Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.
Ja kiedyś dzwoniłem do aso i pisałem maila czym się różni ten nowy eco-g od 1.0 tce lpg. Dostałem odpowiedź że niczym. To tylko nowa nazwa taki zabieg marketingowy. Widzę że dobrze są tam doinformowani...
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 310 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-01-29, 20:10
Cytat:
fabryczne NGK na Denso IXEH22FTT
Jestem ciekaw czy ktoś stosował te świece w 1.0sce, bo na wiosnę muszę zmienić w aucie żony (60kkm, brak easyservice)? Ta wolnossąca boryka się z podobnym problemem
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2024-01-29, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie mam wrażenie że największy problem jest z tym, że w ASO trzeb udokumentować faktyczne efekt zalewania silnika albo normalnego startu. Sądzę że ASO jest trochę między młotem a kowadłem (użytkownikiem a producentem który twierdzi że wszystko jest w najnowszej wersji softu) albo mają ograniczone kompetencje w zakresie regulacji instalacji LPG. W obu przypadkach kiepsko bo my pozostaniemy z problemem.
Może jestem pesymistą, ale mam wrażenie że pozostawienie samochodu na noc, żeby sami mogli zweryfikować zimny start skończy się tekstem "u nas szarpania nie było - od początku pracował płynnie" ;)
Także trzeba by zostawić samochód u nich a następnie od rana być w serwisie żeby uczestniczyć w odpalaniu samochodu (choć wiem że to też może nie być wystarczający dowód, ponieważ spotkałem się z przypadkiem kiedy samochód na jeździe testowej trząsł się tak, że wszystko w nim latało, a diagnosta uparcie twierdził że nic nie czuje). Ale obym się mylił...
Tymczasem opowiedziałem o tych obserwacjach mojemu znajomemu diagnoście który wydał się zadowolony że przedstawiłem mu jakąś "prawidłowość" którą my potwierdziliśmy i obiecał że opisze to i wyśle dalej. Nieoficjalnie powiedział mi że mają bardzo dużo zgłoszeń szarpania na zimno 1.0tce a kiedy spytałem czy są także zgłoszenia od samochodów bez LPG, zaprzeczył.
Zobaczymy, ja na razie nie mam jak walczyć.
Myślę jednak że każdy kogo to meczy powinien problem opisać (te właśnie spostrzeżenia) i zgłosić do ASO, albo Renault Polska.
Ja teraz przy zimnym starcie dłużej jeżdżę na Pb i przełączam sięna LPG kiedy silnik jest bardziej rozgrzany i wydaje się już spalań "normalne" ilości paliwa (spalanie chwilowe). na razie 2 bak LPG (czyli ok 1200-1300km) i poranny start jest w miarę ok
Tak też zrobiłem, no prawie. Zostawiłem samochód na 3 dni. Dzień po odstawieniu dostałem telefon, że zrobione. Na pytanie o to co się udało zrobić usłyszałem: wgrać nowe oprogramowanie silnika. Generalnie nie zmieniło to nic.
Wcześniej wyjeździłem kilka zbiorników PB, 95 i 98. Delikatnie i mniej delikatnie. Żadnych różnic. Czuję zapach, który sugeruje mi zalany silnik. Ruszcie, wywołajcie szarpnięcie i od razu zatrzymajcie się oraz (na własną odpowiedzialność ) sztachnijcie się.
Ja odpuszczam. Proces udowadniania tego zjawiska i tak skończy się tym że to „cecha produktu”
Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.
Można sprawdzić samemu ile kabelków odchodzi od sondy . Jeśli więcej niż cztery to szerokopasmowa. Dla Ciebie to i tak ... nic z tego wynika.
Sonda (każda) nie weryfikuje , robi to sterownik. Sonda odczytuje Zawartość tlenu w spalinach a weryfikuje i oddziaływuje na proces spalania sterownik silnika.
Proponuję przeprowadzić odczyt spalin AFR i z takim kwitem udać się do ASO prosząc o prawidłową regulację. Następnie udać się na pomiar AFR i tak do skutku.
Ew.kumaty gazownik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum