Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1874 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-28, 16:19
yeti65 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Ja jednak dalej uważam, że 1.6 Sce może iść na równi z 1.0 Tce albo i lepiej. Trzeba było by zrobić testy ze startu zatrzymanego i wtedy wszystko było by jasne. Na pewno 1.0 Tce wypadło by lepiej w teście elastyczności silnika na III biegu
Nie potrzeba żadnych testów, po prostu jedź do salonu i przejedź się
Z Ząbek(prawie ziomal ) na Modlińską daleko nie masz.
Daleko nie mam ale w tygodniu czasu brak. W sumie mam sąsiada co ma DDII 1.0Tce z LPG, może jak poproszę go o przejażdżkę lub jakiś sparing. Według mnie nie ma też co porównywać mojego Dustera ( DDI FL) do DDII. Teściowa ma DDII 1.6Sce i w porównaniu z moim jest faktycznie mułowaty.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-28, 16:34
A czy DD II nie jest przypadkiem zauważalnie cięższa ?
Generalnie myślę że na drodze publicznej najważniejsze jest zadowolenie z jazdy i bezpieczeństwo a nie co ma jakie osiągi - jeśli ktoś woli charakterystykę pracy 1.6 to będzie uważał że jest lepszy, ktoś inny woli rozwijanie mocy(momentu obrotowego) wersji 1.0Tce i będzie zachwalał nowszą wersję silnikową. Wg mnie jak się będzie kręciło 1.6 w zakresie 3500-5500 obrotów to pokaże pazury (większą moc). Jeśli się ceni dynamikę na niższych obrotach i jazdę bardziej elastyczną niż dynamiczną, to mniejszy silnik będzie lepszy.
Ja zdecydowanie wolę charakterystykę turbodołaowanych diesli, więc 1.0Tce odpowiada mi bardziej. Poza tym jestem przekoany że potrafi być ona ekonomiczniejsza w normalej eksploatacji niż jakakolwiek DD 1.6
Ja mam porównanie do Dustera z 1,6 16V,bo z niego przesiadłem się na 1,0 TCE.Pierwszy 105 rumuńskich kucyków drugi 100.Różnica kolosalna silnikiem 1,6 podjechać pod większe wzniesienie to redukcja nawet do 3-go biegu,prędkość max.to 160,ale pewność niezawodności tego silnika uspokaja.Natomiast 1,0 to moc dużo większa ta sama górka,żadnych redukcji,przyśpieszenie dużo większe.I wszystko by było fajne gdyby nie stresujące na YT filmiki z remontów tych silniczków nawet po przebiegu 27 000.
Nie ma takich filmików. Jest jeden gdzie Rusek wyjaśnia co się odjaniepawlilo. Myślisz że w Mercedesie silniki nie mają wad? Znajomy w 2 letniej E klasie ostatnio miał wymieniany silnik. 2.0 po przebiegu 67k km.
Ja oglądałem co prawda dla 0.9 TCE,ale przecież różnicy aż takiej nie ma.
Tutaj link do tego filmu
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-29, 19:43
0.9tce i 1.0tce to raczej zupełnie inne silniki. Poza tym nie tworzył bym mitu awaryjności silnika na podstawie jednego egzemplarza o którym nic nie wiemy, poza tym że pokazano go w filie na YT. Uszkodzenie mogło powstać z powodu awarii jakiegokolwiek elementu w każdym silniku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum