Gdzie jest najniższy pkt układu aby zlać płyn ? mowa o dusterze K4M ,
Co ciekawe serwisówka każe lać dextron II (ELF RENAULT MATIC D2) tak samo pokazuje strona ravenola natomiast elf już dextrona III.
Kiepsko to wygląda
Zbiorniczek jest przed akumulatorem przewód idzie nad skrzynia do maglownicy tam zawraca pod skrzynie i wraca do zbiorniczka , nie ma żadnego miejsca do wylania płynu.
Rezygnuje z operacji ponieważ podobno trzeba to odsysać próżniowo :(
Wysłany: 2019-04-14, 22:22 Wymiana oleju w układzie wspomagania
Co jaki okres występuje interwał wymiany oleju do wspomagania w układzie elektryczno-hydraulicznym. W karcie przeglądów w ogóle nie ma takiej pozycji a serwisówka nie informuje w jaki sposób można to zrobić bo pisali ją na układ hydrauliczny z pompą na pasku.
Czy ktoś może podejmował się już tego wyzwania i ma jakiekolwiek informacje o tej czynności.
Przy pompie na pasku najniższym elementem jest właśnie owa pompa przy której wygodnie można zlać olej ale przy elektro hydraulicznym chyba maglownica
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-14, 22:43, w całości zmieniany 1 raz
Panowie jaki płyn jest stosowany w LOGANIE II 2013/2014r. ? Nie mam żadnej informacji w książce serwisowej ani w instrukcji a chciałem trochę uzupełnić bo jest na minimum poziomu.
Jeżeli producent środka uszczelniającego przewidział go do użytku w układzie wspomagania, to jest 50% szans na sukces - albo zadziała, albo nie, w zależności od rodzaju wycieku.
Po drugie, nawet jeśli zadziała, to raczej na krócej niż dłużej, bo tego typu rozwiązania z założenia są tymczasowe i mają tylko pozwolić na krótkoterminową eksploatację auta, w oczekiwania na porządną naprawę.
Wymieniłem już jaki czas temu i warto było , kiera chodzi 2 razy lżej.
Przy samej maglownicy jest przykręcony przewód dostęp tylko z kanału stojąc przodem do silnika a tyłem do bagażnika na wysokości katalizatora.
Dostęp bardzo kiepski ja dociąłem klucz chyba 13 na szlifierce i wtedy dałem rade.
Witam,
Nie chcę zakładać nowego tematu więc zadam pytanie tutaj.
Czy ja dobrze rozumiem Elfmatic G3 syn jest syntetyczny, a Elfmatic G3 mineralny?
Chciałbym wymienić płyn, ale G3 syn nigdziej nie mogę znaleźć.
Jaki płyn do Dustera byście polecili.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 926 Skąd: EL
Wysłany: 2020-12-16, 14:26
Albo skontaktować się ze sklepem Dacii/Renault (na forum polecanych jest kilka internetowych) - po numerze VIN dopasują oryginalne płyny, oleje, części.
http://www.daciaklub.pl/f...1733143#1733143 - serwisówka podaje ELF RENAULT MATIC D2 - nr OEM 7701402037 - ale może być oczywiście dowolny zgodny z Dexron II (stąd to D2 w nazwie) lub lepszy.
http://www.daciaklub.pl/f...1733143#1733143 - serwisówka podaje ELF RENAULT MATIC D2 - nr OEM 7701402037 - ale może być oczywiście dowolny zgodny z Dexron II (stąd to D2 w nazwie) lub lepszy.
Dzięki, ale mimo wszystko mam same wątpliwości. Elfmatic G3 syn to Dexron III. Wiosną wymieniałem olej, filtr powietrz, filtr oleju i fultr kabinowy. W poważnym sklepie dali mi filtr powietrza i kabinowy nie taki jaki prosiłem. Bo Pan w magazynie sięgnął nie na tą półkę. Wczoraj chciałem w żony Citroenie C3 wymienić filtr kabinowy. W innym profesjonalnym sklepie dali mi filtr o 3 cm węższy. Dzisiaj miły pan stwierdził, że nie ma pojęcia co się stało bo ten filtr nie pasuje do żadnego Citroena.
Na pomyłki sprzedawców nie da się nic poradzić oprócz skrupulatnego sprawdzania otrzymanego towaru.
A z olejem wspomagania jest dokładnie tak samo jak z innymi - silnikowym czy przekładniowymi: ma po prostu spełniać normy, natomiast jego producent, o ile nie jest to jakaś firma-krzak i nie ma się wiary w jakieś "das przewaga dzięki la kreativ zum-zum", jest sprawą zupełnie nieistotną, bo daćki w większości nie wymagają żadnych kosmicznych technologii obsługi.
Chcesz mieć super-książkowo - szukaj ELF RENAULT MATIC D2, ale zdroworozsądkowo naprawdę wystarczy w zasadzie cokolwiek zgodnego z "GM Dexron IID" (jak podaje karta produktu tego Elfa).
Moja dociekliwość wygląda na upierdliwą, ale ma swoje uzasadnienie.
W czerwcu miałem sporego dzwona. Takiego na prawie 20 tys. Pas przedni, maska, blotniki 3 chłodnice - centalnie wbiłem się w Panią, która nie dostrzegła znaku stopu.
Trochę ciężej pracował po naprawie układ wspomagania. Jedyną rzeczą wymienioną w układzie kierowniczym była podstawa pompy. Warsztat nie podał czy uzupełniał płyn, ale w kosztorysie nic nie ma. Obecnie trochę ciężej się kręci wiec zajrzałem do zbiorniczka i jest trochę mało płyny. Postanowiłem wymienić płyn ze względu na niepewność co tam naprawdę jest wlane lub dolane. Dlatego zaczełem poszukiwania. Niby wszystko można znaleść, ale nie potrafię dokopać się do tego czy ma to być olej syntetyczny, czy mineralny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum