DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwne syczenie podczas pracy silnika
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-18, 17:27   Dziwne syczenie podczas pracy silnika

Cześć,

wczoraj zauważyłem dziwne syczenie podczas pacy silnika. Syczenie słychać tylko kiedy otworzymy maskę i stoimy przed silnikiem. Nie ma tu różnicy czy auto pracuje na PB czy na LPG. Patrzyłem z kolegą z którym, czasem naprawiamy różne rzeczy w autach znajomych i za cholerę nie możemy dojść skąd wydobywa się to syczenie. Słychać je jakby z góry kolektora ssącego na wysokości pokrywy zaworów ale wszystko sprawdzaliśmy i tam nic nie ma. Myślałem że może jakieś podciśnienie ale w tym silniku za dużo takich elementów nie ma i zgłupiałem. Sprawdziłem grzebień od wtryskiwaczy ale tam jest wszystko ok, wczoraj nawet u gazownika sprawdzaliśmy szczelność i nie ma do czego się przyczepić. Kolektora podczas zakładania LPG nie ściągali więc na 100% uszczelki są ok poza ty były by problemy z jazdą auta czy choćby regulacją LPG a tu wszystko ok. A może w tych silnikach w Daciach tak jest a ja po prostu nigdy nie zwracałem na to uwagi chociaż wczoraj sprawdzałem w Twingo 1 z 2001 roku tym samym motorem i tam cisza. Ktoś spotkał się z podobnym problemem ?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-19, 09:06   

Widze że nikt nie ma pomysłu. Od rana walczę i wydaje mi się że syczenie to najbardziej wydobywa się z odmy w okolicy cewki zapłonowej. Po zatkaniu jej palcem syczenie zanika prawie całkowicie. Może jest ktos z Warszawy i okolicy i ma ten sam silniczek abym mógł podjechać i zerknąć czy w innym aucie jest identycznie
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-02-20, 08:59   

Na pewno jakaś nieszczelność w dolocie. Szukać, szukać, szukac, są nawet takie preparaty do sprawdzania czy nie zaciąga lewego powietrza.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
askr_poz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-20, 09:51   

Zawsze możesz wziąść jakiś palny spraw (np do czyszczenia tarcz hamulcowych) i OSTROŻNIE psikać w okolicach dolotu.

Jeżeli zacznie zaciągać - obroty zaczną falować inaczej.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-21, 08:56   

askr_poz napisał/a:
Zawsze możesz wziąść jakiś palny spraw (np do czyszczenia tarcz hamulcowych) i OSTROŻNIE psikać w okolicach dolotu.

Jeżeli zacznie zaciągać - obroty zaczną falować inaczej.


własnie mam zamiar jutro wziąć PLAKa i delikatnie po koleji wszystko popsikać, Jeżeli faktycznie gdzieś jest nieszczelność obroty silnika powinny podnieść się. Na razie dzisiaj chce umówić sie z jas-pikiem i zobaczyć jak pracuje silnik w jego syna sandero II
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-23, 13:37   

Dzisiaj gdzie mogłem psikałem plakiem ale nic się nie zmieniało. Silnik pracował tak samo. Jak wcześniej pisałem syczenie to wydobywa się z kolektora ssącego gdzie wchodzi odma. Wystarczy, że zatkam jeden z przewodów z odmy palcem albo króciec w kolektorze ssącym gdzie ja się zakłada i syczenie znika.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-23, 14:01   

Jaki masz przebieg?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-23, 14:47   

przebieg całe 36500km raczej oryginalny
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-28, 14:35   

Temat można zamknąć. Syczenie w tych silnikach to standard. Rozmawiałem z jednym człowiekiem, który ma ten motor w Twingo II i ma identycznie oraz w dniu dzisiejszym sam oglądałem logana II z 2014 roku i syczenie również występuję. Jest to spowodowane prawdopodobnie budową samego kolektora ssącego, powietrze zaciągane przez silnik, przepływając przez kolektor ssący powodując syczenie. Z informacji znalezionych na forach innych marek identyczne syczenie wyspę np w w niektórych silnikach BMW
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 640
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-28, 17:25   

Ja się nie odzywałem, bo u mnie nic nie syczy.
Filtra powietrza nie wymieniałeś jakoś ostatnio?
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-28, 19:25   

dudu$ napisał/a:
identyczne syczenie wyspę np w w niektórych silnikach BMW

Tak, tylko tam jest generalnie wszystko lepiej wyciszone i mniej to słychać lub nawet wcale.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-28, 21:33   

Kauris napisał/a:
Ja się nie odzywałem, bo u mnie nic nie syczy.
Filtra powietrza nie wymieniałeś jakoś ostatnio?


filtr powietrza wymieniałem zaraz po zakupie auta czyli w grudniu ale jak wcześniej pisałem jest to raczej standard w tych silnikach. niektórzy po prostu się do tego przyzwyczaili i nie wyłapują tego syczenia. W necie obejrzałem też parę filmików pracy tego silniczka w różnych autach mi. Thalii II, Clio III, Clio IV, Twingo II i w każdym filmiku chociaż było ciężko wyłapałem te syczenie. Skoro dzisiaj oglądałem Logana II z 2014 roku i przebiegiem 72 tyś km, pierwszy właściciel auto sprawne technicznie i jest identycznie jak u mnie to znaczy, ze tak jest. 2 lata temu jak miałem pierwszego takiego Logana nie wyłapywałem tego dźwięku, ale widocznie po przesiadce z Lodgy 1.6 Sce gdzie silniczek chodził cicho, prawie w ogóle nie drgał , nie syczał i skrzynia biegów nie terkotała jak w D4F stałem się bardziej wrażliwy
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 640
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-28, 22:00   

Niegłuszone MCV nie jest dla wrażliwych :D
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 640
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-29, 20:00   

Sprawdzałem dziś :oops: Faktycznie, na ciepłym ewidentnie powietrze syczy.
Zawsze raczej na zimnym zaglądałem, a na zimnym ten sam dźwięk musiałem zaklasyfikować bardziej jako mechaniczny szum. Dominuje klepanie..
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-29, 20:13   

Na zimnym tak jak piszesz syczenie jest bardzo ciche, zagłuszone przez pracę zimnego silnika, chociaż jak ktoś już wie, że coś takiego występuje to i na zimnym silniku będzie potrafił je usłyszeć. Na ciepłym syczenie to potrafi zagłuszyć terkocząca skrzynia biegów ale po wciśnięciu sprzęgła gdy skrzynia sie uciszy słychać je wyraźnie, wiec tak jak wcześniej pisałem TTTM
 
SonnyDogg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2012
Dołączył: 14 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-03-03, 08:28   

Fakt umnie też syczy, ale juz o tym czytałem.
Wiara pisze że to norma.
A sobie myslę że faktycznie może nie występować w starszej generacji silników może w tym 1.6 84km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne