Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-28, 16:19   

yeti65 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Ja jednak dalej uważam, że 1.6 Sce może iść na równi z 1.0 Tce albo i lepiej. Trzeba było by zrobić testy ze startu zatrzymanego i wtedy wszystko było by jasne. Na pewno 1.0 Tce wypadło by lepiej w teście elastyczności silnika na III biegu

Nie potrzeba żadnych testów, po prostu jedź do salonu i przejedź się :mrgreen:
Z Ząbek(prawie ziomal :-D ) na Modlińską daleko nie masz.


Daleko nie mam ale w tygodniu czasu brak. W sumie mam sąsiada co ma DDII 1.0Tce z LPG, może jak poproszę go o przejażdżkę lub jakiś sparing. Według mnie nie ma też co porównywać mojego Dustera ( DDI FL) do DDII. Teściowa ma DDII 1.6Sce i w porównaniu z moim jest faktycznie mułowaty.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-28, 16:34   

A czy DD II nie jest przypadkiem zauważalnie cięższa ?

Generalnie myślę że na drodze publicznej najważniejsze jest zadowolenie z jazdy i bezpieczeństwo a nie co ma jakie osiągi - jeśli ktoś woli charakterystykę pracy 1.6 to będzie uważał że jest lepszy, ktoś inny woli rozwijanie mocy(momentu obrotowego) wersji 1.0Tce i będzie zachwalał nowszą wersję silnikową. Wg mnie jak się będzie kręciło 1.6 w zakresie 3500-5500 obrotów to pokaże pazury (większą moc). Jeśli się ceni dynamikę na niższych obrotach i jazdę bardziej elastyczną niż dynamiczną, to mniejszy silnik będzie lepszy.
Ja zdecydowanie wolę charakterystykę turbodołaowanych diesli, więc 1.0Tce odpowiada mi bardziej. Poza tym jestem przekoany że potrafi być ona ekonomiczniejsza w normalej eksploatacji niż jakakolwiek DD 1.6
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-11-29, 13:51   

eliks napisał/a:
acco napisał/a:
Ja mam porównanie do Dustera z 1,6 16V,bo z niego przesiadłem się na 1,0 TCE.Pierwszy 105 rumuńskich kucyków drugi 100.Różnica kolosalna silnikiem 1,6 podjechać pod większe wzniesienie to redukcja nawet do 3-go biegu,prędkość max.to 160,ale pewność niezawodności tego silnika uspokaja.Natomiast 1,0 to moc dużo większa ta sama górka,żadnych redukcji,przyśpieszenie dużo większe.I wszystko by było fajne gdyby nie stresujące na YT filmiki z remontów tych silniczków nawet po przebiegu 27 000.

Nie ma takich filmików. Jest jeden gdzie Rusek wyjaśnia co się odjaniepawlilo. Myślisz że w Mercedesie silniki nie mają wad? Znajomy w 2 letniej E klasie ostatnio miał wymieniany silnik. 2.0 po przebiegu 67k km.


Ja oglądałem co prawda dla 0.9 TCE,ale przecież różnicy aż takiej nie ma.
Tutaj link do tego filmu
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-29, 18:33   

Tak, widziałem to. Jakiś Rusek rozbierał ten silnik na części pierwsze i tłumaczył, też ciekawy film. Generalnie bardzo udana konstrukcja.

Edit: znalazłem

https://youtu.be/VQNPhjP5F1c
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-29, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-29, 19:43   

0.9tce i 1.0tce to raczej zupełnie inne silniki. Poza tym nie tworzył bym mitu awaryjności silnika na podstawie jednego egzemplarza o którym nic nie wiemy, poza tym że pokazano go w filie na YT. Uszkodzenie mogło powstać z powodu awarii jakiegokolwiek elementu w każdym silniku
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne