Wysłany: 2021-03-10, 22:23 Szalejace wskazania temperatury
Dzisiaj rano ruszyłem do pracy i zaobserwowałem, że wskaźnik temperatury wchodzi na 4 klocki, potem spada do 2.
Po tem pognałem na zachodnia obwodnice Rzeszowa, żeby zobaczyc co się dzieje, i przy 120 km/h wchodził na 4 "klocki":. Po powrocie do miasta spadł na 2.
Nadmieniam, że tragicznego mrozu nie byuło tylko -2 st. C
Poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jescze w zakresie powyżej min. był. Ale dolałem pod max. I problem wystepuje nadal. :(
Jednocześnie zaobserwowalem wzrost zużycia paliwa ('wiadomo; "zimny", to trzeba mu polać).
Podejrzewam, że problemem jest czujnik temperaury płynu.
Co Wy NATO?
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Zużyte, lub po prostu stare termostaty mają czasem tendencję do przedwczesnego otwierania. Pod obciążeniem temperatura rośnie, po zmniejszeniu, ilość ciepła odpadowego spada. W Pandzie miałem podobnie, widziałem to tylko a drogach krajowych (małe obciążenie i dobra wymiana powietrza przy tej prędkości pojazdu)
Ja termostat zostawił bym w spokoju , Jego uszkodzenie nie powinno powodować ,, skakania cegiełek ,,. Podłączył bym skaner zrobił test wykonawczy wskaźnika . Nie wiem czy można zrobić test czujnika , bo on wydaje mi się być wadliwy. Może tylko kostkę należy przeczyścić .
Tak czujnik temperatury cieczy. prosty układ elektroniczny którego trwałość powinna być wieczna a jednak tak często szlag go bierze. Siedzi sobie taki termistor hermetycznie zamknięty, zakres temperatury pracy wykracza daleko poza wartości rzeczywiscie mierzone, wydaje się nie do zajechania a jednka pada od samego mierzenia...
Sprawdź połaczenia, termostat a dopiero poźniej kupuj czujnik.
Za wcześnie termostat łatwo sprawdzić gdy przewód wejściowy do chłodnicy. Robi się dość wcześnie letni. Drugą metodą która może zweryfikować wszystkie hipotezy może być kontrola w OBD wskazań temperatury, czy są bliskie prawdy i czy nie widać zmian temperatury.
Wysłany: 2021-03-13, 13:15 Re: Szalejace wskazania temperatury
piotrres napisał/a:
Jednocześnie zaobserwowalem wzrost zużycia paliwa ('wiadomo; "zimny", to trzeba mu polać).
IMO to jest argument kluczowy do potwierdzenia termostatu, gdyż to urządzenie działające na zasadach rozszerzalności termicznej - niska temperatura - mały obieg, wysoka temeperatura -mieszek rozszerza się - przepływ czynnik przez chłodnicę.
Skoro zauważyłeś wzrost spalania tzn, że silnik jest zbytnio wychładzany przez niesprawny termostat (prawdopodobnie nie ma pełnego zamknięcia przy niskiej temperaturze).
Czujnik to tylko wskaźnik wynikowy, (gdyby termostat był sprawny to nieodczuwalny byłby wzrost spalania).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum