Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 254 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-14, 22:26
Jarekf3d napisał/a:
Natomiast jak postępujecie z tą instalacją lpg ? W sumie od początku zauważyłem że auto przełącza się na gaz bardzo szybko dosłownie po kilku sekundach (mowa tu o zupełnie zimnym silniku). Rozumiem że przejedziemy się nawet kilka km zaparkujemy i wrócimy za 1h to auto wiadomo od razu na lpg, ale wtedy silnik jest rozgrzany. Co do gaszenia to też zawsze gasze na lpg. Instalacja cały czas w auto i może kilka razy "manualnie" się przełączałem z benzyny na lpg i odwrotnie. Warto jednak przetrzymać auto powiedzmy na 20-30 sek (w tak ciepłe dni jak teraz 15-30) i dopiero ręcznie na lpg? Czy ten parownik nie dostaje za bardzo po swoich czterech literach ?
Na dotarciu w zimie jeździłem na benzynie do dwóch kresek na wskaźniku temperatury płynu. Potem przełączałem na gaz. W lecie to raczej nie ma sensu. 'it's up to you' jak mawiają amerykanie . Ja uskuteczniam co jakiś czas przejazdy na benzynie (30-50 km), aby układ zasilania nie zapomniał "jak się pracuje" .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Jestem po samodzielnej wymianie filtra fazy lotnej w SS III. Zajęło mi to ok 25 min. i to w sumie przez fakt, że dojście do tylnego króćca jest bardzo ograniczone - bardzo trudno dojść narzędziami do spinki żeby ją otworzyć. Trzeba odpiąć obudowę filtra powietrza i jest lepiej po odsunięciu przewodów na bok. Trochę to słabe, że tak głęboko go umieścili. Wystarczyłby montaż tak 5-10 cm do przodu. Wymiana po 15 tys. km - filtr w miarę czysty.
Dzisiaj wymieniałem filtr fazy ciekłej i przez moje gapiostwo jedna śruba (od dekielka filtra gazu) spadła w miejsce gdzie od góry nie mam dojścia, a kanału nie mam żeby spróbować od dołu.
Pytanie mam w związku z tym - gdzie dokupię taką śrubę? Najlepiej oryginał. Instalacja fabryczna Landi.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020 Posty: 16 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-22, 13:27
tydzien temu zmienialem filtry. Zamieszczone informacje bardzo sie przydaly wiec dorzuce cos od siebie. Zalaczam zdjecie zaworu, u mnie trzeba go bylo rozruszac kombinerkami, potem dokrecilem recznie. Gaz sie wypalal dlugo, parenascie minut.
Do tego filtr nazywany "Filtr LANDI-RENZO LI10 Fazy ciekłej oryginał LR" ten w dwoma zielonymi uszczelkami i w obudownie serwisowej nie pasuje do Dustera 1.0 LPG z 2020 roku. Filtr jest za gruby. Ta wieksza uszczelka pasuje.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-10-12, 06:20
W ASO w czasie przeglądu gwarancyjnego powiedzieli mi, że nie wymienią filtra LPG bo jest niedostępny. Mają dzwonić jak zdobędą filtr. Nie dzwonią, pytam w ASO o co chodzi. "Filtrów na rynku brak." O co tu chodzi? Ktoś potwierdza ten problem?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ja też miałem w jednym ASO info, że filtrów fazy lotnej nie ma. Jak się okazało w Poznaniu na ul. Kazimierza Wielkiego w AutoCompolu filtry są i wymienili mi bez problemu. Sprawdziłem - jest założony nowy. :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum