ja od pewnej osoby słyszałem, żeby nie tankować PB do pełna bo wożę dodatkowe 20-30kg i zwiększam spalanie LPG wyobraź sobie minę tej osoby, gdy powiedziałem, że w trosce o układ paliwowy leję najlepszą dozwoloną benzynę dla mojego auta + raz na pół roku staram się ten zbiornik przepalić w trasie całkowicie aby nie trzymać bóg jeden wie ile paliwa w baku bo to też nie jest dobre bo paliwo paruje i po roku zostanie nam sik w baku.
ja od pewnej osoby słyszałem, żeby nie tankować PB do pełna bo wożę dodatkowe 20-30kg i zwiększam spalanie LPG wyobraź sobie minę tej osoby, gdy powiedziałem, że w trosce o układ paliwowy leję najlepszą dozwoloną benzynę dla mojego auta + raz na pół roku staram się ten zbiornik przepalić w trasie całkowicie aby nie trzymać bóg jeden wie ile paliwa w baku bo to też nie jest dobre bo paliwo paruje i po roku zostanie nam sik w baku.
To nie chodzi o oszczędność tylko o fakt, że w praktyce od połowy zbiornika wskaźnik zaczyna świrować to średnie rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2020-10-08, 19:49, w całości zmieniany 1 raz
to są mądrości ludzi z czasów instalacji na mikserze i wskaźników typowo analogowych gdzie pływak był na sztywno podpięty do wskazówki a komputer w aucie sterował tylko wtryskiem i czasem iskrą.
to są mądrości ludzi z czasów instalacji na mikserze i wskaźników typowo analogowych gdzie pływak był na sztywno podpięty do wskazówki a komputer w aucie sterował tylko wtryskiem i czasem iskrą.
Jeździsz autem gdzie jest zastosowany emulator? Ja tak i twierdzę, że jest to niedoskonałe rozwiązanie i warto by było znaleźć takie rozwiązanie, żeby wskaźnik ilość paliwa pracował prawidłowo w całym swoim zakresie.
Co do moich mądrości to w poprzednim aucie na instalacji BRC bez większych problemów przejechałem 200 tys km a w obecnym też na BRC już ponad 100 tys. km także jakieś doświadczenie z LPG mam.
nie, nie używałem auta z emulatorem. Miałem 3 auta z LPG, jedno na mikserze gdzie tak jak pisałem wskazówka paliwa była na sztywno spięta z bakiem.
Kolejne gdzie każdorazowo po odpaleniu resetował się wskaźnik paliwa. Tutaj upierdliwość była gdy paliwa w baku było mniej niż trasa pokonana za jednym zamachem. Też wielką trudnością dla mnie to nie było bo zawsze gdy wskazówka spadała poniżej połowy tankowałem PB za około 30zł (70zł za pełną butlę LPG + 30zł za PB = 100zł :P ), a rzadko robiłem trasy na 400+ bez postoju na papierosa czy toaletę gdzie można było zgasić silnik i zresetować wskaźnik.
Teraz mam DD2 gdzie już dwa razy wskaźnik PB pokazywał poziom paliwa na około 1/3 a zalane miałem 2/3. Ale możliwe, że parkuję na mocno pochylonym zjeździe do garażu.
Co do tych mądrości o których pisałem... Nie zrozumiałeś całości mojej wypowiedzi. Myśl żeby nie tankować PB do pełna bo wozi się dodatkowe 20-30kg paliwa i zwiększa spalanie LPG pochodzi z czasów gdy jeździłem autem na mikserze, sekwencyjne instalacje dopiero zaczynały zdobywać popularność a auta wymagające emulatora dopiero kończyły gwarancję. Domyślam się, że dla Ciebie może to być irytujące, że wskaźnik PB wariuje ale jeśli nie ma możliwości poprawić tego poprzez DD4ALL to zostane przy swoim i będę tankował PB do około 3/4 poziomu baku. Przy tak małej butli LPG w Dusterze 40l PB to odpowiednia rezerwa jak dla mnie
Po obserwacji (3 tankowania gazu-1000 km zrobione) poziom paliwa schodzi do zera. Później się restartuje i pokazuje prawidłowo. Pytanie czy w Daci 2 1.6 emulator się sprawdzi? Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć? Czy działa faktycznie tylko do 1/4 zbiornika paliwa?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-04, 18:30
Bartek998 napisał/a:
Po obserwacji (3 tankowania gazu-1000 km zrobione) poziom paliwa schodzi do zera. Później się restartuje i pokazuje prawidłowo. Pytanie czy w Daci 2 1.6 emulator się sprawdzi? Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć? Czy działa faktycznie tylko do 1/4 zbiornika paliwa?
Sprawdzi się jak w każdym aucie francuskim produkowanym od X lat, musisz tylko kupić emulator do aut francuskich bo z tego co pamiętam sa jeszcze do Mazdy. Koszt montażu z montażem to 100zł bez montażu z 70-80zł. miałem emulator w poprzedniej Dacii na LPG i działał prawidłowo.
Możliwe, że poprzednie próby robiłem na innym sofcie.
Teraz podłączyłem się DDT4all wersja 5.3 pod Dacie - baza 2018.12.20
W zegarach, na ustawieniach od poziomu paliwa odczyt "Lecture" następnie zmiana w polu od wskaźnika "without petrol flow" następnie zapis "Ecriture" chyba wyskakuje okno do potwierdzenia to "OK" albo trzeba nacisnąć "Prise ... config...".
Zegary powinny się zrestartować, słychać "cykanie" wskazówek i powinno być zapamiętane.
Można sprawdzić dla pewności odczytując jeszcze raz dane.
Mogę prosić o podanie pełnej ścieżki w DDTRALL? Nie mogę znaleźć tego parametru.
Witam rozpatruję zainstalowanie emulatora lpg do Dacii Lodgy 1.6 MPi 83 KM 2012r proszę o rozwinięcie tematu oraz dyskusji co można kupić i założyć do powyżej Dacii dodam że instalacja gazowa jest KME Nevo komputer proszę pisać co potrzeba napiszę i odpowiem dokładniej co jest zamontowane w autku. Dziękuję za każdą informacje Pozdrawiam...
W Loganie 0.9 tce (2017 na pewno) można przełączyć komputer, aby wskazanie paliwa było nie obliczane z jego zużycia a na podstawie odczytu z pływaka. Nie jest potrzebny żaden emulator. Być może w starszych konstrukcjach, można podobnie zmienić ustawienia w clipie.
W Loganie 0.9 tce (2017 na pewno) można przełączyć komputer, aby wskazanie paliwa było nie obliczane z jego zużycia a na podstawie odczytu z pływaka. Nie jest potrzebny żaden emulator. Być może w starszych konstrukcjach, można podobnie zmienić ustawienia w clipie.
Tak, w DDT4ALL w niektórych modelach jest ta funkcja. U mnie niestety nie mam tej pozycji :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum