Tanio nie jest, bo do dopłaty łącznie 20% wartości auta.
Choć szczerze powiedziawszy mała wpłata własna i długi okres leasingu robią swoje.
Mnie się z RCI nigdy nie udało dogadać, koszty były zauważalnie wyższe niż u konkurencji.
Przez to właśnie przypadkiem stałem się posiadaczem nowego Golfa.
Niby te VW drogie, ale... leasingi tanie...
Nie wiem czy to będą dla Ciebie wystarczające punkty odniesienia, ale powiem jak to u mnie wygląda, na przykładzie moich 2 leasingów.
VW Golf = 72.000zł
Start 30% = 21.600zł
Raty 35x1114 = 38.990zł
Wykup 20% = 14.400zł
Razem w VW Bank = 74.990zł w tym 3-letni GAP fakturowy (nieobowiązkowy)
Opel Combo = 72.000zł
Start 25% = 18.000zł
Raty 47x915 = 43.005zł
Wykup 25% = 18.000zł
Razem w PKO = 79.005zł w tym 4-letni GAP fakturowy (nieobowiązkowy)
Jak widzisz w obu przypadkach nie przekroczyłem 110% uwzględniając wszystkie koszty.
No prawie wszystkie, zawsze jest jeszcze +450zł za rejestrację. ;)
Ostatnio zmieniony przez GRL 2021-04-26, 22:06, w całości zmieniany 2 razy
Tanio nie jest, bo do dopłaty łącznie 20% wartości auta.
Choć szczerze powiedziawszy mała wpłata własna i długi okres leasingu robią swoje.
Tylko i wyłącznie te parametry robią swoje -- jakbyś miał 10% wpłaty własnej i leasing na 5 lat, cyfry u Ciebie też byłyby inne.
Ten biznes musi się spiąć także u dawcy -- długi okres finansowania i wysoka kwota finansowania zawsze podbija koszty po stronie klienta.
I tak... i trochę nie.
Jak zobaczyłem promocyjny leasing w Renault na Megane, to pobiegłem do salonu zapytać na jakich warunkach.
No i się dowiedziałem, że tylko przy wpłacie 10%, tylko przy wykupie 10%, tylko przy 36 miesiącach, a poza tym księżyc musi być w nowiu, planety muszą się ustawić w jednej linii, a ja muszę donieść potwierdzenie, że moja matka wciąż jest dziewicą...
Jak wszedłem (trochę z przypadku) do salonu VW i zapytałem na jakich warunkach można mieć u nich promocyjny leasing 101% to w odpowiedzi usłyszałem "a na jakich warunkach by pan chciał?".
Byli znacznie bardziej elastyczni.
Choć i tak celowałem w 3 lata, to 4 lata nie były znacząco gorsze.
Chodzić pytać i nie patrzyć na auto przez pryzmat samej ceny, tylko przez całkowity koszt, a nawet szacowaną utratę wartości.
Można się nieźle zdziwić, że samochód o 1/4 droższy, tak naprawdę droższy nie jest...
Warunki w VW Leasing czy RCI z pewnością mogą się różnić, natomiast prawie zawsze większa wpłata początkowa oznacza lepsze warunki, nawet jeśli później leasing jest na dłuższy okres. Ja miałem Dustera na 30% i 3 lata (z maciupeńkim wykupem) i mój "naddatek" przez ten czas był znikomy (nie licząc GAP, ale to już jak kto lubi).
Zewnętrzne firmy leasingowe mają znacznie lepsze oferty. GAP jest fajny ale ne opłaca się go brać u Dealera. Dostałem ofertę na GAP od ubezpieczyciela (ale w pakiecie z OC+AC) na 600 PLN za 3 lata. Moje kalkulacje leasingu w okolicach 63.000 PLN na 36 mies. z wpłata własną 23% i wykupem 1% nie przekroczyłem 105%. Ta sama oferta w RCI - ok. 118% i dodatkowo mają beznadziejną tabelę dodatkowych opłat. Warto na to zwrócić uwagę choćby ze względu na ew. zdjęcia i mandaty.
Albo coś się pozmieniało, albo... 118%??! Rozumiem, że inflacja szybuje, ale żeby aż tak?
Aż sprawdziłem moją umowę (w RCI), w listopadzie 2017 r. mój Duster kosztował 49,3 tys. zł netto, ja zapłaciłem 14,8 tys. opłaty wstępnej + 36468 zł [36 rat x 1013 zł] + wykup 500 zł. Wychodzi 105%.
Do tego ubezpieczenie (GAP 58 zł miesięcznie), ale to już inna para kaloszy.
Do tego ubezpieczenie (GAP 58 zł miesięcznie), ale to już inna para kaloszy.
Przyznaję, że ta wartość uwzględniała w racię także GAP ok. 75 PLN miesięcznie brutto.
Zapewne bez GAP-u byłoby niżej ale nie 105%. Pamiętaj, że GAP to zwykłe ubezpieczenie i co do zasady nie jest obciążone VAT-em. Jeśli bierzesz ubezpieczenie pojazdu i GAP u dealera to RCI doliczy do obu VAT. Najlepiej leasing brać na zewnątrz z ryczałtową opłatą za tzw. "obsługę umowy". Przez to bezpłatnie można ubezpieczyć auto u swojego agenta oraz dobrać GAP, a przy okazji uniknąć rachunku ok. 100-200 PLN za wskazanie kierującego jeśli złapie was fotoradar. Te dodatkowe opłaty w trakcie potrafią mocno przedrożyć leasing.
Do tego ubezpieczenie (GAP 58 zł miesięcznie), ale to już inna para kaloszy.
To nie jest inna para kaloszy, bo kupując za gotówkę kosztu GAPu byś nie ponosił.
2030zł zsumowane z rat przy 60600zł ceny samochodu daje ok. 3,3% dodatkowych funduszy.
Nie w kij dmuchał - na weekendowy wypad na gofry w Mielnie by starczyło...
...bo kupując za gotówkę kosztu GAPu byś nie ponosił.
Tak właściwie to nikt nie broni - GAP możesz sobie wziąć także kupując auto prywatnie za gotówkę. :) To jest zwykłe ubezpieczenie, które ma utrzymać wartość pojazdu z faktury przez określony czas, co daje komfort przy kradzieży lub szkodzie całkowitej. Inna sprawa, że mało który klient prywatny to bierze.
Marka: Volkswagen
Model: Golf
Silnik: 1.5 TSI
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 2021-05-05, 12:58 Re: Leasing na Duster w 2021
adrian_krc napisał/a:
Czy teraz w 2021 ceny są takie wysokie, czy to ja dostałem taką słaba ofertę?
Cześć,
Pozwoliłem sobie sprawdzić RRSO oferty, którą dostałeś i wynosi ona 5,85%. Jest to dużo, bo obecnie dobre oferty leasingu zaczynają się od ok. 3,5% w dół - czyli rata powinna wynosić gdzieś około 1030 zł.
Nie uwzględniłem w tym GAP, który na marginesie też jest bardzo nieciekawy w tym przypadku. Suma rat za GAP wynosi ponad 3500 zł, gdzie kupując taki GAP na własną rękę składka za całe 5 lat powinna wynieść około 2000 zł.
Leasing RCI sam w sobie nie jest korzystny, treść umowy leasingowej też jest dość restrykcyjna. Jednak to co stracisz na leasingu w RCI odzyskasz w promocyjnym ubezpieczeniuza 1,9% i możliwości wykupu opcji easy service = pakiet przeglądów + przedłużenie gwarancji do 5 lat (do 80 tys km) kosztuje dla Sandero 2400 zł, W ASO za przeglądy przez te 5 lat zapłaciłbyś ok 6500 zł (tak mi wyliczyli dla Sandero z LPG).
Easy Service nie jest oferowane przy obcym finansowaniu.
więcej https://umowyserwisowe.dacia.pl/indywidualni
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-05-28, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Ja brałem na Dustera (73000)leasing w salonie Dacii, wpłata 45%, na 5 lat, wykup 10%, rata z gap 751zł brutto, koszt poniżej 110%. Dodatkowo tanie ubezpieczenie(1400 zł komplet).
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-21, 19:46
yeti65,
Mam pytanie, jak liczy się koszty?
Wszystko jest brutto?
Bo tak matematycznie, ale może źle liczę , koszt wychodzi prawie 17%
cena 73 000
wpłata 45% = 0,45 x 73 000 = 32 850
wykup 10% = 0,1 x 73 000 = 7 300
5 lat x 12 m-cy x 751 = 45 060
yeti65,
Mam pytanie, jak liczy się koszty?
Wszystko jest brutto?
Bo tak matematycznie, ale może źle liczę , koszt wychodzi prawie 17%
cena 73 000
wpłata 45% = 0,45 x 73 000 = 32 850
wykup 10% = 0,1 x 73 000 = 7 300
5 lat x 12 m-cy x 751 = 45 060
Gap to ubezpieczenie i nie jest obowiązkowy, więc w ofercie leasingu nie jest uwzględniany.
Ale jak teraz policzyłem bez GAP to też wychodzi więcej niż 110%
Poniżej 110 to miałem ofertę w sierpniu, a do czasu podpisania umowy stopy procentowe poszły dwa razy do góry. Bez GAP mam w tej chwili.
wpłata 45% = 0,45 x 73 000 = 32 850
wykup 10% = 0,1 x 73 000 = 7 300
5 lat x 12 m-cy x (751-75) = 40 560
40560+7300+32850=80710/73000=110,56%
Trzeba pamiętać też o tym, że te leasingowe wyliczenia to taka mała manipulacja. Rzeczywisty koszt jest większy, bo powinno się go liczyć od kwoty kredytowania, a nie od wartości pojazdu.
73000-32850=40150
80710-73000=7710
7710x100/40150=19,20% i to jest rzeczywisty koszt leasingu na 5 lat.
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-11-27, 19:34, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-27, 22:50
Teraz mi się składa.. Bo zawsze ludziom oczy mydlą, a leasing to taki rodzaj kredytu.. Tylko dla DG przy wykupie jest zysk, a poza tym to zwykły kredyt, a samochód nie jest Twoją własnością.
Własność nie jest najważniejsza. Ważne, że raty leasingu można wrzucić w koszty działalności, no i vat od paliwa i innych szpejów odliczać. A te 19,2% to i tak mniej, niż przy zwykłym kredycie. Przy kredycie na te 40 tys rata wyniosłaby ponad 820zł, a tu 675zł.
Do tego kredyt jest na oprocentowaniu zmiennym, a leasing na stałym.
Co w obecnej sytuacji nie jest bez znaczenia.
Mam kredyt Smart na moją Lodgy i jest stałe oprocentowanie, po przeliczeniu wychodzi mi że zapłacę w sumie 111,6% wartości samochodu w dniu zakupu. Także wychodzi taniej niż leasing.
Mam kredyt Smart na moją Lodgy i jest stałe oprocentowanie, po przeliczeniu wychodzi mi że zapłacę w sumie 111,6% wartości samochodu w dniu zakupu. Także wychodzi taniej niż leasing.
Mnie wychodzi, że zapłacę 110,56% wartości samochodu
Jakie masz warunki tego kredytu
edit: Właśnie sprawdziłem symulację dla swojego Dustera i kredyt Smart wychodzi 7tys drożej od leasingu.
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-11-28, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
u mnie na 5 lat, brak wpłaty własnej, 15000 km/rok, koszty dodatkowe oprócz oprocentowania to prowizja i ubezpieczenie kredytobiorcy. (dla takich samych warunków leasing wychodził około 116%).
co do różnicy, to faktycznie u Ciebie wychodzi ~1% taniej, tylko przy moich warunkach (brak wpłaty własnej, maksymalna długość kredytowania), już tak dobrze by przy leasingu nie było.
Coś chyba pokiełbasiłeś z wyliczeniami. Na twoich warunkach wychodzi 26%
Nie ma takiej opcji, by kredyt wychodził taniej niż leasing.
I to bez ubezpieczenia kredytobiorcy- z tym ubezpieczeniem na Twoich warunkach 33%.
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-11-29, 05:49, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum