sobol1976, to zapewnia turbo od eco-g ? Mamy zmienna geometrię ? Czy to od tce 110KM ?
Z tego co sprawdzałem dane o silniku przed zakupem to turbo do 1.0 Tce (również ECO-G) miało być bez zmiennej geometrii. Widzę, że w tym linku jest zaznaczona zmienna geometria ale to może być błąd.
Jesteś w stanie powiedzieć, czy to ten sam typ turbiny a sprężyna jest później dodanym elementem? W tym opisie po rumuńsku wspomniano, że od stycznia 2024 samochody wyjeżdżają z fabryki z innym modelem turbiny/cięgna(?) - możliwe, że to pokazane rozwiązanie jest już stosowane fabrycznie.
Nie znalazłem informacji jakim turbo wyjeżdża 1.0 po zmianach, ta sprężynka jest 1.3 tce.
Zmianę znalazłem tylko w sterowniku nastawnika. W używanych turbinach dla 1.0tce z ostaniach lat, są montowane hella 6NW011132-90
Winny jest źle zaprojektowane cięgno od nastawnika.
Np w innej turbinie od jaguara z tym nastawnikiem jest cięgno z regulacją, co pozwala kasować luz.
2.png jaguar
Plik ściągnięto 87 raz(y) 193,48 KB
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-02-21, 16:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-21, 20:44
Życie systematycznie pokazuje że nie ma sensu się niczym martwić na przyszłość. Zawsze bowiem nas zaskoczy wymyślając scenariusz którego się nie spodziewamy a żaden z tych nad którymi rozmyślaliśmy się nie spełnia ;)
Kupując dustera z tym silnikiem najbardziej obawiałem się wypadających się zaworów, a tymczasem zaskoczyła mnie prosta turbina. A nawet nie sama turbina a popychacz zaworu. Śmiechu warte ;)
Życie systematycznie pokazuje że nie ma sensu się niczym martwić na przyszłość. Zawsze bowiem nas zaskoczy wymyślając scenariusz którego się nie spodziewamy a żaden z tych nad którymi rozmyślaliśmy się nie spełnia ;)
Kupując dustera z tym silnikiem najbardziej obawiałem się wypadających się zaworów, a tymczasem zaskoczyła mnie prosta turbina. A nawet nie sama turbina a popychacz zaworu. Śmiechu warte ;)
Najgorsze jest to, przez za długie cięgno w pierwszej kolejności dostaje elektroniczny nastawnik turbiny.
Na dzień dzisiejszy około 450pln...
Zbyt duży luz powoduje że zawór od strony wydechowej nie będzie się domykać, co powoduje rozjechanie mapy doładowania.
Dlatego wgrywają mapę jako rozwiązanie problemów, bo sterownik domyka mocniej.
W skrajnych przypadkach od drgań cięgna urywa się zawór wewnątrz turbo.
A wystarczyłoby zrobić akcję naprawczą na krótsze cięgno....
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-02-21, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
A wystarczyłoby zrobić akcję naprawczą na krótsze cięgno....
Ponoć to nie takie proste - zawor całkowicie zamknięty i całkowicie otwarty nie powoduje wibracji .. problemem są stany pośrednie / z powodu wadliwej konstrukcji samego zaworu /
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2024-02-22, 10:10, w całości zmieniany 1 raz
Korzystając z dobrej pogody przeprowadziłem trochę eksperymentów ze spreżynkami... nic albo prawie nic to nie daje bez względu na charakterystykę sprężynek, siłę napięcia etc .. Wnioski są takie ,że hałasuje sam zawór upustowy turbiny który ma ewidentną wadę fabryczną a słynny drążek sterowania pomimo tego ,że ma spory luz niewiele wnosi / ewentualnie lekko przenosi - nasila wibracje/.
Korzystając z dobrej pogody przeprowadziłem trochę eksperymentów ze spreżynkami... nic albo prawie nic to nie daje bez względu na charakterystykę sprężynek, siłę napięcia etc .. Wnioski są takie ,że hałasuje sam zawór upustowy turbiny który ma ewidentną wadę fabryczną a słynny drążek sterowania pomimo tego ,że ma spory luz niewiele wnosi / ewentualnie lekko przenosi - nasila wibracje/.
Też udało mi się wciągnąć osłonę termiczna i zajrzeć.
U mnie przy 60kkm, nastawnik jest już wybity.
Sprężynę zamontowałem na wyjściu dźwigni z zaworu spustowego, równolegle do cięgna.
Kierunek siły naciągu w stronę nastawnika ma być dociąg.
Sprężynę zamontowałem na wyjściu dźwigni z zaworu spustowego, równolegle do cięgna.
Kierunek siły naciągu w stronę nastawnika ma być dociąg.
I zadziałało u Ciebie ?..Ja podczepiałem sprężynki prostopadle do dźwigni / naciąg w górę i w bok pod różnymi kątami/ bo nie demontowałem osłony termicznej... na marginesie - ta osłona jest mocowana tylko od góry czy też trzeba coś odkręcać od spodu ??
I zadziałało u Ciebie ?..Ja podczepiałem sprężynki prostopadle do dźwigni / naciąg w górę i w bok pod różnymi kątami/ bo nie demontowałem osłony termicznej... na marginesie - ta osłona jest mocowana tylko od góry czy też trzeba coś odkręcać od spodu ??
U mnie ze względu na uszkodzony nastawnik nie mogę na razie się określić...
Wg biuletynu luz powoduje niedomykanie zaworu upustowego, również zmiana mapy ECU która ma temu zaradzić jest mocniejsze domykane zaworu.
Dlatego sprężyna musi być równolegle do cięgna i domykać zawór.
Muszę chwilę pojeździć, przed sprężynką korekta na diagnostyce na doładowaniu była 10%.
Osłona na 2 śrubach i jednej nakrętce(kolor żółty), wciskana na dolną cześć osłony(kolor czerwony)
łaczenei osłony dolnej.png 2
Plik ściągnięto 6358 raz(y) 188,25 KB
2.png 2
Plik ściągnięto 33 raz(y) 242,16 KB
1.png 1
Plik ściągnięto 41 raz(y) 244,23 KB
3.jpg 3
Plik ściągnięto 32 raz(y) 246,87 KB
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-02-25, 22:13, w całości zmieniany 3 razy
Osłona na 2 śrubach i jednej nakrętce(kolor żółty), wciskana na dolną cześć osłony(kolor czerwony)
Dzięki ... zdjęcia bardzo pomocne . Jeżeli jeszcze nie zamontowałeś osłony to dodaj proszę zdjęcie gdzie podpiąłeś sprężynę. I oczywiście prosimy o info czy pomogło jak trochę pojeździsz ..
Posiadam (jeszcze) Clio V z silnikiem 1.0Tce bez LPG z 2020 roku. Zgłaszałem problem z hałasującą turbiną kilkukrotnie w ASO oraz kontaktowałem się z Renault Polska(dalej RP). Było tak samo jak w Waszym przypadku - za miesiąc będzie rozwiązanie, za dwa miesiące, za trzy itd. Wgrano nowe oprogramowanie, nie zmieniło to niczego - może nawet bardziej było to słyszalne. Nie poddawałem się, co chwilę zgłaszałem problem z hałasującą turbiną zarówno w ASO jak i do RP. Ostatniego maila do ASO wysłałem w okolicach września 2023, nie dostałem żadnej odpowiedzi...w grudniu 2023 zgłosiłem ten fakt do RP, że olewają, że nic nie robią, że problem, że gwarancja się kończy i co to będzie po gwarancji itp. Na drugi dzień telefon z ASO że zapraszają na ponowną weryfikację. Umówiłem się choć wiedziałem, że niewiele to zmieni -a do tego konkretnego ASO mam ok 100km w jedną stronę. Wizyta miała miejsce jakoś na początku stycznia 2024, był to piątek. Na miejscu otrzymałem informację, że znają problem, że nie ma rozwiązania itp. Nagrano film w celu przesłania do RP, miałem dostać odpowiedź co dalej jeszcze tego samego dnia lub maksymalnie w poniedziałek. W piątek cisza, w poniedziałek telefon z ASO:
1) dział gwarancyjny oczywiście odrzuca zgłoszenie, ten typ tak ma, ale pracujemy nad rozwiązaniem problemu...
2) Pracownik ASO zgłosił ten problem również do działu technicznego i tutaj niespodzianka - stwierdzono ponadnormatywne zużycie i zalecono wymianę turbiny.
Dwa tygodnie temu wymieniono turbinę, podobno na jakiś nowszy, zmieniony model - nie jestem w stanie tego potwierdzić, jednak od chwili wymiany jest cicho :) dodam, że cięgno również ma luz, jednak zdecydowanie mniejszy niż w poprzedniej turbinie.
Także podsumowując - chyba warto walczyć, zawracać głowę, zgłaszać co chwilę itd. Ja aktualnie planuję sprzedaż Clio i zakup....Dustera II z LPG także pewnie pojawię się tutaj jeszcze nieraz.
Także podsumowując - chyba warto walczyć, zawracać głowę, zgłaszać co chwilę itd.
Pewnie,że warto ... tylko jak sam widzisz zajmuje to kilka lat / a Ty masz jednak Renaulta gdzie niechętnie bo niechętnie ale jednak bardziej patrzą na wizerunek... w przypadku bardziej ubogiego kuzyna to pewnie jeszcze dłuzej bedzie trwalo ..
Posiadam (jeszcze) Clio V z silnikiem 1.0Tce bez LPG z 2020 roku. Zgłaszałem problem z hałasującą turbiną kilkukrotnie w ASO oraz kontaktowałem się z Renault Polska(dalej RP). Było tak samo jak w Waszym przypadku - za miesiąc będzie rozwiązanie, za dwa miesiące, za trzy itd. Wgrano nowe oprogramowanie, nie zmieniło to niczego - może nawet bardziej było to słyszalne. Nie poddawałem się, co chwilę zgłaszałem problem z hałasującą turbiną zarówno w ASO jak i do RP. Ostatniego maila do ASO wysłałem w okolicach września 2023, nie dostałem żadnej odpowiedzi...w grudniu 2023 zgłosiłem ten fakt do RP, że olewają, że nic nie robią, że problem, że gwarancja się kończy i co to będzie po gwarancji itp. Na drugi dzień telefon z ASO że zapraszają na ponowną weryfikację. Umówiłem się choć wiedziałem, że niewiele to zmieni -a do tego konkretnego ASO mam ok 100km w jedną stronę. Wizyta miała miejsce jakoś na początku stycznia 2024, był to piątek. Na miejscu otrzymałem informację, że znają problem, że nie ma rozwiązania itp. Nagrano film w celu przesłania do RP, miałem dostać odpowiedź co dalej jeszcze tego samego dnia lub maksymalnie w poniedziałek. W piątek cisza, w poniedziałek telefon z ASO:
1) dział gwarancyjny oczywiście odrzuca zgłoszenie, ten typ tak ma, ale pracujemy nad rozwiązaniem problemu...
2) Pracownik ASO zgłosił ten problem również do działu technicznego i tutaj niespodzianka - stwierdzono ponadnormatywne zużycie i zalecono wymianę turbiny.
Dwa tygodnie temu wymieniono turbinę, podobno na jakiś nowszy, zmieniony model - nie jestem w stanie tego potwierdzić, jednak od chwili wymiany jest cicho :) dodam, że cięgno również ma luz, jednak zdecydowanie mniejszy niż w poprzedniej turbinie.
Także podsumowując - chyba warto walczyć, zawracać głowę, zgłaszać co chwilę itd. Ja aktualnie planuję sprzedaż Clio i zakup....Dustera II z LPG także pewnie pojawię się tutaj jeszcze nieraz.
Pozdrawiam,
Jakub
Szkoda że nie masz gdzieś zapisane na co wymienili.
Ciekawe jaki teraz nastawnik ma numer.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-29, 10:50
Ja jestem umówiony na 6 na gruntowne testy -terkitanie, szarpanie na zimnym, its (zostawiam samochód na 3 dni) . Zobaczymy jaka będzie ekspertyza -przebieg 76tyś
Chciałem uzyskać taką informację, ale dowiedziałem się tylko że jest to "przeprojektowany model w którym problem nie występuje".
Miejmy tylko nadzieję że poszła wymiana na to samo, żeby załagodzić.
U mnie nastawnik przy 60kkm, ,a taki luz że nadaję się do wymiany.
Myślę właśnie że przez to nieodpowiednie cięgno uszkadzają się nastawniki co powoduję nasilenie się luzu i hałas.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-29, 14:03
Alnkstyle1, ale kto to tak określił poziom zużycia ?
U mnie jest grzechotka po odpaleniu zimnego silnika, w czasie przyspieszania przy 1700-2300obrotow , czasem w czasie odpuszczeniu gazu (to po wgraniu softu najbardziej ucichło). Do tego kilkanaście razy komunikat o konieczności kontroli układową tracki, oraz tyle samo przypadku bardzo "kopnięcia" macy w czasie dynamicznego przyspieszania. Powiedziałbym że zużycie jest ponadnormatywne i przeszkadzające w normalnej eksploatacji - pytanie czy tego samego zdania będzie producent - czyli wyrazi zgodę na naprawdę ?
Alnkstyle1, ale kto to tak określił poziom zużycia ?
U mnie jest grzechotka po odpaleniu zimnego silnika, w czasie przyspieszania przy 1700-2300obrotow , czasem w czasie odpuszczeniu gazu (to po wgraniu softu najbardziej ucichło). Do tego kilkanaście razy komunikat o konieczności kontroli układową tracki, oraz tyle samo przypadku bardzo "kopnięcia" macy w czasie dynamicznego przyspieszania. Powiedziałbym że zużycie jest ponadnormatywne i przeszkadzające w normalnej eksploatacji - pytanie czy tego samego zdania będzie producent - czyli wyrazi zgodę na naprawdę ?
Wszystko się zgadza, styl jazdy ma wpływ na zużycie takich elementów.
Ale jeśli założymy że wszyscy jeżdżą "jak emeryt" to chyba coś jest jednak źle zaprojektowane.
Takie przypadki były wcześniej u innych producentów samochodów.
Np w gupie VAG już wiele lat temu w "tsi" zastosowali specjalny klip na cięgno.
Tak też uszkadzało nastawnik przez zbyt duży luz na cięgnie, ale tamten jest rozbieralny i można naprawić.
Grupa renault też te błędy wyeliminowała.
W poprzedniej generacji cięgno z regulacją, w naszej generacji w innych pojemnościach mamy albo cięgno z regulacją albo sprężynę która niwelując drgania cięgna.
Tylko w 1.0 tce mamy brak kompensacji drgania. A ceny nastawników używanych są zawyżone, bo każdy mechanik jak dotknie po ASO stwierdzi nadmierne zużycie.
Jeszcze hella w naszej wersji jest nierozbieralna.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-29, 17:52
No tak, tyle że moja eksploatacja jest zdecydowanie spokojna i płynna. A cięgno zaczęło terkotać chyba w pierwszych 5-10tyś km. Więc śmiem przypuszczać że od stylu jazdy może, ale nie musi to zależeć ;)
No tak, tyle że moja eksploatacja jest zdecydowanie spokojna i płynna. A cięgno zaczęło terkotać chyba w pierwszych 5-10tyś km. Więc śmiem przypuszczać że od stylu jazdy może, ale nie musi to zależeć ;)
To właśnie potwierdza moim zdaniem wadę produkcyjną.
Jeżeli ktoś będzie posiadał numer serii sprężarek już po modyfikacji to proszę o podanie. U mnie 53tyś i też turbosprężarka „tyka" między 2000 a 1000 obrotów co oznacza, że będzie do wymiany.
Rocznik Dustera 2019 1.3 150KM.
Kupiłem używany nastawnik z 2021r, rzekomy przebieg 23kkm.
Stuka gorzej niż mój!!!
Wychodzi na to że nastawnik hella 6NW011132-90 który mamy jest niedopasowany do tej konstrukcji, i zużywa się natychmiast.
W 1.0 będzie to bardzo gwałtowny proces w związku z brakiem kompensacji drgań cięgna.
Luzy nastawniku są w każdym kierunku, nie tylko osiowo, ale również na przekładni.
Wgranie mapy domykającej bardziej, pozwala tylko na domykanie zawory wastegate, bo jak ręcznie ustawiłem nastawnik to bez względu na pozycję mamy grzechotkę.
Kolejnym krokiem jak znajdę czas rozetnę ten nastawnik co mi został bo jest fabrycznie zgrzewany i będę sprawdzał co się dzieje.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-07, 08:14
Gratuluję i dziękuję za wszelkie porady techniczne jak sobie z tym badziewiem poradzić.
Zacznij świadczyć takie usługi, to przy odpowiedniej reklamie będziesz miał kolejkę i zarobisz na nową dacie ;)
Mój samochód właśnie w ASO czeka na dogłębną diagnostykę - jutro powinienem wiedzieć jak został oceniony luz i grzechotka
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-07, 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum