Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-02, 14:22
laisar napisał/a:
Jak pisałem wcześniej, zmarnowano tylko nazwę, lodgy to jest de facto MCV II.
Chyba tylko w odniesieniu do 7 miejsc. W innych aspektach podobieństw brak... choćby drzwi bagażnika. Pierwotnie był to super pomysł- właściwie normalna osobówka a z możliwością dosadzenia 2 osób lub załadowania mnóstwa towaru nawet widłakiem. Aby zastąpić MCV I trzeba było mieć jednocześnie Lodgy i Dokkera.
Jak pisałem wcześniej, zmarnowano tylko nazwę, lodgy to jest de facto MCV II.
Unifikacja części pomiędzy MCV I i zwykłym loganem była jednak znacząco większa, niż między loganem a lodgy? Znaczy nie wiem, czy to prawda i czy cokolwiek wynika z tego z punktu widzenia księgowych, ale jak już pisałem przesiąść chcę się do lodgy II / MCV III a nie bigstera.
(Z tylną klapą mam zaś mieszane uczucia - wiele razy przydałyby się dwuskrzydłowe drzwi, ale co najmniej równie wiele chroniła mnie od deszczu. No i częściej korzystam z wózka sklepowego niż widłowego, a wtedy klapa może być wygodniejsza.)
Ostatnio zmieniony przez gfedorynski 2021-02-02, 14:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie, koncepcyjnie i konstrukcyjnie - to jest po prostu ta sama płyta podłogowa, niemal identyczne wymiary oraz układ karoserii i wnętrza. Wprowadzone różnice miały tylko poprawić domniemane niedostatki cywilizacyjne MCV I i klapa właśnie do nich należała.
A że rozdzielenie jednego modelu na 3 okazało się nietrafione, to już inna historia...
Wielki powrót MCV I (: Rozstaw osi jest wydłużony względem sedana i hatchbacka, a dach - podwyższony.
Myślę, że wersja 5-osobowa o oznaczeniu KJI też się na 100% pojawi.
A może i furgon? (FJI?) Przejęcie dokkera przez gamę Renault i związana z tym znaczna podwyżka ponownie robi miejsce na rynku dla naprawdę taniego dostawczaka...
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-15, 11:03
laisar napisał/a:
Wielki powrót MCV I (: Rozstaw osi jest wydłużony względem sedana i hatchbacka, a dach - podwyższony.
Myślę, że wersja 5-osobowa o oznaczeniu KJI też się na 100% pojawi.
A może i furgon? (FJI?) Przejęcie dokkera przez gamę Renault i związana z tym znaczna podwyżka ponownie robi miejsce na rynku dla naprawdę taniego dostawczaka...
Wydaje mi się że nie po to Renault zabrało Dacii Dokkera, żeby teraz zmieniać zdanie. Pisano wówczas o konsolidacji aut użytkowych pod szyldem Renault.
Z Polskiego konfiguratora już zniknął Dokker w wersji osobowej i ten sam los czeka wersję VAN.
Wracając do głównego tematu. Nowa MCV rzeczywiście może pełnić rolę auta do firmy, ale jednak z wizualizacji jej możliwości przewozowe raczej nie będą blisko Dokkera lub MCV1.
Taniość to już była... będzie to auto cenowo jak Duster co w zestawieniu z MCV1 lub MCV2 będzie oznaczało raczej umiarkowane zainteresowanie.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-15, 11:35
Kauris, to porównanie lepiej zrobić z Loganem nie z Sandero.
Wtedy można by sprawdzić czy rozstaw osi taki sam jak w sedanie
franius, to że cena byłaby taka sama jak Dustera o niczym nie świadczy.
Jeżeli w tej samej cenie miałbym Logana MCV do Dustera to bym się zastanowił i to mocno (bardziej mi potrzebny bagażnik niz crossover, wolałbym Sandero niż Dustera ale Duster ma bagażnik wielkości Fabii Kombi czyli minimalny akceptowalny )
W najgorszej wersji nowa daćka mogłaby dostać wśród akcesoriów "pakiet użytkowy" - plastikowo-tekstylną "wannę", ewentualnie nawet z dodatkową podłogą zamiast foteli drugiego rzędu - http://www.tech-accessoir...ocument_id=3196
Dla małego biznesu by wystarczyło, bez oficjalnego naruszania wiodącej roli Renault w prawdziwych dostawczakach.
franius napisał/a:
jej możliwości przewozowe raczej nie będą blisko Dokkera lub MCV1
Dokkera nie, ale MCV I jak najbardziej - wymiary wydają się niemal identyczne.
(Minus wspominane już drzwi skrzydłowe).
franius napisał/a:
będzie to auto cenowo jak Duster
Wersja podstawowa _powinna_ być niewiele droższa niż ten sam poziom wyposażenia logan/sandero III, ale na cenniki to jeszcze przyjdzie nam poczekać.
gfedorynski napisał/a:
Pełna hybryda - tzn. wtyczkowa?
Wedle dotychczasowych doniesień - nie, HEV, a nie PHEV.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-15, 16:08
laisar napisał/a:
Wersja podstawowa _powinna_ być niewiele droższa niż ten sam poziom wyposażenia logan/sandero III, ale na cenniki to jeszcze przyjdzie nam poczekać.
Bardzo teoretycznie nie powinna, ale oprócz wyceny z Francji która lubi podwyżki, dojdzie kwestia tego jak będzie chciał pozycjonować to auto importer. Jako przykład można zerknąć na ceny schodzącej już Lodgy, gdzie ze względu na ograniczone zainteresowanie pozostały tylko warianty z lepszym wyposażeniem. Może to w specyficznych przypadkach spowodować że klient zrewiduje swoje potrzeby posiadania większego auta niż sandero ;)
Polska nie jest dużym rynkiem aut a jak weźmiemy pod uwagę że Dacia celuje w klienta indywidualnego to sprawa komplikuje się się dla importera znacząco.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 627 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-15, 23:34
Gdzieś mi się utrwaliło, że 3 generacja inaczej niż 2 ma ten sam rozstaw dla sandero i logania no i nie znalazłem "dobrego" zdjęcia logana.
A co do skali - dobre porównanie można zrobić przy tej samej ogniskowej obiektywu i identycznej pozycji aparatu względem obiektu. Tu mamy komputerowy render sandero i fotkę mcv i nie może być dobrze. Ustawiałem się na przednie felgi, światło szyby przednich drzwi, linię maski/szyby, pozycję wycieraczek (i szkoda że nie widać klamek mcv). Tył sandero (koła/felgi) wydaje się nieco za duży - częściowo to złudzenie z powodu innego oświetlenia, a częściowo z powodu perspektywy (mcv "ucieka" tyłem od obiektywu), której nie chciało mi się już korygować, bo robiłem na kolanie.
I ciekawostka - jak robiłem porównanie na renderze logana to wyszło, że ten ma mniejszy rozstaw od sandero, albo dali mu 18 calowe felgi...
Bo generalnie należy właśnie unikać do takich porównań renderów - to są bardziej stylizacje artystyczne, niż modele faktycznie odwzorowujące/projektujące rzeczywiste obiekty.
Może nie tyle "bardzo", co raczej "kluczowo" - bo to jest właśnie te istotne 5 cm, które oddzielają kolana pasażera na tylnej kanapie od pleców podróżujących na przednich fotelach, albo... nie oddzielają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum