodgy czasami zwala mi z nóg.. Ale widzę inne silniki K7M z innymi kodami ze stajni Renault są dużo niższe, ale nie wiem czy będą pasować na zasadzie P&P... ? Chodzi o sam korpus i nic więcej.
Proszę was o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy jak ktoś ma takie pojęcie..
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-12-08, 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-08, 21:30
Teoretycznie powinno się szukać o tym samym oznaczeniu. Różnice mogą być w głowicy albo drobne w słupku. Ten sam silnik miał przecież różnie montowan pompy wspomagania bo w Sandero na pasek w Lodgy elektro-hydrauliczna. Ponadto były też różne osprzęty bo albo Bosch albo Renault.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-08, 23:10
Powinny pasować bloki K7J i K7M od Renault R19, Megane, Clio II.
Numer w catcarze to : 110108138R, a to daje taki wynik w Googlach >: https://www.akbayoto.com/...-k7j-110108138r
Całkiem możliwe, że blok K4M jest też taki sam.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 08:09
Blok zasadniczo byl wspólny dla k4x i k7x i różnice to głowica i przy pojemności 1.4 inny wał korbowy z korbowodami.
Ale diabeł tkwi w szczegółach, w starszych silnikach przed euro 5 jest inna pompa wody na przykład.
A może swap na k4m ? Jest ich więcej na rynku a robota podobno bardzo prosta.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-12-09, 08:25, w całości zmieniany 1 raz
A może swap na k4m ? Jest ich więcej na rynku a robota podobno bardzo prosta.
Tylko jak wygląda z oprogramowaniem? Czy coś jeszcze innego oprócz tego?
Gadałem z mechanikiem nt swapu i mówił, że wiele rzeczy osprzętu może nie pasować..
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 10:42
route2000 napisał/a:
Tylko jak wygląda z oprogramowaniem? Czy coś jeszcze innego oprócz tego?
Gadałem z mechanikiem nt swapu i mówił, że wiele rzeczy osprzętu może nie pasować..
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..
Wymienia się silnik wraz z ECU. Jak znajdę to podeślę link do gościa który na facebooku pisał że zrobił taką operację w Dokkerze po awarii oryginalnego silnika. Taniej było wstawić K4M niż kupić sprawdzony K7M 812.
Po 85 tys. km silnik został niespodziewanie przegrzany i olej zaczął się dostawać do układu chłodzenia, a nie odwrotnie. Podejrzewaliśmy, że UPG poszła. Po rozbiórce głowica poszła do sprawdzenia. wymienili mi wszystkie prowadnice i zawory. Po zmontowaniu głowicy i nowej UPG po jakiś czasie znowu to samo się stało - olej w układzie chłodzenia. Znowu auto u mechanika zostało, głowica znowu została podana kontroli i jest OK oraz uszczelka była cała. Więc wina leży już po stronie bloku. Mechanik mówił, że już miał parę takich podobnych przypadków z pękniętym blokiem. Chodzi o pęknięcie między kanałami olejowymi i chłodzenia.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ale swap na K4M to całkiem rozsądny pomysł o ile będzie z daci po 2011 r
osprzęt będzie identyczny a taka zmiana ujdzie każdemu bo pojemność się nie zmienia.
Skrzynia powinna podejść w końcu to st raptem 10-15 koni więcej i to w górnej partii obrotów
Możesz od razy kupić K4M 616 z lpg tylko swoje graty wrzucić ale odwierty na głowicy już masz.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-09, 18:10
Fruxo napisał/a:
Ale swap na K4M to całkiem rozsądny pomysł o ile będzie z daci po 2011 r
osprzęt będzie identyczny a taka zmiana ujdzie każdemu bo pojemność się nie zmienia.
Skrzynia powinna podejść w końcu to st raptem 10-15 koni więcej i to w górnej partii obrotów
Możesz od razy kupić K4M 616 z lpg tylko swoje graty wrzucić ale odwierty na głowicy już masz.
Mocno bym polemizował z tym że będzie wszystko pasowało P&P.
W dodatku powstaje duży problem przy odsprzedaży auta i tzw. "burdel" w papierach.
Skrzynia owszem będzie pasowała, bo obie mają dzwon JR5. Zresztą silniki K4M strikte z Daci wcale tańsze nie są.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-09, 18:48
Fruxo, Trochę bredzisz, trzeba zmienić cały dolot i pół wydechu. Przecież głowica ma całkiem inny kształt, zamienione są strony dolotu i wydechu. K4M ma zmienne fazy rozrządu, całkiem inne oprogramowanie, prawdopodobnie większą ilość czujników... To trzeba by było kupić rozbitą lodówkę i przekładać co się da. Bez sensu kompletnie. Lepiej tą pchnąć do żyda i pójść kupic nową TCe 150.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-09, 19:40
Nie bierzesz pod uwagę innych chłodnic, czyli węży. Różne typy sprężarek klimy i praktycznie inny osprzęt, który ma inne mocowanie. Silnik wyjdzie taniej, ale przeróbka wielu elementów łącznie z poduszkami już niekoniecznie. Brak korzyści finansowych przy zmianie na k4m
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum