Zalecenie stosowania w silnikach z wtryskiem bezpośrednim paliwa 98 zamiast dopuszczalnego również 95 nie wynika z różnicy temperatury spalania, lecz ze składu, a konkretnie z większej ilości dodatków myjących w składzie paliwa 98 niż 95 i to te dodatki mają zapobiegać nagarowi.
Inna metoda to skrócony interwał wymiany oleju oraz stosowanie olejów z normą ILSAC GF-5.
Po jakiego grzyba piszesz takie bzdety? Benzyna 98 z bazy naftowej nie ma wiele więcej dodatków niż 95.
krimar napisał/a:
i dodatków myjących
Myjących? To są dodatki ułatwiające spalanie całkowite! I w dobrych benzynach 95 są również. Na przykładzie V-power, ilość dodatków jest taka sama dla obu rodzajów benzyny.
Benzyna 98 z bazy naftowej nie ma wiele więcej dodatków niż 95.
I właśnie te nie wiele więcej dodatków w 98 względem 95, o których piszesz robi robotę. Nie chcesz to nie wierz, Twojemu silnikowi 1,0SCe to i tak różnicy nie zrobi. Jak będziesz kiedyś miał samochód z benzynowym silnikiem doładowanym z wtryskiem bezpośrednim to będziesz sam miał okazję się przekonać.
Serio? Dalej będziesz pisał że 98 lepsza bo ma więcej dodatków? A v-power ma tych dodatków 10 razy tyle co 98. I co? Dalej 98 lepsza? Liczba oktanowa nie ma znaczenia. Znaczenie mają dodatki poprawiające spalanie. I to powinno być wyznacznikiem a nie liczba oktanowa.
Paliwa 98 i 95 w bazach naftowych mają ten sam skład jakościowy i ilościowy dodatków czyszczących. Różnią się jedynie dodatkami stabilizującymi liczbę oktanową.
Zgadzam się że dla silników z wtryskiem bezpośrednim ważne jest to, aby paliwo miało dodatki zapobiegające osadzaniu się nagarów, ale liczba oktanowa nie ma żadnego znaczenia. Dlatego do takich silników trzeba wlewać paliwo premium (v-power, verva, ultimate), bez znaczenia czy 95 czy 98.
I właśnie te nie wiele więcej dodatków w 98 względem 95, o których piszesz robi robotę. Nie chcesz to nie wierz, Twojemu silnikowi 1,0SCe to i tak różnicy nie zrobi. Jak będziesz kiedyś miał samochód z benzynowym silnikiem doładowanym z wtryskiem bezpośrednim to będziesz sam miał okazję się przekonać.
Liczba oktanowa mówi ( w sposób pośredni - ale jednak ) do jakiego ciśnienia można sprężyć paliwo bez wywoływania spalania detonacyjnego , a więc zapłonu nie od iskry tylko w sposób niekontrolowany od temperatury powstającej podczas sprężania mieszanki paliwowej . Im wyższa liczba oktanowa tym stopień sprężania może być wyższy . Dlatego zamiast 95 można lać 98 , natomiast 95 nie można wlewać zamiast 98 .
Paliwa 98 i 95 w bazach naftowych mają ten sam skład jakościowy i ilościowy dodatków czyszczących.
To tylko teoria.
A widziałeś na markowej stacji paliwo 98 nie będące paliwem premium?
W mojej okolicy jeśli jest na markowej stacji dystrybutor z paliwem 98 to jest to tylko paliwo w wersji premium. Bez wątpienia paliwo 98 (które fizycznie jest na stacji) ma więcej dodatków niż Eurosuper 95.
Święte słowa.
Kiedyś zachciało mi się zrobić test. Wlałem 10 litrów 95 do prawie pustego baku swojego Escorta (wymagane paliwo 98). Wiedzieć chciałem jak będzie "szedł". Zaraz po opuszczeniu stacji silnik zaczął wydawać dziwne i wielce niepokojące dźwięki (coś tłukło). Zawróciłem, dolałem do pełna 98 i było ok. Korzyść z tego taka, że wiedzę zyskałem.
Ps.
Nabijajcie się z umiarem. Młody byłem a Internet dopiero powstawał.
Przecież na stacjach bardzo często jest: 95 i 95 premium (np. shell) oraz 98 i 98 premium (np. orlen). Idąc tym tokiem to trzeba byłoby tankować na shellu, bądź bp +100oktanówkę, bo to lepsze dla silnika
Zawsze można poprosić obsługę stacji o okazanie informacji na temat parametrów sprzedawanego paliwa.
Powracając do tematu: w instrukcji jest napisane, że 1,3 tce tankujemy min. 95 oktanów - czyli co nie wlejesz to będzie dobrze. Jeśli chcesz zadbać o silnik (wtrysk bezpośredni ma problem z osadzaniem się nagarów na zaworach dolotowych (nie są one obmywane przez paliwo) - niektóre silniki mają tą sytuację wcześniej/niektóre później) to zalecane jest korzystanie z paliw premium - obojętnie czy 95, 98 czy +100 oraz częstsza wymiana oleju niż przewiduje to producent.
Ostatnio zmieniony przez Tosterkovsky 2021-02-21, 11:54, w całości zmieniany 1 raz
A widziałeś na markowej stacji paliwo 98 nie będące paliwem premium?
Tak, na Orlenie. Na Lotosie. To jest mój drogi paliwo z bazy. Bez dodatkowych dodatków. Zwykłe paliwo.
Cytat:
Bez wątpienia paliwo 98 (które fizycznie jest na stacji) ma więcej dodatków niż Eurosuper 95.
Właśnie nie. Jeżeli jest to paliwo brane z bazy, to nie ma więcej dodatków. A podstawowe paliwa 95 i 98, to są właśnie paliwa z bazy.
Masz na Orlenie paliwa:
Efecta 95
Efecta 98
Verva 95
Verva 98
No to które lać?
Shell w ogóle nie oferuje paliwa 98, oferuje tylko standard 95, V-power 95 i V-power racing 100. To co? Lać racing? Nie. Lać v-power 95, bo ilość dodatków ułatwiających spalanie stechiometryczne jest taka sama.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2021-02-21, 12:19, w całości zmieniany 4 razy
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2021-02-21, 12:26
Lać odpowiednie oktany. Reszta to w większości marketing moim zdaniem. Co jakiś czas przegonić silnik, to nagary się wypalą /patrz filtry DPF z dieslach/ pozdr
Nie ma czegoś takiego jak Efecta 98 (przynajmniej na stacjach gdzie bywam, a i na stronie Orlenu nie znalazłem ani słowa o takim paliwie) Paliwo 98 widziałem tylko w wersji Verva 98.
Podobnie na Lotosach 98 widziałem tylko w wersji Dynamic.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-02-21, 23:18, w całości zmieniany 6 razy
krimar
Nie ma czegoś takiego jak Efecta 98 (przynajmniej na stacjach gdzie bywam, a i na stronie Orlenu nie znalazłem ani słowa o takim paliwie) Paliwo 98 widziałem tylko w wersji Verva 98.
Nie chodzi o paliwo Efecta 95, lecz Efecta 98, którego istnienie sugeruje telecaster1951
Ani na stacji, ani na stronie nie ma Efecta 98.
Paliwo z liczbą oktanową 98 na Orlenie w PL to tylko Verva 98 - wystarczy kliknąć w link w poście powyżej aby się przekonać.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-02-22, 17:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum