Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Remont silnika
Autor Wiadomość
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 130
Skąd: Łódz
Wysłany: 2023-10-02, 18:18   Remont silnika

Hej wszystkim moja Dacia Logan MCV rocznik 2007 benzyna z przebiegiem 347 tyś kilometrów niestety bierze olej i to znacznie. Co prawda nie kopci i jeszcze ale po teście dodając na luzie ostro gaz pojawił się biały obłok dymu. Wie ktoś jakie by były koszty remontu silnika i co należało by wymienić .Nie chcę jej skazywać na wieczny odpoczynek bo to dobry samochód .
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-03, 07:30   

Przede wszystkim trzeba ustalić co konkretnie jest tego przyczyną ? Może uszczelniacze zaworowe po prostu.
A co do remontu.
Będzie niestety drogo. Mało jest już zakładów które się tym zajmują jak w epoce poloneza gdzie szlif robiono co 50 kkm i mają teraz sporo roboty z droższymi samochodami. Licz się z kosztami minimum 5 do 10 tysięcy o ile części są w rozsądnych cenach.
A do zrobienia byłby szlif wału korbowego , wymiana panewek głównych i korbowodowych , tulejowanie , wymiana tłoków i pierścieni , plus przy okazji do zrobienia głowica szlif gniazd zaworowych z wymianą zaworów i niewykluczone że planowanie głowicy i bloku. No i komplet nowych uszczelek i simmeringów do wszystkiego.
Albo się to robi porządnie po takim przebiegu albo lepiej sobie darować.

Kupowanie używanego silnika to loteria , a już nie daj boże takiego "regenerowanego" - to co z nimi robią "firmy" to woła o pomstę do nieba.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-10-03, 07:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-10-03, 13:06   

Na początek to rozbiórka silnika i dopiero wtedy można coś powiedzieć coś o kosztach. Reszta j/w
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-10-03, 13:13   

Jak był eksploatowany , co ile wymiana oleju ? Czy były płukanki ?
Warto chyba sprawdzić ile tego oleju bierze a potem może warto spróbować chemię? Dobre preparaty do paliwa, płukanka długodystansową, płukana postojowa ? Dodatek regenerujący uszczelniacze Może więcej niż raz ?
Potem może LM Ceratec który przy minimalnych problemach może coś pomoc ? Jeśli pobór nie jest duży to na pewno bym spróbował - tylko trzeba sensownie wybrać preparaty.
Jeśli pobór duży to może najtańszy olej i częste dolewki ? A może jakiś dodatek do zajechanych silnikowe? Albo olej w większej lepkości ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 130
Skąd: Łódz
Wysłany: 2023-10-04, 15:57   

Dzięki za info. Pacjent :silnik K7M 64 kW 1,6 benzyna rok prod 2007 Olej jest wymieniany co sezon 10W40 ELF płukanka była 2 lata temu(może przydało by się jeszcze raz )co do ilości brana oleju to dopiero stwierdzę więcej po przejechaniu np 2 tygodni od dolewki średnio 40 km dziennie przejeżdzam (poniedziałek -piątek). Wlałem w Niedzielę 900 ml tyle niestety brakowało, na bagnecie był totalny minimum !!!!.Dzisiaj byłem u mechanika i faktycznie bez rozbierania silnika można gdybać co jest grane .W wolnej chwili jeszcze podjadę na sprawdzenie kompresji na cylindrach jakie są wartości to dam znać.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1230
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-10-04, 16:41   

40km / dzień (zakładam że2x20km ? ) jeśli nie robisz przy tym dłuższych tras raz w tygodniu to smarowanie jest kiepskie; jeśli robisz to w ruchu miejskim -to cały czas warunki trudne zwłaszcza jeśli silnik dużo pracuje na biegu jałowym w korkach; jeśli w mieszany to dystans jest na tyle krótki że olej nigdy nie osiąga temp optymalnej pozwalającej na odparowanie wody i paliwa - czyli każdy dniem coraz gorzej jest smarowany. Jeśli choć lekko zapiekły się pierścienie to rozrzedzenie paliwem i pogorszenie smarowania rośnie coraz bardziej z każdym rozruchem.
Przy jeździe 40km na raz, smarowanie i warunki pracy będą na pewno korzystniejsze.
350tys/16lat to ok 21tys km/rok - jeśli prze sezon rozumiesz rok - to wg mnie długi interwał na taką eksploatację i po tym przebiegu silnik może być już nieźle styrany, jeśli sezon to 6 miesięcy - czyli zmiana co ok 10tys km, to już brzmi trochę lepiej.

Ja chemia LM wyczyścił wtryskiwacze dCi który nie jeździł. Po kuracji zrobił kolejne 100tys zanim go sprzedałem i miał się świetnie.
Poczytaj wątki o walkach z bankiem oleju na forum olejowym.
I przede wszystkim sprawdź czy nie masz wycieków;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-10-04, 17:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne