Potrzebuje rady
chce wymienic panewki na własną ręke i wiem, że nie bedzie problemów lecz jaki rozmiar kupić. na stronie intercars podają kilka nadwymiarowych,
mam manuala lecz nie idzie doczytać to chyba węgierski.
Logan 1,6 Mpi
_________________
Ostatnio zmieniony przez Wroobel 2014-04-26, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Najpierw to trzeba zacząć od pomiaru korbowodu i ewentualnie podjąć decyzję. Może się okazać, że będziesz musiał kupić nominał i po problemie. Jak nie to szlif i dopiero wyjdzie, na który nadwymiar.
Jest opcja, gdy pojawi sie awaria silnika (oczywiście kontrolki sie pojawiają itp.), że komputer odłączy możliwoś uruchomienia silnika??
Kręci ale nie załapuje.
Przy zużyciu panewek silnik pracuje normalnie, tylko może mieć problemy z utrzymaniem ciśnienia oleju, być może również z jego zużyciem. Chyba piszecie o dwóch różnych problemach.
Silnik strasznie hałasował podczas jazdy. Miał problem z obróceniem wału przy odpalaniu, aż w końcu tracił moc podczas przyśpieszania. Gdy zrobiliśmy przerwę 10-15 min postoju silnik już nie chciał odpalić. Benzyny nie brakowało w zbiorniku.
Może po prostu trzeba ustawić luz na zaworach.
Hałas różnie może być odbierany więc sprawdź przewody do świec czy nie mają przebić. Tzw. stukowe spalanie mieszanki, praca np na dwóch cylindrach i brak mocy. Kiedyś czytałem, że podobnie przy utracie mocy było podczas uszkodzonej cewki zapłonowej.
Dobrze by było przed rozkręceniem sprawdzić najpierw ciśnienie w komorze spalania czy jest równe na każdym cylindrze.
Różnie - kategorie średnic są wypisane na czole kołnierza od strony koła zamachowego. W górnym rzędzie podane są panewki wału, a w dolnym - korbowodów. Liczone są od lewej, od koła zamachowego.
Przykład oznakowania:
Kod:
A D D D A
P Q P L @
Dla poszczególnych kategorii średnice panewek wału wynoszą w mm:
kategoria: średnica
A lub D: od 47,990 włącznie do 47,996 włącznie;
B lub E: od 47,997 włącznie do 48,003 włącznie;
C lub F: od 48,004 włącznie do 48,010 włącznie.
Natomiast dla poszczególnych kategorii grubości panewek wału wynoszą w mm:
kategoria: oznakowanie - grubość
A lub D: C1=Yellow - 1.949 do 1.955 lub C4=Red - 1.953 do 1.959
B lub E: C2=Blue - 1.946 do 1.952 lub C5=Yellow - 1.949 do 1.955
C lub F: C3=Black - 1.943 do 1.949 lub C6=Blue - 1.946 do 1.952
Panewki korbowodów: kategorie od A do Z, czyli od 43,960 mm do 43,980 mm, ze skokiem co 0,001 mm.
(Przy okazji ciekawostka: one też są bez zamków).
A co do problemów z silnikiem, to Marek1603 ma rację - panewki to jest raczej jedna z ostatnich rzeczy, jak już się definitywnie i kategorycznie wykluczy wszelkie inne przyczyny...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-04-27, 21:13, w całości zmieniany 1 raz
czy ktoś z Was wymieniał panewki korbowodowe w 1.5dci?
Jakiej też firmy wybieraliście ? Glyco często widziałem ludzie zakładali ...
Udało wam sie wymienić na nominalne rozmiary ? Mierzyliście wał przy tym ?
I ile Was to kosztowało - jeśli robiliście to w warsztacie ?
nie, już ustaliłem , że będę zmieniał je na pewno. Silnik będzie generował większą moc i wolę mieć korby na miejscu, tym bardziej , że to raczej nie jest jakiś mega koszt - ok 500pln powinienem się zmieścić z cześciami i robocizną.
Kumam, rozumiem takie podejscie :)
Nie wierzę jednak , że pozostali tacy " janusze" są i scibia te kilkaset złotych na spokojną jazdę z rodzina , gdzie np na forum Megane wszyscy klepią o panewkach, wiadomo też że panewki są bez zamków, więc trochę tu pozostałych ojców , mężów rodzin nie rozumiem
Ale może lepiej olać korby i stukanie a skupić się na mediaNavi i włączeniu czegoś w ddt4all i radiu din2
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-05-18, 11:30
Ogólnie problem panewek w Daciach jest marginalny. Występuje rzadko j nie jest to bolączką jak w Renault z lat 2002-2008 to problem znany i tam takie zachowanie ma sens.
Jeśli działa, olej co 10 tysi i nie ruszałbym bez wyraźnych dźwięków stukania. Dużo przerobionych Daci i u nas żaden diesel nie wylądował jeszcze na naprawie silnika.
Olej miedzy stopa a, łożyskiem powoduje film olejowy i zmniejsza luz w łożysku, zmniejsza tarcie, a co za tym idzie łatwiej obrócić panewkę. Potem są legendy że obraca. Chyba że instrukcja serwisowa mówi coś innego. Zawsze warto przeczytać instrukcję serwisową. RTFM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum