mój duster potrafi palić średnio 4.5-5.5l/100 Pb , to podejrzewam że jednak jogger hybryda powinien zadowolić się mniejsza ilości paliwa.
Cytat z angielskiego testu (bo tam już jeżdżą):
With a four-speed ‘multi-mode’ automatic transmission, the Jogger Hybrid is also said to be good for 56.6mpg WLTP,
czyli to jest 5 l/100km. czyli kiepsko... no i...
UWAGA UWAGA - four-speed
4-biegowa skrzynia w dzisiejszych czasach czy to aby nie pomyłka
Ale jaki wypas mają tam już w podstawie A seven-inch digital instrument cluster, front and rear parking sensors, reversing camera, blind spot warning, keyless entry, automatic wipers and automatic air conditioning as standard.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2023-01-30, 14:42, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-30, 16:23
michauek22,
moja dacia ma katalogowe 6.4L/100 Pb. A ja w powtarzalny sposób, w mieszanym ruchu typowym do sytuacji w których jeżdżę spalam poniżej 5L (kiedy decyduj się jeździć na Pb). Więc jeśli Jogger ma WLTP 5/100 to u mnie powinien spalać poniżej 4/100 :)
Ilością biegów bym się nie martwił przed jazdą - to zupełnie inne rozwiązanie, opisywane przy okazji prezentacji tego napędu w clio/captur. Raczej organoleptycznie sprawdzić jak to działa :) Toyoty starszej generacji nie miały za małej ilości biegów a wielu osobom bardzo przeszkadzało to jak wyje silnik spalinowy podczas przyspieszania ;)
Ja proponuję za niewiele większe pieniądze auto 10 osobowe z bagażnikiem ponad 660l. Proponuję kupić 2x Stepwey z LPG jeden dla siebie i drugi dla żony
Pewnym istotnym minusem podobnych rozwiązań jest konieczność posiadania miejsca na 2 auta oraz obsługi ich przez dwóch kierowców, robienia podwójnych przeglądów, kupowania podwójnych kompletów opon i innych materiałów eksploatacyjnych. Sumarycznie wcale może nie wyjść aż tak dużo taniej, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. O ile oczywiście ktoś ma przede wszystkim tych 2 kierowców...
Ale w jakim sensie elastyczne przełożenia w planetarnej skrzyni?
Chyba że chodzi o dodatkową przekładnię (sprzęgło) hydrokinetyczne, która jest przetwornicą momentu obrotowego i w pewnym sensie działa jak przekładnia o zmiennym przełożeniu.
https://motofakty.pl/jak-dziala-przekladnia-hydrokinetyczna/ar/c4-16207449
Ale sama "planetarność" skrzyni w żaden sposób nie oznacza zmiennych przełożeń. W piastach rowerowych też są planetarne przekładnie (Shimano, Sachs/Sram, Sturmey -Archer) i żadnej elastyczności przełożeń tam nie ma. Są po prostu biegi o konkretnych przełożeniach.
A taka hybryda po prostu ma pewnie tylko cztery biegi, bo nie potrzebuje jedynki (gdyż rusza zawsze na prądzie - tak jak piszą w artykule).
Zamiast głównego baku, widziałem kiedyś taką przeróbkę... Ale fakt, że tak małą baterię to mogli wcisnąć gdziekolwiek indziej zamiast ograniczać praktyczność dotychczasowych rozwiązań.
W sumie dlaczego nie można do hybrydy wsadzić więcej baterii? Tak bardzo zmieni parametry tych kilkadziesiąt kilogramów? Tak bardzo zmieni się cena? Przecież każde zwiększenie zasięgu byłoby tu gamechangerem. Oczywiście nie chodzi mi tylko o joggera.
Wg mnie hybryda jest zaprojektowana z myślą o użytkownikach miejskich - rodziny wielodzietne rozwożące dzieciaki po przedszkolach i szkołach, mały biznes dla którego Jogger jest autem użytkowym w tygodniu a rodzinnym w weekend oraz taksówkarze. W mieście będzie największa oszczędność na spalaniu i radość z automatu. Na długie dystanse to raczej ECO-G - optymalne spalanie i mega zasięg.
Myślę, że poza dodatkowym kosztem nowych baterii problemem mogłaby też być waga.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-01, 10:22
michauek22 napisał/a:
No dobra, ale przyznajcie, że bateria w miejscu koła zapasowego to przegięcie. Gdzie ja wrzucę zbiornik na LPG?
Montowanie w miejscu koła zapasowego czegokolwiek poza kołem zapasowym to przegięcie.
Był kiedyś okres, gdy KIA oferowała Picanto z fabrycznym LPG, gdzie zbiornik LPG był naprawdę fabryczny, zintegrowany w miejscu znacznie zmniejszonego zbiornika benzyny. A koło zapasowe tam gdzie być powinno...
Tak, a czy to jest "tak bardzo", czy "niewiele", to już kwestia subiektywna.
Poza tym oprócz cen Renault cały czas wyraźnie bardzo stara się pilnować pozycjonowania swoich produktów - żeby przypadkiem jakaś dacia nie okazała się wystarczająco dobra, żeby "ugryźć" sprzedaż innych marek koncernu. Parametry techniczne i wyposażenie też są oczywiście do tego przydatne.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-01, 20:48
Pewnie że można wstawić większą pojemność aku. Ale cena robi swoje - warto zobaczyć ile kosztuje wymiana takich ogniw w np w Clio - to ten sam napęd.
A większe są montowane w nowej hybrydzie z silnikiem R3 1.2tce - tam 1.9 albo 2kWh o ile pamiętam zamiat dotychczasowej 1.2kWh
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2023-02-02, 18:45
kuba_malenstwo napisał/a:
U nas na razie cisza w kwestii ewentualnych zamówień..
Byłem dzisiaj w serwisie w Warszawie (RRG w Alejach Jerozlimskich) ze swoim Loganem i zagadnąłem sprzedawcę, kiedy pojawi się u nas hybrydowy Jogger. Niestety otrzymałem smutną wiadomość, że na pewno nie w tym roku. Ponoć to świeża informacja z dzisiaj, którą otrzymali dealerzy. Podejrzewam, że oszacowali zbyt małą sprzedaż hybrydy w Polsce, żeby sobie głowę zawracać, skoro auta z LPG rozchodzą się u nas jak świeże bułeczki.
Ostatnio zmieniony przez Docent 2023-02-02, 18:48, w całości zmieniany 1 raz
Može off, ale ja wcale nie rozumiem tych hybrydów. Tydzień temu pożyczyłem hybryda Fiat Panda, benzyna, nie wiem, jaka pojemność. Miał dodatkową linijkę, jaki jest % baterii - po zapaleniu silnika pasek zapalał się na jakieś 70% i przy hamowaniu silnikiem pokazywał ładowanie, po chwili jazdy bateria spadała na zero i tak było do zgaszenia i po kolejnym rozruchu dopiero coś pokazywało. Start-stop przez tydzień zadziałał mi ze 4 razy, jeśli akurat pasek nie zgasł. Ani razu nie ruszył na cicho, normalnie jedynka, gaz i sprzęgło (skrzynia ręczna 6 biegów). Na szosie słabizna, trudno było przełamać 100. W porównaniu Duster K4M to rakieta. Nie rozumiem tych wynalazków.
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2023-02-02, 21:56, w całości zmieniany 1 raz
Odpowiedź: pewnie za ostro ruszałeś - żeby taka mała hybryda zadziała, to trzeba ją traktować delikatnie.
To fakt. Przez m-c styczeń chyba 2016 jeździłem hybrydą Yaris. Kiedy spod świateł ruszałem dynamicznie to zawsze na spalinowym i generalnie jechałem jak wszyscy. Gdy tylko chciałem sprawdzić silnik elektryczny na tych samych światłach, to musiałem muskać pedał gazu, a samochody stojące przede mną 50-100 metrów przede mną
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-03, 00:31
eplus, Sprawdziłem - to jest miękka hybryda, z silniczkiem/generatorem o mocy niespełna 3.6kW oddającym swoją moc najpewniej za pomocą paska osprzętu więc trudno się spodziewać żeby taki fiat wystartował na elektryku. Akumulator też jest zawrotny - 12V/11Ah - czyli 0,132kWh.
Przecież to głównie zespół do sprawniejszej pracy S&S i ewentualnie lekkiego wspomagania momentu obrotowego przy przyspieszaniu - takim 12V zestawie, sądzę że nawet toczenie się z prędkością parkingową nie jest możliwe na samym elektryku.
Niepokojące (ale po ostatnim pożarze na samochodowcu nawet zrozumiałem) jest że pierwsza z linii promowych zakazał wjazdu na pokład samochodom elektrycznym i hybrydowym... posiadając LPG trzeba to tylko zgłosić, posiadając hybrydę albo elektryka trzeba pozostać na brzegu :(
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-02-03, 00:35, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum