Wysłany: 2021-04-03, 21:03 Ściąganie po zmianie opon
Mam dwa zestawy kół , lato zima.
Na zimowych mam ori fele dodawana do daci a letnie z chińczykami tenzo.
Zimowe felgi są w dobrym stanie więc wymieniłem tylko opony w tamtym roku a letnie felgi wypiaskowałem i pomalowałem.
Letnie na starych oponach trochę ściągały ale uznałem że to kwestia wieku opony.
Teraz mam tegoroczne unirolaje i kierownicy nie mogę puścić , tak ściąga w prawo że po 50 m jestem w rowie. Do tego samochód prowadzi się jak by miał luz na przekładni.
Nic takiego na ziomówkach nie miałem.
Czy to możliwe że felgi powodują sciąganie ?
oczywiście ciśnienie poprawne , opony są w dobrym kierunku.
Po piaskowaniu felg nie widziałem niczego specjalnego , jakieś głębsze ryski ale żadnych pęknięć deformacji itp.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-03, 21:38
Fruxo, mam rozumieć że założyłeś na swoje auto alufelgi z nowymi oponami tegorocznymi i auto słabo się prowadzi tak ? Zazwyczaj tak się dzieje kiedy Zmienia się opony letnie na zimowe i to jeszcze opony które są krzywe tz. Był to użytkowane w aucie w którym zbieżność była rozjechana. Co mogę zaproponować umm, pojechać na sprawdzenie geometrii i zbieżności. Jeżeli wszystko będzie ok to wadliwe mogą być same opony chociaż Uniroyal rainsport to według testów i opinii znajomych bardzo dobre opony.
Po świętach pojadę ale zimówki BLIZZAK LM005 BRIDGESTONE mam z 2020 i jeździło się perfekcyjnie
założyłem letnie Uniroyal RAINEXPERT 3 SUV 2021 i kierownicy nie mogę puścić.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-03, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-03, 22:36
Więc tak jak wyżej pisałem masz dwie opcje do wyboru, zbieżność albo wadliwe nowe opony letnie. Najpierw sprawdź zbieżność a później reklamuj opony chociaż to będzie bardzo trudne i są nikłe szanse wygrania z producentem opon.
Z tą zbieżnością to będzie dłuższa historia , coś mi wali w prawym kole na dziurach byłem na skp przy okazji podbicia pieczątki prosiłem żeby się przyjrzeli, ale nic nie znaleźli.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-04, 09:03
Fruxo napisał/a:
Z tą zbieżnością to będzie dłuższa historia , coś mi wali w prawym kole na dziurach byłem na skp przy okazji podbicia pieczątki prosiłem żeby się przyjrzeli, ale nic nie znaleźli.
w kole czy w okolicy koła? Przyjrzyj się mocowaniom górnym amortyzatora po tysiącach km guma ( poduszka) wchodząca w skład górnego mocowania amortyzatora się ugniata i powstaje luz przez co podczas jazdy po nierównościach słychać stuki / pukania
Zmieniłem na przedniej osi koła stronami , napompowałem własnym manometrem ale było dobrze.
Ściąga jak by mniej ale dalej ściąga na prawo. Po prawej stuka na każdej większej nierówności od razu po najechaniu na przeszkodę.
Po lewej stronie znalazłem uszkodzoną osłoną amortyzatora. Po prawej jest tylko pęknięta guma ale to by nie stukało.
Koła jak rozumiem wyważone? Opony przejrzane przed sezonem?
Zacznij od zrobienia porządku z zawieszeniem.
Fruxo napisał/a:
coś mi wali w prawym kole na dziurach byłem na skp przy okazji podbicia pieczątki prosiłem żeby się przyjrzeli, ale nic nie znaleźli.
Bo pewnie nie zrobili nic ponad to co musieli. Sprawdzenie zawieszenia to nie tylko przyłożenie łapki do wahacza i sprawdzenie że nie ma luzu.
Jedź do normalnego warsztatu na przegląd zawieszenia. Dasz za to jakieś 50zł. Potem zrób co jest do zrobienia, ustaw geometrię i dopiero się zastanawiaj.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 07:58
Fruxo napisał/a:
Zmieniłem na przedniej osi koła stronami , napompowałem własnym manometrem ale było dobrze.
Ściąga jak by mniej ale dalej ściąga na prawo. Po prawej stuka na każdej większej nierówności od razu po najechaniu na przeszkodę.
Po lewej stronie znalazłem uszkodzoną osłoną amortyzatora. Po prawej jest tylko pęknięta guma ale to by nie stukało.
Ustaw koła samochodu na wprost i otwórz maskę. Popatrz czy identycznie wyglądają talerzyki od górnego mocowania amortyzatora. Jak cos podjedź jutro na stację diagnostyczna i za 20-30zł sprawdza Tobie całe zawieszenie i układ kierowniczy. Ja dalej sie upieram, ze stuki mogą pochodzić z uszkodzonej poduszki amortyzatora.
co ma wyważenie do sciągania ?
po za tym że w polsce znalezienie dobrego wulkanizatora graniczy z cudem
ja już wymieniać opony jeżdżę 50 km bo sami partacze dokoła
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-05, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 126 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2021-04-05, 11:06
Fruxo napisał/a:
co ma wyważenie do sciągania ?
Żartujesz? Źle wyważone koło wcale nie musi powodować "bicia" na kierownicy, może powodować również ściąganie. Sam miałem kiedyś podobną sytuację, dopiero trzeci zakład poprawnie wyważył koła i ściąganie zniknęło. Skoro na zimówkach było ok. a po zmianie na letnie ściąga to logicznym jest żeby zacząć szukać przyczyny w kołach, a dopiero ewentualnie później grzebać w zawieszeniu, ale to Twoja decyzja.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-05, 11:15
Fruxo napisał/a:
co ma wyważenie do sciągania ?
po za tym że w polsce znalezienie dobrego wulkanizatora graniczy z cudem
ja już wymieniać opony jeżdżę 50 km bo sami partacze dokoła
Co można spartaczyć przy wymianie opon mając profesjonalny sprzęt, który oczywiście jest skalibrowany.
co ma wyważenie do sciągania ?
po za tym że w polsce znalezienie dobrego wulkanizatora graniczy z cudem
ja już wymieniać opony jeżdżę 50 km bo sami partacze dokoła
Co można spartaczyć przy wymianie opon mając profesjonalny sprzęt, który oczywiście jest skalibrowany.
bardzo bardzo dużo.
Po pierwsze trzeba zdjąć stare ciężarki czego nikt nie robi bo szkoda czasu , potem wypadało by umyć felgi z pyłu bo też swoje waży a to jest praktycznie nie spotykane. Na koniec trzeba zdrapać taśmę piankową po ciężarkach co robi się specjalną nakładką do wiertarki.
Następnie trzeba mieć skalibrowaną maszynę min co rok a przecież to jest nie możliwe bo raz kupiona musi zarobić na siebie. Potem jak zakładasz śruby wkręcasz rękami w piastę żeby czuć czy nie rwiesz gwintu potem lekko przyłapać pneumatem do ok 100 Nm i po zdjęciu z podnośnika kluczem dynamometrycznym na 120. Trzeba to robić stopniowo żeby felga równo przylegała do piasty inaczej będzie przeciągnięta.
Kto tak robi ? nikt bo to zajmuje godzinę a nie 15 min jak to u nas. Teraz znalazłem zakład który coś takiego wykona ale i tak ciśnienia nie potrafią ogarnąć w oponie ale to już mam swój manometr do tego.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-05, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-05, 12:36
My tak robimy i zajmuje to mniej niż 30min na komplet.
Myślałem, że to standard na wymianie opon. Wszystkie zakłady gdzie wymieniałem opony robiły tak samo.
Ja sprawdziłem w mniejszym mieście wszystkie wulkanizacje i żadna nie robiła dobrze, teraz wole targać do warszawy ale i tak mi dziady pogięły próg bo się nie chciało łap podnośnika rozkręcać, sytuacja jest beznadziejna już zacząłem maszyny do wulkanizacji na allegro oglądać bo co rok od jakiś 5 lat jest zawsze coś. Praktycznie z każdej dziedziny znam dobry zakład gdzie robią jak trzeba ale wulkanizacji żądnej. I nie chodzi tu o taniochę bo ostatni zakład gdzie jeździłem brał 150 za wymianę opon na alusach z czujnikami ale tam przyjeżdżasz umówiony a zakład zamknięty i nikogo to nie obchodzi pare razy się odbiłem od drzwi , przestałem jeździć. W tym roku kupuje podnośnik pneumatyczny i same koła bedę przekładał bo za psucie samochodu nie będę płacił.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-05, 12:53, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 12:57
Wyważenie wyważenie, ale u kolegi występuje również pukanie w zawieszeniu z prawej strony a samo sciąganie występuje na Nowych oponach i innych felgach więc nie można wykluczyć następujących czynników:
- Nowe opony z wadą
- Felgi uszkodzone
- Problem z zawieszeniem.
Warto wrócić do pierwszego postu gdzie kolega wyraźnie napisał:
Fruxo napisał/a:
Letnie na starych oponach trochę ściągały ale uznałem że to kwestia wieku opony.
Teraz mam tegoroczne unirolaje i kierownicy nie mogę puścić , tak ściąga w prawo że po 50 m jestem w rowie.
Co może właśnie świadczyć o uszkodzonych CHIŃSKICH Felgach
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 14:07
To ja proponuję założyć ponownie komplet kół zimowych chwilę na nich pojeździć bo może się okazać, ze zmiana kół to akurat przypadek. Przy okazji sprawdź tą geometrię.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 108 Skąd: DW
Wysłany: 2021-04-06, 09:23
Zwróć uwagę, czy opona nie ma "bąbla" na swoim czole (tam, gdzie jest bieżnik) ale nie takiego punktowego, tylko po całym obwodzie. Jeśli zauważysz najmniejsze wybrzuszenie - kwalifikuje to oponę do wymiany (uszkodzone opasanie opony) Nie widać tego dokładnie kiedy opona jest zamontowana.
Można to też czasem sprawdzić w sposób następujący:
Koła prosto, puszczasz kierownicę i ruszasz bardzo powoli - opona zaczyna ściągać w stronę, gdzie jest uszkodzona opona. Zatrzymujesz się, nie ruszając kierownicy. Zaczynasz jechać w tył - samochód zaczyna skręcać w drugą stronę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum