Kolega gawel wyjaśnił to wyżej. Dotrysk benzyny to równoległe zasilanie benzyną w trakcie działania zasilania gazowego. W tym silniku najwyraźniej może występować tylko czasowe przełączenie na benzynę z jednoczesnym wyłączeniem gazu. Decyzję w jakich warunkach to się dzieje podejmuje sterownik pojazdu.
Dokładnie jest albo , albo nie ma jednego komputera do obsługi całości.
Mam pytanie z innej beczki po tankowaniu do pełna nie zapaliły ni sie 4 zielone lampki tylko 3 co to może być jakie przyczyny i jak to zresetować?
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 329 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-28, 13:21
sobol1976 napisał/a:
Decyzję w jakich warunkach to się dzieje podejmuje sterownik pojazdu.
I o pytanie kiedy to robi jeśli nie brakuje gazu właśnie mi chodzi.
Czy ktoś zaobserwował te "potajemne" (bo bez beep) przełączenie na gaz? Jeśli tak to przy jakiej prędkości lub obrotach silnika? (Oczywiście przy pełnej butli, aby ewentualny spadek ciśnienia gazu, który za parę kilometrów się skończy nie powodował zakłóceń pracy instalacji.)
dotrysk benzyny występuje równolegle z wtryskiem LPG i tce 90 ten problem nie istnieje, natomiast to co opisujesz ma jak najbardziej miejsce . Kiedy miałem resztkę gazu i ciśnienie było za małe a jechałem 150/h to lpg się wyłączyło jechałem na samej benzynie ale bez żadnych dotrysków bo to całkiem co innego.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 329 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-28, 14:38
@gawel
Napisałeś tyle:
gawel napisał/a:
Tylko po uruchomieniu silnika zanim nastąpi przełączenie na LPG, miganie zielonej lampki sygnalizuje gotowość systemu LPG do przełączenia.
co jest prawdą lecz tylko częściową ponieważ w trakcie jazdy też to jest możliwe, gdy system zadecyduje o powrocie na benzynę nie z powodu braku gazu (bo jak braknie gazu to wyświetla żółtą lampkę i robi beep)
gawel napisał/a:
Przy chwilowym przełączeniu na benzynę nie ma żadnych sygnałów.
widzę brak logiki w Twej wypowiedzi, bo skoro u Ciebie przy chwilowym przełączeniu nie ma żadnych czyli ani optycznych, ani dźwiękowych sygnałów, to skąd wiesz, że takie przełączenie nastąpiło?
Tylko po uruchomieniu silnika zanim nastąpi przełączenie na LPG, miganie zielonej lampki sygnalizuje gotowość systemu LPG do przełączenia.
co jest prawdą lecz tylko częściową ponieważ w trakcie jazdy też to jest możliwe, gdy system zadecyduje o powrocie na benzynę nie z powodu braku gazu (bo jak braknie gazu to wyświetla żółtą lampkę i robi beep)
gawel napisał/a:
Przy chwilowym przełączeniu na benzynę nie ma żadnych sygnałów.
widzę brak logiki w Twej wypowiedzi, bo skoro u Ciebie przy chwilowym przełączeniu nie ma żadnych czyli ani optycznych, ani dźwiękowych sygnałów, to skąd wiesz, że takie przełączenie nastąpiło?
kobieca intuicja
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Jeżeli ciśnienie spadnie poniżej chyba 0.8 bara na parowniku to instalacja przełączy się w trybie awaryjnym (żółtka lampka) na benzynę. Stanie się tak również jeżeli pływak w butli opadnie poniżej jakiegoś poziomu.
Tak więc bez czujnika poziomu lpg nie da sie nawet jeździć.
Natomiast powyżej określonych obrotów w K4M jest to coś ok 5 tyś samochód idzie na benzynie beż żadnych informacji na guziku.
0.9 tce też mam na lpg i podejrzewam że tam jest tak samo. Natomiast temp przełączania to ok 45 C
Mam kontrolkę otwarcia zaworu na butli to nawet jeżeli lecimy do odciny i samochód jedzie już na benzynie to zawór jest otwarty cały czas , tylko wtryski nie podają
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-05-28, 19:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 329 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-28, 21:15
I właśnie wtedy według instrukcji powinna mrugać zielona lampka bez wydawania dźwięku, ale kto będzie patrzył na tą lampkę kiedy wciska gaz do dechy aż do odciny.
zielona dioda mruga tylko jeżeli instalacja jest w trybie rozgrzewania
Prawda po uruchomieniu samochodu kiedy jest zimny lub jest w stanie czuwania jak się wyłączy samoczynnie przy małym ciśnieniu gazu i jednocześnie dużym obciążeniu silnika, jak się zwolni to przestaje migać pali się na zielono.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 329 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-29, 18:20
Zawór za wcześnie odbił, auto stoi krzywo lub wskaźnik się rozkalibrowł. Czy masz mechaniczny wskaźnik przy samej butli? Jeśli tak to czy pokazuje full, czy 3/4?
Zawór za wcześnie odbił, auto stoi krzywo lub wskaźnik się rozkalibrowł. Czy masz mechaniczny wskaźnik przy samej butli? Jeśli tak to czy pokazuje full, czy 3/4?
Pokazuje 3/4, samochód stał prosto. czujnik jest w butli chyba mechaniczny. Mam podejrzenie że dotankowałem połowę i zapomniałem wyłączyć kluczyk w stacyjce i p może to to. No nic dojadę do rezerwy albo i do 0 i zobaczę co sie stanie przy tankowaniu do pełna.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Może "instrybutor" LPG miał słabą pompę, która stanęła i nie dawała już ciśnienia mimo, że wielozawór jeszcze nie odbił.
Bywa. Kiedyś w Rumunii jak tankowałem weszło mi raptem z 10 litrów na prawie pusty bak. Dopiero rozmowa w obsługą spowodowała, że coś pomajstrowali przy ustawieniach pompy i weszło jeszcze 15 litrów.
W PL mam swoje obserwacje co do stacji - wydaje mi się, że niektóre mają nieco niższe ciśnienie i wchodzi nieco mniej gazu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-02, 22:05
Marrtin napisał/a:
Jenek, Jeśli chodzi o wariowanie na LPG to zastanów się kiedy wymieniałeś ostatnio te rzeczy:
1. Świece zapłonowe.
2. Cewki
3. Filtr Gazu (Faza lotna i ciekła)
4. Filtr Powietrza.
5. Warto w serwisie LPG przyjrzeć się iglicy w Reduktorze LPG.
6. Czy wtryski LPG są od nowości? Jaki przebieg? Może już się skończyły? Te Valteki są kiepskie.
Zamiast męczyć się z szukaniem przyczyny Twoich problemów, może warto zastanowić się nad wymianą instalacji na jakąś "normalną" jak Stag Q-Max Plus.
W Zachodniej części Warszawy - Blizne Jasińskiego, ulica Warszawska 118 jest całkiem dobry serwis LPG. Wygląd może odstraszyć,ale właściciel i mechanicy są mega ogarnięci i pomocni.
PS Jeśli chodzi o manetkę od kierunkowskazów / nie działający klakson - to to można naprawić - tam kabelek w środku się urywa i przestaje działać. Koszt do 100 zł u elektryka.
Wczoraj oddałem samochód do mechanika (nie ASO). Podczas wstępnej diagnozy ustalił, że to raczej jednak nie gaz tylko prawdopodobnie przepustnica bo jednak nawet na samej benzynie występowały problemy.
Po podłączenie do komputera okazało się, że były jakieś błędy których przyczyną był czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Po wymianie czujnika podobno wszystkie błędy zniknęły a samochód zaczął normalnie odpalać na zimno i na ciepło (i na lekko ciepło).
do ogarnięcia samemu w kilka minut, o ile reduktora nie schowali Ci pod zbiorniczkiem wyrównawczym ;) wtedy też do ogarniecia samemu ale trzeba się nagimanstykować
są dwa filtry i każdy z nich wytępuje w kilku wariantach :) filtr fazy lotnej to puszka na dolocie idącym do kolektora i na nim znajdziesz wymiary króćców (12/12. 14/16 etc) z kolei filtr fazy ciekłej jest na reduktorze i raczej bez wyciągnięcia ciężko dobrać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum