Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 329 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-03-21, 19:09
Autor filmiku kupił filtr Bosch w Intercarsie (był pokazany paragon, po zmianie rozdzielczości na 1080 można to rozczytać) i ten filtr miał materiał filtrujący ułożony prosto, a nie w poprzeczne ząbki. Obawiam się, że przy ewentualnym problemie z silnikiem gwarant będzie się starał się zwalić winę na stosowanie nieoryginalnych części.
Oglądając ten filmik podzielę się swoim spostrzeżeniem po wymianie oleju po 3000 km. Oprócz brokatu w oleju znalazłem dodatkowo jakby fragment uszczelki/ silikonu. Ciekawe czy to z misy olejowej?
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 329 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-03-21, 23:34
Nie znam producenta innego niż Purflux, który by układał warstwę filtrującą w tak charakterystyczny sposób i to w filtrach do wszystkich marek jakie zaopatruje.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-03-23, 08:57
Ten olej po 4 tys km a wyglądał tak u mnie w renault po 15-20 tys km był jaśniejszy. Sam ostatnio po 3 tys km sprawdzałem olej i jest nadal jasny jak nowy. Tu ten olej wygląda na znagarowany i spalony jak z diesla.
Sam mam 5500 km, zbliża się rok od zakupu i zastanawiam się, czy na przeglądzie wymieniać. Wprawdzie silnik bez turbiny i mniej wysilony, ale czasem z pełnej mocy korzystam.
Na bagnecie olej wygląda nieźle, praktycznie nic nie ubyło. Masła pod korkiem teraz nie widzę wcale (w zimie trochę się pojawiało).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2021-06-12, 07:37
Olej wlewany fabrycznie do nowego auta ma inną specyfikację od zalecanego oleju eksploatacyjnego. Gdzieś o tym czytalem. Olej fabryczny jest na dotarcie. Podejrzewam że nie zawiera on emulgatorów, nie oczyszcza silnika, dlatego nie ściemnieje. Zaleca się jego wymianę na olej eksploatacyjny po roku. Nie wcześniej i nie później.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2021-06-12, 10:02
sobol1976 napisał/a:
Bzdura... Podaj źródło bo to, że gdzieś o tym czytałeś nie jest argumentem.
Cześć, Bzdura. Tematem olejów interesowałem się ze 2 lata temu, po wymianie rocznego oleju. Nawet zrobiłem krotką analizę porownawczą kilkunastu parametrow fiz.-chem. olejów różnych marek (przedstawiłem w moim temacie). Chcialem zrozumieć dlaczego olej fabrycznie zalany nie zmienił koloru przez 1 rok i 10 kkm użytkowania auta - zawsze był przeźroczysty, a po jego wymianie na zimnym silniku w aso nowy zaczął szybko ciemnieć. Był czarny. Przy okazji wertowania internetu po stronach acea i in. znalazlem informację o innej specyfikacji pierwszego oleju zalewanego fabrycznie do silników. Było też wyjaśnienie, że jest to celowe dla dotarcia silników. Teraz tego nie znajdę. Nie grzebię tak głęboko w temacie jak 2 lata temu. Ale jeśli przy innej okazji znajdę, to podam link w tamtym temacie. Jednak istnieje argument - fakt braku zmiany koloru oleju fabrycznego w Daciach do jego pierwszej wymiany na zalecany przez producenta. U mnie olej zachował przejrzystość przez 1 rok (do wymiany). Powyżej w postach koledzy podają świadectwa dla swoich aut i przejrzystości oleju. Nie wiem czy informacja o stosowaniu przez fabrykę innego oleju zalewanego do niwego silnika dotyczy wszystkich aut, wszystkich Dacii?. Być może dotyczy tylko silników 1.0 SCe.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 247 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-12, 10:57
arnold napisał/a:
Wniosek jest taki że filtr zatrzymuje opiłki. Organoleptyczne właściwości oleju nie mają bezpośredniego przełożenia na jego cechy fizyczne i chemiczne. Jedyne co można powiedzieć to wcześniejsza wymiana na pewno nie zaszkodzi.
Ale czy pomoże ?
Taki wniosek miałby sens jeśli byśmy mieli 2 identyczne auta jeżdżące dokładnie w tych samych warunkach do momentu uszkodzenia silnika. Z tą różnica że jedne miało by wymieniany olej pierwszy raz przy 3,5K a drugie nie.
Na pewno nie ma to żadnego znaczenia do 150K bo inaczej Dacia by kazała robić taką wymianę przy przebiegu 3,K aby nie ryzykować wymiany silnika na gwarancjach.
Generalnie nie ma dowodu że to pomoże ale jest pewne że nie zaszkodzi
@eio
Istnieje jeszcze inne wyjaśnienie zagadki. Trafiłeś na Januszowi serwis ASO i wymiana oleju była częściowa. Stary filtr a olej tylko odessany ile się da z góry i dolany świeży i dlatego praktycznie od razu zrobil się ciemny
Ostatnio zmieniony przez franius 2021-06-12, 11:06, w całości zmieniany 1 raz
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?
Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).
Ja olej wymieniałem niedawno pierwszy raz przy niecałych 15 tys km auto rok produkcji lipiec 2021 jezdzone na trasie więc nie widziałem sensu wcześniej wymiany na pewno na taki dodatkowy przegląd warto się wybrać ze swoim olejem bo jednak ASO policzy +- 600 zł a ze swoim olejem zmieścimy się w 350 zł.
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?
Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).
1 wymiana powinna być o 1,5-2 tys. przebiegu. zawsze po dotarciu są opiłki, czasem drobiny klejów i silikonów z uszczelnień. teoretycznie wszystko to powinien zebrać filtr ale.....
z silników które przewinęły się przez moje ręce tylko Yaris GR po 2 tys. miał czysty olej i filtr. reszta mniej lub więcej opiłków ale zawsze były
biorąc pod uwagę koszt takiej operacji nawet w ASO ( a nie trzeba robić tego w ASO pod warunkiem zastosowania oleju z odpowiednią normą ) a koszty napraw silnika, wymiany turbiny etc. brak wymiany po dotarciu jest głupotą.
Ostatnio zmieniony przez chrom6 2022-01-27, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Sty 2022 Posty: 54 Skąd: Miasto Świętej Wieży
Wysłany: 2022-01-28, 11:50
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.
_________________ Czasem tak bywa, pies się topi, a łańcuch pływa.
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.
no właśnie nie, producentowi zależy by auto po okresie gwarancji wymagało serwisu, na tym sie zarabia.
Także wymiana oleju co 30 tys dla producenta to czysty zysk,w okresie gwarancji silnik działa, po 150 tys zaczynaja się problemy i nawet jeśli nie zarabia się na serwisie to na sprzedazy części,
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-28, 16:21
Knutsen napisał/a:
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.
Producent i ASO naprawy dzielą na 2 kategorie - gwarancyjne i pogwarancyjne. Na obu typach napraw zarabia aso, na naprawie gwarancyjnej traci producent, za naprawę pogwarancyjną płaci klient. Producentowi zależy na wiekszej sprzedaży aut i części, dlatego stosuje planowane postarzanie. Od dekad inżynierowie tego się uczą. Część auta ma się zepsuć, zerdzewieć, zużyć po okresie gwarancyjnym. Nie zawsze to się udaje. Ale ryzyko awarii części auta przed upływem gwarancji musi być małe. W sumie na setkach tys. sprzedanych aut musi się opłacać. Korzysta z tego aso - przy ostatnim przeglądzie może znaleźć jakąś awarię (nie pojechałem na ostatni gwarancyjny przegląd, to mnie nie dotyczy). Wtedy klient jest zadowolony, aso zarobi i być może zatrzyma klienta na dłużej, albo klient kupi znowu auto. Myślę że po okresie gwarancyjnym zdecydowana większość klientów szuka tańszych warsztatów i, być może, tańszych zamienników części. Podejrzewam, że każdy producent ma bardzo dobrze przeanalizowane własne statystyki sprzedaży i kosztów napraw. ASO ztesztą też.
Właściciele indywidualni (gospodarstwa domowe) nowych aut postępują na co najmniej 2 sposoby:
1. Płacą aso za serwis auta i auto sprzedają po 5 latach, problem z usterkami ma nabywca
2. Sami dbają o auto (lepiej od aso) i korzystają z niego jak najdłużej się da.
Jeśli chodzi o właścicieli aut - firmy, to tu dochodzi jeszcze element optymalizacji podatkowej (w sensie zgodnym z prawem).
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?
Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).
Nie czekaj tylko wymień gdzieś przy 4-5k ale nie później niż pół roku od zakupu. Wtedy zmienisz kolejny raz po roku od zakupu (przy przeglądzie) i kolejna wymiana będzie za darmo w ASO po kolejnym roku. Generalnie zasada jest taka że olej to co ma max 15k ale nie rzadziej niż raz do roku. Reasumując jeżdżąc przeciętnie olej zmieniasz co roku.
Na początku wymienisz olej 2x w roku ale jeśli silnik wymaga takiej zmiany po dotarciu (zdania podzielone) to poprostu zrobisz to lepiej i bardziej przepłuczesz silnik z tych 'rozruchowych' opiłków i wejdziesz w ten coroczny interwał. Na oleju i jego wymianie lepiej nie oszczędzać - w sensie częstotliwości wymian. Dobrej jakości olej też warto lać.
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?
Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).
Nie czekaj tylko wymień gdzieś przy 4-5k ale nie później niż pół roku od zakupu. Wtedy zmienisz kolejny raz po roku od zakupu (przy przeglądzie) i kolejna wymiana będzie za darmo w ASO po kolejnym roku. Generalnie zasada jest taka że olej to co ma max 15k ale nie rzadziej niż raz do roku. Reasumując jeżdżąc przeciętnie olej zmieniasz co roku.
Na początku wymienisz olej 2x w roku ale jeśli silnik wymaga takiej zmiany po dotarciu (zdania podzielone) to poprostu zrobisz to lepiej i bardziej przepłuczesz silnik z tych 'rozruchowych' opiłków i wejdziesz w ten coroczny interwał. Na oleju i jego wymianie lepiej nie oszczędzać - w sensie częstotliwości wymian. Dobrej jakości olej też warto lać.
Dzięki, przekonaliście mnie do takiego podejścia. Zrobię wymianę po dotarciu i później maksymalnie co 15 tyś lub rok. Tym bardziej, że autko będzie miało jednak trochę pracy i warunki cięższe i jak ktoś przytaczał, producent sam w podobnych warunkach zaleca skrócenie o połowę terminów wymian.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum