Wysłany: 2022-04-19, 23:09 Pomarańczowa Dacia Duster 1.0 LPG by tomkasz
Pół v6 na podtlenku LPG ;) w najładniejszym, pomarańczowym kolorze. Najlepiej wykonana Dacia (jako model), z naprawdę świetnym zawieszeniem i zadziwiająco sprawnym silnikiem.
Opis:
Marka: Dacia
Model: Duster 2 ph.1
Silnik: 1.0 TCe LPG
Pojemność: 999 cm3
Typ silnika: 3 cylindrowy, turbo, wtrysk wielopunktowy (pośredni) + wtrysk LPG, GPF, Euro6 AP
Moc seryjna: 100 KM / 170 Nm (LPG) | 90 KM / 160 Nm (Pb)
Instalacja LPG: Landi Renzo LC03/ECO EVO (fabryczna) + zbiornik Stako (fabryczny)
Pojemność zbiorników paliw: 32 LPG + 50 Pb
Wersja: Prestige + wszystkie dodatki
Kolor: Orange Atacama
Rok produkcji: 2021
Skrzynia biegów: manualna 6 biegowa
Układ napędowy: FWD
Układ wydechowy: standard
Zawieszenie: standard
Koła letnie: opony Bridgestone Touranza T005 215/60 R17 + alufelgi Maldives 17" (fabryczne)
Koła zimowe: opony Kleber Krisalp HP3 SUV 215/60 R17 + alufelgi Maldives 17" (drugi komplet)
Masa własna: 1311 kg
Pojemność bagażnika: standardowo 445 l, po złożeniu siedzeń 1478 l
Prześwit - 210 mm
Długość - 4341 mm
Szerokość - 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi - 2052 mm
Wysokość całkowita - 1693 mm
Rozstaw osi - 2674 mm
Wyposażenie:
Wersja wyposażenia Prestige zawierająca:
relingi w kolorze ciemnego metalu
osłony podwozia przód i tył w kolorze chrom satynowy
lusterka w kolorze srebrnym
obręcze kół aluminiowe Maldive 17"
szyby tylne przyciemniane
Media Nav Evolution 3 (DAB, Nawigacja, Android Auto, Apple Car Play, USB)
komputer pokładowy
czujniki parkowania tył
tapicerka materiałowa czarna z białymi przeszyciami i logiem Duster
centralny zamek
szyby przednie i tylne elektryczne
boczki przednich drzwi ze skóry eko
kierownica i gałka biegów pokryte skórą eko
kanapa tylna składana 1/3 2/3
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego oraz podłokietnikiem
kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
nawiewy na tylną kanapę
automatyczne światła mijania
lusterka zewn. podgrzewane i regulowane elektrycznie
światła przeciwmgłowe
światła do jazdy dziennej led
klimatyzacja automatyczna
poduszki: czołowe, boczne i kurtynowe przednie
ABS/ESP/HSA/AFU
system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni z ABS)
system monitorowania martwego pola
tempomat / ogranicznik prędkości
Dodatkowe wyposażenie:
fotele przednie podgrzewane
Multiview camera (4 kamery: przód, tył, boki)
dostęp bezkluczykowy
gumowe dywaniki wnętrza Dacia
gumowa mata bagażnika Dacia
Dodatki tradycyjne:
zakupiona czapka zimowa Renault (Dacia nie oferuje) - to już taka mała tradycja
skompletowanie wszystkich żarówek które mogą się spalić
pokrowiec na koło zapasowe (uszyty przez siostrę) -> wożę jedno z kompletu zima/lato
znalezienie wszystkich zamienników filtrów
Poprawione/zrobione:
poprawki w ramach gwarancji: poprawki lakiernicze (pękająca mastyka - tylna rynienka dachu, utleniony lakier na rantach - drzwi+maska, wytarty lakier wnęk tylnych drzwi + zabezpieczenie)
dorobiony (podtoczony) korek do tankowania LPG (oryginał jest nieszczelny - zamarzanie w zimie)
włączone opcje: zegarek i temp. zewn. na komputerze pokładowym (OBD ELM327 + ddt4all)
wyciszenie stukającego airbaga pasażera (źle zaprojektowane mocowanie - na grubszą ściankę)
wyciszenie: osłon głośników wysokotonowych, czujnika światła i wyłącznika airbagu
W planach:
wyciszenie brzęczących mocowań dolnych pasów przód
malowanie bębnów (tył) i czyszczenie zacisków (przód) przy wymianie kół na letnie
Eksploatacja:
08.2021 / 3102 km -> wymiana oleju (+filtr) po dotarciu; dodatkowo wymieniony filtr kabinowy
11.2021 / 13294 km -> wymiana: olej+filtr, filtr powietrza, filtry gazu (f. ciekła i lotna), filtr kabinowy + czyszczenie wymiennika klimatyzacji
03.2022 / 23441 km -> wymiana: olej+filtr, filtr powietrza, filtry gazu (f. ciekła i lotna), filtr kabinowy
Galeria:
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
To ja wymieniłem odwrotnie. Astrę K 1.6 T na nowe sandero. Skąd ta decyzja?
Jak to gadają - starość nie radość (choć młodość nie wieczność ). Zbyt mały zakres regulacji kierownicy (+ mało miejsca na wysokość na fotelu, niska krawędź górna przedniej szyby) i przez to niezbyt wygodna pozycja za kierownicą, a do tego początek problemów z kręgosłupem ... a jeżdżę dużo.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-08, 16:46
tomkasz napisał/a:
Thomson1708 napisał/a:
To ja wymieniłem odwrotnie. Astrę K 1.6 T na nowe sandero. Skąd ta decyzja?
Jak to gadają - starość nie radość (choć młodość nie wieczność ). Zbyt mały zakres regulacji kierownicy (+ mało miejsca na wysokość na fotelu, niska krawędź górna przedniej szyby) i przez to niezbyt wygodna pozycja za kierownicą, a do tego początek problemów z kręgosłupem ... a jeżdżę dużo.
Ja mam na lidzniku 5kę z przodu ;) i nie znam astry, ale 2dni jeździłem Megane kombi 1.5dci i dziś z ulgą wróciłem do dustera - zwłaszcza wsiadanie i wysiadanie w plaskaczach mnie zniesmacza ;)
Każdy kręgosłup widać szuka swojego fotela ;)
zwłaszcza wsiadanie i wysiadanie w plaskaczach mnie zniesmacza ;)
To prawda, że te nowomodne suvy i crossovery są bardzo wygodne do wsiadania/wysiadania, wkładania dziecka do fotelika, ładowania zakupów itd.
Ale ja jeszcze pamiętam czasy jak były głównie sedany i wszyscy nimi jeździli cały czas ... . Codziennie, wakacje ... stare czasy.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum