Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1723 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-10-20, 10:29
Zmiana wynika z jednego. ASO nie ma oleju castrola u siebie bo jest nie do zdobycia. Przejście z 5w30 na 5w40 bez płukania? To chyba jednak nie jest zgodne z sztuka.
Leje Elfa do każdego Francuza już przez ładnych parę lat (Dacia, Renault i Citroen) tam leje jeszcze "zwyklejsze" bo zwykle 5W40 i powiem wam jedną rzecz - ważniejsze od spuszczania się czy jest full syntetyk czy ma domieszkę minerała jest CZESTA wymiana oleju. W silnikach turbo co 10k km i będzie dobrze. To nie japońskie auta sportowe z 300KM pod maską że olej robi faktycznie mega różnice.
Zmiana wynika z jednego. ASO nie ma oleju castrola u siebie bo jest nie do zdobycia. Przejście z 5w30 na 5w40 bez płukania? To chyba jednak nie jest zgodne z sztuka.
No więc właśnie, w najbliższych dniach chciałbym wybrać się na przegląd gwarancyjny i zmienić olej, tylko już całkiem zgłupiałem. Jeśli zażądam wymiany na 5W30, zgodnie z notą katalogową, to czy nie wypadałoby jednak płukać silnika?
Może i nie mam doświadczenia w tym temacie, ale wydaje mi się, że niewiele dobrego przyniesie to, że chcę często zmieniać olej, jeśli za każdym razem będzie lany inny...
L........ i powiem wam jedną rzecz - ważniejsze od spuszczania się czy jest full syntetyk czy ma domieszkę minerała jest CZESTA wymiana oleju. W silnikach turbo co 10k km i będzie dobrze. To nie japońskie auta sportowe z 300KM pod maską że olej robi faktycznie mega różnice.
Może i nie mam doświadczenia w tym temacie, ale wydaje mi się, że niewiele dobrego przyniesie to, że chcę często zmieniać olej, jeśli za każdym razem będzie lany inny...
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 80 Skąd: stolyca
Wysłany: 2021-10-20, 14:07
eliks napisał/a:
Jeszcze masz Elfa RN17
Musiałbym pierw test zobaczyć by to nalać do silnika. Na swojej stronie ELF nie podaje chociażby temp płynięcia czy noack. Test Castrola GTX RN17 widziałem, dupy nie urwał ale był poprawny. Ravenol to zaufanie do marki, bo znam ich innej oleje.
DrOzda napisał/a:
Jest też Motul RN17 :
Dzięki za sugestię, ale na Motula mam niestety alergię.
toka93 napisał/a:
Ja mam komplety w lepszej cenie niż ASO :)
Wszystko jest w lepszej cenie niż ASO a co konkretnie kolega ma?
Tak chyba zrobię. Historię typu zatarcie silnika w okresie gwarancji i jej nieuznanie na podstawie wymiany oleju spoza ASO uznaję za skrajnie mało prawdopodobną.
W międzyczasie zadzwoniłem do ASO w którym była poprzednia wymiana.
Po opisaniu sytuacji poprosili żeby chwilę poczekać na linii, w tym czasie słychać było jak jeden woła drugiego i opierdala go pokazując historię serwisową.
Generalnie uprzejmie przeprosili i uznali swoją "pomyłkę", mają wyjaśnić to z kierownikiem i oddzwonić z propozycją wyjścia z tej sytuacji.
imć, jaki test? Płatny test na YT zobaczysz i to Cię przekona? Każdy ma swoje przekonania. Castrol przynajmniej od 10 lat ma słabe opinie. Nie zaprzeczam, nie potwierdzam. 10 lat jeździłem Omegą 3.2 na Castrolu 5W40 i przy sprzedaży miała 340k km nalotu - dalej działa. Iveco 3.0 przejechane 540k km na Castrol Edge 5W30 - dalej cyka i nie bierze oleju. Potem 3 France, leje to co fabryka (Elf), robię krótkie interwały i nic się złego nie dzieje. Jeśli komuś padnie silnik to nie przez to że zalał słaby olej, ale przez to że go nie wymieniał na czas. Po 10k km filtr olejowy traci większość swoich zalet, taka jest prawda.
Ciekawostką jest Fiat Grande Punto (Lka) którym uczyłem. Silnik 1.2 w gazie, miesięczny przelot 6-7k km, lany Lotos City zmieniany co 10k km - jak sprzedawałem miał 530k km.
Takie też robię olejom po wymianie, dużo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć. Mam świeżo zlany olej z Sandero. Pójdzie do testów następnym razem. Na razie idzie z mojego daily + próbka świeżego oleju dla porównania.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-21, 08:38
Nie znam zaleceń dla TCe150, ale zazwyczaj producent do danego silnika rekomenduje nie jedną a kilka specyfikacji olejowych stosowanych w zależności od zakresu temperatur zewnętrznych.
Na przykład w przypadku 0,9TCe90 dopuszczone są oleje 10W40, 5W40, 5W30, 0W30 i 0W40. Przy czym dla naszego klimatu zalecane są 5W40 i 5W30 i mogą być stosowane zamiennie, w ostatnich latach ze wskazaniem na 5W40. I tak właśnie w TCe90 serwisy leją oba w ramach gwarancji nie robiąc z tego zagadnienia apteki.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-10-21, 08:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-21, 09:09
Swoją drogą czy jest Motrio z normą RN17 ? Oglądałem opakowania w necie 5W40 Extra i były tylko z oznaczeniem RN700 i RN710.
Ba czy jest w ogóle jakikolwiek RN17 5W40 ?
Występują ale jest ich bardzo niewiele.
Poza tym trzeba uwzględnić, że niskopopiołowe oleje z normą RN17 są skierowane przede wszystkim do najnowszych silników turbobenzynowych gdzie coraz częściej występuje GPF. A więc tutaj trzymałbym się zaleceń producenta jeśli chodzi o 5W30 RN17.
Od zakupu pierwszego dustera w 2013 2x4 z silnikiem 1.6 105km po tego 4×4 z silnikiem 1.6 sce zalewam je amerykańskim Royal Purple 5w30 lub 5w40 , nikt tego nie podrabia, jedyne miejsce produkcji to Porter - Texas , kolor fioletowy . W dupie mam gwarancję aso , której i tak nie ma jak przyjdzie co do czego . Czy ktoś z was widział co tak naprawdę leją w nasze silniki i czy przestrzegają norm zalecanych przez renault . Wymieniam sam , więc olej z filtrem wychodzi mnie tyle samo co w ASO .
Zajrzałem w mydacia na specyfikacje oleju do mojego auta i tu nagle zonk, już nie RN17 jest wymagane (jak w papierach, które otrzymałem w chwili odbioru auta) lecz RN17FE, czyżby RN17 stał się za łatwo dostępny i za tani? Inna sprawa, że RN17FE to tylko 0W20 - czyżby teraz chcieli, aby robić po 30 tys km na takiej wodzie?
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-01-21, 12:16
Castrol GTX RN17 5W30 taki jak zalecany, baniak 5 litrów 120 zł z wysyłką. Taki zalecają, taki leję pomimo, że nie przepadam za tą firmą.
krimar napisał/a:
Zajrzałem w mydacia na specyfikacje oleju do mojego auta i tu nagle zonk, już nie RN17 jest wymagane (jak w papierach, które otrzymałem w chwili odbioru auta) lecz RN17FE, czyżby RN17 stał się za łatwo dostępny i za tani? Inna sprawa, że RN17FE to tylko 0W20 - czyżby teraz chcieli, aby robić po 30 tys km na takiej wodzie?
30.000 km? Wymiana po maksymalnie 10.000 km każdego oleju silnikowego.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2022-01-21, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
30.000 km? Wymiana po maksymalnie 10.000 km każdego oleju silnikowego
wg. mniemania producenta 30 tys km
Sam wymieniam co 10 tys. i ostatnio zamówiony Castrol GTX RN17 na znanym portalu miał dziwnie matowe sreberko na hologramie i logo Castrol na plombie zakrętki nie dość, że niemal centralnie umieszczone to jeszcze białe, a nie żółtawe. Bańka oczywiście wróciła do sprzedawcy.
Podobno najlepsze parametry wśród RN17 ma olej Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17
Ostatnio zmieniony przez krimar 2022-01-25, 21:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 11 Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-05, 16:49
U siebie mam zalany Ravenol. Poprzednio był Elf i wg. mojej subiektywnej oceny na Ravenolu pracuje ciszej.
W Meganie mam obecnie Castrola i silnik pracuje zdecydowanie głośniej, a łańcuch dzwoni przy rozruchu za każdym razem w przeciwieństwie do Elfa. Za niedługo do 1.3 wleję Ravenola.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum