Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-07-22, 19:12
Pierwsze statystyki po wprowadzeniu BPPP (bezwzglednego pierwszenstwa dla pieszych na pasach) po noweli ustawy, która weszla w życie 1.06. br. Porownanie rdr - czerwca 2021 do czerwca 2020 i 2019. Istotna informację wytluściłem w zacytowanym fragmencie:
Cytat:
Jak informuje Interię kom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, w czerwcu doszło w Polsce do 339 wypadków z udziałem pieszych. To więcej niż w roku 2020 (320 wypadków), ale też zauważalnie mniej niż w roku 2019 (465). Na drogach zginęło jednak mniej pieszych niż rok i dwa lata temu. Smutna statystyka zamknęła się w czerwcu liczbą 25 wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych. W roku 2020 ofiar było 29, a w 2019 - aż 47. W porównaniu z ubiegłym rokiem - ze 134 do 141 - wzrosła za to liczba wypadków na przejściach dla pieszych. Tegoroczna i ubiegłoroczna statystyki są jednak dużo mniej tragiczne niż w czerwcu roku 2019, gdy na przejściach dla pieszych zanotowano aż 185 wypadków.
Niewielki wzrost potraceń na pasach (7) w porownaniu z ub. rokiem, kiedy z powodu pandemii i wychodzenia z zakazów poruszania się, ruch był mniejszy. Ale duży spadek (44) względem czerwca 2019. Spodziewalem sie spadku i to drugie porownanie jest dla mnie bliższe. Ale to jest okres wakacyjny. Co bedzie we wrzesniu, jeśli pandemia nie zamknie znowu szkół?
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-07-22, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Czyli przepis działa.. tj. 47-25=22
Przepis uratował życie 22 osób w pierwszym miesiącu.
Jeszcze tylko mandaty do góry i będzie nieco spokojniej na drogach.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-23, 08:46
Chyba jak patrzę w ostatnie dni przepis, a raczej wg mnie częste o tym mówienie w mediach, poprawił to co widzę na ulicach
A podniesienie kar, tam był jakiś pomysł 5 000 pln za przekroczenie o 30 km/h powinno zmniejszyć prędkości w terenach zabudowanych z ograniczeniem 50 km/h z 95 kmh/ na 75 km/h
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-01, 20:47
Statystyki policyjne nie pomogą w prawidłowej ocenie zagrożeń na przejściach, ale nie ma innych.
Cytat:
Znaczna część wypadków nie trafia do statystyk – ocenia Janusz Popiel
Podstawą dokonania prawidłowej analizy przyczyn wypadków drogowych i podjęcia działań, które rzeczywiście są w stanie poprawić stan bezpieczeństwa na polskich drogach, jest wiarygodność dostępnych danych.
(...)
Problem rozbieżności pomiędzy rzeczywistą liczbą wypadków drogowych i ich ofiar, a wykazywanymi w oficjalnych statystykach, dotyczy wszystkich krajów Unii Europejskiej. Wydaje się jednak, że nigdzie w Europie (być może poza Bułgarią) nie jest on tak duży jak w Polsce. Bardzo prawdopodobne, że w SEWiK, zamiast 30 288 wypadków, które zostały zarejestrowane w 2019 r. powinno się znaleźć od ok. 100 000 do nawet 240 000 zdarzeń drogowych zakwalifikowanych jako wypadek drogowy. W oczywisty sposób wiązałoby się to ze znacznym wzrostem liczby osób bezpośrednio dotkniętych skutkami wypadków drogowych.
1. TUTAJ-1 o brakach w materiałach eksperckich, ktore skłonily posłów, senatorow do przegłosowania ustawy.
2. TUTAJ-2 o Systemie zarządzania ruchem pieszych w Niemczech, czyli o tym, co pominęli polscy eksperci.
3. TUTAJ-3 podsumowanie dla polityków - o niemieckich przejsciach z pierwszeństwem dla pieszych i przejściach bez pierwszeństwa dla pieszych.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 254 Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-09-01, 21:05
Z pierwszeństwem pieszych jest tak, że działa dobrze w 25% przypadków. Jak kierowca jest ok i pieszy jest ok (tzn ani jeden ani drugi nie chce przejechać/wpaść pod samochód). W 75% działa źle. Jak kierowca lub pieszy nie jest przezorny i grzeczny oraz jak obaj/obie/oboje nie są.
Największym dramatem jest to, że niektórzy piesi wbiegają na przejście z głową w przeciwną stronę do nadjeżdżającego auta!
Czy nie uczyli kiedyś, że na przejście się nie wbiega?!
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-11, 08:01
W mojej ocenie sytuacja na łódzkich przejściach i przed nimi wróciła do normy sprzed dnia wejścia w życie noweli ustawy. Po wakacjach, od września, 3/4 kierowców nie ustępuje pieszemu oczekującemu przed przejściem na zatrzymanie auta. Niektorzy kierowcy, jadąc pojedynczo, albo w kolumnie aut jedno za drugim, widząc pieszego przyśpieszają przed pasami. Od razu zaznaczam - mnie to nie boli, bo jako pieszy zaczekam. Inni dorośli pieszy też są cierpliwi. Niebezpieczeństwo widzę na styku asertywnej młodzieży z asertywnymi kierowcami. Życie pokaże. To dopiero poczatek roku szkolnego. Od października ruszają studia. Jeśli pandemia nie zablokuje życia w miastach, to na ulicach będzie tłok. Na razie korki nie są większe od normy sprzed wakacji. Być może "dzięki" asertywnym kierowcom. Jak jest w innych miastach?
Dla mnie to ten przepis jest martwy, ale działa akcja edukacyjna. Jest lekka poprawa sytuacji. Jak dla mnie, to ta akcja edukacyjna robi robotę, podniesienie kar, też jak najbardziej pomoze, bo tak naprawde, to ja w tej chwili boję się jedynie 50+ w mieście. Co nie znaczy, że jeżdżę jak wariat. Ostatni mandat za szybką jazdę dostałem w 2006r, a mandat wogóle w 2010, za parkowanie, bo przegapiłem godzinę do której opłaciłem parking. Jeżdżę też rowerem i motocyklem, praktycznie zdaża mi się to na całym świecie. Nie ma kontynentu, poza Antarktydą, gdzie bym jeszcze nie jeździł. Jednak nasze zamiłowanie do wyprzedzania w bardzo niebezpiecznych miejscach i omijania stojących samochodów na przejściu dla pieszych jest unikalne na skalę światową. Choć przyznam, że w Rosji nie jeździłem.
Ja byłem w Rosji na motocyklu (dwa razy) i z moich obserwacji; do Moskwy jest w miarę kultura na poziomie Europy Zachodniej. Kiedy miniesz Moskwę to im dalej na wschód tym bardziej dominującą zasadą, jest jedna zasada: "brak wszelkich zasad". Ale im bardziej na wschód tym lepsi, bardziej przyjaźni ludzie.
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
eio, Ja widzę że nawet jest gorzej niż było. Gdy na ciągu Politechniki - Żeromskiego zatrzymam się przed pasami, to kiedyś może znalazł się jeden co mnie ominął. W zeszłym tygodniu, na przejściu przy Skrzywana ominęło mnie 8! kierowców. Ośmiu kierowców uznało że stojące auto na lewym pasie przed pasami, nad którymi mruga żółte światło, nie jest powodem do zastanowienia się. Piesi stali mi przed maską i czekali aż debile pojadą.
Ilości klaksonów na mnie puszczającego pieszych nawet nie zliczę.
No i hit z piątku. Skrzyżowanie Piłsudskiego z Niciarnianą. Przez pasy przechodzi niewidomy z białą laską. Do prawoskrętu zielona strzałka. Staję przed sygnalizatorem i czekam aż niewidomy przejdzie. Za mną klaksony, kurwienie i debil wyskakujący do mnie, dlaczego nie jadę skoro mam BEZKOLIZYJNE W PRAWO. Dla niektórych warunkowa strzałka oznacza bezkolizyjny wjazd na skrzyżowanie...
Problemem nie jest pierwszeństwo pieszych czy kierowców, problemem nie jest nawet to, że jakiś debil uznał że przejście przez 4 pasy ruchu, na Dąbrowskiego, to dobry pomysł. Problemem jest mentalność kierowców i skrajna nieznajomość przepisów. Ja nie wiem jakim cudem ludzie już po kilku miesiącach zapominają wszystko, czego uczyli się do egzaminu na PJ i wiedzę czerpią z facebooka, gdzie grupa innych co "lubią zapie*dalać" tworzą własne interpretacje przepisów.
Problemem jest to, że zgodnie z limitami prędkości nie jeździ prawie nikt, więc zarządcy je czasem sztucznie zaniżają. Kierowcy którzy jadą 100 km/h na ograniczeniu do 70 a przed fotoradarem hamują do 40 i tworzą przez to gigantyczne korki.
My się zastanawiamy nad bezpieczeństwem pieszych, a nasi kierowcy uważają że przepisy są "dla frajerów" bo "oni lepiej wiedzą co jest bezpieczne na drodze". Jeżeli nie będziemy uczyć ludzi od szkoły podstawowej przepisów ruchu drogowego, nie będziemy stawiali na edukację, to żadne przepisy nic nie zmienią. Bo taki Seba i tak stwierdzi że jazda 100km/h jego gruzem bez hamulców, przez osiedle jest bezpieczne, bo on panuje nad autem.
Nie wiem skąd u Waści tak dobra opinia o kierowcach, bo ja tylko podejrzewałem, że to co napisałeś, to prawda. Nie miałem śmiałości przyznać, że znaczny procent kierowców cechuje skrajny debilizm, poddający w wątpliwość jakąkolwiek zdolność myślenia. Nie mam pojęcia, jak ci ludzie zdali testy na prawo jazdy, jakim cudem jeszcze uprawnień nie stracili i dlaczego widzenie z nimi nie wymaga zgody prokuratora. Niedawno słyszałem błyskotliwą rozmowę takich uczonych w piśmie, który debatowali właśnie nad pierwszeństwem pieszych. Ich wspólny wysiłek umysłowy pozwolił mi wyciągnąć wnioski, że pieszy ma czekać, aż uzbiera się większa grupa i wtedy dopiero wolno im korzystać z pierwszeństwa na przejściu, bo to przecież niedopuszczalne by swoim bezmyślnym zachowaniem zaburzali płynność ruchu samochodów.
Jest też inna grupa użytkowników dróg - tym co prawda nie można zarzucić braku inteligencji, ale już wyobraźni owszem. Przekonani o możliwościach posiadanych bolidów, tudzież własnych umiejętnościach, gnają ile się da, nie zostawiając sobie i innym żadnego marginesu błędu. Przykład. Pewien posiadacz "skromnego" Yarisa GR (261 KM rozłożonych na 4 łapy), wyjeżdża z podporządkowanej 20 m przed ciężarówkę z naczepą. Kierowca ciężarówki wciska hamulec do dechy, bo widzi zwykłego Yarisa, którego za chwilę zmiażdży, naczepa sunie bokiem zajmując całą szerokość drogi, a tymczasem po Yarisie zostały tylko wiry powietrza...
_________________ specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
W moim terytorium gdzie mieszkam (duże miasto) muszę ocenić że 90% kierowców spełnia wymagania od pierwszeństwa dla pieszych.
Ja osobiście chcąc przejść czekam aż kierowca zaczyna zwalniać lub staje przed przejściem, jak na razie to w 98% zdaje to egzamin i kierowcy ustępują.
Tylko jeden raz przytrafiło mi się że debil ominął ustępującego i nie wiele brakowało ..., ale wg mojego wieloletniego doświadczenia mijając samochód ustępujący mi wyglądam czy coś nie nadjeżdża i czekam na reakcję kierowcy drugiego auta.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-22, 14:03
Cytat:
w Miasteczko Śląskie - dobry kierunek na Osiedlu zlikwidowaliśmy 5 przejść dla pieszych w odpowiedzi na bzdurne przepisy dające pieszym pierwszeństwo przed pojazdami. Jednocześnie zwiększyliśmy liczbę miejsc parkingowych – napisał Michal Skrzydło.
Słowa "bzdurne przepisy" nie zachwycą wszystkich mieszkańców Miasteczka Śląskiego. Część z nich była przepisem zachwycona, tak myślę. Lepiej brzmiałaby inna informacja, zgodna zresztą z faktami: po konsultacjach z policją dla zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy płynności w ruchu drogowym zlikwidowano część przejść dla pieszych (z zebrą). [dalej ode mnie:] Trwają rozmowy w sprawie pozostałych przejść bez sygnalizacji świetlnej.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-22, 23:34
Po ostatnim tygodniu cofam co napisałem.. Włączyli się ostatnio spieszący się do pracy i do powrotu do domu wrześniowi kierowcy i mają wywalone na mnie jako pieszego. Od soboty gdybym nie uważał jako pieszy zostałbym 8 razy przejechany, jako rowerzysta raz
tak naprawdę to zauważyłem jedną istotną zmian - wcześniej jak widziałem pieszego przed przejściem a za mną nie było żadnego pojazdu to jechałem dalej , jak miałem "ogon " to zatrzymywałem się przed przejściem . Teraz zgodnie z przepisami staram się zawsze ustępować . Na drogach mało co się zmieniło w zachowaniu ludzi .
Słowa "bzdurne przepisy" nie zachwycą wszystkich mieszkańców Miasteczka Śląskiego. Część z nich była przepisem zachwycona, tak myślę. Lepiej brzmiałaby inna informacja, zgodna zresztą z faktami: po konsultacjach z policją dla zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy płynności w ruchu drogowym zlikwidowano część przejść dla pieszych (z zebrą). [dalej ode mnie:] Trwają rozmowy w sprawie pozostałych przejść bez sygnalizacji świetlnej.
Ciekawe, że zdążył z projektem organizacji ruchu -- opracowaniem, opiniowaniem, zatwierdzeniem. No chyba że zaczęli wcześniej, a teraz się dorabia ideologię.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-23, 19:35
defunk napisał/a:
Ciekawe, że zdążył z projektem organizacji ruchu -- opracowaniem, opiniowaniem, zatwierdzeniem. No chyba że zaczęli wcześniej, a teraz się dorabia ideologię.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-25, 10:40
Cytat:
Drogowcy ogłosili przetarg na budowę świateł na przejściu dla pieszych przez Marszałkowską na wysokości Senatorskiej, na skraju placu Bankowego. To skutek audytu bezpieczeństwa, który wskazał potrzebę gruntownych zmian w tym miejscu.
Niebezpieczne przejście
- Jest to jedyne przejście dla pieszych bez sygnalizacji na blisko trzykilometrowym odcinku od pl. Konstytucji do pl. Bankowego - przypomina ZDM. - Kompleksowy audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych wyraźnie wskazał na potrzebę głębszych zmian. (...)
Jak dla mnie przepis debilny z tym pierwszeństwem dla pieszych. Pieszy myśli,że może iść śmiało , kierowca jedzie i kogo zaboli ?każdego tylko w inny sposób . Mnie uczyli za młodu jak przechodzisz przez jezdnię patrz w lewo prawo i w lewo i dopiero przechodź jak możesz. Teraz prawie każdy słuchawki w uszach lub oczy w telefonie i idzie i nie patrzy bo ma pierwszeństwo. Może doczekam się przepisu ,że będę miał pierwszeństwo na przejeździe kolejowym ale byłby hardkor i dreszczyk emocji czy pociąg wyhamuje czy przejedzie Kolejna sprawa to ilość przejść w miastach. Jak tak chcę dbać o pieszych to albo kładki lub światła ,albo jakieś obwodnice tak aby nie pchać się do miasta samochodem.
Ostatnio zmieniony przez dacia 2021-09-25, 21:13, w całości zmieniany 2 razy
Ja tam nie wypowiadam się na temat debilizmów w przepisach - jednym się podoba, drugim nie, ale przestrzegać trzeba. Istotna jest właściwa interpretacja. Wiele piszecie o debilizmie pieszych, ale... Dzisiaj jadę sobie prawym pasem ruchu, za mną, w odległości około 40 m pomyka sobie VW Passat z... blondynką za kierownicą... dojeżdżam do skrzyżowania z przejściem dla pieszych i hamuję, bo z pobliskiego kościoła wychodzą ludzie i niektórzy są już bezpośrednio przed jezdnią. Piesi wchodzą na przejście, ale zatrzymują się przed moją maską, bo blondynce się spieszyło i postanowiła mnie ominąć wjeżdżając na lewy pas... Miała pecha, bo za nią jechał policyjny radiowóz... policjanci zatrzymali i mnie (jako ewentualnego świadka zdarzenia). A teraz najciekawsze. Wyobraźcie sobie, że blondynka nie przyznawała się do popełnienia wykroczenia, bo piesi nie byli na jej pasie ruchu...
_________________ specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-16, 18:27
Połowa października, wygóglałem wyniki z ostatniego miesiąca (wpisz: pieszy pierwszeństwo 2021 potrącenia). Dużo potrąceń pieszych na przejściach. Po kilkunastym tytule informującym o tym dalej nie czytałem.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-10-16, 18:35, w całości zmieniany 2 razy
Połowa października, wygóglałem wyniki z ostatniego miesiąca (wpisz: pieszy pierwszeństwo 2021 potrącenia). Dużo potrąceń pieszych na przejściach. Po kilkunastym tytule informującym o tym dalej nie czytałem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-04, 20:46
franius napisał/a:
To co Tobie się wydaje jest zupełnie bez znaczenia bo liczą się statystyki. 60 osób mniej zginęło. Czyli przepis słuszny.
Bzdura.
1. nie mozna porownać tak małej próbki w tak krotkim czasie, zwlaszacza w okresie pandemii, bo można wysnuć przeciwny wniosek
Cytat:
"Liczba potrąceń na przejściach nie spada"
Czwartek, 9 grudnia 2021 (13:27)
Nowe przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych "wchodzących" na przejście nie wpłynęły na spadek liczby potrąceń - powiedział podkom. Karol Macek z Komendy Miejskiej Policji w Kielcach.
2. mówisz o zabitych na przejściach a nie uwzględniasz zabitych zwiększonym smogiem. A te dane za kilka lat...
3. Użyj na chwilę głowy i pomyśl, co powinno być porównywane w skuteczności nowych przepisów: liczba zabitych, czy liczba zdarzeń?
Od pierwszego wraz z nowym taryfikatorem wzrosły korki koło mnie poza godzinami szczytu.
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-01-04, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum