Wysłany: 2024-01-18, 13:31 żarówki/przełacznik świateł Sandero II
Koledzy,
Co robić? Najpierw spaliła(?) sie jedna zarówka H7 mijania. Wymieniłem na nową, nie działała, myślałem, że mi przysłali spaloną. Więc sprawdziłem jeszcze dwie inne nowe. Nie działały. Sprawdziłem bezpieczniki, były OK. Po tygodniu, dwóch zgasło drugie swiatło mijania. Znowu spradziłem inne nowe, równiez nie działają. Pomyślałem, że pewnie manetka się zepsuła. Zakupiłem, ale zobaczyłem, że kupiłem złą, bo ja mam oryginalną bez klaksonu. Zamówiłem dobrą i teraz czekam.
Ale mam pytanie. Czy to możliwe, żeby sie zepsuła manetka, skoro swiatła padły niejednocześnie?
A jeśli nie manetka, to co to może być?
Ostatnio zmieniony przez dokker_krak 2024-01-18, 13:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-18, 15:57 Re: żarówki/przełacznik świateł Sandero II
dokker_krak napisał/a:
Ale mam pytanie. Czy to możliwe, żeby sie zepsuła manetka, skoro swiatła padły niejednocześnie? A jeśli nie manetka, to co to może być?
Nie manetka, bo manetka nie rozróżnia światła lewego od prawego- załącza oba jednocześnie.
Nie obvraź się, ale w przypadku Sandero II zawsze na początek sugeruję upewnić się na 100% czy na pewno wymienialiśmy przepaloną żarówkę H7 mijania a nie przypadkiem dobrą H7 drogową... Wiem po sobie, że naprawdę w "amoku" można się pomylić, zwłaszcza że do H7 drogowej dostęp jest łatwiejszy.
Wysłany: 2024-01-18, 18:34 Re: żarówki/przełacznik świateł Sandero II
Dymek napisał/a:
dokker_krak napisał/a:
Ale mam pytanie. Czy to możliwe, żeby sie zepsuła manetka, skoro swiatła padły niejednocześnie? A jeśli nie manetka, to co to może być?
Nie manetka, bo manetka nie rozróżnia światła lewego od prawego- załącza oba jednocześnie.
Nie obvraź się, ale w przypadku Sandero II zawsze na początek sugeruję upewnić się na 100% czy na pewno wymienialiśmy przepaloną żarówkę H7 mijania a nie przypadkiem dobrą H7 drogową... Wiem po sobie, że naprawdę w "amoku" można się pomylić, zwłaszcza że do H7 drogowej dostęp jest łatwiejszy.
Potwierdzam - śpiesząc się do pracy chciałem po ciemku wymienić spaloną H7 mijania.
Bez efektu. Dopiero w dzień w garażu na spokojnie zwróciłem uwagę, że wymieniałem dobrą drogową.
Nie obrażam się :) Hmm, już kiedyś wymieniałem nie raz H7 mijania i dałem radę :) Teraz wymienialem po prostu te, które nie świecą, górne, nieco na zewnątrz, faktycznie, do nich trochę gorszy dostęp. Te drogowe są nieco niżej.
Co to może być? Co mogło paść? Może jakieś inne bezpieczniki? Gdzie? Jakieś kable?
Pomóżcie proszę:) Bo na razie jeżdżę na przeciwmgielnych..
Ostatnio zmieniony przez dokker_krak 2024-01-18, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-19, 10:04
dokker_krak napisał/a:
Co mogło paść? Może jakieś inne bezpieczniki? Gdzie? Jakieś kable?
Układ zasilania świateł mijania nie zawiera żadnych przekaźników i jest dość prosty, bo całe zasilanie leci przez manetkę (bazuję tylko na dostępnych schematach):
-bezpiecznik F27 podaje + zasilania na manetkę (do sprawdzenia, ale ja wykluczam go, bo zasila również inne rzeczy);
-manetka, załącza światła podając + zasilania na oba bezpieczniki świateł mijania;
-bezpieczniki 10A, F4 światło lewe i F5 światło prawe (dopiero tam, przed bezpiecznikami następuje rozdział stron);
-żarówki w reflektorach;
-masy reflektorów są osobno podłączone do nadwozia (masy można wykluczyć jeżeli inne światła działają).
-napięcie z bezpiecznika F4 jest dodatkowo podawane na moduł UCH, gdzie informacja o włączeniu świateł mijania jest wprowadzana do magistrali CAN, kontrolka świateł mijania na tablicy jest sterowana z CAN i jest więc powiązana tylko z lewym światłem mijania. Sprawdzałem to u siebie- po wyjęciu F4 kontrolka nie świeci. Nie napisałeś co u Ciebie z kontrolką, bo to już dużo mówi...?
Schemat nie podaje żadnych dodatkowych złącz po drodze od bezpieczników do reflektora.
Czyli trop prowadzi właściwie tylko do skrzynki bezpieczników- trzeba sprawdzić czy bezpieczniki świateł mijania dostają napięcie. W przypadku awarii manetki bezpieczniki nie dostają napięcia i kontrolka również nie świeci, ale światła mijania padają jednocześnie z obu stron a nie kolejno, stronami.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-19, 10:53, w całości zmieniany 3 razy
1. Kontrolka cały czas się świeciła i dalej się świeci.
2. Bezpieczniki F4 i F5 sprawdzałem wtedy, kiedy spaliła sie tylko jedna przez zamianę ich miejscami. Były OK.
3. Wobec tego pozostaje sprawdzić, czy bezpieczniki F4 F5 dostaja napięcie.
Rozumiem, że mogę to zrobic zwykłym miernikiem? Sorry za oczywiste pytania, ale jestem kompletny laik :)
Ostatnio zmieniony przez dokker_krak 2024-01-19, 13:21, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-19, 20:12
dokker_krak napisał/a:
1. Kontrolka cały czas się świeciła i dalej się świeci.
3. Wobec tego pozostaje sprawdzić, czy bezpieczniki F4 F5 dostaja napięcie...
Jeszcze raz- skoro kontrolka się świeci, to znaczy, że na pewno przynajmniej F4 dostaje napięcie i jest sprawny. Czyli przynajmniej lewe światło powinno się świecić. A to sugeruje jednak problemy gdzieś dalej- po bezpiecznikach.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-19, 20:15, w całości zmieniany 2 razy
Każda strona ma swoje zabezpiecznie. Jeśli na nich jest napięcie /bezpieczniki/ to problem leży miedzy tablicą bezpieczników a odbiornikami. Jeśli wystąpiły zaniki po kolei , to wróży to przerwy mechaniczne , śniedż w kostkach, uszkodzenia instalacji .Ewidentnie coś po drodze. Jak wyzej , jeśli manetka na tablicy pokazuje działanie , też zostawiłbym ją w spokoju. Oczywiscie po sprawdzeniu , tego co pisałem wyzej. Nie sprawdzałem jeszcze u siebie faktu braku przekażnika. Jeśli tak to jest to słabe rozwiązanie. Nawet maluch ,już go posiadał . Owszem spotkałem sie z tym w beczce /mercedes/ ale tak stosowano prawdziwą miedż na stykach i dobrane grubosći przewodow. Te czasy jedna dawno mineły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum