zauważcie , że co testy /rankingi/ porównania to inne wyniki , oceny i ustawienia w tabelkach od najlepszej do najgorszej . Powinni więc stworzyć ranking najlepszych testów i porównań
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 80 Skąd: stolyca
Wysłany: 2021-12-06, 20:00
EBmazur napisał/a:
zauważcie , że co testy /rankingi/ porównania to inne wyniki , oceny i ustawienia w tabelkach od najlepszej do najgorszej . Powinni więc stworzyć ranking najlepszych testów i porównań
Testy mogą się różnić wraz z rozmiarem opony. Najpopularniejsze to zapewne szerokość 205 czy 195. Ale jak ktoś szuka np 235 czy 255 to osobiście poddawałbym ekstrapolacje wyników z 205 pod wątpliwość.
A mnie w tych testach zawsze zastanawia, jak dobiera się oponę referencyjną.
Bo z tych testów wynika, że dobre wielosezonowe są lepsze od zimówki nawet na śniegu
W co nie bardzo chce mi się wierzyć.
Dzięki. Daj znać jak w lecie, bo mam zamiar kupić je w jesieni. pozdr
W lecie również sprawdziły mnie się b. dobrze, nie odczuwałem jakiejś dużej różnicy względem letnich, spalanie podobne i nie zagłośne na trasie.
Miałem również przypadek jazdy podczas ulewy i mimo ~100 km/h nie pływalem jak to miałem dawniej w innych autach na letnich.
Tak więc polecam wg mojego widzimisię i doświadczeń(pierwsze z całorocznymi).
A mnie w tych testach zawsze zastanawia, jak dobiera się oponę referencyjną.
Bo z tych testów wynika, że dobre wielosezonowe są lepsze od zimówki nawet na śniegu
W co nie bardzo chce mi się wierzyć.
Ta referencyjna zimówka to może być opona o najbardziej zrównoważonych właściwościach we wszystkich warunkach, bo takie zwykle wygrywają testy, więc akurat pod względem właściwości zimowych taka wielosezonówka ukierunkowana na zimę (np. Nokian Seasonproof) może ją przebić.
Hej - w tamtym tygodniu otrzymałem w końcu swój samochód i jednym z pierwszych elementów, które chciałem zmienić to podmienić letnie opony na wielosezonówki. Chciałem dopytać się czy ktoś z użytkowników testował Michelin CrossClimate 2. Jeśli tak to jakie ma opinie? Przeglądałem wcześniejsze rankingi ale osobiście mam sporą rezerwę do "medialnych testów". Zdecydowanie wolę usłyszeć opinię "zwykłych" kierowców takich jak ja.
Ewentualnie jeśli ktoś zdecydowanie polecam i rekomenduje inną firmę i model to z chęcią doczytam o nich.
Dla pewności wolę też dopytać - można spokojnie założyć nowe opony na oryginalne alufelgi i nie ma problemów z czujnikami ciśnienia etc. ponieważ wartości są one z ABSu zaczytywane. Jeśli ktoś miał jakieś problemy z tym to prosiłbym o poradę.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 152 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-01-16, 21:31
Nie miałem za dużo kasy do wyrzucenia i jesienią założyłem Kormorany All Season. Miałem okazję sprawdzić je w warunkach jakie od tamtej pory były na drogach i jestem bardzo zadowolony. Kiedyś skróciłem sobie drogę z krajówki na gminą. Potem zacząłem tego żałować, bo była nieodśnieżona (tylko środek był czarny, boki w śniegu) i przy mijance musiałem łapać prawą stroną tego śniegu. Żadnych uślizgów, nie zarzucało, Dańcia szła jak lodołamacz. Tak więc, dla normalnego spokojnego jeżdżenia z czystym sumieniem mogę polecić Micheliny ( Kormoran to przecież prawie Michelin). Nie są też głośniejsze niż te, które miałem wcześniej (jakieś Conti czy coś w tym stylu - letnie).
Od czterech czy pięciu lat żona popyla Pandą na jakichś chińczykach - też wielosezonowych. A ona gazu i hamulca nie żałuje. I ABS zadziałał jej tylko raz na "żywym" lodzie, ale na to nie ma mocnych. Wcześniej miała Dębicę, która po czterech latach dostała guza, że mało nadkola nie rozbiło. Ja w Muminku miałem wielosezonowe Kumho, które dopiero po 60 tysiącach przestało sobie radzić na śniegu, ale bieżnik miał już tylko 3 mm, więc to i tak dobrze.
Chciałem dopytać się czy ktoś z użytkowników testował Michelin CrossClimate 2. Jeśli tak to jakie ma opinie?
Mam michelin cross climate od 5 lat i 60 tys km. Jazda w dużym mieście plus długie wypady autostradami. od czasu do czasu zamieniałem przód i tył żeby się równo zużywały. Jestem bardzo zadowolony. w tym roku 2 opony będą do wymiany bo bieżnik robi się zbyt mały. latem są troszkę bardziej miekkie na zakrętach nich opony letnie, ale różnica jest niewielka, a w zamian zawsze jestem przygotowany na atak zimy w maju albo odwilż w styczniu.
W połowie października ubiegłego roku, praktycznie zaraz po zakupie samochodu założyłem opony całoroczne Nokian Seasonproof 185/65 R15. Zimą spisywały się rewelacyjnie, obecnie też nie mam im nic do zarzucenia, opony są dosyć ciche, na czym mi też zależało, zwłaszcza przy tak słabo wyciszonym samochodzie. Styl jazdy raczej spokojny (emerycki). Przy przebiegach rocznych w granicach ok. 6 tys. km mam cichą nadzieję, że wytrzymają mi 3-4 lata.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-02, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Podzielę się opinią o Imperialach All Season Driver XL, które założyłem jesienią zeszłego roku.
W trakcie podróży wakacyjnej zdarzyło mi się najechać na dość wysoki krawężnik. Opona pękła na powierzchni bocznej. Nie był to może standardowy manewr najazdu na krawężnik - raczej awaryjny, ale kilka razy na innych oponach przywaliłem (nawet mocniej) w krawędź ulicy i nic się nie działo.
Tutaj opona została kompletnie rozdarta i jeszcze zarysowana krawędź felgi. Musiałem kupić 2 nowe opony na trasie.
Skusiłem się wyjątkowymi opiniami nt. tej opony dot. jej właściwości trakcyjnych. I tu w sumie potwierdzam - jest bardzo dobra. Ale jeśli chodzi o bok to tragedia. Więcej osób już o tym pisze. Szkoda, że nie wiedziałem o tym w zeszłym roku. Krótko mówiąc nie polecam. Udany bieżnik to nie wszystko...
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-07-31, 08:21, w całości zmieniany 1 raz
Podzielę się opinią o Imperialach All Season Driver XL, które założyłem jesienią zeszłego roku.
W trakcie podróży wakacyjnej zdarzyło mi się najechać na dość wysoki krawężnik. Opona pękła na powierzchni bocznej. Nie był to może standardowy manewr najazdu na krawężnik - raczej awaryjny, ale kilka razy na innych oponach przywaliłem (nawet mocniej) w krawędź ulicy i nic się nie działo.
Tutaj opona została kompletnie rozdarta i jeszcze zarysowana krawędź felgi. Musiałem kupić 2 nowe opony na trasie.
Skusiłem się wyjątkowymi opiniami nt. tej opony dot. jej właściwości trakcyjnych. I tu w sumie potwierdzam - jest bardzo dobra. Ale jeśli chodzi o bok to tragedia. Więcej osób już o tym pisze. Szkoda, że nie wiedziałem o tym w zeszłym roku. Krótko mówiąc nie polecam. Udany bieżnik to nie wszystko...
Opony Imperial -- wyśmienita marka dla ogumienia no-name... i tu jest chyba pies pogrzebany.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2022-08-08, 09:24
A ja bez żalu zrezygnowałem z Weatherproof Nokiana 185/65/15. Może źle trafiłem ale opony bardzo szybko mi się zaczeły rozwarstwiać, na przedniej osi ścieło, ustawienie zbieżności - nowa para. Na tylnej osi opona się poząbkowała, a hałas w środku zrobił się niemiłosierny. Po sezonie letnim zauważyłem przyśpieszone zużycie (tych nowych) wskazujące na zbyt niskie ciśnienie (kontrolowane na bieżąco). W sumie na 4 lata i jakieś 80kkm poszło mi 6 opon. I dlatego postanowiłem wrócić do klasycznego rozwiązania. Geometria i zbieżność ok.
W ostatnim numerze tygodnika "Auto Świat" jest test opon całorocznych w jakimś niedużym rozmiarze. Przeglądałem w saloniku z prasą i zauważyłem, że były tam też moje Nokiany Seasonproof. Po raz kolejny potwierdziły się ich wyśmienite właściwości zimowe. Na suchym, a zwłaszcza mokrym asfalcie wypadają słabo (tak, na mokrym to czuć wyraźnie, na suchym już mniej, bo czuć że miękkie, ale jednak przyjemnie progresywne i dość łatwe w wyczuciu), ale w zimie to praktycznie jak zimówki. Ja na lato założyłem na przód fabryczne Bridgestone Turanza, ale już niedługo znów zakładam Nokiany (mam na drugich felgach), bo już często temperatura spada w okolice zera w nocy. Trochę wstyd w aktualnej sytuacji jeździć z napisem "Made in Russia" na oponie, ale co, do pieca mam je wrzucić? Wolę je powoli spalać na kołach.
Zwycięzcą testu został Good Year. Warto poczytać.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-10-15, 18:18, w całości zmieniany 2 razy
W ostatnim numerze tygodnika "Motor" jest test całorocznych 205 55 16 razem z nowa Debica Navigator 3 , jest najlepsza ze wszystkich na śniegu i najtańsza jednocześnie.
W ostatnim numerze tygodnika "Motor" jest test całorocznych 205 55 16 razem z nowa Debica Navigator 3 , jest najlepsza ze wszystkich na śniegu i najtańsza jednocześnie.
Mam ten numer "Motoru" przed sobą.
Jest też jednak zdecydowanie najgorsza na mokrym, zwłaszcza w próbie hamowania ze 100 km/h. Podczas gdy auto na oponach Bridgestone (najlepszy wynik w tej próbie: 55,2 m) już stoi, to na Dębicach wciąż jedzie z prędkością 45 km/h. To drastyczna różnica. Wynik w metrach jest gorszy o 4,6 m od przedostatniego Dunlopa (64,8 m).
Na suchym te różnice są już mniejsze, ale też w hamowaniu jest najgorsza, a w jeździe po torze wyprzedza jedynie Nexena.
W każdym razie Navigatir 3 to opony tanie, a bardzo niskich oporach toczenia i wciąż mogą być dobrą opcją dla kierowców którzy będą ją traktować jako oponę zimową (w rejonach, gdzie zima jest śnieżna, a nie mokra) o nieco rozszerzonym zakresie zastosowań, na której od biedy można przejeździć cały rok (np. w drugim, trzecim aucie w rodzinie).
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-11-22, 13:42, w całości zmieniany 1 raz
Założyłem Kormorany Allseazon do służbowej Hondy. Na wprost, działa przyzwoicie, ale na boki nie trzyma wcale. Inna sprawa, że ciśnienie w oponach było randomowe, w każdym kole inne. Wyrównałem, na stacji benzynowej, jest dużo lepiej, ale pewności co do właściwego ciśnienia nie mam.
Na pewno nie są głośne.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-11-25, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 247 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-11-28, 20:31
U mnie wjechały continental allseason contact i w porównaniu do zimowek klasy średniej - uniroyal ms77 są lepsze.
Wg mnie jak ktoś nie zamierza kupować opon sezonowych premium tylko z klasy średniej lub ekonomicznej to lepiej brać całoroczne premium i zapomnieć o temacie wymiany opon
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum