Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019 Posty: 8 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 16:43 1.5 dCi 90KM spalanie w clio IV
Witam. Chciałbym zapytać, jak wygląda u Was spalanie przy tym silniku. Jeżdżę clio iv i przy obechnych temperaturach komputer pokazuje mi spalanie ~10l. Po zatankowaniu do pełna wskazuje mi że planowany zasięg to około 400km. Na forum clio użytkownicy piszą o spalaniu 5-6l w mieście co wydaje mi się nierealne. Może ktoś tutaj wie w czym leży problem. Podłączałem już ddt i inne tego typu programy, ale nie mam żadnych błędów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-01-07, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019 Posty: 8 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 18:52
Odcinki raczej krótkie, auto traktuję delikatnie, biegi zmieniam przy 2000-2500 obrotów. Trochę mnie to zastanawia bo pali sporo za dużo... W sierpniu wymieniony olej i wszystkie filtry, przebieg 47000km
No to Ci powiem, że przy obecnych temperaturach jak około 6 rano ruszam z domu, to silnik (ciecz chłodząca) zaczyna mi się nagrzewać po 3-4 kilometrach, a dopiero po dobrych 8 kilometrach dochodzi do 90 stopni. W korku o tej porze nie stoję, ale ze 2-3 razy na światłach się zatrzymam. Jazda raczej niezbyt szybka.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Kolego j a użytkowałem ten silnik przez dwa lata w Logan kombi Outdoor, a więc wyżej postawiona buda.
Jeździłem dużo po osiedlu, ale nie co dzień. Do pracy dojeżdżałem może z 4 miesiące.
Raz na tydzień, dwa 110 km do teściów, Chorwacja x 2, Muszyna x 2 i morze.
Spalanie dytrybutorowe z 2 lat wyszło 5,45 l/100 km.
Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019 Posty: 8 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-07, 23:30
Chyba też muszę zacząć sprawdzać na dystrybutorze, bo komputer podaje chyba z ostatnich 100km, nie jak w innych markach z całej trasy od wyzerowania licznika...
Moje spalanie po 20 miesiącach użytkowania Dustera można zobaczyć w sygnaturce każdego mojego posta.
Ostatnio wychodzi mi 5,8 l./100 km. A to dlatego, że sporo jest obwodnicy Warszawy, sporo autostrady A2, ale mało korków.
Szeryfeek napisał/a:
Chyba też muszę zacząć sprawdzać na dystrybutorze, bo komputer podaje chyba z ostatnich 100km, nie jak w innych markach z całej trasy od wyzerowania licznika...
Pokazuje nie tyle od wyzerowania licznika, co wyzerowania średniego spalania. Na początku jest bardzo czuły, więc jak od razu po wyzerowaniu staniesz w korku to pokaże Ci straszne wartości (z czasem jego czułość maleje). Ja wczoraj tankowałem, wyzerowałem komputer pokładowy, potem od razu stanąłem w korku w Dolinie Śmierci i po kilku minutach miałem średnie spalanie 11 l./100 km. Dziś po 90 km A2 i S-kami spadło do 5,6 l./100 km.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2020-01-08, 17:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Clio IV PH2 i PH1
Silnik: 1.2 tce i 1.5 dCi
Rocznik: 2017 i 2016
Wersja: GT Line
Dołączył: 12 Sie 2019 Posty: 8 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-01-09, 12:41
No właśnie, każdy gdy podaje spalanie miejskie nie bierze pod uwagę obwodnic itp, a dzieki temu spalanie mocno maleje. Wg mnie spalanie w cykku miejskim to tylko miasto, korki itp. W każdym razie dziękuję, że chociaż Ty szczerze napisałeś jak to wygląda u Ciebie
Powiem Ci, że dopiero od niedawna tak na potęgę jeżdżę A2 i S-kami wokół Warszawy (i to w porach bez korków). Wcześniej, czyli przez 16 miesięcy, to właśnie było głównie typowe miasto (a raczej typowa Warszawa ). Więc korki, korki, powolna jazda od świateł do świateł itp.
Mimo to w zimie spalanie nie przekroczyło mi 6,7 l./100 km.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ja mam taki silnik, ale w busiku Nissan Evalia, no i średnie spalanie od zakupu to 6,5 l/100 km. Wydaje mi się, że spalanie rzędu 10 l w mieście na dystansach do 10 km to zdecydowanie za dużo (no chyba, że to jest 10 km ciągłego korka). Mnie na dystansie ok. 7 km przy raczej dużych korkach pokazywał komputer między 8 a 9 litra.
Mam też takie doświadczenie, że komputer zawyża spalanie w stosunku do rzeczywistego, więc lepiej sobie policzyć samemu.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
am też takie doświadczenie, że komputer zawyża spalanie w stosunku do rzeczywistego, więc lepiej sobie policzyć samemu.
A to zależy. Jak pisałem - jak od razu po skasowaniu średniego spalania w komputerze staniesz w korku to pokaże Ci dwucyfrowe wartości. Ale jak od razu wyskoczysz na trasę to pokaże Ci bardzo niskie spalanie. A im więcej czasu mija od skasowania danych z kompa pokładowego, to tym bardziej on tępieje i staje się mniej podatny na zmianę stylu/warunków jazdy. Więc jeśli po skasowaniu kompa będziesz stał w korkach przez 500 km, a ostatnie 50 km pokonasz trasą to spalanie rzeczywiste wyjdzie Ci niższe od tego na kompie. Itp. Itd.
W moim dieslu komp prawie zawsze zaniża spalanie o dobre 0,5 l./100 km w stosunku do rzeczywistego (z dystrybutora). I to niezależnie od stylu/warunków jazdy. Natomiast koledzy z 1.6 SCe często piszą, że u nich spalanie z kompa prawie zawsze pokrywa się z rzeczywistym.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum