W mechanice nie ma nic za darmo, coś jest kosztem czegoś, więcej Turbo, więcej plastiku i życie staje się trudniejsze z biegiem czasu. Słabej jakości tworzywa pośpiech w realizacji i mamy tego efekt. Prawdopodobnie podczas regeneracji Turbo w firmie zewnętrznej u fachowców w swoim fachu można ten element poprawić na długi długi czas.
Mam tego jak wygląda motoryzacja stuprocentową świadomość.
Jak wygląda sytuacja jak mam auto po gwarancji i chciałbym wgrać oprogramowanie najnowsze w ASO?
W mechanice nie ma nic za darmo, coś jest kosztem czegoś, więcej Turbo, więcej plastiku i życie staje się trudniejsze z biegiem czasu. Słabej jakości tworzywa pośpiech w realizacji i mamy tego efekt. Prawdopodobnie podczas regeneracji Turbo w firmie zewnętrznej u fachowców w swoim fachu można ten element poprawić na długi długi czas.
Tyle,że turospreżarka to nie jast jakiś wynalazek ostatnich lat tylko urządzenie stosowane od kilkudziesięciu lat . Przy odrobinie dbałości auta w nia wyposażone pokonuja bezawaryjnie setki tysiecy kilometrów .... tu mamy ewidentną wadę fabryczną na którą producent się wypina , większość będzie miała problemy już po gwarancji więc w czym problem ?? ...jakieś tam niemierzalne straty wizerunkowe a miliony euro zostały w kieszeni ..
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2024-02-16, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
jakieś tam niemierzalne straty wizerunkowe a miliony euro zostały w kieszeni ..
Dobrze myślisz tylko co chcesz z tym zrobić?
A co mogę zrobić ... moze gdybym był na emeryturze to w ramach zabicia czasu mozna się z nimi kopać z uzyciem prawników włącznie. Ale zwyczajnie nie mam na to czasu a auto jest mi potrzebne codziennie więc jeżdżę z terkotką .... co nie zmienia faktu ,że nie tak to powinno wyglądać .
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2024-02-16, 13:46, w całości zmieniany 2 razy
Aktyn, Popatrz na VW z ich aferą Diesel Gate, w Europie odszkodowania na bardzo niskim poziomie, po drugiej stronie wielkiej wody w Ameryce parking na pustyni, gdzie jest morze samochodów koncernu VW i milionowe odszkodowania zasądzone przez sąd. Różnica polega na prawach konsumenckich które są w różnych częściach świata tak a nie inaczej respektowane. Popatrz teraz na koncern Renaul Group i pozew zbiorowy użytkowników silnika 1.2 TCe coś się dzieje ale zanim ludzie otrzymają pieniądze za wadliwe silniki upłynie całe mnóstwo wody w Sekfanie. Jednostka może wiele ale w kupie siła. Skonsolidujcie siły jako użytkownicy tego modelu z terkoczącą Turbina i walczcie, ale zapomniałem ten nie ma czasu tamtemu się nie chce, ten idzie na II zmianę a ktoś inny ma chorego kota, zawsze coś. Walczyłem z Dacią i przeciekającymi uszczelkami w trzecim rzędzie Lodgy, wymiana uszczelek 4 razy bez efektu, rozkładali ręce,że no jest mokro ale nie aż tak żeby nie dało się żyć, poprosiłem by dali mi to na piśmie, potem rozmowa z kierownikiem serwisu, dyrektorem aż skończyło się na Renault polska. Nie chować głowy w piasek, zapłaciłeś masz prawo do naprawy, wymiany do odstąpienia od umowy konsumenckiej. Po 3 dniach udało się samochód naprawić, wymienili mi wykładziny bagażnika na nowe, ale przeszła mi ochota na dalszą eksploatację Lodgy zamieniłem ją na Dustera.
Ostatnio zmieniony przez MartinezTychy 2024-02-16, 15:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-16, 17:10
Ja bym może i pocisnął temat, ale na razie nie jestem dla RP ani dla ASO strona - samochód jest w leasingu, a jak go wykupie to będzie po gwarancji. Jeśli nic nie wskóram prze najbliższe 25tys km, to może wtedy pociafne temat wady u wielokrotnego zgłaszania na gwarancji
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-02-16, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Popatrz teraz na koncern Renaul Group i pozew zbiorowy użytkowników silnika 1.2 TCe coś się dzieje ale zanim ludzie otrzymają pieniądze za wadliwe silniki upłynie całe mnóstwo wody w Sekfanie. Jednostka może wiele ale w kupie siła. Skonsolidujcie siły jako użytkownicy tego modelu z terkoczącą Turbina i walczcie, ale zapomniałem ten nie ma czasu tamtemu się nie chce, ten idzie na II zmianę a ktoś inny ma chorego kota, zawsze coś.
Masz wiele racji ale z powodów które sam przytoczyłeś nie bardzo wierzę w tą konsolidację . Tym bardziej ,że przy 1.2 tce to jakiś drobiazg jest jest bo póki co nie ma sygnałów o masowych zgonach turbin .
Jak pisałem wyżej - nie mam czasu na sądy, prawników, rzeczoznawców etc .Co najwyżej zapłacę kilka tysi jak mi się turbo rozpadnie i też nie umrę z tego powodu . Co nie zmienia faktu, że mam prawo być wku...ny podejściem koncernu Dacia/Renault. I nawet gdyby jakimś cudem udało mi się wywalczyć wymianę gwarancyjną turbiny czy kilku co bardziej zawziętym użytkownikom również to dla Daci to jakieś drobne są .
Przyjmuję więc inną strategię która mam nadzieję jest bardziej wymierna finansowo - każdy potencjalny klient ma prawo do informacji jak może być potraktowany jak już wyda swoje ciężko zarobione pieniądze . Po prostu proponuję pod każdym artykułem zachwalającym wprowadzenie nowego modelu zamieszczać linki do niniejszego forum jak również innych gdzie ten temat jest dość dokładnie rozwałkowany / rumuńskie, francuskie , niemieckie itd /
Gdyby jednak Dacia poczuła się tym dotknięta to służę swoją terkotką jako dowodem rzeczowym + korespondencją jak to swiatowy koncern od 3 lat dzielnie walczy z problemem .
Żeby nie było niedomówień - nikogo nie zniechęcam a wprost przeciwnie bo mimo wszystko lubię swojego dustera ale świadomość podejścia producenta w przypadku wystąpienia problemów w praktycznie nowym aucie powinna być dostępna dla przyszłych klientów.
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2024-02-16, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
Można bić pianę ile tylko chcecie, kilka osób na forum tym czy tamtym nic nie znaczy, Dacia ma informacje z ASO i jest ich najwyraźniej zbyt mało żeby poważnie do sprawy podeszli tym bardziej że jakoś nie słychać o padających turbinach a jedynie o narzekaniu (może)zbyt wsłuchujących się osób. Przy bardzo dobrej sprzedaży nie muszą się przejmować Waszym narzekaniem i nic nie znaczącą stratą wizerunkową do czasu aż samochody "made in china" nie zagoszczą w większej ilości na naszym rynku.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2024-02-16, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2024-02-16, 22:01
Black Dusty napisał/a:
Można bić pianę ile tylko chcecie, kilka osób na forum tym czy tamtym nic nie znaczy, Dacia ma informacje z ASO i jest ich najwyraźniej zbyt mało żeby poważnie do sprawy podeszli tym bardziej że jakoś nie słychać o padających turbinach a jedynie o narzekaniu (może)zbyt wsłuchujących się osób. Przy bardzo dobrej sprzedaży nie muszą się przejmować Waszym narzekaniem i nic nie znaczącą stratą wizerunkową do czasu aż samochody "made in china" nie zagoszczą w większej ilości na naszym rynku.
Nie zgodzę się z tobą. Od co najmniej listopada śledzę sprzedaż Dacii na naszym rynku. Po 2022 sprzedaż padła na pysk, a potem Dacia z miesiąca na miesiąc traciła pozycję na rynku. Bez problemu dostałem kpln rabatu na Joggera z plusem z roku 2023. Ale jest inna bardzo mnie niepokojąca rzecz: a mianowicie cenzura. Dacia wie o problemie i za wszelką cenę stara się usuwać wszelkiego rodzaju komentarze dla.koncernu nie korzystne. Najlepszym przykładem jest wortal francuskie.pl gdzie admini nie zwracają uwagi na hejt, a czyste fakty usuwają. Zdarzyło mi się również że mój post został wyedytowany i pocięty.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-17, 08:53
O ile mi wiadomo ASO ma bardzo dużo zgłoszeń odnośnie terkotanie jak i szarpania 1.0lpg zarówno od użytkowników Dacii jak i renault. Natomiast odgornie -brak rozwiązania. Być może powinniśmy bardziej stanowczo oczekiwać rozwiązania - tzn. jesli samochód po odebraniu z ASO nadal ma wspomniane defekty to z powrotem zwrot. Problem pewnie w tym że mało kto chce rozstac się z samochodem na czas przepychanki.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2024-02-17, 17:28
Zgadzam się z tobą. Ale jednak trzeba wziąć pod uwagę fakt, że koncern Renault/Dacia wbrew pozorom aż tak dużo w Polsce aut nie sprzedał. Myślę że najlepszym sposobem na poprawę sytuacji bez utraty auta byłby pozew indywidualny o obniżenie ceny auta że względu na wadę fabryczną. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1723 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-02-18, 09:59
Na moje oko to rozwiązanie tego problemu to pewnie koszt kilku złotych czyli wykonanie podkładki niwelującej luz na cięgnie. Jednak nie mam zamiaru rozwiązywać problemu za Renault, bo tam jednak mądrzejsze głowy siedzą.
MartinezTychy napisał/a:
W mechanice nie ma nic za darmo, coś jest kosztem czegoś, więcej Turbo, więcej plastiku i życie staje się trudniejsze z biegiem czasu. Słabej jakości tworzywa pośpiech w realizacji i mamy tego efekt. Prawdopodobnie podczas regeneracji Turbo w firmie zewnętrznej u fachowców w swoim fachu można ten element poprawić na długi długi czas.
Nie można, bo w mojej okolicy nikt nie chce się tym tematem zająć. Naprawa samej turbiny owszem, ale nastawnika nikt nie rusza.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2024-02-18, 16:45
Black Dusty napisał/a:
Na czym polega ta wada fabryczna, samochód jest sprawny, jeździ, turbiny nie wysiadają, więc o co chodzi.
Jeżeli nadmierne wibracje spowodowane "niewłaściwą" konstrukcją zaworu powodują uszkodzenie turbiny, to dla mnie jest to wada fabryczna i jeżeli klient kupujący nowe auto nie jest o tym powiadomiony, to uważam ją również za wadę ukrytą. A za wadę ukrytą można żądać obniżenia pierwotnej ceny samochodu.
A czy samochód normalnie jeździ to to już jest szkaradnie mało istotne skoro wrażenia z jazdy bardzo negatywnie wpływają na komfort i zadowolenie klienta.
Oczywiście ,że jest to wada fabryczna - jeżeli po przebiegu kilku - kilkunastu tys km ujawnia się coś czego nie było w momencie odbioru samochodu to jak to inaczej nazwać ? Ponadto turbosprężarki są na tyle starym i dopracowanym podzespołem ,że przy odpowiedniej dbałości , wymianach oleju itd klient ma prawo spodziewać się trwałości na poziomie kilkuset tysięcy km - w tym przypadku nie ma o tym mowy co POŚREDNIO przyznaje sam producent ...
Jeżeli nadmierne wibracje spowodowane "niewłaściwą" konstrukcją zaworu powodują uszkodzenie turbiny, to dla mnie jest to wada fabryczna i jeżeli klient kupujący nowe auto nie jest o tym powiadomiony, to uważam ją również za wadę ukrytą. A za wadę ukrytą można żądać obniżenia pierwotnej ceny samochodu.
Weź jednak pod uwagę, że spór "bo mi tam terkocze" może być trudny dowodowo. Wprawdzie w przypadku ujawnienia owej wady (właściwie dziś konsument znów powinien posługiwać się idiotycznym określeniem "brak zgodności towaru z umową") w terminie 2 lat od sprzedaży ciężar dowodu, iż przyczyna tej usterki nie istniała w momencie dostarczenia rzeczy, spoczywa na sprzedawcy (upraszczając: to dealer musi udowodnić, że usterka jest spowodowana czymś innym, niż błąd konstrukcyjny, etc.) -- ale to kupujący musi wykazać, że owa wada w ogóle wystąpiła.
Prościej by było, gdyby turbina się po prostu rozsypała przed upływem 2 lat, bo wówczas kwestia owej usterki jest nie do podważenia, ale jeśli "tylko terkocze", to trzeba pomyśleć o pieniądzach na biegłego już na etapie początku procesu.
Zwracam jeszcze uwagę, że uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową wygasają po upływie 2 lat. Można się na nie powołać później, ale tylko jeśli przedsiębiorca podstępnie zataił ów brak.
I jeszcze jedno: samochody kupuje się od dealerów, nie od koncernów -- więc pomysł na występowanie z roszczeniami do Renault / Renault Polska są nader nietrafione. Każdy ma swój spór ze swoim dealerem, o swoją wadę.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-19, 15:07
Ja zgłaszam temat na kolejnym serwisie , razem z powtarzajacyni się sygnałami o konieczności sprawdzenia układy esp, ABS itp, oraz występującymi kilka razy kopnięciami mocy w czasie przyspieszania przy wyprzedzaniu. Do tego o ile nie specjalnie słyszę chalasowani siłownika przy odpuszczeniu gazu, o tyle przy delikatnym przyspieszaniu od 1800-2500 na 2, 3 biegu słychać terkotanie (było cieplej to kilka razy sprawdziłem przy opuszczonej szybie). Zobaczymy co wymyśla
Najgorsze jest że te komunikaty o konieczności sprawdzenia systemów ESC itp nie pozostawiają śladów w logach a gasną po włączeniu zapłonu :/
Jakie rozmycie? To jest odpowiedzialność z umowy sprzedaży, więc ponosi ją sprzedający. Jeśli komuś udało się kupić samochód od Renault Polska, to nie ma sprawy, będzie pozywał koncern.
Można rozważać odpowiedzialność Renault, ale na innej podstawie prawnej, tj. nie za brak zgodności towaru z umową / wadę, lecz np. za szkodę wyrządzoną z winy własnej -- jednak biorąc pod uwagę wszelkie możliwe ryzyka byłoby to po prostu niedorzeczne.
(Oczywiście na końcu tej odpowiedzialności z tytułu sprzedaży jest roszczenie dealera do jego sprzedającego, czyli dystrybutora / importera / Renault Polska -- ale dopóki dealer jako sprzedający tego nie odczuje, nie odczuje tego podmiot, który ew. wadliwy towar wprowadza na rynek.)
Jesteś w stanie powiedzieć, czy to ten sam typ turbiny a sprężyna jest później dodanym elementem? W tym opisie po rumuńsku wspomniano, że od stycznia 2024 samochody wyjeżdżają z fabryki z innym modelem turbiny/cięgna(?) - możliwe, że to pokazane rozwiązanie jest już stosowane fabrycznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum